Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 20.02.2017 klo 03:19

Pitäisi varmaan täälläkin aloittaa b-vitamiinit. Mainitsinkohan tuon jo? 😟 Ajatus karkaa, että mitä minun piti kirjoittaa. En tiedä. Se, että nyt pitää oikeasti asettaa itselle ostolakko 😠 Ei mitään, kun halvalla saa, vaan tarpeeseen, varsinkin niitä vaatteita. Tosin se KonMari tyyli ei ole vaatteiden osalta ihan vielä iskostunut minuun. Karsittavaa olisi, edelleen. Tavaran ja uuden hankkimisen kanssa on vähän kaksipiippuista ongelmaa: saan jotain tosi edullisesti, miksi en ottaisi? Toisaalta taas, otanko tuon, vai etsinkö sen täydellisen yksilön? Tokikaan en tiedä, mikä se täydellinen yksilö on.

Kirjoitinko mä aiemmin narsisteista. Mulle jokainen tuttava ja vastaan tulija on potentiaalinen narsisti. En siis päästä lähelle. Kuulostelen ja katselen ihmisiä. Sitten, kun petyn petyn todella syvästi ja näin on käynyt liian monta kertaa.

Pitäisikö sinun Delffi jutella jonkun ammattilaisen kanssa tuosta koulukiusaamisesta, koska se vaikuttaa elämääsi melko suuresti. Jokaisella on oma taakkansa ja jokaisen taakka on juuri niin suuri, kun henkilö sen itse kokee. Puhuit tuosta luopumisesta, että elämään tulee joku hyvä tyyppi ja sitten hänestä joutuu luopumaan. Minäkin olen joutunut luopumaan lukemattomasta määrästä tällaisia ihmisiä. Hyvä ystävä, työkaveri, ammattiauttaja. Ne sattuvat joka kerta. Tuntuu niin turhalta aloittaa aina alusta. Siksi kai olemme täällä. Aloittaaksemme aina vain uudestaan ja uudestaan. Näin epävakaana on tehnyt monta kertaa mieli laittaa palikat kasaan.

Johan oli jorinat, tai tajunnan virtaa. Ajattelin olla vaan, "lomailla", hiihtolomaviikon, mutta eipä se näytä juuri poikkeavan mistään edeltävistä viikoista. Siivoan. Ihan yleiset kodin askareet. Katselen varmaan leffoja. Yritän päivittää itseni tänne.
😴

Hyvää hiihtolomaviikkoa!

Käyttäjä Joie kirjoittanut 20.02.2017 klo 09:47

Pompula kirjoitti 20.2.2017 3:19

Johan oli jorinat, tai tajunnan virtaa. Ajattelin olla vaan, "lomailla", hiihtolomaviikon, mutta eipä se näytä juuri poikkeavan mistään edeltävistä viikoista. Siivoan. Ihan yleiset kodin askareet. Katselen varmaan leffoja. Yritän päivittää itseni tänne.
😴

Hyvää hiihtolomaviikkoa!

Mukavaa lomailua sinulle! 🙂

Kun täällä puhuttiin jätteistä ja kierrätyksestä niin tietääks joku, miten metallinen, paineistettu ketjuöljypullo lajitellaan? Voiks sen panna metallinkeräykseen, vaikka sitä ei ihan tyhjäksi tai ainakaan puhtaaksi saakaan?

Käyttäjä kirjoittanut 20.02.2017 klo 10:06

Minusta se on öljyistä jätettä eli ongelmajätettä.
http://pjhoy.fi/Tietori/jateoljyt

