Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 04.08.2016 klo 13:51

Onpa täällä hiljaista.

Tulipa eilen käytyä 8 km kävelylenkki koirien kanssa.
Hieman on jalat kipeänä tuosta eilisestä lenkistä, mutta koirat nyt joutuu tyytymään ainakin vielä 3 päivää pelkkiin hihnalenkkeihin, kun koirapuisto on kiinni Satama Open Air:in takia.

Mutta eipä kyl ollut kovin mukava lenkki eilen, kun nuorempi koira räkytti toisille koirille ja samalla sit vanhempi koirakin alkoi räkyttään. Osittain tuo räkyttäminen johtuu siitä, että ei ole kumpikaan koirista nähneet pitkään aikaan muita koiria eikä nuorempi oo pääsyt juokseen ja purkaan energiaansa.
Kumpikaan noista koirista ei ole vihaisia, vaikka saattavatkin välillä hihnassa räkyttää..

Mutta harmittaa ja ärsyttää kyllä itseäni todella paljon, kun täällä on vain yksi anoa koirapuisto ja se on nyt kiinni, niin koirat joutuvat tyytymään hihnalenkkeihin. Eikä hihnalenkit ole oikein riittäviä whippeteille (ainakaan tuolle mun nuoremmalle).

Mutta joo..pitäis varmaan jossain välissä siivota yläkertaa, lisäksi tänään olis illalla ratsastustunti.

Pitäis myös käydä kissoille ostamassa kuivaruokaa..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 04.08.2016 klo 23:54

Tulipa tänään nähtyä kaupassa tämä yks tuttava, jonka kans oli tiistaina tapaaminen.
Oltiin samassa kassajonosso peräkkäin, mut eipä me muuta kuin hymyiltiin ja moikattiin. Ois kyl tehnyt mieli sanoa jotain muutakin kuin vain hei..mut jostain syystä meen välillä lukkoon, kun nään ko. tuttavan..

Mutta joo..
Tänää tuli käytettyä koirat hiekkakuopilla (ko. paikkaan on autol noin 10 minsan matka), että saivat vähän juosta irrallaan.
Lisäksi tänään oli ratsastustunti, josta jäi ihan hyvä fiilis.

Nii, ja vielä pitäis jaksaa 3-4 päivää ilman koirapuistoa..ei kiva, ku ei sitä joka päivä jaksa tuonne hiekkakuopillekkaan lähteä.
Koirapuistoon kun on vain noin 3 km matka, joten harmittaa ja ärsyttää todella paljon että 2 päivän festareitten takia koirapuisto on kiinni reilun viikon :/

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 05.08.2016 klo 10:36

Hei, olen lukenut kaikki viestit, mutta en nyt pysty oikein vastailemaan. Tänne kuuluu ihan hyvää. Päässä pyörii tuhat ja yksi asiaa, mutta en ole kuitenkaan turvautunut rauhoittaviin kuin kerran viime päivinä.

Liizalle tsemppiä töihin ja teinien pariin.

Pompulalle hiljentämistä ja kipujen hellittämistä.

Delffille jaksamista viimeisiksi päiviksi koirapuiston suhteen.

Käyttäjä Liiza2 kirjoittanut 05.08.2016 klo 15:25

Kiitos Lukossa🙂 Minä myös luen viestit ja sinun, Pompulan, Delffin ym jutut nyt viimeksi. Seurailen palstaa, mutta vähemmän kirjoittelen. Täytyy nyt miettiä miten tästä eteen päin elämäni menee ja antaa ajan näyttää - aikaa asiat vaatii. Pitäkää huolta itsestänne ja ihania ilmoja (voi kun kesä jatkuis pitkään) 🌻🙂🌻

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 05.08.2016 klo 20:59

Ei ois pitänyt nyt illasta lähteä lenkille..
Mut kun ei sitä kotonakaan halua kokoajan olla..eikä kyl huvittais yhtään mennä kotia nyt.

Mut eipä oo muutakaan paikkaa minne mennä.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 05.08.2016 klo 22:18

Huoh..mitähän nuokin vanhukset on täällä puhuneet. Meillä on siis pari vierasta käymässä täällä (äitin kavereita).

Ja nyt kun tulin lenkiltä kotia, niin kuulin jotain puhetta yhestä opettajasta. En sit tiiä onko iskä mennyt pälättään musta ja siitä, että olen koulukiusattu..koska vaihtoivat puheenaihetta, kun tulin kotia.

