Ixma, ahdistukselta tuo sinun olotilasi kuullostaa. Silloin ei jaksa keskittyä mihinkään, ei jaksa katsella edes lempiohjelmaansa. Olo on hermostunut ja levoton. Ja Lukossa , sinähän se olitkin! Palaan vielä tuohon ahdistuksen ja masennuksen väliseen dilemmaan...Kun sairastuin ensimmäisen kerran, niin olin mielestäni vain ahdistunut ja paniikkihäiriöinen. Söin ainoastaan rauhoittavia ja kieltäydyin muusta, vaikka lääkäri tuputti minulle myös masennuslääkkeitä. Silloin sain vielä terapiaakin, mutta kyseinen terapeutti ei tuntunut sopivsn minulle ollenkaan, enkä vuoden terapiasta kokenut olevan mitään hyötyä. Olisiko sittenkin ahdistuksen alla ollut masennusta? Meni noin kolme vuotta ennenkuin ahdistus helpotti. Myöhemmin mulla oli keskivaikea masennus toistuvasti, mutta sen kanssa pärjäsi masennuslääkkeiden avulla. Kun viisi vuotta sitten taas sairastuin vakavaan masennukseen, niin diagnoosiltaan sekamuotoiseen ahdistukseen ja masennukseen eivät enää lääkkeet purreet, vaan tarvittiin tuo sähköhoito. Silloin kyllä tunsin olevani myös masentunut. Nyt taas ahdistaa, ja se tuntuu olevan ehdottomasti päällimmäinen tunne. Yritän kumminkin pärjätä tällä masennuslääkkeellä, kun siihen mulla on ainaisresepti, vaikka välissä en sitä syönytkään. Mitäköhän yritän sanoa...Varmaankin jotakin sellaista, että en ole satavarma, tehoaako tuo lääkitys tähän ahdistukseen (ei tunnu hirveästi auttavan) ja että peittääkö tuo ahdistus alleen masennusta, jota joka tapauksessa kannattaa yrittää hoitaa. Voi viholainen, en tykkää yhtään tästä olosta, mutta kun mietin tuota ajanjaksoa, jolloin yritin selvitä pelkillä rauhoittavilla, niin muistikuvat ovat tosi sumuisia, enkä oikein osaa edes laittaa kaikkia sen aikaisia tapahtumia oikeaan aikajärjestykseen. En siis lähtisi hoitamaan tätä oloa pelkillä rauhoittavilla. Onko täällä ketään, jota olisi hoidettu sähköllä? Voitais jakaa niitä kokemuksia😎😀😋😋 Mites Pompula voit tänään?