Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Jellonaaa kirjoittanut 25.03.2017 klo 18:23

aavameri kirjoitti 25.3.2017 17:23

Ahdistaa niin... ( noloa) ahdistaako muita yhtä paljon tämä? Jos ei, miksi?

En kyllä huolehdi vedestä. Kyllä sitä lisää sataa meille! Eivätkä päättäjät sitä uskalla myydä ilman demokraattista päätöstä.

Omalta kohdalta tuntuu elämä melko turhauttavalta. Olen opiskellut useamman tutkinnon ja ennen viimeisimmästä valmistumista tuli melkoinen ahdistus/masennuskohtaus. En oikein osaa kuvailla selvästi. Siitä lähtien toimintakyky heitellyt runsaasti. Välillä jaksaa harrastaa liikuntaa ja olla aktiivinen mennä tekemään asioita. Nyt taas menossa huono hetki ja tuntuu että jos jotain saa tehtyä pari tuntia päivässä niin hieno homma. Lähinnä kulutan aikaa kotona ollessa. Lueskelen eri internet artikkeleita, kuuntelen radiota ja youtube ohjelmia. Ohessa tietysti tulen hulluksi, kun haluaisin pystyä tekemään töitä.

Kävin työkyvyn selvityksessä HUS:lla. Eivät tosin sanoneet lopulta mitään työkyvyystä. Lähinnä että pystyisin tekemään jotain simppeleitä helppoja töitä.

Olen hämmentynyt miten useat ovat niin innoissa toivottamassa muille kaikkea hyvää, ehkä kykenen siihen itse joku päivä.

Ovatko muut käyneet muuten vertaistukiryhmissä esim. Mielimaasta ry:n tai jonkun muun vastaavissa?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 25.03.2017 klo 20:18

Lukossa: Öö..ehkä valitsin eilen väsyneenä väärän sanan, mut siis ihanalla ihmisellä tarkoitin/tarkoitan sitä että ko. henkilöä on mukava nähä ns. ohimennen ja hän on jotenkin yleensä aina iloisen oloinen. Kyseessä oli siis eräs tietty tuttava..
Niin tosiaan hänen näkeminen jotenkin sai sitten sen ahdistuksen laantumaan.

Pompula: Siitä linkistä olis pitänyt aueta yks Katsomon ohjelma, jossa oli puhetta yksinäisyydestä. Ohjelman nimi oli Yksinäisyyden yllättämät.

Mut joo..tänää tuli käytyä vain yks lenkki koirien kans, mut oli se 7 km pitkä lenkki kuitenki. Viel pitäis jaksaa jumpata ja käydä suihkussa tälle päivälle..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 25.03.2017 klo 20:22

Ai niin.. itseäni mietityttää hirveesti nyt tuon SOTE-asian tiimoilta, ett miten käy tämän asuinpaikkani sairaalan kannalta 🙄

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 26.03.2017 klo 17:31

Ulkona olis hyvä keli, mut kova tuuli. Tässä mietin, että jaksaisko sitä lähteä käymään vielä lenkillä. Toisaalta tekis mieli, mut toisaalta en oikein tiiä viittinkö, ku oon tälle päivälle käynyt kyllä jo yli 8 km lenkin aamupäivästä.

Mutta selkä ei tykkää pitkään istumisesta, joten siinä mielessä olis hyvä käydä jonkinlainen lenkki. Veli ja sen tyttöystävä on kyl tääl käymässä, mut eipä niitten kans oikein oo nyt tullut pahemmin poristua. Joten siinä mielessä olis sama kuin lähtis lenkille tai olis omassa huoneessa..

Huomenna oliskin sitten ratsastustunti, joka ei oikein hirveesti innostais, ku yks kaveri ei tuu tallille ja luultavasti meen yhdellä tietyllä ponilla sit tunnilla.,

Tiistaina ei olekkaan mitään suunitelmissa, mut keskiviikko ja torstai on sitten taas ns. työpäiviä. Torstaina on myös sitten illasta ratsastustunti ja perjantaille ei sitten taas olekkaan mitään suunitelmia.

Saas myös nähä miten sitten kun ensviikolla pitäis olla palaveri yksilövalmentajan kanssa, että miten se sit menee ja saanko sanottua asiat mitä haluan.