En nimittäin haluais, että vanhemmat siitä puhuu..vaan mä puhun ennemmin asiasta itse, jos haluan puhua.

Tulipa tässä mieleen, etten oo tainnut tälle yhelle tuttavalle mainita tästä asiasta, että olin koulukiusattu. Mut hämärä muistikuva on, että asiasta ois työkkärissä kyllä mainittu..mut ei tää tuttava välttis enään asiaa muista.

Nooh, pitää yrittää muistaa mainita sit 19 päivä kun on seuraava tapaaminen, johon ehkä tulee se yhen hankkeen toiminnanohjaaja, niin molemmille tuosta asiasta, niin ymmärtäisivät ehkä sit paremmin, miksi en oikein viihdy ryhmissä..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 06.08.2016 klo 19:44

Voi Delffi... Sellaisia ne vanhemmat kyllä usein ovat, että puhuvat lastensa asioista ainakin jonkin verran omille tuttavilleen ja sukulaisille. Kyllähän he hyvää yleensä tarkoittavat, mutta lasta se usein harmittaa ja suututtaa. Mielestäni sinun kannattaa kertoa, vaikka uudestaan, koulukiusaamistaustasta tuttavallesi ja työkkärissä. Koulukiusaaminen jättää paljon jälkiä, mutta siitä on mahdollisuus päästä eteenkin päin. Minuakin on koulukiusattu ja olen yrittänyt jättää sen asian elämässäni historiaan niin, ettei se enää vaikuttaisi elämääni. Aika hyvin olen mielestäni onnistunutkin.

Olin melkein peräjälkeen kahdessa reissussa. Oli kivaa, vaikka välillä olikin aika raskasta. Tuli nähtyä paljon uusia paikkoja kotimaassa. Joudun vielä yhden reissun tekemään lähipäivinä ja se on enemmän täynnä velvollisuuksia kuin matkailukivaa. Meinasin tosin revetä yhteen turistijuttuun vielä tässä välissäkin, mutta reissuväsymys ja järki vei voiton. Tänään on ollut melkein pyjamapäivä, joskin olen setvinyt ja maksanut laskuja, täyttänyt kaavakkeita, käsitellyt valokuvia, tehnyt videota jne. Pitäisi vielä pakata huomista lähtöä varten. Ensi viikon ohjelma on aika tiivis ja sosiaalinen. Argh etukäteen 🙄. Jännitin kyllä kovasti etukäteen kolmen päivän reissussa selviämistäkin ja se meni kuitenkin ihan hyvin. Parvekekukat eivät sen sijaan oikein tykänneet poissaolostani. Saatoin kastella niitä liikaa lähtiessäni.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 07.08.2016 klo 02:05

Kivut on kuluttavia. Olen ehkä vähän saanut levättyä välillä. Ostin vihdoin Rinan mainitsemaa HartSport juomaa, mutta sehän on kyllästetty aspartaamilla, joten taitaa jäädä juomatta ja sisälsi fenyyli tms. lähteen. Myrkkyjä! Minun parveke kärsii kuivuudesta, kun en ole ehtinyt kastella. Huominen olisi (tänään) tohinapäivä, mutta kun en saa nukuttua. Olen syönyt liikaa ja on liian kuuma. Toivottavasti kesä jatkuu, enhän minä ole tehnyt vielä mitään kesään kuuluvaa, tai suunniteltua, jos ei lasketa parveke touhuja. Nyt särkee kättä jolla kirjoitan. Pikkurillistä kyynärpäähän. Toissapäivänä särki jalkapohjia niin, että voi ei ☹️ Kävellyt liikaa. Toissapäivänä, siis. Huomenna, jos saisi tehtyä jalkahoidon.

Sunnuntaita! 🙂🌻

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 07.08.2016 klo 20:09

Pompula kirjoitti 7.8.2016 2:5
Toivottavasti kesä jatkuu, enhän minä ole tehnyt vielä mitään kesään kuuluvaa, tai suunniteltua, jos ei lasketa parveke touhuja.

