Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 18.03.2017 klo 13:14

Pompula, katoit varmaan sarjaa nimeltä Yökylässä Maria Veitola, siinä näyttäis olleen viimeisimmässä jaksossa Sara Forsberg vieraana. Pitääkin katsoa jossain välissä itekkin ainakin tuo ko. jakso.

Kattelinpa muuten aikani kuluksi tässä, kun odottelin että kännykkä latautuu. Niin että mitä MTV Katsomosta löytyy..

Niin vastaan tuli tämmöinen dokumentti http://www.katsomo.fi/#!/ohjelma/33017015/yksinaisyyden-yllattamat

On kyllä melkein 2 vuotta vanha dokumentti, mut nyt vasta tuo tuli tuolla Katsomossa vastaan ja ihan ok dokumentti oli.

Itselläni vaikka on nuo kaksi koiraa, niin ikävä kyllä olen yksinäinen, vaikka asunkin vanhempien kanssa, mut kuten tuossa dokumenttissa sanottiin, niin yksinäisyyden kokemus on hyvin yleistä mm. vanhempien luona asuvilla aikuisilla lapsilla ja tämä kyllä pätee minuun.

Pitäis vaan uskaltaa lähteä joskus esim. niille ryhmälenkeille tai vastaaviin koirien kanssa, mut oon liian arka lähtemään niihin. Varsinkin jos niissä ryhmäjutuissa sattuukin oleen esim. 17 koirakkoa, niin semmonen määrä on vähän ahdistavaa.

Toisaalta, oonhn mä mätsäreissä käynyt ja siellä on monesti paljon ihmisiä paikalla, mutta nekin on kyllä nyt jäänyt.

Huhtikuussa 9.4 olis kyllä mätsärit, mutta saa nähä tuleeko niihin(kään) mentyä.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 18.03.2017 klo 16:01

Rina: Minuakin harmittaa se menetetty teksti, koska se oli aika pitkä ja siinä oli vastauksia teille muille. Tiedän, että kannattaisi kirjoittaa viestejä Wordiin, ettei niitä menettäisi. Usein ryhdyn kuitenkin kirjoittamaan ihan lyhyttä viestiä vaan ja sitten vähän innostun suoltamaan tekstiä 😉 Mä muuten tykkään hymiöistä 🙂👍, varsinkin näistä positiivisista 🙂🌻. En paljon mieti hymiöiden merkityksiä. Mutta sen verran muistan kadonneesta viestistä, että pohdin tuikitärkeitä 😉 jäätelöjuttuja. Minä olen nimittäin enemmän Magnumin kuin Classicin ystävä. Magnumin tummasuklaa-uutuus ja se tuplasuklaavadelma kiinnostavat erityisesti. Sen sijaan kookoksen ystävä en ole ja rommirusinaa oikein yök inhoan. Jäätelötestissä muuten Magnum-kookospuikon väitettiin maistuvan liian voimakkaasti kookokselta. Muistaakseni sinä ja Delffi piditte kookoksen makua mietona, vai muistankohan vaan väärin...

Aavameri: Muista, että koko ajan on käynnissä monia hankkeita meriveden muuttamisesta juomavedeksi. Sehän on toiminut pienemmän mittaluokan projekteissa jo pitkään, mutta isot laitokset ovat olleet ongelma. Australian Perthissä käynnistettiin kuitenkin vuonna 2015 aaltovoimalaitos. Laitos tuottaa parhaillaan 150 kuutiota juomavettä päivässä.

Delffi: Kiitos ohjelmavinkistä! Aion katsoa! Voisitko ajatella meneväsi päivällä yhteiskoiralenkille? Silloin siellä olisi ehkä vähemmän porukka? Entä otitko yhteyttä siihen kaverikoira-yhdyshenkilöön, jonka silloin löysit? Nyt on tuolla Tukinetin "oma kanavassa" ilmoitus, että SPR tekee jonkun verkkokaveri-kokeilun. Se oli 18-29-vuotiaille.

Pompula: Kirjoitin sulle blogeista siihen viestiin, joka multa katosi. Vitsi, en nyt muista, mitä kirjoitin 🙄.

