Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 24.02.2017 klo 13:13

Delffi kirjoitti 23.2.2017 13:47
Mutta myös mainitsin yksilövalmentajalle sen, että saatan ottaa jotkut asiat/sanomiset liian herkästi.. Ja yksilövalmentajakin mainitsi, ett toiset saattaa töksäytellä..

Delffi: On tosi tärkeää, että tajuaa nämä kaksi puolta asiaan. Kyllähän varmaan jokaista meistä kirpaisee, kun joku sanoo jotain ilkeää tai ilkeällä äänensävyllä. Vaikka olisi kuinka paksu nahka, niin kyllä se tuntuu. On kuitenkin hyvä ymmärtää, että oma suhtautuminen asiaan saattaa olla liiankin henkkänahkainen eli siis suhtautuu asiaan aivan liian vakavasti. Kyllä minullekin tulee herkästi ihan kyyneleet silmiin monissa tilanteissa, mutta yritän rauhoitella itseäni ja puhua itselleni järkeä. Täytyy vaan hyväksyä, että maailmassa on ilkeitä ihmisiä ja huonoina päivinään mukavatkin ihmiset saattavat töksäytellä tai tiuskia. Minä esimerkiksi saatan tiuskia väsyneenä tai silloin kun pääni särkee.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 24.02.2017 klo 13:39

Lukossa: Juu, itsekin kyllä saatan väsyneenä tiuskia.. Mutta tiuskimiset yritän jättää kotia, ja yritän käyttäytyä julkisilla paikoilla. Mumisen vaikka itsekseni, jos joku asiaa ottaa päähän tai/ja ärsyttää.

Mut joo.. tänään on tullut käytyä 2 lenkkiä. Vanhemman koiran kans kävin korttelin lenkin aamusta ja aamupäivästä kävin nuoremman koiran kans nin 3 km lenkin.
Vielä pitäis kävellä noin 50 minuuttia tai pyöräillä/hölkätä noin 30 minuuttia, jos haluaa aktiivisuustason täyteen tälle päivälle..

Ai niin, mietinpä sitä sunnuntaina, ett meniskö sitä silloin niihin mätsäreihin nuoremman koiran kans..

Niin, ja pakko vielä mainita, että tuo nuorempi koira on ihan mahdoton riiviö. Mitään ei sais jättää pöydälle..koska se syö kaiken ja sitten saa pelätä, että milloin joutuu sen kans eläinlääkäriin.
Eilenkin kun erehdyksessä unohdin melkein kokonaisen suklaalevyn sohvalle, ja kävin alakerrassa, niin ipana lotas sen melkein kokonaisen suklaalevyn (noin 4 palasta jäi).. Ja kyseessä oli siis fazerin vaalea maitosuklaalevy..
Lisäksi ipana oli kuulemman syönyt talilla ollessani puurohiutaleita..

Mut saa nähä mitä tuo suklaa aiheuttaa tuolle riiiviölle, ainakin lenkillä maha oli löysänä..

Mutta tällä hetkellä tosiaan molemmat koirat nukkuu tuos mun sängyllä..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 24.02.2017 klo 13:45

Niin, ja tosiaan vielä noista mätsäreistä. Niin ne mätsärit vois ehkä olla hyvää treeniä nuoremmalle koiralle..

Lisäksi saattais ehkä saada sitten lisää jutteluaihetta yv:n kans ensviikolle, jos sais sitten jotenkin kysyttä yhdestä asiasta, mikä on mua mietityttänyt jo pitkään..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 24.02.2017 klo 15:27

Delffi: Voi sitä sun ahmattia 😀!!! Mun kaverin koira, joka ei yleensä ikinä varastanut ruokaa pöydiltä (lattialle tippuvat kyllä "siivos"), hotki kerran vieraaseen paikkaan yksin jäädessään ison laatikollisen joulupipareita pöydältä. Koiralla oli kyllä vatsa sekaisin pari päivää sen jälkeen. Toi sun tarmokkuus suorittaa päivän aktiivisuustasoja on ihan kadehdittavaa! Mahtavaa, että jaksat ulkoilla niin paljon ja hienoa, että keskityt nuoremman koiran kouluttamiseen kahden keskisillä lenkeillä.

