Ystävän luottamus menetetty

Ystävän luottamus menetetty

Käyttäjä Sofianne aloittanut aikaan 21.08.2008 klo 23:18 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Sofianne kirjoittanut 21.08.2008 klo 23:18

Olen vielä nuori, aika lailla yksinäinen ihminen.
Minulla on ollut nyt muutaman vuoden ajan yksi todella läheinen ystävä. Hänen ystävyytensä ja läsnäolonsa elämässäni on antanut minulle voimia ja aihetta ylipäänsä elää kaikkien vaikeuksieni jälkeen…
Me olemme yhdessä kokeneet monia monia yhteisiä hyviä hetkiä. Meillä on ollut myös huonompia hetkiä, mutta kaikesta on aina selvitty. Painamaan jääneet asiat on keskenämme selvitetty ja elämä on saanut jatkua. Olemme olleet lähes päivittäin tekemisissä monta vuotta.
Nyt on kuitenkin päässyt käymään niin, että maailman tärkein ihminen minulle, ystäväni, ei enää luotakkaan minuun. Hän kokee tulleensa petetyksi. Itse en ymmärrä täysin, mistä kiikastaa…Tämä on kuulemma pitkän ajan tulos..Pari pientä sanaharkaa on nyt jokin aikaa sitten ollut välillämme ja kumpikin johtuneet joistain väärinkäsityksistä meidän ja muiden ihmisten välillä. Olen todella murtunut, sillä olen joutunut luopumaan monesta minulle tärkeästä ihmisestä niin pienen ajan sisällä, enkä todellakaan halua menettää parasta ystävääni.
Silloin elämässäni ei olisi enää mitään järkeä.. Meillä on jonkin verran ikäeroa, hän on minua vanhempi, mutta hän on silti minulle maailman tärkein ihminen..
Onko minulla enää mitään toivoa?
Onko jollain kokemusta, miten menetetyn luottamuksen voi saada takaisin?
Kuitenkaan mitään vakavaa välikohtausta välillämme ei ole tapahtunut..

😯🗯️
Tarviin voimia elää😭😭😭😭😭😭😭

Käyttäjä miimu78 kirjoittanut 25.08.2008 klo 21:51

Itsellä sama tilanne ystäväni kanssa. Olemme tunteneet reilut 4vuotta ja viime syksynä oikeesti pidimme toisiamme pystyssä kun elämältä putosi pohja(molemmilta). Vaihdoimme töiden perässä paikkakuntaa ja nyt on viime kuukaudet olleet ystävyyttä ja luottamusta koettelevia. Eniten minua satuttaa se kun olen toiselle rehellinen niin silti ei usko eikä luota enkä tiedä mistä johtuu. No nyt on taas ollut hetken asiat paremmin ja näyttäisi että luottamus pula on hieman pienentynyt. Toivon että ajan kanssa voimme luottaa taas toisiimme vaikka helppoa ei tule olemaan.