Heräsin tänään jo ennen kuutta. Kevät tulee ja mulle se vaikuttaa aina aamuheräilyihin. Olen touhunnut jo vaikka mitä. Nyt tekis mieli katsoa telkkaria, mutta byääh 😭 mulla ei ole mitään hyvää. No, on hedelmiä ja porkkanaa ja pähkinöitäkin 😳.

Käyttäjä kirjoittanut 18.03.2017 klo 19:21

Lukossa kirjoitti 18.3.2017 16:1
.

Aavameri: Muista, että koko ajan on käynnissä monia hankkeita meriveden muuttamisesta juomavedeksi. Sehän on toiminut pienemmän mittaluokan projekteissa jo pitkään, mutta isot laitokset ovat olleet ongelma. Australian Perthissä käynnistettiin kuitenkin vuonna 2015 aaltovoimalaitos. Laitos tuottaa parhaillaan 150 kuutiota juomavettä päivässä.

Ei siis parhaillaan vaan olet uutisen huonosti lukenut.Sana on- parhaimmillaan- päivässä sataviisikymmentä kuutiota puhdasta vettä. Eli ei siis läheskään joka päivä.
Lisäksi laite maksoi 118 miljoonaa australian dollaria.
Tässä pn juttua asiasta.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/06/17/juomavesi-uusi-oljy-aaltoenergialla-vetta-jokaiselle

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 18.03.2017 klo 20:25

Voi Peffa!

Nyt on pakko purkautua. Nimittäin en jaksa mun fyysistä sairautta, joka on ihan bimbo. Se ei käyttäydy minkään lääketieteen mukaan ja lääkärit ei tiedä, mikä mun kroppaa siltä osin vaivaa. Mulla menee hermo myös lääkäreihin mm. sen vuoksi, että mun sairauskertomuksissa on virheitä. Vuosi ja 5kk sitten mulle aloitettiin yksi lääke tähän sairauteen. Silloin lääkäri totesi, että mä saan kokeilla "uutta lääkettä". Totesin siihen, että olen syönyt kyseistä lääkettä yli k-a-h-d-e-k-s-a-n vuotta aiemmin ja koska tilanne ei sillä lääkkeellä koskaan vakiintunut, niin mulle alettiin kokeilemaan muita lääkkeitä. No, sitten mulla vaihtui lääkäri. Viimeksi kun näin uutta lääkäriä, niin sanoin olevani toivoton sairauden lääkehoidon suhteen ja toivoin leikkaukseen pääsemistä. Veriarvot ovat nyt taas koikkelehtineet miten sattuu, eikä lääkityksestä tunnu olevan riittävää hyötyä. Lääkäri sanoi mulle, että "eihän tilanne ole vielä yhtään toivoton, kun sulla on nyt tämä uusi lääkekin". Sanoin sitten tällekin lääkärille, että lääke EI ole minulle uusi, vaan olen käyttänyt sitä jo yli kymmenen vuotta sitten ja tosiaan yli kahdeksan vuoden ajan. Lääkärillä kyllä aukesi ihan suu. Mun sairauskertomustiedoissa on tosiaan ikäviä virheitä näiltä osin ja ne ovat vaan kertautuneet, kun lääkärit toistavat toinen toistensa tekstejä. Hermo menee. Mun olo ei ole nytkään mikään mahtava ja pelkään, että taas lähtee huonompaan suuntaan tämä homma. 😠🤕🙄😠🤕🙄😠🤕🙄

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 19.03.2017 klo 13:20

Lukossa: Itseasiassa yhteiskoiralenkit, joita täällä järjestetään, niin on yleensä sunnuntaisin klo 12 ja ne maksaa sen 2€/kerta. Ja monesti niissä on kuulemani/lukemani mukaan ollut yli 10 koirakkoa.

Sitten jos on jotain ilmaisia treenejä, niin ne on yleensä arki-iltaisin ja ne on joko huonona päivä, tai sit vaikka aika olis hyvä, niin ei niihin vaan silti tule mentyä.

En ottanut yhteyttä koirakaverit yhteyshenkilöön, koska en ole varma keneen pitäis yhteyttä ottaa, koska kaksi eri yhteystietoa löytyi eri sivuilta ja muutekin mietityttää se kaverikoirat homma.

