Mies petti, otin kotiin, nyt häntä ahdistaa
Olen 46 vuotias nainen, avoliitossa 11 vuotta. Meillä on yksi yhteinen lapsi, 6 vuotias ja molemmilla aikaisemmista liitoista 2 lasta. Tänä kesänä sain tietää että miehelläni oli ollut 10kk seksisuhde thaimaalaisen naisen kanssa talven aikana.Hän ei minulle suhteesta kertonut vaan tämän kyseisen naisen mies tuli kotiini kertomaan asian. Elämäni romahti. Halusin antaa anteeksi sillä rakastan miestäni. Hän lupasi ettei koskaan enää loukkaisi minua ja halusi olla minun kanssa aina. Hän huomioi minua, kehui päivittäin, aloimme löytää toisemme uudestaan.Tunsin oloni rakastetuksi. Nyt kuitenkin hän kävi viikonmittaisella lomalla ulkomailla. En saanut alkupäivinä yhteyttä häneen ja kun vihdoin sain häneen yhteyttä hän olin pahantuulinen. Nyt tästa reissusta on kulunut kaksi viikkoa. Hän on ahdistunut, sanoo että ei tiedä mitä haluaa, mitä haluaa elämältä. Kysyin että haluaako hän erota? Ei vastaa tai sanoo että ei tämä sitä ole. Hän kertoi että tuntee että hänet on ahdettu häkkiin ja että haluaa tilaa. Hän sanoo että eivät tunteet ole kadonneet mutta ei vastaa kun kerron että rakastan häntä. Häntä ahdistaa että läheisemme tietävät hänen syrjähypystään. Tunnen että hän työntää minua pois. Kävin terapeutilla joka ehdotti asumiseroa, että ottaisimme välimatkaa. Minun mielestä ei sellaista tarvi edes miettiä 10 vuoden jälkeen. Minusta ihmisen on tiedettävä mitä hänellä on ja mitä voi menettää. Pelkään myös asumiseroa sillä uskon sen johtavavan eroon. Minä hoitaisin tyttäremme ja hän juhlisi ystäviensä kanssa, nähtävästi harrastaisi seksiä muiden naisten kanssa. Minua ei juhliminen kiinosta. Itse voin todella huonosti kun pettäminen tuli julki, nyt voin taas huonosti koska luulen että mieheni katuu paluuta luokseni ja haluaa erota? Ehkä mieheni ei vaan uskalla erota minusta? Mitä luulette, mikä on syy?