Minäkin toivon, että kesä jatkuu. Olen kyllä tyytyväinen siihen, miten paljon olen saanut aikaiseksi sen jälkeen, kun heinäkuun alussa pakotin itseni liikkeelle. Kirjoitin ensin "aika tyytyväinen", mutta poistin sitten aika-sanan. Onhan pakko olla ihan kokonaan tyytyväinen. Kesäkuu meni kuitenkin ohi, kun silloin oli selkä niin kipeä. Siksi tahdon nyt elokuussa vielä kesäillä ihan täysillä ja syyskuultakin toivon lämpimiä loppukesän kelejä. Saa nähdä, mitä saadaan. Elokuussa ja syyskuussa minun on vielä vierailtava museoissa, jotka ovat vain kesäisin auki. Sekä myös ajeltava vesibussilinjoilla ennenkuin ne lopettavat liikenteensä. Jotain jo menetinkin tältä kesältä. Kaikkialle ei vaan ehdi. Ensi kesänä sitten ehkä. Mitä sinä Pompula vielä haluaisit tehdä kesän aikana?

Minä huomaan, etten ole vieläkään kunnossa. Unohtelen asioita ja sählään. Erityisesti sitä tapahtuu, kun joudun paineen alaiseksi. En vielä jaksa tehdä ns. kovin pitkiä päiviä. Nyt hautajaisia järjestellessä joudun tekemään aika paljon asioita, jotka vain lankesivat tehtäväksi riippumatta siitä, että olen sairauslomalla. Väsyn helposti. Koti pääsee menemään sekasotkuiseen kuntoon heti, kun minulla on kiireitä ja reissuja. Postin hoitaminenkin on urakka - varsinkin nyt kun tulee kaikenlaista extrapostia.

Milloinkohan RINA palaa mökiltä? Vai mahtaako olla jo palannut?

Delffi: Minä olen lapsena ratsastanut pitkään. Aikuisena olen innostunut maastoratsastuksesta, johon oli helppo päästä kiinni lapsuuden ratsastustaustan ansiosta. Olen käynyt ulkomaillakin ratsastamassa. Googlailin tänään uusia ratsastusmahdollisuuksia eli ratsastuslomaa sekä ratsastuspaikkaa erään sukulaiseni kodin läheltä. Löysin mielenkiintoisia mahdollisuuksia. Toteutuisipa edes osa ideoistani..! Jatkan vielä asioiden selvittelyä.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 07.08.2016 klo 22:55

Lukossa: Itse en ole pitkään aikaan käynyt maastossa.
Tuolla tallilla, jossa käyn vähintään kerran viikossa, niin ei olla enään järjestetty maastoja.
Aiemmin välillä järjestettiin ihan maastotunteja, mutta ei enään.

Nykyään on vain perustunteja, jotka on ihan mukavia, mutta välillä kaipaisi kyllä vaihtelua ja esim. itsenäistä ratsastelua.

Ennen oli nimittäin välillä myös vuokrauksia tai pienryhmiä, nykyään ei oo vuokrauksia, vaan tuntareilla on 2 peräkkäistä vapaapäivää viikossa.

Mutta saa nähä miten lokakuussa sitten kun alkaa uudet tunnit pyöriin ja minkälaisia uusia tuntareita tulee, kun nykyinen tuntipuoli muuttaa toiselle paikkakunnalle nykyisten tuntareitten kanssa.

Saa myös nähä, että kuinka pitkään vielä nämä tämän hetkiset tunnit pyörii, jotain kuulin semmoista, että syyskuun puoleenväliin asti olis enään tunteja. Mut en tiedä sitten, että miten on asian laita.

Mutta joo..kävinpä tänään lenkillä koirien kanssa ja eipä päässyt vieläkään koirapuistoon.
Toivottavasti huomenna aamupäivästä jo pääsisi, kun olisi suunitelmissa huomenna aamupäivällä käydä lenkki koirien kanssa.

Muuten ei olekkaan ensviikolle mitään ihmeempiä suunitelmia ratsastustunnin lisäksi.

Se seuraava tapaaminenkin tuttavan kans on vasta noin 2 viikon päästä..
Saa nähä muistanko silloin mainita siitä kiusaamisesta..koska välillä meen vaan ns. lukkoon.

Mutta joo..saa nähä millainen ensviikko on..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 08.08.2016 klo 12:57

Tulipa taas turha lenkki koirapuiston suuntaan. Eipä sinne vieläkään päässyt, vaikka ois pitänyt päästä. Lapussa nimittäin oli jotain ett "Puisto suljettu 29.7-7.8 Satama Open Airin tapahtuman ja sen rakennus- ja purkutöiden vuoksi."
Nythän on nimittäin 8.8, että eipä ole lupausta pietetty..saa nähä pääsekö illallakaan puistoon..vähän epäilen. Voi olla että iltapäivästä käyn pyöräilemässä puiston suunnalla.