Käyttäjä Joie kirjoittanut 20.02.2017 klo 12:02

Kiitos maanvaiva! Asia selvä. 🙂

Käyttäjä Rina kirjoittanut 20.02.2017 klo 13:25

Kannattaa kokeilla, Pompula? Vitamin b12 siis. Luulen😐, että olis vähän auttanut mulla. Löysin mielenkiintoisen kirjan kirjastosta: "Pelosta sekaisin"- yhden miehen matka ahdistuneisuuden ytimeen. Siinäpä kirja vertaistukea parhaimmillaan🙂👍. Samassa jamassa ollaan: on ärtvvää suolta, joka riemastuu jännittävissä (siis ihan normaaleissa tilanteissa), on sosiaalista pelkoa (esim. esiintymiskammoa), on huolestuneisuutta jne. Paksu opus, joka perehtyy niin ahdistuneisuuden historiaan, biologiaan ja psykologiaan, sekä lääkehoitoon. Kirja on myös paikoin humoristinen: esim. ärtyvä suoli voi aiheuttaa kaaoksen, kun vessaan on päästävä just eikä melkein.
Kyllä sinä Pompula tiedät🙂, että narsismi ei ole mikään on/off tila: narsistisia piirteitä on ihmisissä enemmän tai vähemmän, ja diagnoosiin vaaditaan "aikamoiset ehdot" eli ei jokainen vastaantulija ansaitse narskun leimaa, vaikka joskus käyttäytyisikin itsekkäästi ja epäempaattisesti. Vaatimus toisen ihmisen "täydellisyydestä" on mustavalkoista, eikös😉? Mutta ymmärrän yskän ja varovaisuuden. Jotkut haavat ovat niin syvällä, että jokainen tahatonkin muistutus avaa ne uudelleen.
Nyt täytynee tehdä vähän hommia, voikaahan taas.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 20.02.2017 klo 15:08

Miten voikin olla näin p.. fiilis..

Saa nähä piristääkö tämän päivän ratsastustunti yhtää, joka on kyl vasta illalla..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 20.02.2017 klo 15:54

Delffi: Miksi sulla on p..... fiilis?

Mulla on hervoton hedari. Ja illaksi pitäisi jaksaa mennä tapaamaan kaveria kaupungille. No, onhan häntä ihan mukava tavata, mutta saisinpa tämän pääkivun pois. Vissiin on niskatkin jumissa. Olen kyllä istunut koneen ääressä tosi paljon. Tänään olen tehnyt pakollisia töitä tietokoneella. Taas on lähetelty sähköpostia sinne ja tänne. Ne ovat olleet tärkeitä posteja, joten höyläsin ja viilasin sitä lopullista versiota tosi pitkään. Olin kuitenkin lopputulokseen tyytyväinen. Välillä selasin paperikansioita aina jossain välissä, rsin kadoksissa olevia lippu ja lappuja yms. Tylsää hommaa - ei voi muuta sanoa. Pahinta on, että huomenna on samaa ohjelmaa tiedossa, joskin täytyy käydä yhdessä aamupalaverissa ja sitten saa siivotakin aika paljon huomenna. Siivoaminen tekee hartioille muuten hyvää. Taas on kertynyt kiva määrä kierrätykseen meneviä pusseja. Odotan jpka päivä yhtä kirjettä saapuvaksi, sillä kun se tulee, alkaa ison kirjallisen työn tekeminen. Onneksi työhön on varattuna ihan kunnolla aikaa. Jos se kirje ei tule vielä tällä viikolla, niin ohjelmassa on useampia siivouspäiviä ja pienempien kirjallisten töiden tekemistä. Kaksi teknistä tietokonejuttua pitäisi yrittää tehdä, sillä jos en itse niistä selviä, niin täytyy pyytää apua. Torstaina ja perjantaina on palavereja. Mulla on tällainen keskimääräisen raskas viikko tällä viikolla. Tekisi mieli päästä tuulettumaan...

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 21.02.2017 klo 08:43

Eipä eilinen tunti paljoa piristänyt..

Ja p..fiilis johtuu mm. siitä kun ei tiiä yhtään ett missä mennään eli mikä on nyt tilanne sen yv:n vaihtumisen kans.. ☹️

Ja lisäks vähän tympäsee myös mennä huomenna "töihin"..

Käyttäjä kirjoittanut 21.02.2017 klo 08:51

Miksi sinä Delffi aina sanot "töihin". Ei mitään tuollaista lainausmerkkiasiaa voikaan arvostaa. Sano töihin.
Olen minäkin joutunut tekemään vaikka mitä töitä ennen kunnon palkkallisen työn saamista mutta aina olen sanonut meneväni töihin, ilman lainausmerkkejä.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 21.02.2017 klo 11:01

maanvaiva, sä ett oo tainnut lukuea aiempia viestejäni.

