Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 01.05.2017 klo 13:19

Hei Delffi. Kun olen lukenut tekstejäsi huomaan,että olet jotenkin kiintynyt yksilövalmentajaasi ja kaikki häneen liittyvä askarruttaa. En tiedä onko hän mies tai nainen ja eipä sillä väliä ole. Kuitenkin hän on ns viranomainen ja sinä suhteessa häneen asiakas ja opastettava. Mitään ystävyyssuhdetta ei välillenne voi syntyä,vaikka hän varmaan on hyvä tyyppi, kun hänestä noin kovasti pidät.
Oikeita ystäviä sinä kaipaat ja nyt olisi jo korkea aika lähteä heitä etsimään. Koira-ja hevosharrastuksen piiristä voisi löytyä samanhenkisiä ihmisiä. Ei ne ystävät kotoa löydy, on lähdettävä ulos maailmaan ja tehtävä itse asialle jotakin.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 02.05.2017 klo 10:06

Delffi: Mäkin heräsin taas tänään jo ennen viittä pirteänä. Monena yönä uni jää noin viiteen tuntiin. Välillä saan vähän lisää torkuttua sen jälkeen. Usein olen kuitenkin päivisin väsynyt ja päätä särkee, mutta en kutenkaan saa nukuttua päiväunia. Onneksi joinain öinä olen sitten nukkunut luonnostaan enemmän, jopa yhdeksän tuntia. Mä olen ollut vähän kiireinen viime aikoina. Tiistain chatin kyllä missasin, mutta perjantaina en ehtinyt. Hoidan taas tällä viikolla sitä ihanaa koiranpentua 😍.

Mollyan: Delfin kanssa on tässä ketjussa keskusteltu noista asioista, joista mainitsit. Kyllä hän ne tietää, mutta omia tunteita ei oikein pysty määräämään. Ystävien hankkiminen puolestaan on hankalaa, jos jännittää ja pelkää kovasti sekä lisäksi rahaakaan ei ole ihan kauheasti.

Osa mun istuttamista kukansiemenistä ei ole vielä suostunut itämään. Ärsyttää vähän, kun olin niin myöhään liikkeellä. Vaikka ehtiihän tässä vielä tekemään vaikka lisäkylvön.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 02.05.2017 klo 11:27

Ymmärrän kyllä,että jos on fiksoitunut yhteen asiaan on vaikea siitä irtautua ja muuttaa mitään. Se on kuitenkin ainut tapa,muuten jää vellomaan lopuksi ikää sellaiseen,mistä ei koskaan mitään tule.
Ja mitä rahaan tulee se ei ole oikea syy siihen,ettei ystäviä pysty hankkimaan. Kaikki tämä vaatii uskallusta ja tosiasioiden kohtaamista. Ei se ole oikeaa tukemista,jos vain vahvistaa näitä jo huonoksi todetttuja käyttäytymismalleja.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 02.05.2017 klo 12:07

Mollyan: Jos olisit lukenut viestejämme pitkään, olisit paremmin perillä Delffin tilanteesta ja siitä, millaista tukea olemme hänelle antaneet. Minusta täytyy olla myös armollinen ja huomata pikkuruisimmatkin edistysaskeleet. Voin kertoa, että Delffillä on yksi kaveri hevosharrastuksen piiristä. Lisäksi hän käy koirien kanssa koirapuistossa, jossa hänellä on tuttuja. Delffi käy silloin tällöin koiran kanssa myös mätsäreissä. Hän on selvittänyt myös koirakaveritoimintaa. Tänä keväänä Delffi uskalsi mm. varata ajat fysioterapiaan, vaikka se jännitti häntä kovasti. Me olemme myös moneen kertaan todenneet, ettei yksilövalmentajasta voi tulla ystävää. Näistä asioista on puhuttu myös chatissä. Meillä ihan jokaisella on kehittymisen varaa. Kannattaa varoa, ettei tule lannistaneeksi.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 02.05.2017 klo 13:43

Mollyan, vähän epäilen, että olisit lukenut kaikkia viestejäni. Lisäksi, kaikkea en täällä avoimessa keskustelussa kerro.

Mutta tuosta ystävä asiasta, niin ei niitä ystäviä niin vaan hankita, kuin esim. jotain astiaa/tavaraa kaupassa.
Ei ketään voi pakottaa kenenkään kaveriksi, niitä tulee, jos tulee.

Lapsena mulla oli paljonkin kavereita, mutta voisko sanoa, että sitten sitä vähän niinkuin kasvettiin erilleen ja osa muutti toiselle paikkakunnalle, eikä olla pidetty enään yhteyttä sen jälkeen.

Lukossa, Kiitos, kun puhuit puolestani.

Itse olin tiistaina ja perjantaina chatissa, mutta tiistaina lähdin sieltä jo noin tunti ennen loppua, kun alkoi väsyttään.

Koiranpennut on kyl ihania.