Tuosta verkkokaverikokeilusta en oikein tiiä..ku netissä sitä muutenkin juttelen kavereitten kanssa..Elikkä Skypessä juttelen niitten kanssa, jotka asuu noin 300 km päässä ja facebookissa tallikaverin kanssa.i

Mut joo.. ulkona on kyllä hyvä ilma, mut jäi aika huono fiilis lenkiltä, ku käytiin koirapuistossa koirien kanssa. Niin tietysti sitten siitä koirapuiston melkein vierestä menee pari ihmistä ohi koirien kanssa jäätä pitkin. Noh, nuorempi koirahan tietysti meni sitten jäälle, kun sillä hävis korvat jonnekkin (yleensä ei lähde jäälle).

Niimpä sit ainaki toinen näiastä tyypeistä alkoi huutaan ja kiroileen, kun Max meni haisteleen ja vissiin hyppäs toisen koiran selkään.
Noh, en kuitenkaan ehtinyt tarpeeksi lähelle, että oisin voinut pahoitella tilannetta, kun sain Maxin tulemaan takas.. ja toiseksi, ei oikein enään huvittanut pahoitella tilannetta, kun yks kiroilee ja huutaa kuin mikäkin..

Ja tosiaa, Max ei ollut ainoa, joka juoksi sinne koirien tykö. Sinne meni yhen toisenkin tytön koirat ja ei sekään jaksanut välittää tuony yhden henkilön huudoista.

Lisäks vähän jäi myös sekin harmittaan, kun näin puistossa yhen tutun, jonka kans puhutaan yleensä aika paljon melkein kaikesta, niin nyt ei pahemmin tullut hänen kanssaan juteltua.. No, jospa näkisin joku päivä hänet uudestaan ja sais sitten vaihdettua kuulumisia.

Mut joo.. vielä aattelin käydä myöhemmin tänään lenkillä koirien tai ainakin vain toisen koiran kansa.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 20.03.2017 klo 12:01

Lukossa, kurja juttu tuo fyysinen sairaus, voimia sulle sen kanssa. Puistattavaa tuommoinen, ettei lääkärit johdonmukaisesti kykene vastaamaan tilanteeseen. Tänään just salilla keskustelin paikallisen "hyvinvointiyhtymän" viime aikaisista kommelluksista potilaiden suhteen. Kiire ja henkilöstön vähyys tietysti vaikuttavat asiaan, mutta jokaisella potilaalla on vain yksi ja ainoa ihmiselämäriepu, josta pitää kiinni, ja sitä tietysti toivoo sairaanhoitohenkilöstönkin ja päättäjien kunnioittavan sitä niin, ettei joka välissä raha ratkaise.
Delffi, olisihan tosiaan ne kiroilijat voineet sanoa asiansa nätisti. Toisinaan koirat tekevät omiaan, eikä kukaan tahallaan koiraa toisen koiran kimppuun laske. Pitäisi se ainakin jokaisen koiranomistajan tietää. Mutta ihminen nyt vain sattuu olemaan koiraa pahempi peto 😠.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 20.03.2017 klo 12:53

Rina kirjoitti 20.3.2017 12:1
Lukossa, kurja juttu tuo fyysinen sairaus, voimia sulle sen kanssa. Puistattavaa tuommoinen, ettei lääkärit johdonmukaisesti kykene vastaamaan tilanteeseen. Tänään just salilla keskustelin paikallisen "hyvinvointiyhtymän" viime aikaisista kommelluksista potilaiden suhteen. Kiire ja henkilöstön vähyys tietysti vaikuttavat asiaan, mutta jokaisella potilaalla on vain yksi ja ainoa ihmiselämäriepu, josta pitää kiinni, ja sitä tietysti toivoo sairaanhoitohenkilöstönkin ja päättäjien kunnioittavan sitä niin, ettei joka välissä raha ratkaise.

