Ystävät – kun niitä ei ole

Ystävät - kun niitä ei ole

Käyttäjä Katariina50 aloittanut aikaan 21.08.2012 klo 09:30 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Katariina50 kirjoittanut 21.08.2012 klo 09:30

Hei,
Mitä tekisitte minun sijassani?
Olen yli 50-vuotias nainen 🙂👍. Perhe on ja työpaikka, eli siis perusjutut ovat kunnossa. Kaipaan kuitenkin ihmissuhteita. Olemme mieheni kanssa olleet pitkään yhdessä ja jostain syystä sosiaalinen elämämme on täysin loppunut. Hän ei edes kaipaa muita ihmisiä ja ahdistuu sosiaalisissa tilanteissa. Minullekaan hän ei juurikaan puhu mitään. En itsekään ole enää kovin innostunut elämästä☹️, koska koen etten tule kuulluksi parisuhteessa.

Eilen kysyin häneltä, että onko hän tyytyväinen läheisyytemme määrään ja sosiaaliseen elämään. On kuulema, mutta läheisyyttä pitäisi olla enemmän (lue seksiä). Itse kaipaan läheisyydeltä sitä, että puhuisimme toisillemme asioista ja siitä miltä tuntuu. Kun sitä puhetta ei ole, olen tunteissani kuollut ja sillä seurauksella seksiäkään ei oikeastaan ole.😞, Kaipaan niitä aikoja, jolloin meillä oli ihanaa toistemme kanssa.😭

Kaipaan ystäviä, perhetutut ja sukulaiset ovat poissuljettuja. En jaksa enää yksin käydä heidän luonaan ja selitellä, miksi mies ei tullut. Yhteiset ystävätkin olisivat mukavia, mutta mieheni katsoo mieluummin televisiota ja nukkuu. Olen halunnut viedä hänet pariterapiaan, mutta hänen mielestään minä olen se, jolla on ongelma.

Mistä lähtisin etsimään uusia ystäviä? En haluaisi joutua pettymään ja pelottaakin vähän, kun kommunikaatiotaidot on varmaan ihan ruosteessa.😐

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.08.2012 klo 10:47

Hei. En käy nyt analysoimaan sinun ja miehesi suhdetta, siihen minulla ei taitoa. Mutta voisitko sinä tehdä nyt, tässä tilanteessa, jotakin, mikä antaisi sinullle iloa ja mielihyvää.

Aloita uusi harrastus. Pääset pois kodin seinien sisältä eikä tarvitse selitellä, missä mies on. Liikunta jossain ryhmässä, kieli työväenopistolla, jokin käsityöpiiri... Vaihtoehtoja on paljon.

Miltä kuulostaa?

Jardin Prive

Käyttäjä Katariina50 kirjoittanut 21.08.2012 klo 18:56

Kuulostaa ihan hyvältä. Sitä olen vähän ajatellutkin. Työ on vaan epäsäännöllinen vuorotyö eli 6 viikon jaksoissa tulevat työvuorot eivät ole mitenkään ennakoitavissa. Silti olen mielestäni ansainnut jonkin harrastuksen ja aion sen jotenkin yhdistää työvuoroihin. Ehkä joku viikonloppuisin toteutettava, jolloin työvuoroja on vain muutaman kerran vuodessa.

Parisuhde on mitä on, joten en jaksa väkisin keskittyä siihen. Yritän voida paremmin löytämällä jotain mukavaa elämääni. Kiitos vastauksestasi. 🙂🌻

Käyttäjä Teflon kirjoittanut 21.08.2012 klo 19:54

Hei Katariina, miehesi kaipaa enemmän seksiä. Mikset antaisi sitä hänelle? Miehesi varmaan tuntee enemmän läheisyyttä sinuun seksin kautta ja pääsette lähemmäs toisianne myös henkisesti. Uskoisin että ajaudutte kauemmas toisistanne ilman fyysistä kontaktia. Sosiaalisuutenne taso on myös erilainen; sinun kannattaa varmaan siinä suhteessa yrittää täyttää sosiaalisia tarpeitasi harrastuksilla, mutta jättää miehellesi aikaa myös.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.08.2012 klo 14:47

Hei. Jotenkin minua tökkii ajatus, että antaisin miehelleni seksiä, jos minua ei haluta tai hän ei tekisi jotain vastavuoroista. Ainakin minua pitää lämmitellä. Tiedä sitten muiden seksi-elämästä... Antaa miehelle että olisi paremmalla mielellä? Eikö jokainen ole vastuussa myös itsestään. En minä tiedä, mitä oieastaan yritän sanoa.

Mutta sitten toisaalta, ajattelen seksin kuuluvan parisuhteeseen "luontaisetuna".

Jotenkin noiden välissä kun luovisi...

Jardin Prive

Käyttäjä Sininenuni kirjoittanut 22.08.2012 klo 15:02

Teflon kirjoitti 21.8.2012 19:54

Hei Katariina, miehesi kaipaa enemmän seksiä. Mikset antaisi sitä hänelle? Miehesi varmaan tuntee enemmän läheisyyttä sinuun seksin kautta ja pääsette lähemmäs toisianne myös henkisesti. Uskoisin että ajaudutte kauemmas toisistanne ilman fyysistä kontaktia. Sosiaalisuutenne taso on myös erilainen; sinun kannattaa varmaan siinä suhteessa yrittää täyttää sosiaalisia tarpeitasi harrastuksilla, mutta jättää miehellesi aikaa myös.

Hyvä Katariina,

Olen Teflonin kanssa samaa mieltä -minun miehenikin oli paljolti tuollainen. Kannattaa lähestyä miestä ja pyytää vaikka syliin ja silitystä. Olethan kertonut miten tärkeää sinulle olisi jutella, että tarvitsisit sitä niin kovasti? Meidän piti opetella jutteleminen ja "pelkkä" sylittely yms. mutta nykyään homma toimii. Suosittelen muuten etenemään tosi varovaisesti, jotta mies ei vaan koe oloaan nurkkaan ahdistetuksi/torutuksi. Haluaisinko miehesi sitten mennä jonkin muualle? Vaikka katsomaan jääkiekkoa tai mitä tahansa? Kannattaa kysellä. Mutta sanoisin, että läheisyys ja rakkauden sanat on avain keskusteluyhteyteen.

T. Sininenuni🙂🌻