Aika pettynyt olo ollut tänään. Olin maaliskuusta asti kirjeenvaihdossa yhden ulkomaalaisen naisen kanssa, ja me tunnuttiin olevan tosi samanhenkisiä - tykättiin samanlaisista elokuvista, musiikista jne. ja minun tavoin hänelläkin oli kokemusta masennuksesta (ja muitakin mt-ongelmia). Tänään kuitenkin hän pisti välit poikki, koska ilmeisesti turhautui siihen, etten saanut vastattua niin nopeasti kuin hän olisi halunnut. Olin kyllä selittänyt, että hitaus johtuu siitä, että mielialaongelmien takia voimat ovat vähissä. Itse asiassa hän pisti välit poikki jo viikko sitten, mutta lähettikin sitten pari päivää myöhemmin emailin, jossa pahoitteli "kohtaustaan" ja pisti sen ahdistuneisuushäiriönsä piikkiin. Silloin tuntui olevan tosi häpeissään käytöksestään ja moitti olevansa vielä kuin keskenkasvuinen ja epävakaa teini eikä mikään aikuinen.
Viikon verran luulin kaiken olevan taas hyvin, mutta tänään välit kai sitten katkesi lopullisesti. Häneltä tuli viimeinen viesti, jossa kirjoitti, ettei halua enää olla kirjeenvaihdossa kanssani ja että hän on ollut jo liian kärsivällinen ja ymmärtäväinen minua kohtaan. Oli deletoinut sähköpostitilinsäkin, etten pystynyt enää edes kirjoittamaan hänelle viimeistä viestiä, ja oli lisäksi blokannut minut Facebookissa, etten sitäkään kautta saa yhteyttä. Tuntuu jotenkin oudolta ja loukkaavaltakin - ihan kuin olisin muka joku outo stalkkeri, jonka kontaktiyritykset pitää estää kaikin keinoin.
Tosiaan pettynyt olo on siksi, että minusta me oltiin monessa mielessä tosi samanhenkisiä ihmisiä, ja kun minulle sellaisten löytäminen ei ole kovin helppoa, niin tällainen tuntuu aina melkoiselta kolaukselta. Mutta toisaalta ei kai tämä nyt niin dramaattinen juttu ole. Tuttavuus ei kuitenkaan kestänyt kuin nelisen kuukautta ja kyse oli siis "vain" kirjeystävyydestä.
No joo, teki nyt mieli purkaa ajatuksiaan tänne, kun tämä juttu veti mielen aika matalaksi. Mutta elämä jatkuu.