Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 13.07.2016 klo 10:58

Minun pitäisi tänään varmaan lähteä pyöräily- ja valokuvausretkelle. Tänään en jaksa välittää keskeneräisistä siivouksista yhtään. Tai kyllähän ne takaraivossa ovat koko aika, kun en jotenkin pysty niitä kokonaan unohtamaan.

Eilen oli kyllä aika kiva tilaisuus, missä olin. Tai siis taiteellinen sisältö oli ilahduttavan hienoa. Siellä oli kyllä lähinnä taas vanhuksia yleisössä. Tulee välillä karmiva tunne, kun löytää itsensä niin usein harmaapäisten joukosta. Tuntuu siltä, etten osaa elää tätä elämää ns. oikealla tavalla ja oikeassa rytmissä, kun olen niin usein se ainoa erilainen, vääränlainen, väärän ikäinen jne. Välillä mietin, pitäisikö sittenkin vain kiertää festareita, Kiasmaa ja Ravintolapäiviä niinkuin oma ikäluokkani tekee. Toisaalta ei tarvitse lähteä kovin kauas Suomesta, kun tilanne on jo toinen. Ärsyttää usein tämä suomalainen kulttuuri. Olen varmaan syntynyt väärään maahan, vaikka tämä maa onkin minulle monella tapaa rakas. Kotikaupunki olisi kyllä ihan täynnä tapahtumia ja tilaisuuksia, vaikka on heinäkuu. Eilenkin olisi ollut kolme kiinnostavaa juttua samanaikaisesti. Tänäänkin olisi yksi kiinnostava konsertti, mutta en tiedä jaksanko mennä sinne. Tarjontaa on nyt niin paljon, että tekee mieli pysyä musiikin saralla omalla mukavuusalueella.

Delffi kirjoitti 13.7.2016 8:34
Eilen oli kuitenkin mukava ratsastustunti, vaikka olikin todella lämmin.

Lissäksi tuli eilen illalla laitettua yhelle henkilölle sähköpostiviesti, vaikka hän onkin vielä tän päivän lomalla..

Hyvä, että oli mukava ratsastustunti. Saitko mennä jollain lemppareistasi? Pyysitkö lempparia? Kirjoitit aiemmin, että olet miettinyt voisitko pyytää erästä henkilöä tallille mukaan. Eikö pyyntö videokuvaamaan olisi ihan hyvä syy pyytää mukaan tallille? Tai löytyisikö tallilta jotakuta tallityttöä tms., joka voisi videoida ratsastustasi?

Minusta on hyvä, että laitoit sähköpostia. Toivottavasti saat siihen vastauksen pian.

Onko sinulla muuten mitään suunnitelmia syksyksi? Viimeksihän olit siellä lemmikkikaupassa työkokeilussa. Onko sinulle tulossa jokin uusi työkokeilu syksyllä? Millaisia ovat ne kurssit, joille osallistumista mietit? Ovatko ne sellaisia, että kokoonnutaan jonain iltana tunniksi kerran viikossa koko syksyn ajan vai ovatko jonkinlaisia lyhytkursseja?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 13.07.2016 klo 15:27

Lukossa kirjoitti 13.7.2016 10:58

Hyvä, että oli mukava ratsastustunti. Saitko mennä jollain lemppareistasi? Pyysitkö lempparia? Kirjoitit aiemmin, että olet miettinyt voisitko pyytää erästä henkilöä tallille mukaan. Eikö pyyntö videokuvaamaan olisi ihan hyvä syy pyytää mukaan tallille? Tai löytyisikö tallilta jotakuta tallityttöä tms., joka voisi videoida ratsastustasi?

Minusta on hyvä, että laitoit sähköpostia. Toivottavasti saat siihen vastauksen pian.

Onko sinulla muuten mitään suunnitelmia syksyksi? Viimeksihän olit siellä lemmikkikaupassa työkokeilussa. Onko sinulle tulossa jokin uusi työkokeilu syksyllä? Millaisia ovat ne kurssit, joille osallistumista mietit? Ovatko ne sellaisia, että kokoonnutaan jonain iltana tunniksi kerran viikossa koko syksyn ajan vai ovatko jonkinlaisia lyhytkursseja?

