Pompula 🙂, mulle tulee mieleen boheemius. Siis sinusta ja muististasi 😀. Uskon tämän selkäkivun perusteella, että kipu vaikuttaa kognitiivisiin toimintoihin. Tuntuu hirveältä ajatella, että monilla ihmisillä kipu on krooninen seuralainen. Ilmeisesti myös sinulla on näin, Pompula.
Näin muuten eilen ihan täysjärkisen oloisen keski-ikäisen miehen, joka sauvakäveli farkut ja college-huppari yllään. Siis kun oli niistä liikuntavaatteista aiemmin puhe. Kuulosti kurjalta se lenkillä saamasi ahdistuskohtaus. Mä kävin eilen kaupassa ja takaisin tullessa muakin alkoi ahdistaa. Voimat olivat jo vähän lopussa ja tuli sellainen tunne, että jalat eivät kanna perille asti. Mulle tulee usein ahdistuskohtauksen aikana sellainen tunne, että jalat eivät kanna. Se on inhottavaa. Ja välillä olenkin kaatunut. Ilmeisesti kyseessä on kuitenkin vain psyykkinen ilmiö.
Mutta siis onnistuin eilen käymään kaupassa! Tuntui hyvältä päästä neljän seinän sisältä ihmisten ilmoille. Ostin itselleni lempijäätelöä palkinnoksi, vaikka painonnousun vuoksi pitäisi kyllä karsia kaikki herkut. Olen miettinyt sen Alli-lääkkeen käyttöä. Kannattaisikohan se..?
Pompula kirjoitti epävakaasta päivästä hauskasti. Hyvä että huumori kukkii, vaikka epävakaus varmaan on aika rasittavaa. Mullakin on ollut ongelmia mm. siivousjutuissa ja yleensäkin itseä varten tehtävissä asioissa. Olen panostanut palkkatöihin ja vaikka toisten auttamiseen, vaikka oma koti ja omat asiat ovat olleet rempallaan. Nyt olen yrittänyt laittaa kotia kuntoon, mutta se projekti kestää. Uusien verhojen saamisessa mulla oli tavoiteaikana juhannukseen mennessä. Jossain vaiheessa ajattelin saavani verhot paljon aiemmin valmiiksi, mutta nyt juhannus vaikuttaa olevan tosi lähellä. Olisi ehkä kiva kutsua joskus vaikka joitakuita vieraita kotiin. En ole sitä paljon harrastanut. Koti on usein ollut sotkuinen ja rempallaan. Senkin takia olen pitänyt kotia vähän sellaisena yksityisluolana. Mutta voisivathan asiat olla toisinkin...
Mun selkä on siis paljon parempi nyt, vaikka ei vieläkään normaalikuntoinen. Eilen jo vähän rehkin ja yritin venytellä, mikä nyt ehkä tänään tuntuu pikkuisena takapakkina. Kauheasti jäänyt asioita rästiin selän takia. Mm. laskuja on tänään ihan pakko maksella.
Mulla on pian taas palaveri kuntoutumisen tiimoilta. Jännittää. Mua aina jännittää vähän kaikki. Tekisi mieli töihin, vaikka ihan just vielä en olekaan työkykyinen.
Onkohan Rina lähtenyt kokonaisiksi päiviksi patikoimaan, kun ei ole eilenkään ollut koneen ääressä. Ja koskakohan Liizalle on tulossa se kolmas koira. Mä olen puunannut, lajitellut ja valokuvannut tavaroita, joita ajattelin laittaa nettikirpparille myyntiin. Tuli ihan Laamattoman kirppariurakka mieleen. Vaikea arvioida meneekö mikään kaupaksi. Sen näkee vasta kun kokeilee. Ainakaan ei tarvitse sietää ikäviä asiakkaita face-to-face.