Rina kirjoitti 1.4.2016 12:19
Lukossa, sehän hieno jutttu 🙂, kun olet saanut lääkkeestä apua. Itse pähkäilen toisinaan, voisiko joku muu lääke käydä paremmin, kun ahdistusta tuppaa kuitenkin olemaan, välillä enemmän, välillä vähemmän.
Kyllä mulla on tunne, että tämä lääke auttaa ja aiemmin paranin masennuksesta tätä samaa lääkettä syöden (en tiedä mikä oli lääkkeen osuus). Mutta kyllä mullakin on edelleen ahdistusta. Eilenkin otin lisäksi ahdistuslääkettä. Muistelen vaan että tämäkin keskusteluketjun alkuvaiheessa ahdistusta oli mulla paljon voimakkaampana ja pitempiaikaisena. Mun masennuslääkkeen pitäisi auttaa myös ahdistukseen. Ehkä niin on.
Äskettäin on uutisoitu sähkösimulaattorista, jossa vedetään piuhat syviin aivoihin😐, ja tahdistin solisluun alle. Vähän niinkuin sydämentahdistin niin nytten aivotahdistin. Siitä on kuulemma ollut kovasti apua mm. vakavasti masentuneille. Saisinkohan mä sellaiset piuhat🙄, haluaisinko edes? Toisaalta joskus tuntuu vain, että mikä tahansa parantaa oloa, on tervetullutta. On nämä mieleen liittyvät taudit sen verran raskaita ja invalidisoivia.
Joo, näin pätkän telkkarista. Hurjalta hoitomuodolta tuntuu, mutta toisaalta jos siitä kerran on apua. Toivon kuitenkin toipuvani näillä vanhanaikaisemmilla keinoilla. Nämä taudit ovat todella invalidisoivia! 😭
Lukossa, mä osan lenkistä hölkkään, osan kävelen n. Fifty sixty, että pitkä lenkki pysyy peruskuntolenkkinä. Lyhyemmät teen hölkäten. Heti kun lähden köpsöttelemään, niin alkaa tuntua hyvältä. Siinä lenkkeilyssä on joku kumma rentous ja rauhoittava vaikutus. Musiikkia kuuntelen samalla. Ei voi kuin pistää tossua toisen eteen. Varmaan tuo neuloomus toimii samoin. Tekee vain silmukoita toinen toisensa perään. Ja Lukossa ; kukaan muu ei varmasti huomaa virhettä neuloomuksessasi🙂. Mutta niinhän se menee, että omia virheitään tarkastelee helposti suurennuslasilla! Mä ainakin😉.
Neulomisessa on tosiaan rauhoittava vaikutus. Olen aikoinaan lenkkeillyt aika paljonkin, mutta nyt jotenkin kynnys on korkealla uudestaan aloittamiseen. Tosi kiva kuulla, että sulla lenkkeily auttaa noin hyvin psyykeen, kun sehän on samalla hyvää lääkettä fysiikalle. Win-win. Huomaan, että mulle toi virhe on psyykeä kuormittava. Vaikka olen päättänyt hyväksyä sen ja neuloa vaan eteenpäin, se kaivelee mua koko ajan. Mun on vaikea sietää omia virheitä. Ehkä neulominen on mulle hyvää treeniä, kun siinä erilaisia pikkuvirheitä tulee loppujen lopuksi aika usein. Tuokaan ei ole mitään muuta kuin pieni ulkonäköseikka, jota muut eivät tosiaan varmaan huomaakaan.
Tämän päivän vaatimukset ja urakat ovat vielä edessä päin. Tekisi mieli vetäytyä viltin alle turvaan, mutta on pakko lähteä liikenteeseen. Jostain syystä tuntuu hyvältä, että tulee viikonloppu.