Juu, sain mennä yhellä lempparilla eli 5 vuotiaalla ponilla, nimeltä Uuno.
Ja vaikka en toivonutkaan Uunoa erikseen tunnille, niin sain sillä silti mennä 🙂

Olisihan tuo videokuvaus ihan hyvä syy pyytää tallille mukaan ja olenkin yhtä "kaveria" pyytänyt tallille mukaan, mutta häntä ei kiinosta lähteä nykyään enään tallille :/

Sitten tätä toista, jota oon miettinyt kysyväni tallille mukaan, niin hän on enemmänkin vain tuttava/puoli tuttava ja enkä häntä näe koskaan vapaa-ajalla, niin en oikein kehtaa häntä pytää tallille mukaan.
Ja en usko, että tallilla ois ketään joka vois kuvata tuntia.

Juu, toivon kyllä että saisin huomenna siihen sähköpostiin vastauksen..

Tosiaan noista kursseista, niin yks kurssi on lyhytkurssi eli siinä olis vain 3 kertaa.
Muut kurssit on sitten vähän pitempiä ja ne on niitä kerran viikossa olevia kursseja.

Tällä hetkellä ei ole mitään suunitelmia syksyksi, muuta kuin että mietin noita kursseja.
Seuraavasta työkokeilusta ei ole tietoa, kun eipä työkkäristäkään ole viime työkokeilun jälkeen kuuunut mitään ja enkä kyllä oikein tiedä, että mihin menisin työkokeiluun.
Joten saa nyt nähä mitä tässä keksii..

Ensviikolla olis se mökkireissu, joka ei kyllä oikein enään innosta, kun katselin säätietoja sieltäpäin missä tämä meidän ns. mökki on ja näytti olevan ensviikko sielläpäin aika sateista, kun täällä missä asun, niin paistaisikin aurinko koko ensviikon.

Mutta joo..jospa sitä lähtis käymään pikku pyörälenkin..vaikka tuulee

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 13.07.2016 klo 19:27

RINA: En tiedä luetko tätä nyt tai myöhemmin, mutta raportoin tässä nyt kuitenkin yhden pyörä- ja patikkalenkin. Kävin tänään siis eräässä luontokohteessa, jossa en ollut kunnolla koskaan käynyt - lähellä kylläkin. Paikka oli kiva ja juuri sellainen kuin olin lukenut muiden kuvauksista. Kartutin valokuvakokoelmaani kunnes kameran akku simahti, ja eiköhän sieltä jokunen hyväkin kuva löydy. Mietin samalla sitä hyöteiskuvausprojektiasi. Miten oikein saat niin pienistä kohteista hyviä kuvia? Hyvällä kameralla se tietenkin varmaan onnistuu. Minä en osaa laittaa sellaisia säätöjä kameraani, tai jotkut väittävät että jalusta olisi välttämätön. En kyllä valokuvauksesta paljon tiedä. No, hyttyset nauttivat minusta kovasti ja humpsahdin pyöräni kanssa sellaiseen puoli metriä syvään mutamönjään. Sekä pyörä että jalkani olivat aika ihanan mutaisia. Silti tuli sellainen tunne, että pakko vaan repiä itseä liikkeelle sohvannurkasta. Välillä oli kyllä sellainen tunne, että on tosiaan pakkoreissulla kuin koulureissuilla ennen, mutta välillä oli ihan mukavaakin ja uudet paikat kiinnostivat. Vastaan tuli pariskuntia, lapsiperheitä, yksinäisiä liikkujia ja kaveruksia. En niin hirveästi heihin kiinnittänyt huomiota, mutta oli kyllä vähän jännää, että monet tervehtivät ja osa hyväsydämisesti mm. kommentoi mutaongelmaani. Kohti uusia häslinkejä siis... 🙂👍

Käyttäjä Smöggis kirjoittanut 13.07.2016 klo 22:20

Ei kurjuutta kummempaa.

