Apua

Apua

Käyttäjä Sinioiva aloittanut aikaan 06.02.2022 klo 23:40 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä Sinioiva kirjoittanut 06.02.2022 klo 23:40

Olen seurustellut reilu neljä vuotta mieheni kanssa. Nyt olemme ns eronneet, mutta asumme vielä saman katon alla. Hänestä on tullut hullu. Hän rikkoo tavarat, vetää minua hiuksista, piilottaa puhelimeni etten voi soittaa apua. Olen täysin masentunut. Hän myös. Hän katoaa kertomatta juomaan ja on todella huonossa kunnossa ja sekaisin. Juo jopa viikkoja putkeen. Vienyt mun kaikki rahat ja voimat. Uhkaa lähes joka päivä tappaa itsensä. Olen ihan poikki ja hukassa. Olen yrittänyt saada apua, koska olen ihan täysin loppu. Ahdistaa mennä töihin, ahdistaa elää, ahdistaa mennä nukkumaan mutta ahdistaa myös aamuisin herätä. En halua olla yksin kotona. Itkettää. Saan paniikkikohtauksia ja saatan unesta ”herätä” siihen että olen kävellyt vessaan ja huudan ja itken vain. Saan kohtauksia joissa en voi kontrolloida itseäni. 

Käyttäjä Merellä6989 kirjoittanut 08.02.2022 klo 01:54

Et voi lähteä vielä koska sinulla on tunteita häntä kohtaan. Valmista itsesi, haluat lähteä itse ja tee se kun olet itse valmis.
Sano ne asiat mitä haluat, sano ne itsellesi, mene ehdottamasti töihin saat joka hetki siitä voimaa itsellesi.

pärjäät kyllä, usko itseesi.

älä riitele mistään, lähde vain.

älä mieti rahaa, lähde vain. Pärjäät jos päätät käydä töissä.

Lähde kun olet valmis, yhtään aikaisemmin et voi lähteä sydämeltäsi.

Onnistut sinä, tiedän sen ja uskon sinuun.
Hei, pää pystyyn ja päätä hymyillä elämällesi.

Käyttäjä Maisa_T (Vapaaehtoinen) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 08.02.2022 klo 11:16

Sydän ja järki eivät aina kulje käsi kädessä. Vaikka järki sanoo, että nykyisen jatkamisessa ei ole järkeä, sydän ei samantien anna periksi muutokselle. Muutos voi pelottaa - huono nykyisyys tuntuu helpommalta ja turvallisemmalta kuin uusi ja tuntematon tulevaisuus. Vanhan tuntee mutta uutta ei.

Hienosti kirjoitit Merellä 6989, että toimi sitten kun olet valmis. Sinioiva - vaikka varmasti ymmärrät, että tämä suhde ei toimi ja muutos täytyy tehdä, sinun pitää ensin itsessäsi päästää irti suhteesta, joka ei toimi. Se vaatii työstämistä ja ehkä toiveiden ja pettymysten myöntämistä. Kun riippuvuutesi vanhasta suhteesta vähenee, itsenäisyytesi ja päättäväisyytesi lisääntyy ja voit paremmin luottaa uuteen omannäköiseen elämään.

Olisiko sinulla joku vaikkapa ulkopuolinen henkilö, jonka kanssa voisit asioita purkaa ja käydä läpi? Se voisi auttaa eteenpäin.

Kuten edellä - pidä työsi! Se takaa toimeentulosi ja antaa myös kanavan ulospäin kotielämästäsi.

Käyttäjä Lämpöinentuuli kirjoittanut 27.03.2023 klo 14:16

Hei, Toivottavasti sait yhteyden johonkin ulkopuoliseen henkilöön, kuten Maisa_T ehdotti. Erilaisia auttavia kanavia on nykyään paljon, joiden kautta pääsee muutoksen alkuun. Sun kirjotus oli koskettava, toivon että elämäntilanteesi on parempaan päin <3 Kaikkea hyvää sinun kevääseen!