Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 15.04.2017 klo 21:38

Huoh.. välillä kyllä käy mielessä kotoa muuttaminen. Mutta vaikea on löytää kämppää, jonne vois ottaa nuo koirat ja lisäksi muutama muukin este on muuttamiselle (inhoan hoitaa asioita puhelimitse, joten on ns. puhelinkammo ja sit on myös se jonkinlainen autolla ajopelko)..

En tiiä pitäiskö ottaa yv:n kans puheeksi nuo asiat sit seukki kerralla kun on hänen kans juttutuokio..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 16.04.2017 klo 16:52

Siis ei oo todellista. Lueskelinpa tuosta karvakaverit toiminasta, nii se maksais 40€ vuodessa, lisäksi pitäis maksaa 50€ soveltuvuustestistä.

Eipä kyllä enään kiinosta lähteä tuohon toimitaa mukaan.. En ymmärrä että vapaa-ehtoistoiminnassa mukana olemien maksaa, kun ei siitä palkkaakaan saa.

Mutta joo.. tälle päivälle on tullut käytyä kaks lenkkiä, molempien koirien kans erikseen. Nyt täs mietin, että jaksaisko vielä käydä iltalenkillä molempien koirien kanssa.
Kun ei sitä toisaalta koneellakaan viittis koko loppupäivää/iltaa olla..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 17.04.2017 klo 15:58

Miten onkin tänää ollut apea fiilis.

Vaikka ulkona on hyvä keli, nii jotenki tänää on ollut apea fiilis.

Luultavasti tää fiilis johtuu siitä kun ei ole ketään kenen kans jutella ja viettää aikaa.. ☹️

Nytkin täs mietin että pitäiskö sitä vaan maata loppupäivä sängyssä..

Mut toisaalta.. pitäis sitä varmaan koirat käyttää edes lyhyellä lenkillä vielä tänää.. mut ei oikein jaksais/huvittais..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 18.04.2017 klo 08:53

Apua, pääsiäisvapaa hujahti kauhean nopeasti 😞! Taas on arki ja on pakko hoitaa asioita joka päivä sekä tehdä opiskelu- ja työprojekteja. Aurinko paistaa nyt niin, että ikkunoiden likaisuus näkyy inhottavasti. Vaikka pesin kaikki ikkunat viime vuonna, ne ovat nyt taas tooooodella likaiset. Inhottaa! Sisälläkin näyttäisi olevan pölyistä, yöks. Tämän päivän erikoisuus on, että minun luokseni tulee eräs suloinen ja vielä ihan pieni koiranpentu pariksi tunniksi hoitoon. Koiranpennut ovat kyllä yksi maailman suloisimmista asioista. Saa nähdä joudunko siivoamaan kakkoja tai pissoja 😀.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 18.04.2017 klo 09:34

Huoh.. saas nähä miten tämä päivä menee..
Jotenkin tuntuu ettei tästä päivästä tuu yhtään mitään..

Oli tarkoitus käydä tänään optikolla, mutta eipä oikein innosta lähteä opitikolle ja kattoon uusia slmälaseja.

Aattelin että aamulenkki olis piristänyt mua, mut eipä se oikein piristänyt, vaikka yv tulikin vastaan. Harmi vain etten saanut kysyttyä yhtä asiaa häneltä, vaikka oli tarkoitus kysyä..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 19.04.2017 klo 15:54

Hihi... Mulla on varmaan aina ollut halu kokea ja kokeilla uusia juttuja. Kun saan ideoita uusista jutuista, kirjoittelen niitä jopa muistiin myöhempää mahdollista toteutusta varten. Äsken löysin itseni taas miettimästä, että mitäs uutta sitä vois keksiä, kun monia aiempia ideoita olen jo toteuttanut. Yhden lehtijutun perusteella muistin sitten, että Helsingissähän on pari nudistirantaa 😎! En ole koskaan ollut nudistirannalla, mutta voisin ehkä ensi kesänä sellaista kokeilla. Vastaavasti talvikaudella haluaisin kokea pilkkimisen, en ole nimittäin koskaan ollut pilkillä. Ensi kesäksi täytyy kyllä keksiä lisää "ekaa kertaa"-juttuja. Ehdotuksia otetaan vastaan!

Onko teillä muilla halua kokea uusia juttuja? Toteutatteko te niitä vai jäävätkö ne vain ajatuksiksi?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 20.04.2017 klo 13:00

Sain tänää lähteä aikaisemmin pois töistä.

Tuli nimittäin paniikkikohtaus.
Vähä kyl harmittaa etten saanut juteltua yksilövalmentajan kans niistä asioista mistä olisin halunnut jutella tuon kohtauksen takia. Mut kyl me kuitenkin muutama sananen vaihettiin.

