Mistäs Smöggis on tuttu?
Lukossa, ainakin narsisti saa lapsensa pään niin sekaisin, että tämä ei aikuisenakaan tiedä kuka, tai mikä on. Narsisti saa helposti aikaan psykopaatteja. Tämä oli mun oma mutu tuntemus. Narsisti vastaa kun kysytään, oletko narsisti? Olen. Näin väitetään 😀 En oikeasti tiedä. Tekisi itsenikin välillä määrittää itseni miksi tahansa.
Kiitos Delffi, se dokumentti löytyi noilla hakusanoilla, mutta ei valitettavasti pyöri täällä päässä. Muistelen kyllä, että ainakin lopun olen siitä aikoinaan nähnyt. Trailerin pääsin nyt katsomaan.
Mullat, kukat, siemenet, en jaksa! En vaan jaksa! Ajattelin ottaa sellaisen periaatteellisen, kun täälläkin tunnen ryhmäpainetta, vaikka ei kai pitäisi? Että menen nyt näillä eteenpäin mitä on. Siivous on hyvästi käynnissä ja yhdestä suuresta kukasta on pitänyt vaihtaa mullat, mutta multien kotiin kantaminen on jäänyt. Siemeniä olen nähnyt myytävän kaupassa. Saa olla minun puolestani. Jos teen liian montaa yhtä aikaan, tuntuu että en saa mitään aikaiseksi.
Narsismista vielä, tai sen vaikutuksen alaisuuteen joutumisesta. Minulla ei ole minkäänlaista itsetuntoa, kai. En tiedä kuka olen, miksi olen, muita varten, aina muita varten, kuin itseäni. Sosiaaliset suhteet on olemattomat. Yhtäkkiä yksin(kö)? sen dokumentin nimi oli? Minusta on koko elämäni tuntunut, että olen yksin. Ja niin olenkin, sekä ollut myös. Aina on ollut henkistä, tai/ja fyysistä väkivaltaa. Ei siitä selviä. En minä selviä. Arvet on syvät ja aukinaiset, ne vuotaa, ne aaltoilee pahana olona. Koko ajan hyväksyntää etsien, koskaan sitä saamatta. Koko ajan. Aina.
Vaikka minulle sanotaan: olet hyvä ihminen, se ei ole sinun syysi, sinussa ei ole mitään vikaa. Minussa on silti vikaa. Olen ohjelmoitu lapsesta miellyttämään muita. Minussa on aina se vika. Minä olen rikki. Olen rikki. Niin rikki, että en usko mitään: "sinä olet hyvä ihminen liipalaapa". Minä olen ihan paska. En tiedä paska, mutta en tiedä mitä tuo hyvä ihminen tarkoittaa. Miten minä olen hyvä ihminen, kun olen saanut näin paljon paskaa osakseni? Mitä se tieto hyvästä ihmisestä minulle tuo? Ei niin yhtään mitään!