Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 15.03.2017 klo 16:02

Täh 😐

Kirjoitin pitkän viestin, mutta se tais lähteä harakoille. Siinä kyllä lopuksi tapahtui, jotain mitä ihmettelin. No, ehkä jaksan kirjoittaa uusiksi jotain niistä tai sitten jotain uutta 😳😎😋🙂👍

Ootte mukavia 🌻🙂🌻

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 15.03.2017 klo 17:52

Tänään oli ns. Pesula päivä ja yksilövalmentaja kävikin jo tänään siellä, mut vähän jäi harmittaan, kun ei saanut otettua nyt oikein kaikkea mitä olin miettinyt, niin puheeksi. Varmaan vaikutti se, että huone missä juteltiin, niin ko. huoneessa ei oikein saanut semmoista ns. juttelu rauhaa. Ku oisin vähän ehkä siitä kiusaamishistoriasta halunnut mainita enemmän, että miksi ryhmätilanteet on vähän hankalia/epämukavia mulle.

Niimpä nyt oon miettinyt, että pitäiskö laittaa sähköpostia vai odottaako seuraavaa palaveria.

Lisäks vähän tympäsee huomenna mennä Pesulalle, mut pakko mikä pakko..
Noh, onneks huomenna on sit illalla ratsastustunti.

Mut joo.. kävinpä tänään Mustissa & Mirrissä, ja ostin nuoremmalle koiralle valjaat, joissa on myös edessä rinkula eli tämmöiset --> https://www.mustijamirri.fi/rukka-form-polar-y-valjas-lime-c130892

Pitää lähteä nyt iltalenkille testaan noita valjaita, että miten toimii ja josko vois jättää pannan jo lenkiltä pois eli mennä pelkillä valjailla.

Niin, ja kävinhän mä myös ärrällä ja löysin sieltä Magnum Doudle Coconut jäätelöitä, joten oli pakko ostaa yks semmonen, vaikka olikin kallis (2,50 €) ja ihan hyvä jätski oli, vähän enemmän ois ehkä saanut se kookos maistua siinä.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 15.03.2017 klo 23:20

Ai niin, ja tosiaan kävinhän mä tänään Hesburgerissa (joka ei ole kaupan sisällä) syömässä yksin, joten tavallaan myös tuo jätski oli palkkio itelle, että uskalsin mennä ihmisten ilmoille ykin syömään.

Mutta joo.. jos sitä yrittäis saada unen päästä kii, ku aikanen herätys aamul, vaikka se tympäseekin.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 16.03.2017 klo 10:48

Delffi kirjoitti 15.3.2017 23:20
Ai niin, ja tosiaan kävinhän mä tänään Hesburgerissa (joka ei ole kaupan sisällä) syömässä yksin, joten tavallaan myös tuo jätski oli palkkio itelle, että uskalsin mennä ihmisten ilmoille ykin syömään.

Delffi: AIVAN MAHTAVAA! Siis että uskaltauduit yksin Heseen syömään! Tässä sulle onnittelukukkia 🌻🙂🌻 ja onnittelukakku 🙂🎂!!! Toivottavasti uskaltaudut sinne vielä uudestaankin. Minäkin tykkään käydä Hesessä yksin. Mitä muuten siellä söit? Mikä on sun lemppariruoka Hesessä? Ehkä joskus uskaltaudut myös kahvilaankin yksin herkuttelemaan vaikka jotain lehteä samalla lukien. Tai sinne uimahalliin 😉. Nyt kun onnistuit noin hienosti, niin minä lupaan tehdä tänään tunnin sisällä pari ikävää asiaa, joita olen lykännyt ties kuinka kauan. Sinun onnistuminen antoi energiaa minullekin 🙂👍!!

Käyttäjä Rina kirjoittanut 16.03.2017 klo 10:56

Lukossa hehkutteli tuossa jo Delffin onnistunutta reissua hampurilaisen pariin. Hyvä Delffi. Mulla on tulenpalava kiire, mutta huomasin, että yle uutiset kommentoi somessa tapahtuvia eleitä ja ilmeitä-hymiöitä siis. Koska asia on ollut silmiinpistävän ajankohtainen täälläkin, niin taas tulee väistämättä se tunne, että joku toimittaja seuraa tätä palstaa.
Hups, olisin voinut laittaa tämän viestin Maanvaivan aloittamaan ketjuun, mutta tässä asia nyt tuli, kun kiire yllätti. Voikaa hyvin ja kohtuullisesti, te kaikki.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 16.03.2017 klo 15:46

Lukossa: Yleensä syön kananugetteja Hesessä, kun käyn siellä. Hampurilaista en oo pitkään aikaan syönyt, kun en pidä niihin tulevista mausteista ja ei aina jaksa sanoa, ett "Hampurilainen pelkällä pihvillä".