Mut toivottavasti ensviikolla sais sit poristua yksilövalmentajan kans paremmin. Ja toivottavasti kohtaus ei uusiudu ensviikol..

Onneksi täs on 5 päivää aikaa huilata..

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 20.04.2017 klo 18:24

Ahdistaa. Olen useampana kertana miettinyt päiväkirjan pitämistä. Jonkinlaista mielialojen ja tunteiden kirjoittamista. Pääsisi jotenkin selville mikä johtuu mistä. Kurkussa, nielussa on möhkäle. Hengitys kulkee vaivoin, kun pelkää hyperventiloivansa. Tuuli ahdistaa. Sää siis ahdistaa ja sen takana on, en tiedä. Olen lueskellut paria kirjaa. Toinen osoittautui suureksi pettymykseksi, sillä se on kirjoitettu pääosin lainaten muiden kirjailijoiden tekstejä. Kirjailija, joka lainaa muiden kirjailijoiden tekstejä, mikä kirjailija se sellainen on? En varmasti jaksa lukea kirjaa loppuun. Aihe oli kuitenkin mielenkiintoinen. Toinen kirja on myös mielenkiintoinen, mutta keskittymiskykyni on häilyvä.

En ole vieläkään saanut ostettua multaa. Mietin jopa kukan heittämistä pois välillä, vai pitäisikö sille etsiä pienempi ruukku. En tiedä, enkä jaksa ajatella.

Koko viikko on tuntunut loppumattomalta perjantailta, tai ehkä maanantailta. Olen tainnut olla liikkeellä aika paljon, vaikka lenkillä en ole saanut käytyä.

Minusta se Lukossan toteamus, että narsismi helpottaisi ikääntyessä, tuntui ikävältä. Missä niin lukee? Kuka niin on sanonut? En usko tuohon yhtään ja tuli vähättelyn fiilis. Narsistin uhrit elävät jokainen päivä hereillä olevaa painajaista. Ei kai sitä itse ymmärrä, jos ei ole kokenut. Itselläni on aivan päinvastainen kokemus, narsismi vain pahenee henkilön ikääntyessä. Muuttaa ehkä/varmasti muotoaan, mutta ei vähene.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 20.04.2017 klo 18:38

Kahvia juon, vaikka ahdistaa. On kylmä. Menen varmasti vielä suihkuun, että saan itseni lämpimäksi. Huhtikuu on ollut viheliäisen kylmä. Toivottavasti toukokuu on lämmin.

Välillä KonMarittaessa ja vähentäessä tavaraa on tullut mieleen, että mitä sitten, kun on valmista. Voiko koskaan olla valmista? Itse olen vähän haaveillut uudesta kirjahyllystä, joka olisi juuri sopivan kokoinen. Rahaa vaan, ei taida olla. Vielä en ole niin pitkällä, että näkisin selkeästi mikä veisi siitä kirjahyllystä tilaa. Mikä siis lähtee ja mikä jää. Ihanne tilanne olisi huomata, että en tarvitsekaan uutta kirjahyllyä. Voisin vähentää vielä nykyisistä kalusteista.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 21.04.2017 klo 13:52

Eilen oli kyllä mukava käydä tallilla, tuli mukava fiilis tallin jälkeen.

Nyt sit tänään oon käynyt jo aamulenkin koirien kanssa, sit varasin itelle näöntarkastuksen netistä ja kävin näöntarkastuksessa, sen jälkeen kävin sit vielä pyöräilemässä.

Lisäksi yksilövalmentajalta tuli viesti, että ens keskiviikkona kaikilla alkais työpäivä klo 8, koska se on ammatinvalintaan liittyvä koulutuspäivä.
Vähän jänskättää tuo keskiviikko..

Niin, ja maanantaina olis tarkoitus mennä tutustumaan miekkailuun, ja yksilövalmentajakin ilmeisesti on tulossa sinne.

Joten ensviikko onkin aika erinlainen viikko, kun on erinlaista ohjelmaa tiedossa.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 22.04.2017 klo 10:25

Delffi kirjoitti 21.4.2017 13:52
Niin, ja maanantaina olis tarkoitus mennä tutustumaan miekkailuun, ja yksilövalmentajakin ilmeisesti on tulossa sinne.

Jännää! 😮

Eilen oli niin ihana kevätsää. ☺️❤️ Ihailin sinivuokkoja, ja yks pikkuinen valkovuokkokin pilkisti jo sinivuokkojen seassa. Ja muurahaisia! Kuin voiki tulla niin iloiseksi muurahaisesta.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 22.04.2017 klo 11:09

Eilinen tulikin liikuttua aika paljon.
Tuli käytyä kolme kertaa lenkillä ja kerran pyöräilemässä. Lisäksi kävin kaks kertaa kaupassa, mut ekalla kauppa käynnillä en mitään ostanut ja sit illalla kun kävin uudestaan kaupasta, niin sit tein jotain ostoksia.
Vähän myös yks asia jäi eiliseltä kauppa käynniltä mietityttään..