Delffi kirjoitti 24.2.2017 13:45

Niin, ja tosiaan vielä noista mätsäreistä. Niin ne mätsärit vois ehkä olla hyvää treeniä nuoremmalle koiralle..

Lisäksi saattais ehkä saada sitten lisää jutteluaihetta yv:n kans ensviikolle, jos sais sitten jotenkin kysyttä yhdestä asiasta, mikä on mua mietityttänyt jo pitkään..

Mun mielestä sun kannattaisi mennä tuonne mätsäreihin. Sun nuorempi koira kuulostaa siltä, että se kaipaa virikkeitä ja kahden keskistä huomiota. Treeni tekisi koiralle varmaan hyvää. Tietenkin sulla olisi sitten yksilövalmentajallekin kerrottavaa. Sitä paitsi sähän ennakoit, että viikonlopusta on tulossa tylsä. Miksi et menisi mätsäreihin?

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 24.02.2017 klo 15:45

Jee 🙂👍🙂👍🙂👍!!! Sain toisen karmivista hommista tehtyä ja vieläpä sen ikävemmän niistä. Todellinen kalliolohkare tippui harteilta. Tänä iltana kyllä mässäilen jäätelöä palkinnoksi! Hommaan kuului mm. asianajajalle ja erääseen instanssiin soittamiset sekä myöhässä olemisesta pahoittelut, monimutkaisen tilanteen selittäminen jne. Asianajajani, joka on kaikin puolin mahtava, ei osannut minua tässä tilanteessa neuvoa, mutta instanssissa neuvottiin kivasti. Täytyy laatia yksi vapaamuotoinen selvitys (eli yksi asiakirja taas lisää), mutta se on pikkujuttu läpikäytyyn prosessiin verrattuna. Aivan mahtava uutinen viikon lopuksi. Toista kiireellistä asiaa en nyt ehdi enää tänään soittamaan, mutta voin hoitaa asiaa jo viikonloppuna netissä ja soittaa (kovasti pahoittelevan ja nolon) puhelun maanantaina. Eikä ole vielä kuun loppukaan 😀. Maanantaina on vasta kuun toiseksi viimeinen päivä 😎. Tänäänkään ei ole odotettua kirjepostia tullut, eikä sen puoleen sähköpostivastauksiakaan käynnissä oleviin projekteihin liittyen. Eli työlista ei siis pidentynyt toisesta päästä. Tältä kuulta jäi yksi kiva konsertti käymättä enkä taida yhteen kehuttuun näyttelyynkään ehtiä. No, ei voi mittään. Täytyy ensi kuussa taas harrastaa kulttuuria. Viikonlopuksi olisi vaikka miten paljon hommia. Eipä mulla kyllä oikein ikinä ole tekemisen puutetta, kuten ei vissiin Pompulallakaan...

Liiza2: Kiva kun poikkesit 🌻🙂🌻!!! Minä olen säästynyt norolta ja flunssankin sairastin jo tammikuussa. Toivottavasti sinäkin pysyt terveenä.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 24.02.2017 klo 19:22

Kyllähän sä Delffi tiedät, että suklaa on koiralle myrkkyä http://www.elainlaakariin.fi/koiran-suklaamyrkytys/ ?