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 26.03.2017 klo 18:31

Tänään huono päivä. Kaikki ahdistaa. Olen menettänyt lopullisesti toivon kaikesta hyvästä ja tulevaisuudesta. Koko ajan leikataan kaikesta, kansallisomaisuutta myydään ( media ei vaan kerro). Jäljelle ei jää mitään😭 Tänään vain ahdistanut kaikki. En tiedä mitä enää tekisin😭

Muuttuuko mikään enää hyväksi noista asioista tai jääkö meille enää mitään ( vesiä, metsiä, koulutus, terveys jne) kun noi kaikki melkein yksityistetty tai myyty😭😭

Miten näette tulevaisuuden noissa asioissa tai ylipäätään? Tukea?

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 26.03.2017 klo 21:38

Jellonaaa kirjoitti 25.3.2017 18:23

aavameri kirjoitti 25.3.2017 17:23

Ahdistaa niin... ( noloa) ahdistaako muita yhtä paljon tämä? Jos ei, miksi?

En kyllä huolehdi vedestä. Kyllä sitä lisää sataa meille! Eivätkä päättäjät sitä uskalla myydä ilman demokraattista päätöstä.

Olen eri mieltä. Kyllä ne kuule uskaltaa! Ei ilmekään värähdä, kun kolikko kalahtaa omaan taskuun. Tässä viimeisimpiä uutia Sipilälle https://kariuusikyla.com/2017/03/25/kertokaa-terveiset-juha-sipilalle/ (Kari Uusikylä. Kertokaa terveiset Juha Sipilälle.)

Aavameri ☺️❤️ En osaa tukea. Pidän itse itseni uutispimennossa, muuten ei hyvä heilu 🙂👍

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 26.03.2017 klo 22:23

Mistäs Smöggis on tuttu?

Lukossa, ainakin narsisti saa lapsensa pään niin sekaisin, että tämä ei aikuisenakaan tiedä kuka, tai mikä on. Narsisti saa helposti aikaan psykopaatteja. Tämä oli mun oma mutu tuntemus. Narsisti vastaa kun kysytään, oletko narsisti? Olen. Näin väitetään 😀 En oikeasti tiedä. Tekisi itsenikin välillä määrittää itseni miksi tahansa.

Kiitos Delffi, se dokumentti löytyi noilla hakusanoilla, mutta ei valitettavasti pyöri täällä päässä. Muistelen kyllä, että ainakin lopun olen siitä aikoinaan nähnyt. Trailerin pääsin nyt katsomaan.

Mullat, kukat, siemenet, en jaksa! En vaan jaksa! Ajattelin ottaa sellaisen periaatteellisen, kun täälläkin tunnen ryhmäpainetta, vaikka ei kai pitäisi? Että menen nyt näillä eteenpäin mitä on. Siivous on hyvästi käynnissä ja yhdestä suuresta kukasta on pitänyt vaihtaa mullat, mutta multien kotiin kantaminen on jäänyt. Siemeniä olen nähnyt myytävän kaupassa. Saa olla minun puolestani. Jos teen liian montaa yhtä aikaan, tuntuu että en saa mitään aikaiseksi.

Narsismista vielä, tai sen vaikutuksen alaisuuteen joutumisesta. Minulla ei ole minkäänlaista itsetuntoa, kai. En tiedä kuka olen, miksi olen, muita varten, aina muita varten, kuin itseäni. Sosiaaliset suhteet on olemattomat. Yhtäkkiä yksin(kö)? sen dokumentin nimi oli? Minusta on koko elämäni tuntunut, että olen yksin. Ja niin olenkin, sekä ollut myös. Aina on ollut henkistä, tai/ja fyysistä väkivaltaa. Ei siitä selviä. En minä selviä. Arvet on syvät ja aukinaiset, ne vuotaa, ne aaltoilee pahana olona. Koko ajan hyväksyntää etsien, koskaan sitä saamatta. Koko ajan. Aina.

Vaikka minulle sanotaan: olet hyvä ihminen, se ei ole sinun syysi, sinussa ei ole mitään vikaa. Minussa on silti vikaa. Olen ohjelmoitu lapsesta miellyttämään muita. Minussa on aina se vika. Minä olen rikki. Olen rikki. Niin rikki, että en usko mitään: "sinä olet hyvä ihminen liipalaapa". Minä olen ihan paska. En tiedä paska, mutta en tiedä mitä tuo hyvä ihminen tarkoittaa. Miten minä olen hyvä ihminen, kun olen saanut näin paljon paskaa osakseni? Mitä se tieto hyvästä ihmisestä minulle tuo? Ei niin yhtään mitään!

