Rina: Joo, mulla on niin että ahdistus seuraa epäonnistumisia. Toisaalta ahdistus seuraa usein myös sellaisista tilanteista, joissa olen jäänyt ilman palautetta (on mennyt usein ihan ok), läheltäpiti-tilanteista ja joskus myös onnistumisista. Mulla ei kuitenkaan ole tuota, että olisi ensin ahdistus ja sitten epäonnistuminen. Pikemminkin ahdistus saa mut yrittämään enemmän ja onnistumaan. Jännää, että sulla menee toisin päin. Tuo koulupinnaus on ymmärrettävää ahdistukseen liittyen. Ilmeisesti pinnaaminen oli kuin epäonnistumista, sekin seurasi ahdistusta. Mun ongelmana on yliyrittäminen (taustalla ainainen ahdistus) ja siitä johtuva loppuunpalaminen. Ja masennus tosiaan rymähti päälle tammikuussa. Olin loppuvuodesta osastolla ja kun sieltä pääsin, sain masentua rauhassa. Osastolla olin jotain muuta kuin oikeasti olin eli ns. yliyritin sielläkin. Missään nimessä minäkään en ole vielä kunnossa. Mulla on sama kuin sulla, että en jaksaisi kahta peräkkäistä päivää olla aktiivinen ja menossa mukana. Välipäivät ovat niin tarpeellisia vielä. Aplodeja kuitenkin meille molemmille siitä, että ollaan kuntouduttu sieltä tammikuun syvyyksistä.
Pompulalle ja Liizalle kiitos osanotoista! Tilanne firman kanssa näyttää synkältä, mutta aion viedä asian eteenpäin ja jollen tästä muuta hyödy, niin haukunpa ainakin firman edustajat kunnolla ja annan myyjästä niin sontaista palautetta, että tietävät mistä päin sonni kakkii.
Onkohan Liiza jo selvinnyt hammaslääkärin kynsistä? Pahoittelut sydänvaivoista. Mulla on myös ollut lukioajoista lähtien jotain epäselvyyksiä sydämessä. Ne tulevat aina välillä esiin. Sydän ei ole sellainen elin, jossa toivoisi olevan yhtään mitään vialla.
Pompula: Sinä olet meditoinut ja kuunnellut lintujen laulua! Tuota tarkoitin, kun aikanaan kirjoitin, että olen rivien väleistä ajatellut sun tuntevan mindfulnessia. Se menetelmä voisi tehdä hyvää mun vaativuudelle. Kun vain saisin otteen siitä menetelmästä. Sä tunnut saaneen siitä paljon irti. Parastahan olisi, jos saavuttaisi lääkkeettömiä keinoja, joita voisi hyödyntää aina tarpeen tullen. Saako kysyä, miksi sä et nuku joka yö? Lähinnä mietin, onko se toivottua vai ei-toivottua. Mäkin haluaisin taimet jo parvekkeelle, vaikka niitä ei ole niin paljon että ne veisivät paljoa tilaa. Eihän mulla ole kuin niitä samettikukkia. Olen todella samaa mieltä tuosta yksineläjän elämästä. Nytkin pitäisi roskat viedä ja olisi niin kiva, jos sen tekisi joskus joku muu.
Virvatuli: Elätkin sitten jännittävää aikaa, kun on häät tulossa. Toivottavasti saat vielä sen koulunkäynninohjaajan tutkinnonkin suoritettua. Onnittelut tiskaamisesta. Se ei ole mikään vähäpätöinen juttu.
Ixma: Miten tuo vappusi meni loppujen lopuksi? Tuliko illalle minkälainen päätös?
Ilonai: Mulla on ollut ruoan saralla erilaisia innostuksia. On ollut luomua, etnoa jne. Tajuan myös, että esimerkiksi messuilla saatan ostaa lähinnä säälistä jostain tiskiltä jotain mitä en edes tarvitse. Minun pitäisi paljonkin jämäköityä osteluiden osalta. Minusta muuten puoli sivua opparia päivässä on hyvä tahti. Jos se todella edistyy tasaiseen tahtiin, ei sinulla kauheasti pitäisi olla huolta.
Vapun aikaan moni kirjoitteli Tukinettiin surullisia viestejä. Minäkään en juonut yhtään simaa, enkä syönyt munkkeja enkä tippaleipiä. Ei tehnyt mieli. En tykkää kaupan simoista. Kyllä sen pitäisi olla itse tehtyä. Meillä oli lapsena usein simaa kesän aikana, siis muulloinkin kuin vappuna. Voisin ehkä tehdä simaa kesällä, kun se nyt vapuksi jäi tekemättä.
Tein tänään uhkarohkean tempun ja kävin Ikeassa monen monen päivän jahkailun jälkeen. Uhkarohkeaa siitä tekee se, että huomennakin on pakollinen meno ja vielä keskiviikkona ja torstaina houkuttelevat menot. Kuntoni ei vielä kestä monipäiväisiä aktiivisuusjaksoja. Saa nähdä, miten tästä selvitään. Ikeasta tarttui mukaan suklaalevy (vain 0,95e/kpl, ei voinut vastustaa) ja huomenna menee varmaan jäätelön syömiseksi. Näköjään kannustan itseäni herkuilla, enkä keksi siihen muuta keinoa toistaiseksi. Täytyy vain kestää ja toivoa, ettei vaatekoko kauheasti kasva. Edistystä on se, että sain nyt sen kokovartalopeilin, jota ilman vielä eilen olin. Eli nyt voin siivota vaatekaappejakin.