Rina: itseasiassa en syönyt eilen hampurilaista vaan kananugetteja.

Mutta joo.. tänään oli Pesula päivä ja oli jotenkin tylsä päivä Pesulalla. Lisäksi nukuin viime yön huonosti, joten vähän väsyttää. Ai niin, ja aamulla laitoin yksilövalmentajalle sähköpostia, saa nähä vastaako hän huomenna siihen. Tänään ei nimittäin vastannut :/

Toivotaan, että vastais huomenna, mut vähän epäilen.

Nyt kuitenkin aattelin mennä tarkistaan tallilaukun ja sit meen käymään kaupasa.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 16.03.2017 klo 15:51

Höh, lupasin Delffille tehdä tunnin sisällä lykkäämäni homman. En onnistunut 🙄. Harmi. Sain kyllä kirjoitettua rungon erääseen asiakirjaan, joka minun täytyisi laatia aika pian. Tai on sen tekemiseen pari kuukautta aikaa, mutta se on aika vaativa asiakirja. Runosuoni siis alkoi ihan yhtäkkiä sykkimään ja koin, että on pakko pistää kaikki se ajatustulva sähköiselle paperille. Se oli ihan järkevä päätös, mutta nyt on vielä ne luvatut hommat tekemättä. Onneksi ne eivät ole niin suuritöisiä - inhottavia vain.

Minulla pyörii yksi idea päässäni. Se liittyy tähän kodin laittamiseen. Minullahan on nykyään sellainen tarkka suunnitelma (ohjaaja ohjasi näin), jossa on tehtäviä pilkottu pieniin kokonaisuuksiin ja tehtyäni yhden homman saan aina värittää sitä vastaavan pallon jne. Se suunnitelma on ollut todella hyödyllinen, mutta en tietenkään pysty etenemään aihekokonaisuuksittain, vaan napsin palloja sieltä täältä ihan sen mukaan kuin huvittaa. Kokonaisuus on kuitenkin edennyt hyvin. Nyt minua kiinnostaisi tehdä jotain ihan muuta. Se tarkoittaisi, että koti pitäisi laittaa aivan hyrskyn myrskyn. Vähän pelkään, että saisin kaiken sekaisin, mutta en saisikaan paikkoja takaisin ruotuun. Kannattaako pelkääminen? Mitä haittaa, jos on hyrskyn myrskyn? Tekisi niin mieli kokeilla 😋. Taidan ryhtyä tuumasta toimeen, koska ei minua kukaan täällä estä eikä jarruttele 😀. Kokeilen vähän, miltä elämä maistuu, jos "muuttuu lattia katoks, katto lattiamatoks" 😎.

Ihanan aurinkoinen päivä! Ihan keväinen tunnelma! Kevätlenkki jäi kyllä tänäänkin tekemättä. Hesarin myyjä sen sijaan muisti soittaa minulle. Johan heidän edellisestä soitostaan onkin jo kaksi viikkoa kulunut. Sama on Bonnierin kanssa, että soittavat parin viikon välein. Yritin olla silti ystävällinen 🙂🌻.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 16.03.2017 klo 16:28

Delffi, minäkin olen maistanut Magnumin kookosjätskiä ja olihan tuo kookoksen maku vähän laiha. Magnumeissa tuppaa olemaan mun makuun hiukan liian äklö suklaakerros, mutta ne minimagnumit ovat sen verran pieniä, että ei ala suklaa äklöttämään.
Sulla näyttänee sama yksilövalmentaja olevan edelleen, onpa hyvä juttu. En nyt muista, millaisia koiria sulla on, ovatko kovia vetämään vai ovatko normihauvoja (isoja/pieniä?). Parempihan se koiralle on valjaissa mennä, kun vain taluttaja pysyy perässä.
Mitähän se Lukossa oikein kirjoitti ja hävitti? Yleensä kirjoittelet pitkiä tekstejä, niin mahtaa harmittaa tekstin katoaminen. Ei sitä enää samanlaisena ajatustaan ulos saa tai jaksa toistamiseen vääntää.
Pidän taas huomenna paastopäivän, kun ekasta ei jäänyt mitään traumoja. Luinkin jostain, ettei vuorokauden paasto silloin tällöin lyö vielä elimistöä säästöliekille saati hajota lihasten proteiineja kuntoilevalla ihmisellä, joten systeemi saattais olla ihan passeli mulle. Rommirusinajätski edelleen kummittelee pakkasessa.