Tuossa mainitsin jo miksi on p.. fiilis, eikä se meinaa pelkästän sitä että ei huvittais mennä ns. töihin

Aiemmin olen työpaikalla ihan ok viihtynyt, mutta viime viikon tapahtuman/tapahtumien jälkeen on alkanut tympäseen tuo "töihin" lähteminen.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 21.02.2017 klo 15:25

Mulla tökkii aivan kunnolla hommiin ryhtyminen eli en meinaa saada aloitettua saati jatkettua. Odotan malttamattomasti yhtä sähköpostia. Tajuan kyllä, ettei se tule yhtään sen nopeammin, vaikka käyn vähän väliä kärkkymässä inboxiani. Samoin odotan kirjepostia, vaikka sekin taitaa olla ihan yhtä turhaa. Kai tämä on jännitystä? Ne jutut ovat tärkeitä minulle ja aiheuttavat siksi jännitystä. Odotan paria pienempääkin vastausta, jotta muutamat pikkuhommani etenisivät. Elämä on yhtä odottamista 🙄 Ehkä kannattaa jo tässä vaiheessa viikkoa luopua liiallisesta odottamisesta, sillä nythän on hiihtolomaviikko (=aikuisetkin lomalla). Oh my God... Nyt vasta tajusin, että en voi erään henkilön lomalla olon vuoksi hoitaa erästä kiireistä asiaa tällä viikolla, joten sitten sen on pakko onnistua 27.-28.2. Voi minua aasia 😭!!!

Ostin eilen Valion puolukkajäätelöä. Se on Valion Suomi100-tuote. Minusta tämä juhlavuosi on hyvä juttu 😋😋😋

Käyttäjä Liiza2 kirjoittanut 21.02.2017 klo 16:12

Noro ja flunssaa liikkeellä, koittakaa pysyä terveenä!
🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 21.02.2017 klo 17:11

Delffi kirjoitti 21.2.2017 11:1

maanvaiva, sä ett oo tainnut lukuea aiempia viestejäni.

Tuossa mainitsin jo miksi on p.. fiilis, eikä se meinaa pelkästän sitä että ei huvittais mennä ns. töihin

Aiemmin olen työpaikalla ihan ok viihtynyt, mutta viime viikon tapahtuman/tapahtumien jälkeen on alkanut tympäseen tuo "töihin" lähteminen.

Olen minä kyllä lukenut enkä niinkään sun p.fiilis ottanut kantaa vaan töissä lainausmerkeissä.
Kyllä kai tuo välillä tympäsee lähteä mihin tahansa töihin mutta mentävä on.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 21.02.2017 klo 17:23

Delffi, mulle työtä on vaikkapa siivous. Tai ei se ainakaan mikään harrastus ole 😉. Jospa mielialasi paranee, kun nuo yksilövalmentajajutut selkiytyy. Epävarmuudessa vellominen on tylsintä.
Mitähän suuria suunnitelmia sulla on, Lukossa? Salaperäinen kirje tulossa😉? Mulle tulee korkeintaan laskuja. Millainen sun mielialasi on nykyisin? En ole satavarma, mutta välillä kirjoituksistasi on saanut sellaisen tuntuman, että olet vaihtamassa alaa. Voin olla väärässäkin.
Nukuin huonosti, kun minua stressasi varhainen ylösnousu pakollisen menon vuoksi. Näin kivaa unta siitä, että madot nakersivat jalkojani. Vetelin niitä matoja kintuista pienistä rei'istä. Heräilinkin jatkuvasti.
Olen silti ollut hyväntuulinen, kävin myös salilla. Aurinkoinen päivä kruunasi kaiken. Hetken aikaa siniseltä taivaalta leijaili olemattomasta pilvestä lunta. Muutaman minuutin ajan tunsin olevani onnellinen ja läsnä. Havaitsin maiseman kaikki kauniit yksityiskohdat ja värit. Pieni sininen hetki siis.
Missä Pompula pompahtelee? Kerro!

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 21.02.2017 klo 20:12

Jee, ihan päivän päätteeksi tuli yksi sähköpostivastaus, joka oli ihan jees. Nyt voin laatia sen jatkoksi kahdelle eri henkilölle sähköpostit. Toinen niistä on tosi kuumottava viesti, mutta olen sen oikeastaan jo hinkannut valmiiksi. Toinen on helpompi. Odottamaani kirjepostia ei vielä tänäänkään tullut. Tuleekohan se ollenkaan tällä viikolla. Asiat etenevät, mutta vauhti on tuskastuttavan hiiiiiiiiidaaaaaaas.

Tänään alkoi yksi nettikurssi, jonka ensimmäinen tehtävä täytyisi tehdä. Pikkuisen olen myös saanut siivouksia edistettyä. Lupauduin myös yhteen tutkimukseen haastateltavaksi. Viimeksi olin jäätelötutkimuksessa maistelemassa uutuusjäätelöitä ja se oli aika kivaa 😋