Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 18.09.2023 klo 17:17 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 17:17

Hei jouduin suljetulle osastolle ja olen täällä ollut jo tovin, tulin vapaaehtoisena ja joka muuttui pakkohoidoksi, kaveri sanoi että pitää tulla syntymäpäiville ja nyt olen täällä jumissa, kuitenkin kävin äidin kanssa vähän ulkoilemassa, tää ei ole kivaa, sanat eivät tule suusta ulos, vaikka liittyy tähän kaveriin, psyg sairaanhoitaja sanoi että pitää ajatella itseään. Mitä teen? Kirjoitin paperille ja annoin hoitajalle, mutta ei ole sitä todellista syytä vielä selvillä hoitajat ei tiedä, minä olen aivan henkisesti loppu. Kaveri piti minua/ tai pitää avustajan tai ohjaajana. Ei enään kun estin sen, ihan kokonaan. Tympeetä kun sanat eivät tule suusta ulos. Jos en avaudu itsestäni niin jään tänne ja minut siirretään toiseen paikkaan en halua semmoista.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 10.10.2023 klo 12:30

Taisit tehdä helpottavan oivalluksen. Hienoa! Hankalia asioita kannattaa laittaa omalla kohdalla poikki, vaikka olisi saanut mallin edellisiltä sukupolvilta.

Ja suunnitelmasi avata asiaa vielä siellä hoitajan kanssa kuulostaa hyvältä.

Hyviä syyspäiviä sinulle!

Käyttäjä ask kirjoittanut 11.10.2023 klo 12:01

Tänään vaikea aamu, se johtuu että liikutuin kaverin ja kummin tsemppauksesta, ja kun kaveri nyt syö mielialalääkeitä, kesti kauan kun kaveri tajusi sen. Siitä vähän alakuloinen olo. Mutta pikkuhiljaa parempaan suuntaan, isän estin  se oli hyvä päätös😄👍kun alkoi vittuilee mulle, mulle ei kannata alkaa haastaa riitaa. Jää toiseksi. Kaverille sain kerrottua missä olen, sekin vähän helpotti, mutta isän kaa en enään halua olla tekemisissä.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 11.10.2023 klo 19:46

Isän jouduit estämään. Siitäkin on varmaan hyvä jutella hoitajan kanssa. Sehän on myös aika kurja asia.

Mielenterveyden hoito on tärkeä ja arvokas asia. Ei sitä tarvitsekaan kavereilta salata. Yhtävähän kuin sitä, jos olisi vaikka keuhkokuume tai mahahaava. Hyvä että kerroit kaverille.

Hyvää viikon jatkoa!

Käyttäjä ask kirjoittanut 12.10.2023 klo 08:27

Joo ei se oo oikein mitään uutta aina isän kanssa on ollut nihkeet välit, mutta luulin että se auttaisi minua toipumaan kun terapeutti vaihtui kans huonoon aikaan en halunnut käydä terapiassa. Niin juoksin isän tykö, (pieni paikka niin en oikein halua että tunnistetaan vaikka isä vaan kirjoitan) se oli huono asia, mutta laulu odottaa, kun laulan sen vaan. Niin mun vointi lähti siitä huononemaan.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 12.10.2023 klo 08:42

Isän kanssa aina nihkeet välit. Ikävää. Onko niin ollut pikkulapsesta asti vai onko se alkanut jossain myöhemmin?

Laulussa ilmeisesti käsittelet tuota isäsuhdettasi.

Käyttäjä ask kirjoittanut 12.10.2023 klo 08:49

Laulussa kirjoitan tuota isä suhdetta joo totta. Joo pitää laulaa hoitajille, kun he ovat huolissaan minusta, kaikki ovat, tarvitsen vain pienen tauon aina kun kirjoitan biisejä, koska jotenkin oma pää pitää saada sen verran kuntoon. Saako kysyy mitä toi modematon tarkoittaa? Mutta katsotaan milloin saan laulettua sen yhden laulun olen laulanut täällä. Näettekö mitä olen kirjoitellut täällä.? Saako kysyy.

Käyttäjä ask kirjoittanut 12.10.2023 klo 12:30

Kirjoitin laulun isästä aika negatiivisen, olisi silloin pitänyt jo estää se, kun terapeutti ei silloin ehkäpä ei ymmärtänyt mistä puhun. Juuri tästä kun sanoin sille tästä mun hoidosta, niin alkoi vittuilee mulle, ahdistaa kaikki. Jännittää kun on lääkärin tapaaminen tänään. Aamu oli ollut huono. Jännittäminen on kauheaa.. kun ei saa itse ottaa lääkkeitä.

