Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 29.08.2016 klo 18:16

Lukossa: Kyllä, uudenvuoden aikoihin oli toisen kaverin kans riita ja se liittyi koiriin. Mutta se riita on nyt sovittu, vaikkakin vain skypen kautta..välit on kuitenkin vähän viilentyneet.
Jutellaan kuitenkin skypen kautta toisinaan..
Nyt sitten toisen kaverin kans on riita, joka taas liittyy kuntosaliin ja siihen etten osais joustaa..

Mutta joo..Onneksi huomenna on tunti, jospa sais vähän muuta ajateltavaa.

Nii, ja tietysti pidän Lukossa sulle peukkuja kursseille 🙂👍

No joo, aika kyllä käy vähän pitkäksi..vaikka onkin nuo koirat, niin ei niitten kans kokoaikaa voi ulkoilla.

Torstaina kuitenkin on se työkkäri, joten saa nähä mitä siellä sitten. Tuttavan kanssa viimeksi oli puhetta, että vois ottaa työkkärissä puheeksi koulutuskokeilun.

Ai nin, näin eilen lenkillä yhden tutun (tämä tuttu on muistaakseni terveydenhoitaja
mm. työkkärissä), niin hän oli lapsensa/lastensa kanssa lenkillä ja siinä sit muutama sananen vaihettiin, kun yhtä poikaa koirat kiinnosti.

Joten ihmettelen ihan yleisesti tuota, että miksei esim. hoito- ja sosiaalityötä tekevät ihmiset ei muka sais porista vapaa-ajalla asiakkaittensa kanssa. (Eihän se tartte työasioista vapaa-ajalla puhua)

Mutta joo..tänään tuli yks iso asia tehtyä. Nimittäin soitin eläinlääkäriin itse, koska nuorempi koira alko tänään puistosta tulon jälkeen yhtäkkiä oksenteleen.
Nyt pitää vain seurailla koirapojan vointia..

Käyttäjä Liiza2 kirjoittanut 29.08.2016 klo 21:04

Alarmbelle (tulikohan nimi oikein), tervetuloa palstalle. Olisi kiva kuulla miten sulla menee. Jotenkin samastuin sinun tilanteeseen. En oikein ole saanut apua enkä osaa sanoa mikä minua vaivaa, tai itseasiassa ei mikään vaivaa, kun joku kysyy. Sekavaa. Ehkä kemian pitäisi toimia minun ja kysyjän välillä, että osaisin avautua.

Lukossa, tsemppiä kovasti 🙂👍

Sitten yleistä pohdintaa. Joskus ikävä kyllä on vain annettava aikaa ja tilaa antaa asioiden ja ihmisten olla, aika näyttää miten suhde etenee. Minullakin on loppunut pari ihmissuhdetta erimielisyyksien vuoksi. Kuntoon en niitä suhteita ole yrittänytkään saada suuremmin. Moikataan kyllä, jos nähdään. Jos ko henkilö alkaisi jutella minulle, niin toki vastaisin, mutta olisin varautunut, koska pelkään haavoittuvani taas. Täytyy nyt koittaa pitää huoli itsestäni ja terveydestäni, en jaksa enää epävakautta.

Pompula, minä en halua enää syödä Triptyliä. Nyt on selvä olo ilman sitä ja olo ihan hyvä.

Hyvää viikon alkua kaikille 🌻🙂🌻
Elokuun viimeisiä päiviä viedään, syyskuu alkaa pian. Miten tää kesä taas meni niin nopeeta, voih 😞

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 29.08.2016 klo 21:45

Voi ei, mikä sulla Lukossa on? Mä pääsin kotiin. Sain lämmintä vaatetta päälle ja ajattelin, että vietän syksyn ja talven täällä. Kai jotenkin voi tilata ruoat kotiin, jumpparin, pari kurssia ja seuraa, aina silloin tällöin? Musta toi kuulostais ainakin ihan unelmalta 😍 Jäädyn ulos! Villasukat nyt jalassa ja teetä vieressä.

Delffi, koirulille rapsutuksia. Toivottavasti ei mitään vakavaa!

Mua itkettää. Voit taas Rina vedota itkijänaisiin 😭 Pientä tunnemyrsky-turbulenssia. Muutoin sateista, synkkää ja pimeää.

