Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 18.09.2023 klo 17:17 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 17:17

Hei jouduin suljetulle osastolle ja olen täällä ollut jo tovin, tulin vapaaehtoisena ja joka muuttui pakkohoidoksi, kaveri sanoi että pitää tulla syntymäpäiville ja nyt olen täällä jumissa, kuitenkin kävin äidin kanssa vähän ulkoilemassa, tää ei ole kivaa, sanat eivät tule suusta ulos, vaikka liittyy tähän kaveriin, psyg sairaanhoitaja sanoi että pitää ajatella itseään. Mitä teen? Kirjoitin paperille ja annoin hoitajalle, mutta ei ole sitä todellista syytä vielä selvillä hoitajat ei tiedä, minä olen aivan henkisesti loppu. Kaveri piti minua/ tai pitää avustajan tai ohjaajana. Ei enään kun estin sen, ihan kokonaan. Tympeetä kun sanat eivät tule suusta ulos. Jos en avaudu itsestäni niin jään tänne ja minut siirretään toiseen paikkaan en halua semmoista.

Käyttäjä ask kirjoittanut 19.05.2024 klo 19:56

Pianon soitto ja säveltäminen on ollut niin luonnollista tehdä laulu. Minulla on jo yksi biisi erosta, vaikka luvattiin että välimatka ei vaikuta puhuttiin jo, mutta pyh! Käytti mua vain törkeästi hyväkseen. Rahaa vain pyysi koko ajan. Mökillä on kivaa, kun äiti vuokrasi meille mökin vuodeksi, kivaa, nyt pitäisi olla pikkuhiljaa kaikki kunnossa, mutta minun pitää vaan rohkeasti taas pyytää apua. Meillä oli mun pikkuserkun maisteri juhlat.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 20.05.2024 klo 10:10

Hienoa, että olet saanut tuntojasi muokattua biisiksi. Musiikilla on valtava voima ihmisen mieleen, ja erityisesti, jos pystyy sitä itse tekemään. Nyt tunnut voivan jo ainakin hetkittäin pystyvän näkemään eroon johtaneen suhteen huonoja puolia surultasi. Se kuulostaa toipumisellta.

Mökki ja luonto kuulostavat kivalta. Se tarkoittanee lintuja, huminaa puissa, tuoksuja ja paljon vihreää. Ne kaikki meitä hoitavat ja lohduttavat.

Hyvää alkanutta viikkoa sinulle pienine toipumisen askelmineen!

 

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.05.2024 klo 12:45

Minä olin jo haaveillut että tuon eks poikaystäväni tänne mökille, rauhoittumaan kanssani, oppii samalla tuntemaan minun äitiä, kun minun mielestä ja hänen mielestä äidin ja ex poikaystävän ja äidin kohtaaminen ei onnistunut eksän mielestä. Nyt mietin vain miten johdatettavissa olin olin jo väsynyt siellä kuntoutuksessa, kun koko ajan piti juosta paikasta toiseen. Ja eksäni vaan käveli minua vastaan koskaan ei tullut sinne kuntoutukseen, kerran se käveli sinne asti, mutta minun piti kävellä paikasta toiseen. Se käveli kylllä vastaan minua, mutta nyt kun mietin, niin käytti mua törkeästi hyväkseen. Ja rahaa vain vaati minulta. Ei tommoinen suhde ole hyväksi kummallekaan, onneksi se jätti minut, vaikka teki törkeän tempun mulle. Minä mietin kun sanoin sille että tulen toisena viikonloppuna niin ei pöljä, sopinut hälle ollenkaan vaan jätti minut. Oikeassa olit kun jos matkustaminen ois ollut yksipuolista, niin väsyyhän siinä. Ja kun molemmat ovat väsyneitä niin ei se suhde silloin onnistu. Ero kävi minullakin mielessä.

Ja tää mun apua kaveri suhde muuttui kontrolliksi pitää taas käydä tää asia läpi, siellä kun olen mielitiimissä käyn juttelee ja ehkäpä laulan. Sinullekin hyvää viikkoa!

