Delffi: Hyvä kun otit tuon autolla ajamisen puheeksi. Se osoittaa, että ajattelet asiaa. Mulla on vähän sama kammo eli en ole tottunut kuski. Tai ajoin kyllä aikoinaan aika paljon tietyssä paikassa, mutta kovin vaihtelevaa ja vankkaa ajokokemusta en saanut. Pari viikkoa sitten ystäväni komensi minut yllättäen rattiin. En ollut ajanut varmaan kertaakaan pariin vuoteen. Onneksi se oli nimenomaan sellaista Rinan sinulle suosittelemaa maaseututietä. Alkumatkasta yksi kaahaileva rekka(!) ohitti minut, kun ajoin varmaan sikäläiseen makuun liian varovasti. Sitten alkoi vauhtiakin löytyä ja ajaminen tuntui mukavalta. Piakkoin on edessä yksi vuokra-autolla suoritettava projekti, joten oli hyvä joutua auton rattiin. Mielestäni ajokortti on hyvä juttu, mutta se on vähän surullinen lätkä, jos sitä ei ollenkaan käytä. Suosittelen sulle ihan samaa kuin Rinakin: uskaltautumista niihin juttuihin, jotka pelottaa. Autolla ajamista suosittelen lämpimästi. Minä aina maanittelen itseäni pitkään. Ripottelen pelottavia juttuja kalenteriini niin, että väliin jää riittävästi valmistautumis- ja palautumisaikaa. Juuri ennen H-hetkeä kerään voimani kasaan (kuten sinä siellä tuttavasi konttorin pihalla) ja uskaltaudun pelottavaan juttuun. Yleensä aina olen varannut itselleni jotain palkintoa tai ainakin vapaapäivän pelottavan jutun jälkeen. Sillä tavalla sitä on selvitty monista jutuista. Minä muuten tunnistan Rinan kirjoituksesta sen, että oma äitini on arka ja pelokas. Varmaan minuun on sitä arkuutta hänestä tarttunut. Äiti muuten myös pelkää minun kyydissäni, vaikka minulle on sanottu, että ajan hyvin, eikä äiti muiden kyydissä pelkää. Uskon että meidän välillä toimii sellainen tunteiden siirto ja epävarmuutemme ruokkivat toisiaan. Siitä voisi olla apua, että olisi rohkeiden ihmisten seurassa.
Pompula: Voi kumpa sulle löytyisi joku lomailumahdollisuus. Miten olisi vaikka päivä kylpylässä (ilman yöpymistä)? Siis jos lähialueellasi on kylpylä. Minä tykkään myös Tallinnan päiväristelyistä. Niitä saa alle 20 eurolla, mutta jos joutuu matkustamaan pitkästi Suomen sisällä, sekin voi tulla kalliiksi. Se on kyllä kurjaa, kun koneet hajoaa. Minullakin on nyt useampi risa vehje kotona. Niille pitäisi tehdä jotain. Minua on väsyttänyt paljon. Öisin en ole valvonut, mutta päivisin on ollut väsynyt olo. Johtuukohan se sokeririippuvuudestani (ks. loppu)?
Rina: Voi kuinka ihanaa olisi viedä sinut shoppailemaan! Vietän tällä viikolla vielä kesälomaa ja ensi viikolla aloitan "työt". Maanantai ja tiistai meni kyllä sohvannurkassa itkemiseen ☹️. Tänään sain käytyä vaateshoppailulla, kuten olin toivonut. Löysin monta kivaa arkivaatetta ja vieläpä järkihinnoilla. Olipa hiljaista kaupoilla ja minun kokojakin oli vielä jäljellä. Jotain hyötyä sairauslomasta 🙂👍. Syksy on minulle parasta ostosaikaa. Nauratti tuo kuvauksesi jälkikaffittelusta. Niinhän sitä itselleen aika usein ostoksiaan perustelee. Minä en enää raaskinut kahville mennä, kun tuli niin törsättyä. Kotona toki sumpit äsken keitin.
😝 Iso ongelma mulla. Olen jäänyt ihan mielettömään sokerikoukkuun. Paino on noussut lineaarisesti rikkoen parilla viimeisellä mittauskerralla ennätyksiä. Tuli jo lääkäriltä sapiskaa. Vaan olo on huumeinen, pakko saada. En vielä lopeta, mutta tiedän, että lopetuspäivä on lähellä. Ensin pitää ainakin saada tuhkauurna hautaan. Ehkä sitten. Laskin jo tänään herkkujen hintaakin. Kyllähän siihen rahaa menee ja pihinä niitä euroja on kiinnostava laskeskella. Motivaatiota siis keräilen 🤔...