Lisäksi tosiaan puisto oli nyt ihan hirveen näköinen, kun kävelin puiston ohi koirien kans.
Menee jo hermot tuohon, että monena vuonna on koirapuisto hirveässä kunnossa 2 päivän festareiden jälkeen ja lisäksi koirat joutuu tyytymään pääasiassa hihnalenkkeihin
reilun viikon ajan.

Joo..sori tästä purkautumisesta..Mut pakko vaan oli johonkin avautua tästä..

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 08.08.2016 klo 15:59

Moi!

Joskus alkaa epäoikeudenmukaisuus jurppia.

Psyykkisten sairauksien hoito on jo pitkään ollut paljolti kriisissä. Se ei siis toimi tehokkaasti.
Kun tämän sanoo ääneen niin tuotapikaa joku rientää sanomaan että kyllä he varmaan parhaansa tekevät.

Mutta kun ihmiset ja asiat jää hoitamatta niin se ei vaan riitä! Ihmisiä on heitteillä, mutta siitä ei saa puhua.

Siitä on saatava puhua. Ei akuutisti sairas jaksa puolustaa itseään ja oikeuksiaan!

Ainut tapa on kai vaikuttaa päättäjiin.

Asiat kannattaa hoitaa ajoissa. Kun ne pitkittyy niin ne mutkistuu.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 08.08.2016 klo 17:02

Huoh..että mä välillä vihaan itseeni.
Mikä siinä on niin vaikeaa avata suuta, kun näkee tämän yhen tuttavan kaupassa..ainakin jo kolmesti olen nähnyt ja suusta ei tuu muutakuin vain "Hei!" ja ehkä pieni hymy (tää ko. tuttava hymyilee aika paljon).

Tänäänkin ois ollut niin hyvä mahdollisuus jutella hetken aikaa, kun käveltiin peräkkäin kaupasta ulos..Olis nimittäin tehnyt mieli jutella tän tuttavan kanssa, esim. koirapuistosta mainita, mutta eipä sitä saanut suusta mitään..jostain syystä meen aina lukkoon kun nään tän tuttavan kaupassa.

Mutta no..eipä kyl tää tuttavakaan muutakuin tervehtii.
Lisäks välillä käy mielessä, että mitähän tää tuttava musta oikein aattelee..

Mutta joo..en tiiä miten sit jos näkisin tän tuttavan koiransa kans koirapuistosta, menisinkö taas lukkoon..vai tulisko sitä juteltua enemmän, koska koirat olis siinä mukana.

Käyttäjä Smöggis kirjoittanut 08.08.2016 klo 20:46

Ompas taas...

Joka aamu herätessä ensimmäisenä tulee mieleen kaikki se, mitä olisi pitänyt tehdä. Illalla nukkumaan mentäessä viimeiset ajatukset ovat näitä samoja, mutta höysteenä on myös hiljaisia toiveita etten heräisi enää ammulla vaan nukkuisin ikuisuuteen.

Isoveljeni näkyy myös kyllästyneen saamattomaan pikkuveljeensä. Hän laittoi minulle työpaikkailmoituksen ja tottakai kehoitti minua hakemaan siihen. Kerroin, että en ole tarpeeksi pätevä hommaan ja portfolioni on vähintäänkin huono. Pitäisi treenata, mutta en saa aikaiseksi. Tuntuu, että olen pettänyt perheeni ja sukulaisteni odotukset.

Huoh, toivoisin vain että tämä kaikki jo loppuisi. Joko tapaturmaisesti tai muuten. En menettäisi mitään ja valtio pääsisi yhdestä työttömästä veroloisesta.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 08.08.2016 klo 22:49

Smöggis kirjoitti 8.8.2016 20:46
Huoh, toivoisin vain että tämä kaikki jo loppuisi. Joko tapaturmaisesti tai muuten. En menettäisi mitään ja valtio pääsisi yhdestä työttömästä veroloisesta.

Etkö kuitenkin menettäisi elämäsi? Ja kaiken sen, mitä elämälläsi olisi vielä annettavana.

Taidan olla huono tsemppaaja, kun itselläni on nyt niin paska fiilis. Pitäisi saada aikaiseksi sitä ja tätä. Saankin jotenkin viime tingassa tehtyä asioita niin ja näin. En saisi ellei olisi ihan pakko. Menee kyllä suurin piirtein koko ajan siitä yli, mistä aita on matalin. En nyt jaksa muuta kirjoittaa. Väsyttää 😭, muttei nukuta 🤕.