Masennus ja parisuhde, omat tunteet
Moikka onko kellään antaa neuvoja minun tilanteeseeni? Olen kohta seurustellut kumppanini kanssa kaksi vuotta. Minulla on ollut masennus oireilua tässä koko suhteen ajan, mutta nyt keväällä masennus on pahentunut. Samoihin aikoihin rupesin pohtimaan omia tunteitani kumppaniani kohtaan. En osaa sanoa onko minun tunteeni vain häviämässä vai voiko tämä tunnottomuus johtua masennuksesta. Kumppanini on kuitenkin todella ihana ja monilta osin sellainen kenet haluaisin kumppaniksi. Meillä on hauskaa yhdessä ja on tosi helppo olla toisen kanssa. Voin olla täysin omaitseni ja hän on minun tuki ja turva.
Tämä tunnottomuus on aiheuttanut myös paljon ahdistusta ja en tiedä mitä tehdä. Olen aloittanut muutama viikko sitten mielialalääkkeet, jotka on auttaneet ahdistukseen, mutta pelottaa, että ne aiheuttaa vielä lisää tunnottomuutta. Ajatus erosta tuntuu kauhealta, mutta pelottaa myös, että tunteeni eivät vaan palaa ja olen pitkittänyt suhdetta tietämättömyyteni takia. Tunnen syyllisyyttä tunteistani ja en haluaisi satuttaa kumppaniani. En vain tiedä miten saisin tämän selviämään…