Haluaisin enemmän kehuja

Haluaisin enemmän kehuja

Käyttäjä Ssonja aloittanut aikaan 04.07.2021 klo 21:54 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä Ssonja kirjoittanut 04.07.2021 klo 21:54

Moi, ollaan seurusteltu poikaystäväni kanssa nyt yli 1.5 vuotta ja meillä on ajoittain ollut vähän vaikeita keskusteluja. Olemme hyvin erilaisia mutta siihen minä juuri ihastuinkin😄. Viime aikoina olen havainnut että en ole saanut hetkeen yhtä paljon kehuja kuin suhteen alussa. Silloin päivittäin sain kuulla kuinka kaunis olen yms. Tiedostan kyllä että hän pitää minua edelleen kauniina ja pidän itseänikin ajoittain ihan kivannäköisenä. Silti muutama kiva kommentti olisi mukavaa ja saisi itsetunnon kohoamaan. Asia ei ole mielessäni koko aikaa mutta ajoittain tekisi mieli sanoa jotain mutta en toedä miten ja pitäisikö lainkaan😅. Olen melko varma myös että hän ei välttämättä ole tullut ajatelleeksi koko asiaa ja hänestä ajattelen turhaan tämmöisiä. Help.

Käyttäjä Maisa_T (Vapaaehtoinen) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 06.07.2021 klo 09:16

Hei Ssonja,

Hienoa että kirjoitit tänne ja voimme pohtia tilanteitasi. Vaikutat mukavalta nuorelta henkilöltä, jolla on monelta osin hyvä seurustelusuhde. Alkuun  usein ollaan toisiinsa hyvinkin ihastuneita ja ihastellaan toisen hyviä ominaisuuksia. Ihailun sanoittaminen voi olla myös halua saada toinen uskomaan, että pidän sinusta todella paljon ja olet minulle tärkeä. Ajan mittaan kun suhde vakiintuu ja ollaan varmemmalla pohjalla ei ole enää niin paljon tarvetta vakuutella rakkautta tai varmistaa toisen hyväksyntää.

Kuten sanoitkin hän edelleen pitää sinua kauniina ja varmasti välittää ainakin yhtä paljon kuin ennenkin mutta ei vain aina muista sitä sanoa. Kun suhde kasvaa, silloin tärkeiksi asioiksi tulee luottamus, avoimuus ja hyväksyntä. Tunnetko suhteessasi näitä asioita? Silloin voi myös itse  puhua siitä mitä toivoo ja odottaa kuten myös miettiä mitä toinen toivoo. Olisi mukava kuulla lisää miten suhteenne kehittyy.

Oikein mukavaa kesää sinulle. 🌺