Delffi: Kuule, minä näin eilen naisen, joka ulkoilutti kahta whippettiä. Olin ihan innoissani, koska vasta sinun kautta ja googlen avulla opin tietämään koko koirarodun. Se oli minulle aiemmin ihan tuntematon rotu. Ne tulivat yllättäen yhden kulman takaa vastaan ja tajusin siinä hetkessä, että wau.. ..whippettejä! Jatkossa aion oikein bongailla niitä, jotta oppimani uusi rotu jää mieleen 🙂. Ja minullakin oli eilen tosi tylsä päivä. Säätiedotus lupasi sadetta, joka tuli vasta tuntien päästä, mutta sateen uhkan vuoksi en lähtenyt kauemmas ulkoilemaan. Enpä sitten tarttunut käsitöihin tai muihinkaan töihin.
Delffi kirjoitti 11.7.2016 18:1
Lisäksi tuli tässä semmonen mieleen, että ootteko huomanneet itellänne mitään piirrettä, joka välillä ärsyttää?
Itseäni on alkanut ärsyttään itsessäni semmoinen piirre, kuin uteliaisuus..toisaalta se on hyvä asia, ett on utelias, mut toisaalta taas huono asia..
No, minua ärsyttää perinpohjaisuus/perusteellisuus/pikkutarkkuus. On siinäkin hyviä puolia, mutta useammin se ärsyttää kuin on mukava juttu. Minäkin muuten olen utelias. Uteliaisuus on erityisen hyvä juttu silloin, kun yrittää oppia jotain uutta - sillä oletuksella, että on kiinnostunut opittavasta asiasta.
Tutkin eilen vähän mahdollisuuksia matkustaa ulkomaille. Yllättävän paljon saa aikaa kulumaan, kun hakee netistä matkalippuja, tutkii kauan juna/bussi kulkee tiettyä etäisyyttä, pohtii potentiaalisia aikatauluja, kirjoittelee mystisiä paikkakuntien nimiä, googlailee mahdollisia vierailukohteita, tutkii hintoja valuuttalaskurin kanssa, katselee hostellien kuvagallerioita jne. Matkakuume vaan pahenee! Haluaisin kyllä käydä edes lyhyellä ja edullisella matkalla. Olen reppureissannut aika paljon, mutta nyt ensimmäistä kertaa mietin omaa terveyttäni. Kaikkein eniten nukkumista. Aiemmilta matkoilta olen oppinut, että nukkumiset menee usein niin ja näin. Unen puute tekee minusta kuitenkin kävelevän zombien enkä oikein haluaisi kokea sitä. Kai ikäkin tekee mukavuudenhaluisemman. Toisaalta olen ennenkin istunut 1,5 vuorokautta putkeen bussissa ja kestänyt monia muita koettelemuksia 🙄... Mutta kamalasti tässä mahdollisen matkan surffailussa oppii uutta eri maista, etäisyyksistä jne.
Olen myös ollut aktiivisempi sosiaalisessa mediassa. Kirjoitin aika pitkän kirjeen eräälle ulkomaiselle tutulle, jonka kotimaahan kiinnostaisi taas matkustaa. Nyt olisin kyllä kiinnostunut eri alueesta, joten esim. yösija ei ollut yhteydenoton motiivina. Eräässä ryhmässä sen sijaan jouduin eräänlaiseen riitaan mukaan. Otan sellaiset aina hyvin raskaasti, joten tuli aika p**kafiilis siitä. No, laitoin kuitenkin jonkinlaisen vastauksen asiasta ja riita tyyntyi jo vissiin muutenkin, mutta silti jäi vähän kaivelemaan. Onneksi sain sitten vähän tukeakin muilta ryhmän jäseniltä, kun kärhämä oli jo rauhoittunut. Se lohdutti yllättävän paljon.
Tänään piti tavata yksi tuttu kahvittelun merkeissä. Hän otti yhteyttä ja suostuin ilomielin, kun on ollut aika vähän mitään aktiviteetteja. Hän kuitenkin joutui perumaan tapaamisen, joten nyt tässä vähän ihmettelen, että mitä tekisi. Johonkin lähden, mutta en vielä tiedä minne. Illalla olisi yksi tilaisuus, johon haluaisin mennä. Tällaista tänne.