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 16.03.2017 klo 21:00

Tänään ahdistava päivä. Olen stressannut tuota vesiongelmaa mistä tein ketjun. Pelkään milloin se loppuu meiltä ja säännöstely räjähtää käsiin. Vesipakolaisuus tulee olemaan MILJARDEJA ihmisiä...

Milloin ne (suomen vedet) myydään pois ? Näinhän on tehty muuallakin. Vesiongelma on todellinen melkein kaikkkalla. Myös USA;SSA on ihmisiä ei varaa veteen.

Pelkään sitä päivää kun se iskee tänne😭 Se on realismia ja ahdistun siitä niin... en nuku ja rintaa puristaa...😭

Tien että ei saisi valittaa ja toisista turha pelko ja näin mutta minkäs voin, todellisuus kun on pelkojen mukainen...

Mitem valmistautua?

Pelottaa niin..😭

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 17.03.2017 klo 01:40

Ensin ne oli itse negaatiota ja nyt kryptisiä Rina 😋

Minä muuten satuin katsomaan sitä ohjelmaa, Maria sohvalla, no jotakin. Missä oli Saara Forsberg. Hän siinä kertoi kiusaamiskokemuksestaan ja silloin mä muistin mitä oli olla kiusattu ja miten paljon se on vaikuttanut kaikkeen. Siis yhtenä asiana. Usein musta tuntuu tyhmältä, että jengi jää kiinni siihen kiusatuksi tulleen rooliin. Mulle on sattunut niin paljon erilaisia kokemuksia elämän varrella, että kai ne sulautuu yhdeksi isoksi massaksi. Se kiusa mikä alkoi kotoa, siirtyi kouluun ja työpaikalle. Ne väärät ihmissuhteet jotka hajotti sua, vaikka niiden piti antaa. Olipas iloista ja pirteää...

Onnea synttärisankarille! 😉

Käyttäjä Rina kirjoittanut 17.03.2017 klo 09:59

Voi aavameri, ethän sinä peloillesi mitään voi. Pelkojen takana on yleensä sellainen vyyhti, että menee aikaa ja voimavaroja niiden selvittämiseen. Pelkohan on hyödyllinen tunne akuutissa tilanteessa (ihminen kykenee väistämään ja toimimaan uhkaavissa tilanteissa), mutta krooninen pelko tekee elämästä tuskaisaa. Sitä kärsii joka hetki pelosta, mikä ei auta ihmistä hetkellisen pelon tavoin, vaan jatkuva pelko lamaa ihmisen, vie toimintakyvyn ja rajoittaa elämää.
Pitäisi siis selvittää, miksi asiat pelottavat sinua niin kovasti.
Vesikysymykseen vastaan sen verran, että vesi ei lopu, sillä vesi kiertää maapallolla. Se haihtuu meristä, järvistä ja maasta ilmaan kosteudeksi, joka taas sataa alas. Veden kiertokaavioita löytyy varmasti netistä, jos haluat niihin perehtyä.
Jos puhutaan paikallisesti, niin ilmastonmuutoksen myötä sade jakautuu epätasaisemmin maapallolle. Pakolaisuus johtuu kuivien alueiden lisääntymisestä. Edelleenkään vesi ei ole loppumassa. Joillakin alueilla vain vastaavasti sataa enemmän. Vesi ei haihdu avaruuteen, eikä vesi lopu juomalla. Suomessa ennustetaan sateiden lisääntyvän ilmaston lämpenemisen vuoksi eli pohjavetemme ovat riittoisat.
Se, mistä ihmisten tulee pitää huoli, on pohjavesien puhtaus. Saastunutta pohjavettä ei voi juoda. Riittävä teknologia, huolellinen jätehuolto pitävät pohjavedet puhtaina. Luonnon saastuminen on ongelma monissa köyhemmissä maissa. On vietävä teknologiaa ja tietoa (jätejärjestelmistä, saniteettiongelmien ratkaisuista ja vedenpuhdistuksesta).
Ilmastopakolaisuus on vakava asia ja koskettaa maailman köyhimpiä. Ilmastonmuutoksen torjuminen tulee olemaan suurimpia haasteitamme. Toivoa sopii, että valtioiden päättäjät tekevät todellisia muutoksia päästöasioihin liittyen.
Mitä sinä ja minä voimme tehdä? Pienet asiat ovat vaikutukseltaan pieniä, mutta jos jokainen tarttuu niihin, niin voimme yhdessä tehdä suuria. Omalta osaltani voin ainakin käyttää autoa vähemmän ja huolehtia kotitalouden jätteiden oikeaoppisesta kierrätyksestä. Hiilijalanjälkeäni pienentää esim. lihan syönnin korvaaminen kasviksilla.
Toivon kovasti, että saat pelkosi kuriin. Jaksaisitko tarkastella pelkoasi yhtään etäämpää? Vähän kuin ulkopuolisena? Sen sijaan, että miettisit, mikä pelottaa ja ahdistaa, niin hengitä syvään ja kohdista ajatuksia johonkin mukavaan. Onnistuuko se yhtään?
Olen itse pelännyt ihan tärisemiseen asti, tosin eri asioita kuin sinä. Itse pelko on kuitenkin kamalampaa kuin mikään muu. Sen huomaa siinä vaiheessa, kun masennuksesta ja ahdistuksesta toipuu. Pelon selättäminen ei ole yksinkertaista. Auttaako terapia sua?