Käyttäjä kirjoittanut 27.03.2017 klo 06:57

Aavameri. Mistä sie tiedät, että "kansallisomaisuutta myydään ( media ei vaan kerro). Jäljelle ei jää mitään".
Todennäköisesti kaikkea on vielä jäljellä sun elinikäsi, jos hankit lapsia ja he sulle lapsenlapsia, niin heille ei enää ole mitään jäljellä. Oma arvioni mikä ei perusta mihinkään faktatietoon.

Voisitko nyt vastata, että mistä nyt hankit kaikki tietosi, kun et yleensä enempi asioista keskustele vaan heität esiin jonkun ns. uutisen mitä ei mediakaan edes kerro.
Minä esim. tutkin jäätiköitten sulamista ja yleensä media tuntuu tietävän kaikki sulamiset ennen kuin niitä on edes tutkittu.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 27.03.2017 klo 11:37

Tänään tuli taas käytyä aamulenkillä nuoremman koiran kanssa. Onneksi kävin jo aamusta lenkin, koska nyt tuolla ulkona pyryttääkin lunta. Tänään oiskin illalla tallille meno, kun olis ratsastustunti. Ei kyllä toisaalta hirveesti huvittais mennä tallille, mut pakko, kun en perunnut tuntia eilen.

No, saas nähä miten sitä illalla sitten siellä tallilla menee.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 27.03.2017 klo 12:37

Pompula: Kiva kuulla sinustakin! Toivottavasti et koe painetta tämän ketjun kirjoituksista. Tai jos koet, niin toivottavasti onnistuisit heivaamaan hemmettiin sellaiset tunteet. Mulla on edelleen siivous kesken ja just nyt ikävästi koti täynnä pussukoita, jotka on menossa mikä minnekin. Kaapit ovat tyhjentyneet ja siistiytyneet selvästi, mutta ei vielä valmista ole. Laitan ehkä kuitenkin vähän kukan siemeniä itämään. En muuta kuin kukkia ja osan kukista ajattelin taas ostaa. Vaikka kodissa on kaaos, ajattelin haluta yhdelle ikkunalle mullan tuoksua ja taimien seurantaa. Mutta päivästä päivään etenen, eikä minkään toteutuminen ole varmaa. Pompula, Smöggis on muutaman kerran kirjoittanut tähän ketjuun.

Smöggis: Anteeksi, unohdin ihan sulle vastata tuoreeltaan. Onnea opiskelupaikasta! Kyllähän opintojen aloittamiseen ja muuttoon liittyy paljon stressitekijöitä, mutta niistä voi selvitä. Ainakin sulla on nyt aikaa asioiden hoitamiseen, kun opiskelupaikan varmistuminen ei venynyt viime tippaan. Mitä sinä sinne Japaniin menet tekemään? Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. Irtiotto varmasti tulossa.

Olen taas julkisissa, joten en pysty kunnolla kirjoittamaan, kun en enää muista mitä kaikkea oli kirjoiteltu. Unohtelen ja sählään paljon. Sää on ihanan keväinen. Leskenlehtiäkin on jo nähty. Mulla on aika paljon töitä tällä viikolla.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 27.03.2017 klo 14:16

Oon taas julkisissa ja täällä on hauska meininki. Täällä on ns. laitapuolen kulkijoita, jotka puhuvat hyvää englantia joidenkin intialaisen näköisten ihmisten kanssa. Kyllä meillä on kuulkaa ainakin toistaiseksi korkea sivistystaso täällä Suomessa 😉

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 27.03.2017 klo 14:27

Pompula

Olen eri mieltä. Kyllä ne kuule uskaltaa! Ei ilmekään värähdä, kun kolikko kalahtaa omaan taskuun. Tässä viimeisimpiä uutia Sipilälle https://kariuusikyla.com/2017/03/25/kertokaa-terveiset-juha-sipilalle/ (Kari Uusikylä. Kertokaa terveiset Juha Sipilälle.)