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.05.2024 klo 21:37

En jaksais samaa asiaa jauhaa, mutta varmaan se pitää käydä kunnolla läpi. Ikävä terapeuttia, mutta täällä lähellä on perhe ja sukulaiset. ❤️💕 Ja kolme vuotta oli aika pitkä aika käydä terapiassa.

Käyttäjä ask kirjoittanut 21.05.2024 klo 16:43

Minä en ole ex poikaystävän kanssa tekemisissä, enkä tämän entisen kaverin Kaa. Parhaan kamun Kaa pistin vähäksi ajaksi poikki, ihan niin vain. Tietää onneksi minkälainen olen. Ärsyttää tommoinen entisen kaveri alkaa toisen kaverin kautta laittaa viestii, no nytpä tietää miksi en vastaa, vaikka selitin sille asiaa etten tuu syntymäpäiville ja en sanonut et välit menee poikki, ei se niin mua haittaa. Luuli vain että vittuilen sille kun sanoin etten tuu syntymäpäiville. Siitä on kuitenkin aikaa. Ja sit tää ero koville, no toisaalta ei tarvii vaatimuksia nyt kun kummatkin ollaan aika vaativia ihmisiä. Tämmöistä tänään kirjoittelen, ongelmat jatkuu, musta tehtiin siellä m1 lähete mutta se purettiin sairaalalla pois, olin kuitenkin yötä siellä. Kun silloin päivystyksen jälkeen tänne kirjoittelin. Antaa olla miehet nyt hetken aikaa tauolla tarviin miehistä nyt tauon. Haluaisin nyt unohtaa tän tyypin joka liikaa piti mua avustajana tai ohjaajana. 😩

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 5 kuukautta sitten. Syy: Lisäsin
Käyttäjä ask kirjoittanut 25.05.2024 klo 19:15

☀️🌿🌱🌳🌿☀️😩🥱🍀

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 5 kuukautta sitten. Syy: Hauskat kesän emojit
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 5 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 5 kuukautta sitten. Syy: Kesän emojit
Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 25.05.2024 klo 21:17

Sinä teet mielessäsi paljon työtä päästäksesi eroon exästä, huomaan. Se jauhaminen on melko tärkeää nyt, ettei tämä kummittele sitten myöhemmin tulevassa suhteessa. Mutta myötätuntoni sinulle tähän rankkaan vaiheeseen. Se kuitenkin tuntuu etenevän.

Voimia mielen työhön ja hyvää viikonloppua!

Käyttäjä ask kirjoittanut 26.05.2024 klo 10:35

Miten kaikki voi kaatuu päälle yhtäaikaa haluun takas osastolle, no nyt olen nopeasti saanut avun, en voi olla sanomatta etten ole saanut apua! Kun sain apua! Osastolle on vaikeaa päästä, mutta ei auta kun odottaa milloin seuraava romahdus tulee, toivotaan ettei tule, elämä on tämmöistä vain. Toisaalta kun tulee ulkona hyvät ilmat, niin sairaalassa olisi tylsää, katsotaan sitten syksyllä. Vielä vähän sääällittää se entinen kaveri kun se luulee kaikenlaista puhelin on rikki ja sitä rataa. No sanoin toiselle kaverille että jättää mut rauhaan. Toisaalta arvasin tään jälkipuinnin. Elämä ei ole helppoa eikä myöskään reilua ole! Hyvä että eksäni paljastui nytten jo tuollaiseksi, eikä vasta vuosien päästä! Sovittiin alussa että ollaan kavereita, mutta en pystynyt siihen. Katsotaan eteenpäin. Pikkuhiljaa mulla on ensi viikolla jo vaikka mitä ohjelmaa tiedossa. Kriisi kriisin perään koko ajan vastoinkäymisiä.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 5 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä ask kirjoittanut 28.05.2024 klo 17:39

🍀🌿🌼☀️😩🌳🥱😭😢🍀🌱😧

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 5 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 28.05.2024 klo 18:53

Kriisit ja vastoinkäymiset pitävät kyllä huolen itsestään, siksi niitä ei kannata odottaa. Energia kannattaa kohdistaa elämän hyviin puoliin ja omien voimavarojen käyttöön. Surkeimmassakin päivässä on jotakin hyvää. Tuosta sinun edellisestä tekstistäsi hyvinä asioina löydän ainakin: avun saanti, kesän hyvät ilmat sekä hyvä, että eksä paljasti jo alussa luontonsa ja vielä ensi viikon ohjelmat. Vai olenko oikeilla jäljillä? Ja kannattaa myös muistaa, että se mihin huomio kiinnittyy, se lisääntyy. Mitähän mieltä sinä olet siitä, pitääkö tuo paikkansa?

