Minä olin suunnitellut tälle päivälle kulttuurikäyntiä, joka olisi samalla ollut altistamisharjoitus ihmisten pariin sukeltamiseksi. Aamulla iski kuitenkin rimakauhu ja sitten itku ja itsesyytökset. En saanut lähdettyä. Liian kaunis ilma ja paikan päällä olisi ollut liian kova meteli, lisäksi olin väsynyt muutaman edellisen päivän touhuista. Silti syytän itseäni tästä epäonnistumisesta. Kiitos kuitenkin teille ja Tukinetille siitä, että minulla oli mahdollisuus tulla jo heti näin lauantaina tilittämään tätä teille muille.
Luin eilen noin 80 sivua sitä oma-apukirjaa ja välillä pidin taukoja, jolloin siivosin. Minulla on tapana syyttää itseäni tästä sairauslomasta ja ns. laiskuudesta, kun vain olen kotona tekemättä mitään. Sitten kasaan itselleni hirveät työmäärät ja paineet. Esimerkiksi nyt pitäisi edetä tuon oma-apukirjan kanssa ja sen sisältämien asioiden kanssa kauheaa tahtia. Tauot pitäisi käyttää hyödyllisesti vaikkapa juuri siivoten ja altistusharjoituksia pitäisi myös tehdä yhtenään. Lääh. Satoshi tuossa jo ymmärsi yskän ja kehotti etenemään rauhallisesti, mutta kun se on niin vaikeaa!!! Tässä on muuten hyvä havainto, että käsitöitä tehdessäni koen olevani vapaalla eli se ei ole suorittamista, mutta en myöskään arvosta käsitöitä yhtä paljon kuin näitä muita asioita. Minulla on jonkinlainen pakonomainen ajatus siitä, että minun täytyy parantaa itse itseni tästä masennuksesta. Pidän itseäni myös syyllisenä masennukseeni. Ja tietenkin ajattelen, että paranemisen olisi paras tapahtua nopeasti, suoraviivaisesti ja tuloksen olisi oltava täydellinen. Nyyh. Itkettää ihan tämä oma idioottius
No, kerron kuitenkin vielä viime viestini tehtävään liittyen, että pidän kiltteydestäni, herkkyydestäni ja uskollisuudestani ja Satoshille kiitos vinkistä, minäkin osaan tehdä hyvää ruokaa. Olen muuten samaa mieltä Satoshin kanssa siitä, että noiden ominaisuuksien on hyvä olla sellaisia joihin jo uskoo tai melkein uskoo, jotta homma toimii. Ehkä tehtävä pitäisikin olla, että "ripusta ne seinille, jotta alat itse muistaa nämä ominaisuutesi". Eli kyllähän minullakin on paljon ominaisuuksia, joista pidän, mutta en minä niitä muista/muistele, vaan niitä pitää oikein kaivelemalla muistella ja silloinkin olen taipuvainen lyttäämään niitä ajattelemalla esimerkiksi että "herkkyys ja kiltteys ovat myös piirteitä joista kärsin".
Laamaton: Huomasitko muuten, että jätit taas ns. tehtävän tekemättä eli et kertonut yhtään asiaa, mistä pidät itsessäsi. Sen sijaan annoit minulle kaksi asiaa (kiitos!). Tuli vaan mieleen, että kun ihmisillä on taipumus toistaa tuttuja polkujaan, niin sinä viestissäsi totisesti teit tutulla tavalla. Minusta on hienoa, että olet jaksanut lukea noin monia selfhelp-kirjoja, mutta samalla kuulosti jotenkin surulliselta ettet ole ottanut niiden apua vastaan. Samalla myönnän, että tuo kuvaamasi tapa lienee yleinen. Minä olen kyllä puurtanut selfhelp-kirjojen parissa, joskaan en ole lukenut niitä varmaan kymmentäkään. Tämän mitä nyt luen, olen lukenut aiemminkin ja silloin se oli aivan maailmaa mullistava kokemus. Nyt toisella kerralla tunnevyöry ei ole lainkaan samanlainen, mutta huomaan että monia kohtia on viime kerralla (kymmenisen vuotta sitten) on jäänyt ymmärtämättä tai vaille huomiota. Minäkin huomaan toistaneeni tuttuja toimintatapoja.
Mailis: Etenkin tuolla Taistelua-alkuisessa ketjussa keskusteltiin hiljattain siitä, millaisia tuntemuksia tulee erilaisten ihmisten kohtaamisesta. Olen huomannut, että iloisista ja kohteliaista ihmisistä saa energiaa ja hyvää mieltä. Olen aina välillä havainnut myös tuota mainitsemaasi juonikkuutta ihmisissä. Joskus voi mennä ns. kylmät väreet ja muutenkin tulla sellainen ikävä olo. Joskus näin on ikävä kyllä joidenkin aika läheistenkin ihmisten seurassa.