Kiitos voimalähetyksestä, tuli perille 🙂👍!
Mun veriarvot ovat niin kummallisia, että Suomen parhaat asiantuntijat ovat niistä sanoneet, että he eivät tiedä, mistä suuret ja nopeat vaihtelut johtuvat. Kuulemma veri arvojen ei pitäisi heitellä sillä tavalla. Tuon jotenkin sulatan, että ei tiedetä. Sitä en kylläkään enää sulata, että lääkärit eivät enää edes tiedä, mitä minun hoidossa on jo kokeiltu ja mitä siitä on seurannut. Kaiken lisäksi se lääke, jota minulle on vuosi ja 5kk "uutena lääkkeenä" syötetty on ns. aloituslääke. Eli käytännössä kaikille Suomen tätä sairautta sairastaville määrätään pääsääntöisesti kyseistä lääkettä ensimmäisenä. En ymmärrä, miten kokeneet lääkärit kuvittelivat, että minua olisi jo aluksi ryhdytty hoitamaan harvinaisemmilla lääkkeillä. Tietääkseni minulla on enää yksi Suomen markkinoilla oleva lääke kokeilematta. Kuulemma erityisluvilla (joita olen jo tähän mennessä saanut) voi saada joitain ulkomailla myynnissä olevia lääkkeitäkin, mutta se on sitten taas hankalaa ja Kela ei välttämättä korvaa tai korvaa jälkikäteen erillisestä hakemuksesta jne. Hankalaa tämä on. Lääkärit ovat jopa veriarvojeni perusteella arvelleet, että valehtelen heille lääkkeiden syömisestä ja jätän ne todellisuudessa syömättä 😮 Kaikkeen ihmeelliseen tässä on törmätty. Se tästä vielä puuttuisi, että ne lähettäisivät jonkun hoitajan kotiin joka päivä varmistamaan, että syön lääkkeeni 😀

Löysyttelen kireitä hermojani Aino-jäätelöllä. Se on K-kaupassa tarjouksessa. Aino-suosikkini on pitkään ollut suklainen vadelma, mutta mustaherukka-uutuus on kyllä lumoavan hyvää. Äsken juuri maistelin jälkimmäistä herkkua. Olen marjojen suuri ystävä!

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 21.03.2017 klo 09:01

Eilen ja tänään on tullut herättyä aikasten, jo seitsemältä. Ja heti aamusta oon käynyt jo lenkillä. Eilen oii myös ratsastustunti, mutta valitettavasti eilisen tunnin jälkeen selkä tuli lisää kipeäksi.

Nyt sen huomaa, että sillä on väliä, minkälaiset liikkeet hevosella on. Jos on iso hevonen, jolla on isot ja melko korkeat liikkeet, niin se ei tee mun selälle hyvää. Eilen menin nimittäin Helmellä, joka on nion 166 cm korkea hevonen ja lisäksi vielä pitkäkaulainen, ja Helmellä on tosiaan aika isot liikkeet. Harjoitusravissa en pystynyt istumaan ollenkaan, joten oli pakko keventää. Välillä yritin istua alas satulaan ravissa, mutta heti otti inhottavasti alaselkään.

Tällä hetkellä ainoat tuntarit, joitten harjoitusravissa pystyn istuun, niin ne taitavat olla Keksi ja Martta. Mutta ei aina voi mennä samalla hepalla, vaikka haluaiskin..

Mut joo.. huomenna olis taas ns. työpäivä. Ei paljoa kiinnostais, kun siellä on yks tyly tyyppi. Nooh.. ainoa hyvä asia on se, että mahdollisesti huomenna tulee yksilövalmentaja käymään. Mut sekin tuleva palaveri vähän jännittää, koska ehkä puhutaan nyt vähän semmoisesta asiasta, mikä on mulle vähän vaikea aihe. Ja lisäks mietityttää myös se, että onko tämä ns. palaveri taas samassa huoneessa kuin viimeksi (toivottavasti olis erissä ja ns. paremmassa huoneessa, kuin viimeks).

Nii, ja tosiaan.. tänään olis viiminen fysioterapeutti käynti.. Saa nähä mitä tän fysioterapeutin jälkeen sitten, kun eipä siitä ole ollut kuin hetkellisesti apua.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 21.03.2017 klo 11:29

Huoh.. saas nähä miten ne ns. työpäivät menee Pesulalla tällä viikolla. Yksilövalmentajan kanssa ei nimittäin olekkaan tällä viikolla tapaamista ☹️.