Käyttäjä LonelyWolf kirjoittanut 30.08.2016 klo 00:12

Hei, makaan sohvalla ja olen liian väsynyt siirtyäkseni sänkyyn nukkumaan. Saunominen vei kaikki voimat, kun olen muutenkin ollut pari päivää tosi väsynyt. Sade ärsyttää ihan järjettömästi. Löpisen tässä nyt vaan joutavia. Kaupassa iski kauhea himo ostaa punajuuria, kun nenään osui niistä mausteliemessä kelluvista tuleva tuoksu. Yleensä en ole sitä huomannut, mutta nyt niitä oli ihan pakko ostaa. Kotona luin netistä, että punajuuri vilkastuttaa aivojen verenkiertoa ja auttaa väsymykseen. Ehkä väsyneet aivoni siis ilmoittivat mulle kaupassa mitä tarvitsevat! Ostin silti kaikkee turhaakin ja olen myös pahassa sokerikoukussa. Karkit, pullat ja jäätelö lohduttavat. Lihominen kyllä harmittaa, mutta toisaalta tiedän kokemuksesta, että en voisi henkisesti yhtään paremmin hoikempana. Löytäisin vain uusia vikoja itsestäni.

Lukossa, toivottavasti viikkosi alkaisi mennä parempaan suuntaan. Itselläkin kaikenlaisia koitoksia edessä. Päivällä löysin paperipinon alta kirjeen, joka minun on pitänyt toimittaa Kelaan. Ehtii sen vielä, mutta välillä tuntuu, että on niin tuurista kiinni, että saan kaikenmaailman paperiasioita hoidettua. Miten joku vakavasti masentunut jaksaisi koko ajan olla kiikuttamassa jotain lappua jonnekin? Itselläkin meinaa homma seota. Mun pitäisi jo pian palata töihin ja pelkään, että on uusi katastrofi tulossa.

Delffi, toivottavasti koirallasi ei ole mitään vakavaa!

Taidan mennä märillä hiuksilla nukkumaan, vaikka näytänkin sitten peikolta aamulla. Ei vaan millään jaksa nyt kuivattaa niitä. Hyvää yötä!

Käyttäjä kirjoittanut 30.08.2016 klo 10:15

Tänään oon tosi ilonen. Kuulin pitkästä aikaa yhdestä kanssa-taistelijasta jonka toipumistaistelua olen seurannut ja taivaltanut siitä lähin kun itsekin sairastuin ja hänellä on ollut useita onnistumisia ja huimaa edistymistä.

Kaikille jotka täällä ootte kertonut taisteluistanne ja tukeneet toisianne, ootte huipputyyppejä <3

Käyttäjä Rina kirjoittanut 30.08.2016 klo 10:34

Heitän täältä virtuaalista nenäliinaa sulle, Lukossa. Sun, mun, jokaisen muunkin luonne ja persoona on yksilöllisesti niitattu ihmiseen, sekä perinnöllisesti että elämänkokemuksen myötä, ja sen oman kanssa on mentävä ☹️, vaikka se ei helppoa olisikaan.
En tiedä, lohduttaisko se yhtään sinua, jos kirjoittaisin, että mitään pakkoa ei pohjimmiltaan ole, siis kuolemaa lukuunottamatta. Jos ei jaksa, ei jaksa, eikä tarvitsekaan jaksaa. Esim. Vaikka olisit ilmoittautunut työväenopiston kursseille, niin pakkohan siellä ei ole käydä, jos voimat ovat vähissä. Itse olen ainakin keskeyttänyt muutaman kurssin, kun on käynyt ylivoimaiseksi siellä käyminen. Hauskaa harrastamista sen olla pitää, eikä mitään pakkopullaa. Eikä kukaan muu voi määritellä sun jaksamista (tarkoitan hoitohenkilökuntaa). Koska olet äärimmäisen tunnollinen, patistamiset tekee helposti hallaa sulle. Mua saa vähän patistaakin, koska olen pikemminkin alisuoriutuja. Anna siis aikaa itsellesi. Jos poliisi tai valkotakkiset koputtaa oveen, laita lappu oveen:olen kesälomalla edelleen, ja niin kauan kuin tarve vaatii. Kuullostaa tietysti vähän jyrkältä, mutta mun näkökulmasta sä kapinaa tarvitsisitkin. Kapinaa projekteja ja suorittamista vastaan.
Lopuksi, anna mulle anteeksi! Tiedänhän minä😐, miten vaikea on ryhtyä toisen sanoista tekoihin. Jokainen elää omannäköistä elämää; kyse on ratakiskoista, joita ei noin vain siirrellä paikasta toiseen. Mä kyllä tarvitsisin toisinaan sun kiskoja saadakseni jotakin ryhtiä tähän elämään. Toivottavasti sulla on tänään parempi päivä!

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 30.08.2016 klo 11:54

Kiitos rakkaat virtuaalivertaiset! Siis kiitos tsempeistä ja viisaista sanoistanne. LonelyWolf sanoi löpisevänsä turhaa, mutta niinhän me kaikki tehdään ja silti niillä sanoilla on tärkeä merkitys.

Syksyn merkit on täälläkin ilmassa, kun Pompula palelee villasukat jalassaan, LW puhuu työhön paluusta ja keskustelu on ylipäätään vilkastunut kesän jäljiltä.

