Voi Liiza2, sellaisiin sanomalehtilattioihin olen monta kertaa jo totuttautunut 🙂 ja yövalvomisiin ja ne huonekalut, jotka koirat on järsineet... pupujussi viimeisteli 😀 😀 kai hamsukin olis vielä täydentänyt, muttei päässyt häkistä parka... Pennuntuoksun ja vikinän voittaa vain itsesynnytetty beebe... 😀 Jos yhtään tunnen itseäni, meillä on pentu ennen kuin tämä vuosi loppuu. Niitä vauvoja kun en enää ikäni puolesta pysty tuottamaan, hih!
Otin tuon Nostradamuksen ennustuksista kertovan telkkupätkän talteen ja sitä nyt katselin yön pimeinä tunteina, kun en enää jaksanut jatkaa töitä. Ei ehkä olis pitänyt...
Mulla oli jokin kuolematon pointti kerrottavana, mutta höh unohdin sen. Toinen juttu mistä halusin puhua oli kuitenkin tämä nykyinen mediahullutus ja viestinnän liian suuri vauhti ihmisten sietokykyyn nähden. Jossain lehtijutussa mainittiin juuri se juttu, mitä olen itsekin ajatellut, eli että tuntuu siltä, että maailmassa tapahtuu hirvittävä määrä pahaa. Totuus on kuitenkin se, että esim. sodissa vuosittain menehtyneiden määrä on merkittävästi pienempi kuin vielä joitain vuosikymmeniä tai -satoja sitten. Mediavääristymä!Tuntuu, että tämä nopea viestintämahdollisuuskin ruokkii jotain pahaa tai ainakin ihmisille vielä liian suurta palaa, en tiedä...
Sata vuotta sitten oli ilman happipitoisuus moninkertainen nykyiseen verrattuna, maaperän ravinteet olivat luonnostaan (ilman keinolannotteita, hömm... schweinsdreck ist sehr einsetzbar) kunnossa, uskonnollisuus tarjosi mentaalista turvaa, elämä oli yksinkertaisempaa. Sosiaalinen kontrolli varmaan oli ankarampaa kuin näinä liberaaleina aikoina ja teki yhym, joistakin luonnollisista ja biologisista toiminnoista kovin rajoitettuja, mutta silti elämä varmaan maistui paremmalta. Downside oli tietenkin esim. antibioottien nonexistence - onneksi ne kuitenkin saatiin toisen maailmansodan aikana käyttöön.
m
Pitikö mulla olla jokin pointti tässä?
Rina, ymmärsit oikein ja se on aika pelottava tulevaisuus (ei se menneisyyskään mansikoita ollut). Olen jo joutunut nostamaan kilpiä ylös pahoinpitelyn tai pakottamisen pelossa. siis ihan fyysisenkin. Onneksi ex on vielä lähellä noin maantieteellisesti, eikä hyväksyisi moista.
Ei tietenkään geneettisesti periydy, eikä tässä tapauksessa ehkä sosiaalisestikaan harvojen yhteyksien myötä. Silti äärimmäinen vallanhalu (viranomaistenkin toteama, enkä nyt puhu sossusta vaan puolustusvoimista), manipulointi, petturuus, omantunnon puuttuminen, draaman luominen, syyttely outofnowhere, valehtelu,käsittämättömät tempaukset jne. ovat aivan liian tuttuja. Onneksi olen 50 vuoden aikana oppinut edes jotain: älä ole yhteydessä, älä usko hulluihin väitteisiin, älä suostu manipulatiivisiin pyyntöihin... pysy erossa! Mieluummin erossa ja mentaaliosasto järjestyksessä kuin yhteydessä ja hulluksi rääkättynä... tämä on kai sitten mun tehtävä tämänkertaisessa elämässä, onneksi isäni pääsi tästä pois... mut mulla on nyt toi lapsenlapsi tämän muurin takana. Saas kattoo miten käy.
Voihan sitä aina vaikka muuttaa Berliiniin.