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 21.03.2017 klo 12:16

Olen tänään pohtinut taas kaikkea. Stressannut enimmäkseen. Tulevaisuutta, millainen se on ja miten asiat menee. Tällä hetkellä en oikein usko hyvään. Pessimisti kun olen. Olisi kivaa jos osaisin ajatella jotain positiivistakin tulevaisuudesta. Kaikki kun muuttuu, ja mä pelkään ja vihaan muutoksia☹️ En tykkää muutoksista yhtään, ne vain ahdistaa enimmäkseen☹️

Tänään ollut vähän huonompi päivä ( kaikki ahdistanut); mutta muuten mennyt ihan ok...
Onneksi on tämä paikka ja te kaikki ihanat täällä🙂🌻

Palaan taas...

Käyttäjä Rina kirjoittanut 21.03.2017 klo 13:39

Delffi, sitähän minäkin, että hevosen liikkeillä on väliä. Mä kävin viime kesänä ratsailla ja selkä oli hajalla pitkään kyseisen urheilun jälkeen eli ratsastus on selälle vaativaa, vaikka toisaalta vahvistaakin.
Harmi, ettet näe sitä yksilövalmentajaa tällä viikolla. Kirjoitit, että Pesulalla on yksi tylsä tyyppi, mutta ovatko muut mukavia? Vaikka niinhän se joskus tuntuu, että yksi mätä omena pilaa koko saavillisen. Toisaalta voisiko sitä heittää omasta koristaan sen mädän ompun? Tarkoitan sitä, että yrittää olla välittämättä niin hyvin kuin pystyy.
Aavameri, kaikesta huolehtiminen on raskasta. Silloin, kun itse olen ollut huolehtimisen ja pelon kourissa, on tuntunut ihan järjenvastaiselta, että muut ihmiset vain huolettoman näköisinä tallustelevat menemään. Huolehtimisen ja murehtimisen syynä on usein hallinnan menettämisen pelko. Tuntuu ahdistavalta, että ympärillä on asioita, joihin ei voi vaikuttaa. Sitä kokee, että henkiinjääminen kirjaimellisesti riippuu siitä, miten hyvin narut ovat omissa käsissä. Elämälle antautuminen ja sen hyväksyminen, että kaikkea ei voi hallita, on työlästä, mutta se varmaankin antaa rohkeutta elää pelkäämättä. Kun sille tielle pääsisi itsekin. Parempia päiviä yhä enenevässä määrin toivon sulle Aavameri.
Voih, Lukossa,,mainitsit sanan jäätelö😉! Mulla on paastopäivä meneillään ja jokainen herkuista muistuttava saa mut traagiseen olotilaan. Ei mene hyvin niillä ihmisillä, joiden kumppanina on jokapäiväinen nälkä. Tämmöinen vuorokauden kestävä pikku paasto on siitä erinomainen muistutus.
Mulla on Pompulaikävä ☹️. Voisit käydä sitä lievittämässä😉!

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 22.03.2017 klo 06:55

Huoh.. tekis vaan mieli jäädä kotia nukkuu. Väsyttää, nenä on tukossa ja selkä on kipeä..mut kuumetta ei ole.

Rina, on Pesulalla jotkut iha mukavia. Mut tuo yks tyly ihminen on saanut mulle kahdesti huonon fiiliksen aikaan..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 22.03.2017 klo 11:29

Jotenki tää kuntouttava työtoiminta on alkanut tuntua nyt myös henkisesti raskaalta.

Mut pakko yrittää jaksaa viel tän päivän lisäks 9 päivää..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 22.03.2017 klo 11:31

Niin, ja tosiaan yksilövalmentaja on nyt tääl vetämässä jotain ryhmää..
Joten näen kyl häntä ns. ohimennen tääl..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 22.03.2017 klo 12:13

Korjaus edelliseen.. eli näin yksilövalmentajaa tänää ns. ohimennen Pesulalla, koska hän on siel vetämässä jotain ryhmää..