Pompula: Sun neuvomasta käpyjutusta on ollut apua. Huomaan kyllä, että ajatukseni harhailee eikä meinaa pysyä kävyssä. Tämä päivä on olut rankka. Olen siivonnut ikäihmisen mielen mukaan eli tampannut raskaita mattoja yms. Touhuamisen hetkellä on henkisesti ihan hyvä olo, mutta kunnon päällehän tuollainen käy. Sitten taas kun en tee mitään, ahdistaa aika herkästi. Vieraissa nurkissa ei ole samalla lailla pikkupuuhia eikä omaa rauhaa kuin kotona. Sekä unilääkkeeseen että rauhoittavaan olen joutunut palaamaan, vaikka kotona jo nukuin ilman niitä. Eikä puhettakaan, että jaksaisin tavata ketään tuttuja "lisäpuhteena" tämän reissun aikana. Hoitotaho sitä ehdotti. Mitäköhän ne kuvittelevat mun voimista? Mun mielestä he ovat muutenkin ehdotelleet mulle liian korkeita tavoitteita, joita olen sitten onneksi itse tajunnut madaltaa. Mitä mahtaisi käydä, jos en tajuaisi tavoitteita madaltaa?
Pompula kirjoitti 21.5.2016 19:59
Oon niin vihainen itselleni!
Voi harmi Pompula vikaostoksistasi ja muista. Nyt sulla olisi käyttöä sille itsemyötätunnolle. Kun mä vihaan itseäni niin se on jotain ihan rajatonta, hirveää. Enää ei ehkä ole ihan sellaista kuin joskus oli. Mutta tuo itsemyötätunto tuntuu täydelliseltä lässynläältä, joskin ideahan on periaatteessa hieno. Sitä vaan on niin tiukasti niissä tunteissa kiinni silloin kun niiden valtaan joutuu. Haluaisin toki oppia sitä itsemyötätuntoa ja olen kai vähän oppinutkin, mutta vielä tuntuu ettei mikään määrä itsemyötätuntoa riitä minun itsevihaa lieventämään. Ja minun itseviha voi leimahtaa nimenomaan hernekeittopurkeista tms. Hernekeitto on muuten yksi lempiruoistani ja pidän sitä aina kaapissa. Kokonaisen patongin syöminen ei ole mikään maailman suurin moka, mutta ymmärrän että huonona päivänä se ottaa päähän.
Otin äsken lääkkeitä, mutta taidan ottaa vielä kävyn tarkasteluun. Siihen oli helpompi syventyä metsässä lintujen laulaessa. Tietoisuustaitojen oppiminen ei taidakaan olla ihan tuosta noin vaan tapahtuva juttu. Mieleni on niin levoton ☹️🤔😠