4,6km hölkällä tuli käytyä. Perjantaina viikonlopuksi Joensuuhun ja siellä järjestön työpaja. Kaikesta tästä huolimatta elo on aika ankeaa.

Ansiosidonnainen päiväraha rullaa vielä reilun puoli vuotta, sitten ajattelin ryhtyä narun jatkoksi. Ihmettelen itsekin omaa touhuani. Päivät rullaavat omalla painollaan enkä oikein tee mitään muuta kuin istun kotona ja pelaan tietokoneella.

Huomenna samanlainen päivä. Mikään ei muutu paitsi kalenterin merkintä.😞

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 14.07.2016 klo 09:12

Tulipa sitä käytyä aamusta koirien kans lenkki ja kävelin koirapuistoon asti..jossa sain olla yksin koirien kans. Välillä yksinolo on iha mukavaa..

Lisäks nyt odottelen sähköpostiin viestiä..saa nähä tuleeko tän päivän aikana viestiä..toivottavasti tai toivottavasti edes tämä ko. henkilö vaikka soittais tai laittais tekstiviestin..
Mut odotellaan ja odotellaan..
Vois yrittää keksiä jotain tekemistä ettei koko ajan vaan mieti tuota yhtä asiaa..

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 14.07.2016 klo 10:07

Kirjoitin eilen viestin ja se lensi, kuin tuhka tuuleen.

Kirjoitin mm. että en ole koskaan ollut vapaaehtoistyössä ulkomailla. Se olisikin voinut olla mielenkiintoista näin jälkikäteen ajateltuna, mutta en tiedä annettiinko sellaiseen edes mahdollisuutta :täh

Olen ihan puhki. Heräsin aivan liian aikaisin. Tekemistä olisi paljon, mutta olen nyt se zombi liian lyhyillä unilla. Minä en osaisi reppureissata. Tarvitsen ne kunnon unet ja mistä, mihin, milloin ja miten kysymyksiin vastauksen löytäminen omatoimi matkojen tekemiseen, on minulle liikaa. Inhoan siis matkajärjestelyitä.

Pätkäisen tähän ja kirjoitan toiseen viestiin enemmän, ennen kuin sörsselssöin tämänkin.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 14.07.2016 klo 10:19

Olen siis aivan puhki ja tekemistä kotona olisi aivan liikaa 😴

Seurasin tässä yhtenä päivänä bussipysäkillä somalinuoria. Huomasin, että 90-luku on tullut takaisin 🙂 Huomasin sen myös toisena päivänä. Nuoriso pukeutuu aivan ysäri vaatteisiin. Oli gollage puseroa, korkea vyötäröisiä farkkuja, lippistä. Kun vielä seurasin paria tyttöä ruokapaikassa, ohi ajoi vanhan aikainen matala lattiainen auto. Miksi niitä kutsutaan? Vanhoja autoja. Tapana oli ajella ilta aikaan letkassa jotain tiettyä ympyrää. Tuli hiukan kaiho mieli 😀

Niin niistä somalinuorista. Seurasin yhtä tyttöä aika pitkään. Hänessä oli varmuutta, oli laittautunut ja nopea. Näin itseni nuorena. Itseni, joka on vähän erilainen nykyisin 😀 😀 😳

Pätkäisenpä taas..

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 14.07.2016 klo 10:37

Minä en Lukossa käy festareilla ja ravintolapäiviäkään en ole oikein "löytänyt" vielä kunnolla. Tarkoitus kyllä olisi 🙂 En erityisemmin pidä festareista: liikaa känni örveltäjiä, liikaa ihmisiä tungoksessa, liikaa melua. Ei nyt tule yhtään hyvää muistikuvaa festareilta. Enpä kyllä muista käyneeni monessakaan.

