Laamaton kirjoitti tuolla aiemmin kirjaa siteeraten, että "alistettu uhri ei pysty lopulta kohtaamaan alistajaansa. Jos hän joutuu tämän kohtaamaan, hän menee yksinkertaisesti aivan "tilttiin" eikä kykene sanomaan sanottavaansa. Mieluiten uhri vain pakenisi tilanteesta."" Joo, tämä on vähän monimutkaista. Tiedän, että narsisti äidin lapsi "taantuu" lapseksi tavatessaan äitinsä. Minulle on käynyt siten hyvin vähän. Olen tottunut pistämään kampoihin. Kun sitten taas toisen sukulaisen kanssa menen aivan tilttiin.
Joten jatkan tässä nyt kuitenkin kirjoittamista 😉 Heräsin tänään klo 6 ja ravasin vessan, makuuhuoneen ja keittiön väli noin klo 9 asti. Sitten otin lääkettä ja yritin saada uudestaan unta. Lopulta se onnistui. Yöunet on tärkeät ja toi klo 6 on ihan ei inhimillinen aika mulle. Joten kävin lukemassa Laamattoman yöpöllöilyt jo aamulla 😋
Tiiätkö, kun tai oletko koskaan kokenut sellaista vaatteet pois riisuvaa irstasta katsetta? Hyi Vi**u! Minä olen. (Yksi näistä tapauksista sattui silloisella omalla työpaikkalla. Esimiehen toimesta.) Ja muutoinkin mieskokemukset ovat enemmän ja vähemmän ruusuisia. Siitä syystä mieluiten piiloudun. Läskit lämmittää 😋 Ainakin herkkiä hermoja. Tietty mä haluaisin mun kropasta tietyn näköisen, mutta mitä sitten? Miten sitten menisin ulos? Alkaisin käyttä burkhaa, vai mikä se on nimeltään?
Se mitä olen miettinyt näin jälkikäteen on, että äitini ei juurikaan käyttänyt alkoholia. Tai jos käytti, niin pienissä määrin. Myöhemmällä iällä olen miettinyt, että miten hän kuitenkin kutistui sellaiseksi ryppyiseksi rusinaksi? Niin kuin alkoholistit tapaavat kutistua. Mä hyrisen täällä taas tolle luusäkki lamppusilmälle 😀
Siis missä, tai miten tuollainen on mahdollista: "Kun hypnoosiin/transsiin/alfa-aivoaalloille oli päästy, piti ensin luoda mielikuva nykytilanteestaan." Tai kuinka uskaltauduit? On kyllä aikamoista joutua vauvana sairaalaan ilman äitiä. Narsismikin juontaa juurensa sinne varhaislapsuuteen, että ei ole kokenut tietyn ikäisenä äidin rakkautta. On kyllä tosiaan vaatinut aikamoista heittäytymistä kokeilla tuollaista harjoitusta.
En ole edelleenkään käynyt Karnaluksissa, onneksi. Nyt en tarvitse mitään, mutta tulisin varmasti vallan vallattomaksi siellä 🙂👍
Ai minäkö oon todennut jotain syyllisyydentunteista? No ainakin oon oikein rypemällä, rypenyt niissä viime päivinä. Olen miettinyt myös olemassa oloni oikeutusta. Että mikä merkitys mulla täällä on? Siksi tuo sisään linnoittautuminen ei ole oikein tervettä mulle. Mä tunnistan yleensä ihmisestä heti marttyyriuden, tai toisin sanoen narsismin, mutta joskus viittaan typerästi kintaalla ja siinä sitä ollaan. Narsisteissa kun on myös hyviä piirteitä, niin kuin muissakin ihmisissä. Nykyisin luulen osaavani tehdä omat rajani selvemmiksi. Minulle äiti on ollut kovin vieras aina. Vaikka olen tuntenut hänet koko elämäni, niin voin sanoa, että en varmasti tunne häntä yhtään sen paremmin, kun joku joka on tuntenut hänet vaikka kuukauden/vuoden. Se liukkaus, mistä Laamaton mainitsit. Ei ole mitään mistä tarttua. Kummajainen.
On varmasti ollut kamala kokemus jäädä yksin (noita-akan kanssa) seisomaan, kun auto kaasuttaa kesämökille. Minä koin aina häpeää, kun tuli vieraita ja äiti otti marttyyrin viitan harteilleen. Voi sitä valitusvirren määrätöntä määrää..
Onnittelut budokasta!
Lukossa: minulla on eilisestä paniikista ollut ahdistus jäljellä. Kyllä tarkoitin, juuri niin. ("Tarkoititko, että äitiäsi on loukattu/nöyryytetty, kun sinulla on mielenterveysongelmia?")
Rina: Minä olen tässä eilen heijaillut itseäni, kun en tiedä miten selviän elämästä. Sikiöasentokin on hyvin tuttu. Kyllä se myrkyllisyys narsisteilla vie toisilta ihmisiltä kaiken ilon.
Olehan varovainen Lukossa niiden kynttilöiden kanssa!