Pelottava ja ahdistava kirjoitus. Kaikki totta
😭

Olen samaa mieltä että kyllä uskaltaa. Ja myös tekee sen. Ei meillä kohta mitään ole ( sote, vesi, jne) kun kaikki yhtiöitetään, yksityistetään. Enkä usko että jää tähän. Ja perua ei voi ; sillä markkinavoimat ei suostu) ☹️ on tämä ahdistavaa.

Itsemurha vahvasti mielessä 😭😭

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 27.03.2017 klo 14:30

maanvaiva kirjoitti 27.3.2017 6:57

Aavameri. Mistä sie tiedät, että "kansallisomaisuutta myydään ( media ei vaan kerro). Jäljelle ei jää mitään".
Todennäköisesti kaikkea on vielä jäljellä sun elinikäsi, jos hankit lapsia ja he sulle lapsenlapsia, niin heille ei enää ole mitään jäljellä. Oma arvioni mikä ei perusta mihinkään faktatietoon.

Voisitko nyt vastata, että mistä nyt hankit kaikki tietosi, kun et yleensä enempi asioista keskustele vaan heität esiin jonkun ns. uutisen mitä ei mediakaan edes kerro.
Minä esim. tutkin jäätiköitten sulamista ja yleensä media tuntuu tietävän kaikki sulamiset ennen kuin niitä on edes tutkittu.

Yleensä eri uutissivustoista ( Iltalehti, yle jne). Ne ei vaan lue suoraan. Esim juuri SOTE;n tarkoitus on ajaa terveydenhuolto alas tai USA;n malliin. Pitkällä aikavälillä. Tuo linkki mikä aikaisemmin oli. Se musta realismia ja pelottavaa. Ei ole enää mitään pemastettavaa. Juuri mietin itsemurhaa noiden asioiden ollessa osasyynä masennukseen😭😭

Muita näkemyksiä?

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 27.03.2017 klo 23:13

aavameri kirjoitti 27.3.2017 14:27

Pompula

Pelottava ja ahdistava kirjoitus. Kaikki totta
😭

Olen samaa mieltä että kyllä uskaltaa. Ja myös tekee sen. Ei meillä kohta mitään ole ( sote, vesi, jne) kun kaikki yhtiöitetään, yksityistetään. Enkä usko että jää tähän. Ja perua ei voi ; sillä markkinavoimat ei suostu) ☹️ on tämä ahdistavaa.

Itsemurha vahvasti mielessä 😭😭

Tässä menee nyt lainaukset pieleen. Ensimmäinen on Smöggiksen. Mutta aavameri minä lohduttaudun sillä, että me ollaan kaikki tässä yhdessä. Ei kukaan ole yksin noiden asioiden kanssa ja ainakaan nyt ne ei itselle aiheuta itsemurha ajatuksia. Päivä kerrallaan, katsoen mitä seuraava päivä tuo. Opiskelitko sinä? Vai miten seuraat, aika paljon, päivän polttavampia uutisia? Välillä on hyvä laittaa itsensä täydelliseen uutispimentoon. Ja vältellä edes puhumasta niistä kenenkään kanssa. Ajattelee ihan tavallisia asioita. Kevään tuloa, auringon paistetta, lintujen laulua ja myöhempiä pesintä puuhia, kevään pian alkavaa vihreyttä, hengitystä, sitä että vetää keuhkot täyteen ilmaan ja puhaltaa ne äkkiä ulos ja sitten kokeilee vetää keuhkot täyteen ilmaa ja päästää ilman rauhallisesti ulos. Kumpi tuntuu paremmalta? Käy kirpputorilla katselemassa ja koskemassa tarjolla olevia esineitä, jotka kiinnostavat. Tekee jotain hullua.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 27.03.2017 klo 23:19

Minä olen muuten huvittanut itseäni, kun olen matkannut kaupungista toiseen ja katsellut matkakumppaneita. Voisiko tuo olla Lukossa, tai tuo, tai tuo? 😀 Katselen ja mietin, että voisiko Lukossalla olla tuollaiset vaatteet, onko Lukossa vähän sinnepäin pukeutuja, todella viimeistellysti pukeutunut, vai jotain muuta. Onko Lukossalla vähän boheemiutta, vai onko kaikki todella tip top 😀 Ja minkälainen matkustaja hän on? Pitääkö koko ajan olla tekemässä jotain, vai voiko katsella ikkunasta kaukaisuuteen?