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 24.02.2017 klo 19:47

Rina kirjoitti 23.2.2017 10:32

Heititpä mielenkiintoisen kysymyksen, Pompula. Mullahan on huono kasvomuisti, mutta se saattaa johtua siitä, että välttelen jossain määrin katsomasta ihmisten kasvoja ja toisaalta: keskityn niin paljon ilmeisiin ja toisen kehonkieleen, että varsinaiset kasvonpiirteet jäävät tunnistamatta. Havaitsen herkästi kiukkuisuuden, inhon, halveksunnan ja hermostuneisuuden- eleistä siis, vaikka toinen esittäisi puheissaan jotakin muuta. Olen kuin paviaanilauman pohjimmainen, joka väistää kauemmas, kun alfapaviaanin otsa rypistyy tai kulmahammas vähän näkyy. Psykopaatin tunnistaa helposti silmistä (katsokaa vaikka sarjamurhaajien kuvia).
Kurjempi juttu, Pompula, jos olet joutunut pettymään ystäviisi. Mietin, onko sulla taipumusta hakeutua sellaisten ihmisten luo, joilla on narsistista käytöstä. Mä nimittäin jossakin vaiheessa ihastuin etäisiltä ja kylmiltä tuntuviin miehiin: ehkä toistaakseni lapsuuden kuviota ja saadakseni ikään kuin uuden mahdollisuuden muuttaa menneisyyttä.

Ihan sitä samaa tarkoitin, kasvojen ilmeiden ja eleiden lukemista ja ennakointia. Lyhensin sen vaan kasvoiksi. Musta tuntuu, että mulla on joskus ollut sitä taipumusta, mutta nykyisin tuntuu, että narsistit hakeutuu mun seuraan. Yleensä tuttavuus jää lyhyeksi. Se henkilö ei ollut niin läheltä otetussa kuvassa, että silmät olisi tulleet esiin. Tai voihan se olla, että olen nähnyt sellaisenkin kuvan. Meillä narsistit ja psykopaatit erotellaan toisistaan. Kaikkialla sitä jakoa ei ole.

Onpa huonoa tämä nykyajan viihdeohjelmat, niin kuin joku putous. Ei muuta hyvää, kun munamiehen kyläily. Vanhan toistoa uudestaan. Ja poliitikot viihteessä?

Vähän tylsä viikonloppu. Olen nyt kyllä oikeasti suitsimassa ostamista. Olen kuullut jo parilta? ihmiseltä, että täällä on vähän sekaista, tai paljon tavaraa. Joo, niin on, kun kaikki on järjestelemättä kunnolla. Ahdistavaa. Varsinkin se, että saat jonkin järjesteltyä ja hetken päästä se on ihan yhtä sekaisin. Ei ole järjestelmällisyys, toinen nimeni.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 25.02.2017 klo 09:07

Pompula, tiedän tiedän että suklaa on myrkyllistä koiralle. Siksihän mä siitä nuoremmasta koirasta olinkin/oonkin huolissani, kun se syö kaiken mitä erehdyksessä jää sohvalle tai pöydälle..

Mut ei sille onneks muuta tullut kuin ripuli ja maha on nyt kunnossa.

Mut joo.. tekis kyl nyt mieli vaan pakata reppu, ottaa koirat ja lähteä muualle.. En kyllä tiiä minne, koska ei ole kavereita täällä samassa kaupungissa.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 25.02.2017 klo 15:52

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005100714.html

Tuommoinen "uutinen" tuli vastaan..

En kyllä ole yhtään sama mieltä tuosta, että nuorilta ja nuorilta aikuisilta (joka itse olen) pitäis kieltää koirien pito.

Ennemmin olen sillä koira-ajokortti kannalla, eli ennemmin sais tulla saman tyyppinen kurssi mm. koiran hankkimista suunnitteleville kuin esim. hygienipassi ja yms.
Eikä mitään ikä rajoituksia koiran hankintaan.. Koska moni nuori voi olla vastuullisempi, kuin moni aikuinen.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 25.02.2017 klo 17:26

Olen samaa mieltä Delffi. On vastullisia nuoria ja vastuuttomia aikuisia ja päinvastoin. Ikä ei mitään kerro,vaan ihmisen luonne miten eläimeen suhtautuu ja sen tarpeisiin vastaa.
Jos ottaa eläimen hetken mielijohteesta siitä ei monesti hyvä seuraa. Kyllä on moni kissa ja koira päätyneet kiertolaisiksi ja niitä pitovaikeuksien takia luovutaan-
ilmoituksia on luvattoman paljon.
Kyllä tosiaan pitäisi olla joku kurssi
eläinten hoidosta ennenkuin lemmikkin
edes voi ottaa,sitä kannatan.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 25.02.2017 klo 17:51