Minäkin olen kuullut, että jalusta olisi kuvatessa hyvä, mutta miten sitä äkkiseltään saa jalustan oikeaan asemaan, kohtaan? Silloin jalustaa pitäisi melkein kanniskella valmiiksi asemissa. Olen ymmärtänyt, en tiedä, mutta että jalusta auttaisi kai kuvan vakauteen. Ei täriseviä, tai heiluvaa käsiä/kättä.

Delffi, mikäs tämä mökki asia oli? Yksi höperö täällä kyselee 😉 Oletko menossa vanhempiesi kanssa, vai mikä tämä oli? Eikös sinun pitänyt jäädä kotiin harjoittelemaan 😉

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.07.2016 klo 10:45

Smöggis: Tervetuloa mukaan keskusteluun. Tuo työpajaan osallistuminen kuulosti reippaalta! Kuten myös lenkkeily. Älä aliarvioi omaa aktiivisuuttasi, vaikka ymmärrän että päivien toistuminen samanlaisina tuntuu kurjalta. Onko sinulla masennusta tms. työttömyyden lisäksi vai kärsitkö "pelkästä" työttömyydestä?

Heräsin tänään ennen kellon soittoa siihen, että iho kutisi niin maan perusteellisesti sieltä täältä. Hyttyset ehtivät tosiaan eilen syödä minua oikein kunnolla, vaikka luulin läiskineeni niitä hyvälläkin menestyksellä. Tietenkin oli aika typerää ajaa itsensä ensin hikeen ja mennä sitten houkuttelevan tuoksuisena pusikkoon vaatetuksessa, joka ei hyttysiä paljon pidätellyt. Tosin mikä niitä pidättelee, kun syövät paksujenkin vaatteiden läpi. Eli olisi siinä hyviäkin puolia, jos viettää koko kesän sohvannurkassa 😉. Tänään on pakko käydä asioilla ja siihen yhdistän ehkä vierailun yhdessä lempikahvilassani sekä mahdollisesti keskipitkän kävelyretken.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 14.07.2016 klo 10:46

Delffi kirjoitti 14.7.2016 9:12

Lisäks nyt odottelen sähköpostiin viestiä..saa nähä tuleeko tän päivän aikana viestiä..toivottavasti tai toivottavasti edes tämä ko. henkilö vaikka soittais tai laittais tekstiviestin..
Mut odotellaan ja odotellaan..
Vois yrittää keksiä jotain tekemistä ettei koko ajan vaan mieti tuota yhtä asiaa..

Jos söisi jotain, tuli nälkä. Olin unohtanut keitetyt perunatkin eiliseltä tiskipöydälle.

Minä pelkään Delffi, että lataat liikaa odotuksia tähän yhteen henkilöön 🤕 Eli katsele myös"laatikon" ulkopuolelle 🙂

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 14.07.2016 klo 11:08

Pompula, lähden vanhempien kans mökille ja lisäksi yks kaveri (ko. kaveri asuu noin 300 km päässä) lähtee myös mökille mukaan.

Sit tuosta yksin olosta, niin eiköhän sitä yksin oloa saa harjoiteltua vielä sitten tuon mökkireissun jälkeen.

Sitten tuosta toisesta asiasta, niin voi olla, että ehkä laitan liikaa odotuksia tähän yhteen henkilöön..mutta kun ko. henkilöstä on tullut mulle melko tärkeä, melkein kuin isosisko (vaikka kyllä välillä jännitänkin juttelemista hänen kanssaan).

Mutta joo..jospa sitä lähtis käymään pyöräilemässä, että saisi ajatuksia vähän muualle ja ettei tuu istuttua koneella liian pitkään..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.07.2016 klo 11:09

Ajattelin opetella tässä kesän aikana tekemään valokuvista diaesitystä/videota. En vielä tiedä, aionko näyttää psyk. sairaanhoitajalle tai psykiatrille mitään kuvia, mutta tajusin että tässä on taito, jonka haluaisin oppia.

