Rina kirjoitti 13.4.2017 11:59
Aavameri, olen pahoillani, että äitisi on sairas. Pelossa ja epävarmuudessa eläminen on raskasta. Äitisi sairaus on saattanut laukaista sussa myös muita pelkoja. Täältä käsin on vaikea arvioida äitisi todellista tilannetta, vain lääkärit voivat tehdä sen. Jutteletko riittävästi asiasta äitisi kanssa? Pyydä, että hän kertoo sairaudestaan. Elämä ei ole reilua, eikä meille anneta mitään takuita, ettemme koskaan sairastuisi vakavasti. Minkähän ikäinen olet? Onko sulla sisaruksia tai muita läheisiä, joiden kanssa jakaa taakkaa? Voimia sulle ja äidillesi.
Mitä muille kuuluu? Lukossa, Delffi, Pompula jne. Onko rairuoho kasvamassa? Koulin eilen tomaatintaimet purkkeihin. Pelkään, etten saa reissun ajaksi niille kastelijaa. Pihatyöt ovat kokonaan aloittamatta. Yritin vaihtaa Mirtat Melatoniiniin, kun aiemmin olin onnistunut siinä. Nyt en saanut nukuttua kuin pari tuntia melatoniinilla ja palasin taas mirtakantaan. Tuli sitten sydänsairaus tms tai sitten ei.
Muuten ihan menettelee.
Joo, olet oikeassa, äidin sairaus on laukaissut moniakin pelkoja. Esimerkiksi juuri äidin sairauden takia, olen menettänyt paljon mielentervettä kun mietin SOTEA, ja sen vaikutuksia äidin mahdollisuuteen saada hoitoa ( jos tulee se vakuutus, mihin meillä EI ole varaa)...😭
Olen vielä aika nuori, ja on mulla sisko ja isoäiti kelle puhua. Äidin kanssa joskus puhutaan myös.
Tuo sote mistä kirjoitin, se syöksi mut takaisin masennukseen, josta olin pääsemässä irti ( oli osasyynä). Olin alkanut näkemään valoa tunnelissa, mutta kun tuo uudistus tuli, vähäinenkin toivo kaikkosi ( tulevaisuuden toivo sillä saralla)...
Olen alkanut varmistua päätöksestä, että jos äidille käy jotain, ja tuo sote tulee sellaisena kuin pelkään, teen Itsemurhan. Todella vakavissani pohdin sitä. Siitä ei meinaan tule mitään hyvää, vaan todella suuri paha, ja sen seuraukset.... 😭
Anteeksi, jos oli sekava kirjoitus, on vaan niin pelottava asia tuo ja sen vaikutukset mun läheisiin....