Nyt tänään oonkin sit käynyt vanhemman koiran kans lenkillä ja oli ihan mukava lenkki, tuli yks tuttava vastaan ja juttelin hänen kans hetken.
Sain myös tietää ohimennen yhden ehkä vähän yllättävän asian, mut eipä siitä tässä sen enempää..

Mut joo.. nyt on kyllä vähän semmonen fiilis, että asuispa yksin. Mut toisaalta, seinät saattais ehkä herkemmin kaatua päälle, jos asuis yksin..

Toisaalta ehkä kuitenkin eniten kaipaisin sellaista kaveria/ystävää, jonka tykö vois vain mennä, varsinkin silloin kun kotona ei vain jaksaisi olla. Tällä hetkellä on semmonen fiilis, että olispa kaveri, jonka tykö vois vaan mennä.. mutta eipä ole 😞

Niistä Pesulan tyypeistä ei ole, eikä tule mulle kaveria, ne on enemmän mulle tuttavia, joitten kans on ihan mukava porista välillä.

Mutta joo.. sentään silloin kun käy lenkillä, niin pääsee edes vähäksi aikaa pois kotoa (vaikkei se ole sama, kuin mennä kaverin tykö). Illalla tosiaan aattelin käydä nuoremman koiran kans lenkillä.. vaikka toisaalta tekis mieli kyl olla kokoajan ulkona, mutta ei sitä koko aikaa jaksa ulkoilla, vaikka onkin hyvä keli.

Pitäähän sitä kehon antaa hetken palautua, ettei yli rasitu.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 23.04.2017 klo 08:42

Hiljasta on..

Eilen tuli käytyä illasta myös nuoremman koiran kans lenkillä.

Nyt aattelin lähteä ainaki vanhemman koiran kans lenkille.
Lisäks tänää pitäis lähteä käymään veljen tykönä, joka asuu noin 100 km päässä.

Kaiken lisäks pää on jotenki iha täynnä asioista..mitkä on jotenki hämmentäviä.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 23.04.2017 klo 13:10

Minulta on jäänyt kommentoimatta moniin tämän ketjun viesteihin. Yritän tänään laitella muiden töideni tauoilla vähän viestejä 🙂.

Delffi: Aika monesti se on niin, että vapaaehtoistoiminnastakin joutuu maksamaan jotain – ainakin aluksi. On tietysti monia ihan ilmaisiakin vapaaehtoistoiminnan muotoja, mutta silloinkin saattaa joutua maksamaan esim. matkakuluja riippuen toki omasta asuinpaikasta yms. Moniin vapaaehtoisjuttuihin on aluksi jonkinlainen kurssi, joka saattaa olla maksullinen. Ne yhdistykset ja muut ovat yleensä vaan niin köyhiä ja jostain niidenkin täytyy repiä rahat välttämättömiin menoihin. Minä olen kutonut jonkin verran neuletöitä hyväntekeväisyyteen (esim. sairaaloihin) ja maksaahan ne langatkin. Ystäväni sanoi kerran hyvin, että ”harrastuksilla on tapana maksaa”. Niinhän se on.

Minun tablettini muuten yrittää tarjota sanaa "selfie", kun kirjoitan sanan Delffi 😀.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 23.04.2017 klo 13:36

Delffi: Sä et vastannut mun kysymyksiin uusista jutuista. Ei kyllä kukaan muukaan vastannut, mutta kysyn nyt uudestaan sulta, kun olet aktiivisesti kirjoitellut. Eli onko sulla halua kokea uusia juttuja? Miltä tuntuu esimerkiksi lähteä sinne miekkailemaan? Tai joskus kauan sittenhän olet mennyt ekan kerran koirapuistoon. Muistatko vielä millainen kokemus se oli? Jos ei olisi mitään rahaan, pitkään matkaan tai muihin vastaaviin asioihin liittyviä esteitä, niin mitä asiaa haluaisit kokeilla ensimmäistä kertaa tai missä paikassa haluaisit käydä ensimmäisen kerran? Oliko se sun lumilinnassa käyminen ensimmäinen kerta vai olitko käynyt siellä aiemmin? Tiedätkö muuten mistä se sun paniikkikohtaus johtui? Onko sulla ollut aiemmin paniikkikohtauksia? Menikö se ihan vaan lepäämällä ohi ja oliko sulla mitään oireita seuraavana päivänä?