Taitaapi huomiset mätsärit jäädä väliin, kun mitä facebookissa katselin tuota tapahtuma sivuja, niin joku siellä ilmeisesti meinas tulla juoksusen nartun kanssa mätsäreihin.
Ei kyllä minusta mitään järkeä viedä juoksusta narttua mätsäreihin, jotka järjestään hallissa (eli sisätiloissa).
Näyttelyt on ihan eri asia, koska niihin ilmoittaudutaan ennakkoon, mut mätsäreihin ilmoittaudutaan yleensä paikan päällä.

Joten taitaa taas huominen olla perus lenkkeilypäivä koiran tai koirien kans.

Tänään tuli kyllä käytyä pitkä lenkki koirien kans, melkein 8 km lenkki, koska oli niin hyvä keli. Aurinko paistoi koko päivän, jopa kävi mielessä semmonenkin että olis ollut ihana päivä pakata reppuun eväät ja mennä kaverin kans vaikka paistaan laavulle makkaraa tai muutenvaan jonnekkin puistoon istuun ja nauttiin keväisestä kelistä. Mutta eipä ole täällä kavereita, joitten kanssa viettää aikaa ☹️

Käyttäjä kirjoittanut 25.02.2017 klo 18:03

Mulla on ollut koira 9vuotiaasta lähtien ja pidin siitä heti itse huolen ilman kenenkään apua.
Ikäraja tosiaan on huono ajatus. Monilla vanhoilla ihmisillä on koira vaikka eivät jaksa sitä käyttää ulkona.
Tämä koirakuiskaaja itse voitaisiin laittaa koirien pitokieltoon ekana.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 25.02.2017 klo 18:49

Riippuu tietenkin lapsesta,mutta yleensä 9-vuotias on kyllä aika nuori vastaamaan itse koirasta täysin. Se ei yleensä päde. Koira kyllä halutaan,mutta melko pian kyllästytään jatkuvaan ulkoiluttamiseenkin ellei asuta maalla,jossa koirallakin suurempi vapaus kuin kaupungissa.
Totta on,että vanhoillakin ihmisillä on eläimiä ja se heille suotakoon. Kaupungeissa on saatavana ulkoilutuspalvelua koirille eri ryhmien kautta. Se kuitenkin maksaa samoin kuin eläinlääkäripalvelut.
Kohta ei ole kuin varakkailla mahdollisuutta pitää nelijalkaista kaveria,siihen on tultu!

Käyttäjä kirjoittanut 25.02.2017 klo 19:50

Minä siis puhuinkin vain itsestäni. Eka koirani oli suursnautseri jonka äiti osti isän korvikkeeksi, kun isä kuoli. Lupasin olla hiljaa, jos saan koiran ja olinkin hiljaa monta vuotta.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 25.02.2017 klo 20:27

Tänään piti siivota, enkä kyllä meinannut millään saada itseäni sen puuhan pariin. Lopulta onnistuin. Vaikka sain aika pienen urakan tehtyä, siitä tuli näkyvää jälkeä. Tavara on alkanut oikeasti vähentyä niin, että muutoksia jo huomaakin eri tavalla. Tunnen jopa tyytyväisyyttä itseäni kohtaan 😳. Silti tavoitteeseen on vielä aika pitkä matka. Olen kyllä sitäkin ajatellut, että jos en tavoitteeseen pääsisi, niin ainakin olen päässyt aloituspistettä todella paljon parempaan tilanteeseen.

Nyt herkuttelen jäätelöllä ja taidan koettaa lukea kirjastosta lainaamaani kirjaa. Se on psykologinen teos, mutta en nyt tarkemmin kerro, mitä se käsittelee. Joskus kirjat ovat pettymyksiä. Toivottavasti tämä on lukemisen arvoinen.