Eräänlainen uusi vaihe on nyt mullakin. Uusia juttuja on käynnistymässä (kaikki ei ole raskaita eikä epämiellyttäviä) ja niihin liittyen tuli yksi pettymys, joka tuntui karvaalta mutta on ihan kestettävissä. Tällä viikolla on paljon kuolemaan liittyviä asioita hoidettavana eli raakaa työntekoa asunnon siivouksesta lähtien.

Rina sai minut miettimään. Eniten mietitytti 'kapina'.

Kiitos tsempeistä. Nyt tuntuu jo paremmalta, kun tämä viikko oikeasti pyörähti käyntiin. Tsemppiä teille kaikille!

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 30.08.2016 klo 14:35

Kiitos tsempeistä Lukossa! Niitä tarvitaan. Rina kirjoitti niin sopivasti. Luin vähän niin kuin itselleni, vaikka Lukossa:lle kirjoittikin. Olo on suoraan ahterista. Kroppa ei toimi ja suunnittelemani asiat siirtyy varmaan ensi kesään. Kodin kaaos on, argh! Tekisi vaan mieli nukkua tää syksy ja talvi ohi. Nyt yritän jumppaa, jos kykenen. Saisi jotain balanssia 😑❓

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 30.08.2016 klo 16:36

Terveisiä kaaoksesta! Homma etenee pikku pikku hiljaa, vaikka siihen on välillä vaikea uskoa ja luottaa. Roskakatoksella tulos näkyy selvemmin kuin itse pääkallonpaikalla. Tässä on vähän hiki niskassa. Tuli yhtäkkiä mieleen tilanne, jonka kerran koin (hiestä nihkeänä) ja päätin muistaa koko loppuelämäni. Seisoin silloin junassa Väli-Amerikassa ja tuijotin todella kaunista auringonlaskua junan puoliavoimesta ovesta elävän cowboyn vieressä. Rakastan kotimaatani, mutta rakastan myös matkustelua. Onneksi päätin nuorempana sijoittaa rahojani siihenkin enkä vain "järkeviin sijoituskohteisiin". Tänään on löytynyt hukassa olleita avaimia, vanhoja valokuvia ja isoisoäidin kirjailemia petivaatteita. Ajatus poukkoilee. Vanhoista valokuvista löytyi vastauksia siihen, keitä muistutan ulkoisesti. Toisaalta yksi esivanhempi oli projektityyppi ja seikkailija luonteeltaan. Mahdanko olla häneltä perinyt luonnettani? Vaikka olen tunnollinen, olen ikuisessa kapinassa 😀 milloin mitäkin vastaan 😎. Ja Rina; minulla on ikäviä projekteja joita on pakko tehdä (koska olen aikuinen yhteiskunnan jäsen) ja omia projekteja, jotka valvottavat minua ja joiden ääressä istun sohvannurkassa konetta naputtamassa/surffaamassa. Toiset tuppaa etenemään, toiset jumittamaan 😎.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 30.08.2016 klo 17:20

Nuoremmalla koiralla tais olla vain mahatauti, vaikkakin se todella säikäytti.
Alkaa nimittäin tuo poitsu oleen jo aikalailla oma itsensä. Mutta tänään olen kuitenkin piettänyt kevyemmä päivän.

Katsotaan jos sitä huomenna kävis koirapuistossa, jossa pitää kyllä olla tarkkana ettei koira/koirat syö sieltä mitään tai tuo nuorempi juo likasta rapavettä.

Mutta joo..tänään on ollu aika perus päivä.
Tuli käytyä kirjakaupassa, mutta en raskinut ostaa sieltä mitään. Lisäksi kävin eläinkaupassa ja sieltä ostin koirille ja kissoille vähän ruokaa (märkäruokaa), ja myös maitohappobakteerijauhetta.

Ai niin, mihinkään kursseille en valitettavasti saanut aikaiseksi ilmoittautua..muutenkin yks kurssi joka olis kiinostanut, niin siinä oli vähän huono päivä.
Lisäksi suurimman osan kurssin vika ilmoittautumispäivä oli sunnntaina..

Pitää katsoa mitä sitä syksylle keksis..
Torstaina on se työkkäri, joten saa nähä miten siellä sit menee..
Tuo torstai kyllä jänittää todella paljon..

Onneks tänään on kuitenkin tunti, että jospa vähän sais tallilla sitten muuta ajateltavaa..

Käyttäjä Liiza2 kirjoittanut 30.08.2016 klo 19:37

Onko kenelläkään ollut ihon kihelmöintiä, ihan kuin aurinko olisi polttanut ihoa. Ei kuitenkaan ole vaan se alkoi tänään yhtäkkiä ja on jatkunut koko päivän. Mulla siis kutiaa nenänpää ☹️
Ettei tuo Triptyl tehnyt sitä..