Mutta joo.. saa nähä tulenko kipeäksi. Eilen tuli nimittäin lenkillä vähän upottua ojaan, kun hanki ei enään kantanutkaan ja siinä sitten kastui sukat. Nyt sitten nenä vuotaa vähän väliä, mutta kuumetta ei oo.

Huomenna ja torstaina olis sitten taas ns. työpäivät, joten tänään pitäis varmaan yrittää levätä. Mutta en kyllä malta olla sisällä kokopäivää, koska ulkona on hyvä keli, joten sitä haluais vain ulkoilla. Lisäksi jos vain makaisin sängyllä, niin luultavasti stressaisin vain enemmän tulevia asioita.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 02.05.2017 klo 13:54

Delffi olet tottunut varmaan siihen,että löytyy aina joku puolesta puhuja ja ei oikein itse tarvitse mitään täysillä yrittääkään,olla ikuinen lapsi vain. Se on ilkeästi sanottu ja ikävä kuulla.
Jos tyytyy olemaan toisten paapottavana vaikka eläkeikään asti niin onhan sekin ratkaisu. Useimpien meistä täytyy vain ottaa elämä käsiin,yrittää erehdyksenkin kautta saada ihan oma elämä hallintaan.
Suosittelen sinuakin kokeilemaan!

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 02.05.2017 klo 16:54

Kyllä joskus ottaa päähän nuoret ihmiset,jotka jäävät lokkeilemaan vanhempiensä kotiin. Ei ole halua opiskella eikä työnkään teko oikein maita. Vanhemmat eivät ole kivoja,vaikka tarjoavat kodin ja elatuksen ja mitään ei viitsitä kotonakaan tehdä ylöspitonsa eteen. Mikään ei näytä onnistuvan,ainainen marina ja muiden sympatian kalastaminen päätyönä.
Kun on itse jo lähes lapsesta asti työtä tehnyt ja omat rahansa hankkinut ei oikein riitä myötätuntoa näille aikuisille ikilapsille.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 03.05.2017 klo 01:11

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että Delffille riittää puolesta puhujia. Niin ei saisi aikuiselle ihmiselle, olla.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 03.05.2017 klo 01:16

Rina, oletko vielä ehjä? Miten jaksat?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 03.05.2017 klo 11:28

Tammyka, Mollyan ja Pompula..
Te ette todellakaan tiedä mun tämän hetkisestä tilanteesta ja voinnista paljoakaan.

Enkä halua kaikesta täällä edes kertoa..

Lisäksi olen kyllä miettinyt kotoa muuttamista, mutta siinä on muutama asia mitkä vähän on esteenä omille muuttamisessa..

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.05.2017 klo 11:39

Delffi. Kirjoitin illalla viestin, mutta se kai katosi bittiavaruuteen...

Olen pitänyt tämän ketjun keskustelusta ja vertaistuesta. Olen seurannut sitä mielelläni. Mutta nyt koen keskustelun sävyn muuttuneen. Liikaa. Haluan tukea sinua! 🙂👍 Ei täällä luultavsti kukaaan kerro kaikkea itsestään. Kun se on kaikkien arvioitavana... Voimia sinulle! Ja jaksamista!

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 03.05.2017 klo 12:16

Ikävä kuulla,että täällä saa esittää vain tietynlaisia kommentteja,ja muu on sitten ilkeyttä. Sympatia on paikallaan ja tukeminen,mutta kai ihmisellä itsellään on vastuu elämästään,jos ja kun on iällisestikin jo aikuinen. Ei voi,jos on rehellinen vain myötäillä,jos niin ei tunne sillä hetkellä. Hyvä,jos elämässäsi on jotakin muutakin ja teet jotakin hyödyllistä ja perhettäsikin auttavaa. Koirien ulkoilutus ja ratsastus ovat mukavia harrastuksia,mutta tuskin ne riittävät aikuisille ihmiselle kokopäiväiseksi toiminnaksi.

Käyttäjä mariella kirjoittanut 03.05.2017 klo 13:19

Mollyan; Sait poikki jo yhden hyvän keskusteluketjun perhepuolelta ja toivon, ettei tämä kaadu kärkeviin kommentteihisi.
Aina ei ole pakko olla negatiivinen, tai tuoda niitä ajatuksiaan julki. Varsinkaan, kun ei tiedä kaikkea toisten taustoista 😐

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 03.05.2017 klo 13:49

Delffi kirjoitti 3.5.2017 11:28

Tammyka, Mollyan ja Pompula..
Te ette todellakaan tiedä mun tämän hetkisestä tilanteesta ja voinnista paljoakaan.

Kirjoitukseni lensi taivaan tuuliin ☹️ ...lyhyesti...
Minä ainakin tiedän enemmän, kuin kaksi ensimmäistä, arvelen.

Ollaan toisillemme sitä mitä toivomme toisten olevan meitä kohtaan?

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 03.05.2017 klo 14:01

Mitään uutta ajatusta ei saisi tuoda. Olen sen verran tätä keskustelua seurannut. Jos joku ehdottaa jotakin niin se on suuri loukkaus.