Pompula kirjoitti 19.5.2016 12:4
Johtuuko tää nyt mun painostuksesta, että ei ole pakko, joskus voi vaan olla.
Mun turvattomuuden tunteet johtuu varmaan perusturvattomuudesta (Desper hoksasi hyvin), mutta nyt varmaan epämukavuusalueella olemisesta. Olen nyt kyläilemässä, joten sosiaalista rasitetta tulee eikä voi ladata akkuja kotisohvalla. Mun hoitotaho patisti yhdistämään tähän kyläilyyn enemmän sosiaalisia kontakteja 😮. Ennen tänne tuloa ajattelin, että ehkä se olisi ihan hyvä juttu. Nyt tuntuu, että ei missään nimessä. Pompulakin käski olla vaan ☺️. Ahdisti kun ajattelin ensin mennä tapaamaan sukulaisia, mutta sitten muistin että heidän perheessä on melko tuore itsemurhatapaus. En meinaa sitä muistaa, koska en meinaa sitä uskoa todeksi. IM:n jälkeen perheeseen tuli masennusta. En sinänsä pelkäisi niitä aiheita, mutta nyt itse masentuneena tuntuu liian raskaalta mennä tällaiseen kotiin kyläilemään. En kestäisi kertoa, että minäkin olen masentunut, kun se tuntuisi vanhojen haavojen mahdolliselta auki repimiseltä. Hoitotahon patistelut saa nyt piutpaut. Mun toimintakyky on kohentunut, mutta mieliala ja sosiaalinen sietokyky ovat vielä alamaissa. Siispä keskityn toimintaan (pesin äsken ikkunoita, kohta kokkaan) ja suuntaan jossain vaiheessa vanhoille lenkkipoluilleni sekä ehkäpä myös museoihin (ihmisiä vältellen).
Pompula kirjoitti 19.5.2016 12:4
Sunhan täytyy Lukossa olla tyytyväinen, jos sulla on kaksi ystävää! Ei kaikilla ole edes yhtä. Ja mitä tulee noihin yhteydenpitoihin, niin kukin tavallaan. Sen kyllä sitten huomaa milloin ihminen ei halua ollenkaan pitää yhteyttä, aka pistää välit poikki. Enkä nyt tarkoita niitä joihin päin saa aina olla yhteydessä, mutta heillä yhteydenpito on surkeaa.
Kyllä mä olenkin ystävistäni onnellinen. Olen myös tyytyväinen joistakin sukulaissuhteistani. On edes jotain. Noita perässävedettäviä vain on aika paljon. Vaikka he ovatkin ihmisinä mukavia, ihmetyttää miten passiivisia he ovat. Yksikin valittaa, ettei koskaan saa houkuteltua ihmisiä mihinkään. Tämän ihmisen kanssa sovittiin huhtikuussa, että pidetään leffailta, jonka järjestelyvastuu on hänellä. Asutaan lähekkäin. Olen ollut sen jälkeen yhteyksissä muissa asioissa, mutta en ole maininnut leffailtaa, koska epäilen hänen unohtaneen koko asian. Hän ei siis edes yritä houkutella ihmisiä mihinkään, joten eipä ihme että kokee itsensä yksinäiseksi ja jää yksin tekemään talkoitaan yms. Joka tapauksessa mulla on mielessä pitkän tähtäimen projekti, jossa yritän kehittää sos. suhteitani. En vielä tasan tarkkaan tiedä, mitä aion tehdä, mutta ajatuksia muhii mielessäni. Toivottavasti kaikki ei mene ihan plörinäksi.
Desper: Olen syntynyt sairaan isän ja sairaan äidin lapseksi. Olin tosi pienestä lähtien paljon hoidossa ja hoitopaikkoja oli useita. Ja se on varmaan jättänyt turvattomuutta. Ja minä olin juuri sellainen kiltti tyttö, joka hoiti jo pienenä omat asiansa ja vähän muidenkin. Tietäisittepä millainen sisarus minulla on. Olemme kuin päivä ja yö!
Antakee anteeksi. Olen tosikko, hikari, vakavikko, pinko, besser-wisser, perinpohjoinen selittäjä jne. Tykkään kuitenkin kovasti tästä meidän erilaisten ihmisten kerhosta. Ja siitä, että täällä annetaan palautetta 😉😎
Voikaa hyvin! 🙂🌻