Käyttäjä Rina kirjoittanut 17.03.2017 klo 10:03

Paljon onnea vaan, Delffi🙂🌻.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 17.03.2017 klo 10:11

ONNEA Delffi 🌻🙂🌻!!!
toivottavasti saat synttäriherkkuja 🙂🎂

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 17.03.2017 klo 11:13

Rina, itekkin tykkään vähän enemmän Classic-jäätelöistä, kuin Magnumeista. Mut molempia jätskejä kuitenkin tulee ostettua ja syötyä.

Mut tosiaan, mullahan on kaksi whippettiä ja nuorempi on välillä aika kova vetään, varsinkin jos on molemmat koirat yhtäaikaa mukana lenkillä.

Pompula, Rina ja Lukossa, kiitos onnitteluista 🙂.

Mullakin oli muuten eilen jotenkin ahdistava päivä. Pesulalla meinas tulla itku, samoin lenkillä ja samoin kun kävelin iltapäivästä kauppaan.

Vasta tallilla se ahdistus vähän helpotti, kun sai muuta ajateltavaa/tekemistä, ja pääsi meneen lempipollella, joka saa aina hyvälle mielelle, vaikka tunti ei meniskään ihan kokonaan putkeen.

Mut joo..tylsähkö keli ulkona. Tuommonen harmaa ja tuulinen keli on nyt, mut pitäis se tuonne ulos jossain välissä vääntyä, ettei liian pitkään sisällä oleminen ala väsyttään.

Lisäksi tässä vähän jännitän, että vastaako yksilövalmentaja tänään sähköpostiin vaiko ei (toivottavasti vastais, mut vähän epäilen..)
Niin, ja tosiaan yksilövalmentaja on jatkunut edelleen samana ja hyvä niin.

Kattelinpa tässä muuten minkälaista keliä se tännepäin olis luvassa nyt viikonlopuksi, niin tänään iltapäivästä vois päästä lenkille, kun tuulen pitäis laantua. Huomenna melkein koko päiväksi näyttäis olevan lumisadetta ennustettu ja sunnuntaina näyttäis olevan aurinkoinen keli ja pikku pakkanen.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 18.03.2017 klo 00:25

Vaikka tänään olikin synttäripäivä, nin on ollut jotenkin huono fiilis silti suurimman osan päivästä.

Iltapäivästä meinas tulla kaupassa itku ja lopulta sitten iltalenkillä tuli itku.
En tiiä mistä lie itkeminen johtuu..tai ehkä se johtuu yksinäisyydestä.

Lisäksi ensviikko vähän stressaa/jännittää (ehkä myös vähän ahdistaakin).. Joten saa nähä miten viikonloppu nyt sitten menee..