Tutkin hieman, mitä ohjelmia ko. asiaan on olemassa ja löysin sellaisia kuin mm. Windows Moviemaker, Smilebox, PhotoSnack, NCH, Kizoa, Roxio Photoshow, Slidely, Animoto... Sattuuko teillä kenelläkään olemaan tietoa, olisiko joku ohjelma erityisen hyvä tai huono? Tai sattuuko teillä olemaan muuta tietoa tai kokemuksia, mitä kannattaisi ottaa huomioon hommaa aloitellessa? Luin vähän juttuja netistä ja siellä kehuttiin, että homma on helppoa kuin heinänteko.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 14.07.2016 klo 11:11

Mites se sanonta Lukossa menikään, jos ei mitään tee ei häslinkejäkään tuu 😋 Aika tylsää siis...

Smöggis kirjoitti 13.7.2016 22:20

Ei kurjuutta kummempaa.

4,6km hölkällä tuli käytyä. Perjantaina viikonlopuksi Joensuuhun ja siellä järjestön työpaja. Kaikesta tästä huolimatta elo on aika ankeaa.

Ansiosidonnainen päiväraha rullaa vielä reilun puoli vuotta, sitten ajattelin ryhtyä narun jatkoksi. Ihmettelen itsekin omaa touhuani. Päivät rullaavat omalla painollaan enkä oikein tee mitään muuta kuin istun kotona ja pelaan tietokoneella.

Huomenna samanlainen päivä. Mikään ei muutu paitsi kalenterin merkintä.😞

Tervetuloa Smöggis! Joensuu, Joensuu, tulee mieleen herätejuhlat tmv. Enpä tiedä sitten?

Tietokonepelit tuhoaa sun aivot 😋 Oletko hakenut apua tuohon narun jatkoksi ajatukseen, muualta kuin narusta? Toivottavasti! 🙄

Voi kun saisin Delffin ja Smöggiksen tänne auttamaan näissä kotihommissa! Olis kuulkaa paljon luvassa, tekemistä. Ilman naruja. Smöggis, täällä on myös nuo tukihenkilöt, joihin voi ottaa net-tuen kautta yhteyttä, tai tänäänkin päivystyksen.

Paree kai aloittaa jostain, vaikka kroppa muuta saattaa huutaakin 😠

Mitäpä ohjelmassa muilla tänään?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 14.07.2016 klo 14:56

Tulipa käytyä 10 km pyörälenkki. Ja aamulla kävin tosiaan melkin 5 km lenkin koirien kanssa.
Nyt mietin, että mitähän sitä nyt tekisi.
Ulkona kun paistaa ainakin vielä toistaiseks aurinko ja jos koneella istun, niin sit mä vaan päivystän sähköpostia koko ajan.

Joten mietin että pitäiskö sitä lähteä uudestaan pyörälenkille vaiko käydä koirien kanssa lenkki..vaiko tekiskö sitä molemmat, että eka käyn pyöräilemässä pikku lenkin ja sit koirien kans lenkille..

Mutta toisaalta mietityttää tuo ulos lähteminen, kun aivankuin jossain päin jyrisisi ukkonen, vaikkei täällä kyl mitään tummia pilviä oo näkyvissä..

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 14.07.2016 klo 21:47

Kiva Delffi, että sulle tulee kaverin seuraa 🙂

Lukossa, munkin pitäisi istua lempikahvilassa mieluummin, mutta mä olen vaan mennä pörheltänyt tänään. Pääsenköhän huomenna sängystä ylös, olen nimittäin ruoskinut todella itseäni äärirajoilla. Huomenna olisi toisenlaista tekemistä, ei samalla tavalla raskasta, kun viime päivät, mutta saa tosiaan nähdä kykenenkö yhtään mihinkään 😑❓

Mua puraisi taas järjestelyinto, vaikka oikeasti tekisi mieli tilata roskalava ikkunan alle jotta pääsisi tästä tavarapaljoudesta, tai -ähkystä eroon. Lähipäiville ja tuleville on paljon tekemistä. Unohdanko nauttia kokonaan kesästä? Tavallaan ja tavallaan en. Pitäisi kai lähteä vaikka retkelle joku päivä ja ottaa eväät mukaan. Tosin syksylläkin se on mukavaa, outsh! 😳