Käyttäjä ask kirjoittanut 12.10.2023 klo 13:09

Eilinen päivä oli kauhea jännitin ja tärisin en muista mitä tapahtui, kaikki oli huolissaan musta, hoitajat siis. Tänään on kokous hoitoneuvottelu niin voi jännittää. Kävin tänään suihkussa, niin jännä juttu kun pesi itsensä niin minusta kuin tuli toinen ihminen.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 12.10.2023 klo 15:52

Monenlaiset fyysiset asiat voivat tuoda helpotusta huonoon oloon. Hieno huomio tuosta peseytymisen merkityksestä. Syvä, vatsaan asti ulottuva hengitys, katseen nostaminen vaakatasoon alas katsomisen sijaan, hartioiden alas laskeminen yms. jutut saattavat myös vaikuttaa omaan oloon.

Käyttäjä ask kirjoittanut 13.10.2023 klo 08:08

Hoitoneuvottelu onnistui hyvin👍 jännitin sitä niin että tärisin ja edellisestä päivästä ei oikein tullut mitään. Ja lauloin yhden laulun eilen kun epäonnen päivä tänään on, tänään en laula mitäään, kellekään. Ehkäpä tutkailen noita mun lauluja. Isä yrittää tavoitella minua, siispä varmaan pitää siitä puhuu, jossain välissä, eilen tosiaan kerroin toiselle kummille  missä oon., kun niinkuin sanoit mielenterveyden hoitoa ei tarvii hävetä. Kaikki otti sen hyvin, että hyvä että oot hoidossa👍

Paitsi minun oma isäni. Veli sanoi ettei siitä kannata välittää, tein ehkä väärin, kun kerroin sille ajattelin että hän ymmärtäisi paremmin minua. Tämä toinen osasto on vapaa ehtoinen hoito, päivystyspuoli oli pakkohoito. Ensin olin pakkohoidossa ja sitten muuttui vapaa ehtoiseksi. Kun tulin tänne toiselle osastolle.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 7 kuukautta, 1 viikko sitten. Syy: Lisäsin tekstiä
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 7 kuukautta, 1 viikko sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 13.10.2023 klo 09:43

Harmi, että isän kanssa ei suju vuorovaikutus. Mutta kannatan tuota suunnitelmaa puhua siitä hoitajan kanssa. Vanhemmille on joskus niin vaikeaa, kun lapsi ei voi hyvin. Se vaikeus tuntuu ja näkyy sitten suhteessa lapseen. Mutta siihen vanhempi voisi tietysti etsiä itselleen keskustelluapua.

Luulen, ettei tahdosta riippumattoman hoidon päättäminen ole vain osaston vaihtoon liittyvä asia. Arvelen sinun vointisi parantuneen niin paljon, että voit siirtyä toiselle osastolle. Siitä olen kanssasi iloinen.

Vaikka on perjantai ja 13.pvä, eletään mahdollisimman hyvin tämä päivä!

Käyttäjä ask kirjoittanut 13.10.2023 klo 10:19

Katsotaan miten tää päivä sujuu tosin eilen lauloin laulun taas hoitajalle, siinä on mun tunteita ja ajatuksia. Ne ovat varmasti olleet hyviä. Pitää joo avata tuota asiaa mutta varmaan menee huomiseksi tai ylihuomiseksi. Pitää kasata ensin oma pää sen verran kuntoon että voin lauluja laulaa. Ja enään en ole pakkohoidossa, näin arvelinkin itsekseen kun tuumailin sitä. Niin toivotaan että tästä tulee hyvä päivä vaikka onkin perjantai ja 13 olen itse taikauskoinen. Se on vähän huono asia, mutta eiköhän se tästä lähde.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 14.10.2023 klo 08:04

Nyt on perjantai 13.pvä eletty ohi ja seuraavaan lienee aikaa. Hyvää viikonloppua!

Käyttäjä ask kirjoittanut 14.10.2023 klo 09:22

Eilen tulin kotiin viikonlopuksi, se on piristävää, äidin kanssa tuumataan, pikkuhiljaa tulevaisuutta. Pelottavaa mutta kannattavaa se on. Sanoin sairaalassakin että muuttaisin lähemmäksi perhettä💞 pitää ensin laittaa oma psyygekuntoon aivot toimivat nyt pikkuhiljaa.

Käyttäjä ask kirjoittanut 14.10.2023 klo 15:09

Äidin kanssa isossa kaupassaa tänään ostin olo asun ja ruokaa,  pörrösukat tuonne osastolle, pääsen, täältä suoraan, kun paikka vapautuu asumiskuntoutukseen👍

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 7 kuukautta, 1 viikko sitten. Syy: Lisäsin tekstiä