Mulla ei ainakaan ole mitenkään koko prosessi käyty. Olin tänään jo iltapäivällä ihan paniikissa ja hengittäminen oli vaikeeta. Sitä kesti tuntikausia ja sitten puhelin soi (mulle tulee tosi harvoin puheluita muilta kuin puhelinmyyjiltä ja nekin olen saanut estettyä aika tehokkaasti). Näytössä luki mutsi. Se ei onneksi enää soittele kuin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. No en pystynyt tietenkään vastaamaan, ahdistuin niin että kädet puutui ja halvaantui käyttökelvottomiksi, kaulalihakset kramppas, ei pystynyt nielemään, korvissa kuului jokin huuto, tasapaino meni huonoksi joten pelotti ottaa askeltakaan, rinta jotenkin oudosti jäykistyi ja ajattelin että nyt tulee sydänkohtaus tai tukehdun kuoliaaksi.
Hädissäni soitin yhdelle ystävälle (jäykin, tärisevin sormin), mutta hän ei kyennyt kuuntelemaan mitään avunhuutoja, vaan pulisi vain sitä ja tätä. Yritin sinne väliin, että "soitin kun on huono olo", mutta se sivuutettiin. Ymmärrän tietty häntäkin, jos ei ole itse kokenut vastaavaa, voi olla mahdotonta kommentoida tai edes yrittää auttaa. Kuitenkin se tuntui tylyltä.
Kyseisen ystävän "järkevä" puhe arkisista asioista kuitenkin onneksi rauhoitti niin, että paha olo meni ohi. Otin siinä sivussa myös vähän alkoholia, joka on osoittautunut hyväksi lääkkeeksi... olihan joskus entisaikoina se lääkekonjakki ihan sallittuakin...
Myönnän osaltani syyllisyyteni Desperin ahdistukseen. Liiallinen älyllistäminen on yksi syy siihen, miksi en pysty toipumaan kaikesta paskasta. Aina vaan analysoin ja yritän päästä perille syy-seurausketjusta ja olen kuin juoksuhiekassa. Kerran kun ryhdyt sätkimään, joudut aina vain syvemmälle scheisseen...
Pitäis kai enemmän kuunnella kroppaansa ja uskoa sitä. Parempia vointeja kaikille!!!🙂🌻