 

Käyttäjä ask kirjoittanut 28.05.2024 klo 20:45

Joo hyvä että pääsin eksästä eroon, yhdestä pikkuasiasta viikonlopusta kun tuli ero, serkkukin sanoi että vaikutan jo pirteemältä. Täällä minä salaa itken sitä ja käyn läpi, mutta kun nyt on suvussa paljon asioita päällekkäin. Täällä olen onnellinen kun on perhe lähellä ja sukulaiset. Tietenkin eroa suren, mutta pitää muistaa mummilla on syöpä ja ukki joutui sairaalaan ja kaikki kaatuu päälle yhtäaikaa...😧🥱😢😭🌿🌱🌳☀️ Mutta pitää nauttia nyt kesäpäivistä kun kesä on saapunut..

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 30.05.2024 klo 06:50

Nyt rohkenen vähän kääntää kuvakulmaa kertomaasi. Ikävää, että ukki on sairas, mutta hän saa apua sairaalassa. Mummolla on syöpä, mikä ei ole mukavaa, mutta sinulla on vielä mummo. Isovanhempasi elävät omaa elämäänsä ja sinulla on omasi.

On varmaan todella hyvä, että olet nyt lähellä sukuasi, josta olet osa. Kaunista kesäpäivää sinulle tänään!

Käyttäjä ask kirjoittanut 30.05.2024 klo 10:58

Joo kyllä suku on tärkeää ukin luo on nyt vähän matkaa, mutta ämmi asuu lähempänä. Soitti onnellisena kun kuuli että muutan lähemmäksi, nyt asiat tärkeysjärjestykseen: oma toipuminen lähtee siitä, kun perhe ja suku on lähempänä. Vaikka on näitä mun sydän suruja. Pitää vaan hyväksyä se ettei suhde kestänyt, matkustamista ois pitänyt heti muuton jälkeen tehdä. Kirjoitin kirjeen mun eksälle se helpotti niin oloa kirjoitin ja itkin, itkin vielä vähän aikaa se helpotti, on sen jälkeen olo ollut ihan ok. Kun yksi äidin ja minun sukulainen ehdotti sitä. (En tiedä sen titteliä, kai se on joku täti, mutta ei sillä ole merkitystä nyt) lähetin sille sen postissa.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 5 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä ask kirjoittanut 31.05.2024 klo 16:54

☀️🌳🌱😩🌿😭😢🌿🌱☀️🤔 pääsin juttelee erosta, ammattilaisen kanssa ja näin nopeesti kaksi kertaa jo käynyt. Harvoin näin heti natsaa jutut. Pitäisi varmaan ottaa tää entinen kaverikin puheeksi, tai laulan, mutta pelkään että saan jonkun sulkutila reaktion kun minulla aikaisemmin oli sulkutila diagnoosi, no on minulla lääkehoito siihen. Minä pelkäsin tätä kun tää muutto tuli että parisuhde kaatuu, toisaalta itsekin mietin eroa. Tosiasiat kummatkin voivat huonosti jolloin suhde ei onnistu.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 01.06.2024 klo 18:59

Hyvä, että olet voinut tavata keskusteluammattilaista. Hänen kanssaan surun käsittely on mahdollista ja pääset siirtymään elämässä uuteen vaiheeseen tästä kokemuksesta vahvistuneena. Oikein hyvä, että käsittelet sen pohjaa myöten. Ja onpa sinulla viisas täti, kun osasi kirjeen kirjoittamista ehdottaa.

Hyvää viikonloppua ja voimia toipumiseen edelleen!