Onpas täällä nyt viherpeukaloita, kun selvisi Pompulan ja Satoshin harrastuksetkin. Minä en ole aiemmin kasvattanut kukkia siemenistä, joten en oikein lue itseäni viherpeukaloihin. Eilen kyllä innostuin googlailemaan kukkasipuleita, erilaisia ruukkuja ja vaikka mitä viherharrastuksiin liittyviä asioita. Saa nähdä, miten voimakkaasti tähän hurahdan. Olen aiemmin välttänyt parvekekukkien laittamista, koska olen ollut kesäisin poissa kotoa sen verran paljon, että olen ajatellut kukkien kuukahtavan sinä aikana ja työn menevän hukkaan. Siihenkin olisi kyllä tietääkseni kikkoja olemassa. Eräs tuttuni teki aina puuvillakankaasta ja vesisangosta kastelusysteemin, joka toimi hyvin. http://kotiliesi.fi/puutarha/neuvot-vinkit/kasvien-kastelu-loman-aikana
Pompula oli jaksanut olla aktiivinen monella saralla eli häviäminen "kevään syliin", kuten Rina arveli, piti paikkaansa. Minulle iski useamman aktiivisen päivän jälkeen väsymys tai laiskuus. Olisi pitänyt siivota täällä kotona, mutta huomasin miettiväni, että jaksanko vaihtaa wc-paperirullaa uuteen. Siis ihan minimaaliset asiat tuntuvat raskailta töiltä. Minua kyllä usein helpottaa se, että pesen pyykkiä. Pyykinpesu on kevyttä hommaa, joka tehdään luonnollisesti pätkissä (täytöt, tyhjennykset, ripustukset). Tuntuu lohduttavalta, että siivous edistyy, vaikka itse käytännössä istuisikin sohvalla surfaamassa tai neulomassa. Kotitöitä pitäisi kyllä saada voimallisemminkin edistettyä. Sohvalla istumalla ne eivät oikein tule tehdyiksi. Ja minulla olisi tehtävänä todella inhottavia paperitöitäkin. Taidan vältellä niitä mm. kukkamultiin keskittymällä 😞
Liiza2: Huomasitko kun vähän aikaa sitten kysyin sinulta kysymyksiä mahdolliseen uuteen innostukseen/projektiin liittyen? En muuten ole koskaan ajatellut sukulaisten ylipainoa, vaikka sitä on joillekin kertynyt enemmän tai vähemmän. Monesti kiinnitän enemmän huomiota mm. positiivisiin ilmeisiin, kampauksiin, vaatetukseen, olemuksen pirteyteen jne. Ja kun kysyit vuorokauden aikaan liittyvästä väsymyksestä tai pirteydestä, niin en ole huomannut erityisiä säännönmukaisia vaihteluita vireystilassa.
Satoshi: Tsemppiä tukiasioihin. Ne voivat olla tosi väsyttäviä! Toivottavasti tukesi selviävät.
Tänään on aurinkoinen päivä. Olin suunnitellut tälle päivälle ulos lähtöä ja museokäyntiä, mutta nyt sellainen tuntuu ihan liian vaativalta. Tai enpä vielä tiedä tuosta uloslähdöstä, kenties jaksankin. Pyykinpesua ja siivouksen jatkamista olisi vielä tällekin päivälle.