Tänään olen tuonut koiratarhaan kiviä, siirtänyt siilin pois sieltä turvaan (poikani sen kyllä teki kun pyysin), kuljettanut koululaisia ees taas, kävin kaupassa, apteekissa, tein ternimaidosta pannukakkua ja uunijuustoa, lenkkeilytin koiria, pyykkiä pesin ja koitin kuivattaa niitä ulkona, toin ne sisälle takas ja sen sellaista. Hyvin olen jaksanut kyllä varsinkin kun ei ole väsyttäviä lääkkeitä nyt käytössä.

Nyt ollaan jo puolessa välissä viikkoo, viikonlopuksi minireissua tiedossa.

Käyttäjä aeleh kirjoittanut 31.08.2016 klo 00:41

En ole ehtinyt ollenkaan täällä muiden viestejä lukemaan tai tänne kirjoittamaan vaikka olisin halunnut. Vajaa 2 viikkoa uutta koulua käynyt. On väsyttänyt paljon kun koulumatkani on pitkä enkä ole tottunut aikaisiin aamuihin. Luokkatoverit tuntuvat kaikki tehneet kesällä kaikkea jännittävää. Matkustelua ja muuta. Mä olen käynyt yhdellä festarilla tehnyt iltaisin siivoojan töitä. Tunnen itseni ihan luuseriksi välillä. Sitten taas yhtäkkiä en välitä pätkääkään. Yritän vain keskittyä opintoihin. Lisäksi koulussa on ainakin yksi tyyppi joka tuntee tyyppejä mun lukioajoilta. En tajua miksi tuokin seikka ahdistaa mua. Ehkä siksi kun mun lukioaika ei ollut mitään parhainta. Olen kyllä jutellut muutaman ihmisen kanssa jonkin verran ja mukavahkoja ihmisiä tullut myös vastaan. Jotkut lisäilee luokkakavereita face kavereihin. En oikeen tykkää lisäillä puolituttuja mutta hyväksyinpä nyt kuitenkin pari pyyntöä. Neljän tunnin päästä soi herätyskello🙂👍 kahvin voimalla huomiseen

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 31.08.2016 klo 11:43

Delffi: Hyvä ettei koirallasi ollut mitään vakavampaa. Ja hienoa, että sait itse soitettua eläinlääkäriin.

Liiza2: Onnittelut aktiivisesta päivästä. Uunijuusto kuulostaa ihanalta!

Aeleh: Onnea uusiin opintoihisi. Et ole luuseri, vaikka et olisikaan tehnyt mitään trendikästä kesän aikana. On sankarillista, että ole ollut kesällä töissä. Aika aikaisin joudut kyllä heräämään!

Minä heräsin siihen, että tärkeämpi käsi ja varsinkin olkapää särkevät kamalasti. Tänään pitäisi siis lapioida vähän multaa ja jaksaa tehdä fyysistä työtä asunnolla. Toivottavasti särkylääke auttaa. Venyttely ei oikein tehonnut.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 31.08.2016 klo 11:58

Miten voikin joku asia jännittää todella paljon..
Mua nimittäin jännittää huominen työkkäri..

Pakko yrittää vaan keksiä jotain tekemistä, etten vaan kokoaikaa mieti huomista..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 31.08.2016 klo 12:54

Delffi: Voi sinua. Minuakin kyllä varmasti jännittäisi. Mutta uskon että tapaaminen työkkärissä menee hyvin. Ja varmasti sinulle löytyy jotain järkevää jatkosuunnitelmaa. Minusta koulutuskokeilu kuulosti hyvältä. Ja muista aina, että se työkokeilu siellä eläinkaupassakin sujui hyvin - eikös sujunutkin. Tsemppiä palaveriin!

Pompula: Kysyit joskus hautaamisasiaa. Tuhkaushautauksien kohdalla prosessi menee yleensä niin, että ensin on siunaustilaisuus (vainaja arkussa tilaisuudessa) ja sen jälkeen muistotilaisuus. Sitten vainaja kuljetetaan krematorioon, josta tuhkan saa 1-2 viikon päästä. Sitten tuhka lasketaan hautaan. Aikaa kuluu, koska tuhkauksia saatetaan tehdä vain esim. 2-3 päivänä viikossa eikä hautaanlaskujakaan järjestetä kaikkina päivinä vaan esimerkiksi vain ke-la. Tuhkan hautaanlasku on yleensä pikkutilaisuus lähimpien kesken, eikä sitä ole edes pakko itse tehdä vaan seurakuntakin voi sen hoitaa. Olen oppinut tänä kesänä kaikkia tällaisia yksityiskohtia hautausasioista 😋.