Voi p**kele, miten nuija ihminen voi ollakin mulla yhteyshenkilönä yhdessä instanssissa. Tämä oli toinen puhelu hänen kanssaan ja en kyllä osaa sanoa, vittuileeko hän vai mitä. Hän on ihan uskomattoman kuiva ja negatiivinen. Hänen ammattinimike kylläkin on sellainen, että kannustamisen täytyisi kuulua itsestään selvästi hänen ammatin kuvaansa, mutta...
***Tässä välissä sain idean soittaa uudestaan ko. paikkaan ja pyytää, josko jatkossa voisin olla yhteydessä jonkun toisen työntekijän kanssa. Sieltä vastasikin joku toinen työntekijä, joka totesi, että yhteyshenkilön vaihtaminen ehkä voisi onnistuakin ja lupasi olla minuun päin yhteydessä. Toivoa siis on!***
Että näin. Minua harmittaa, etten aikoinaan eräällä hoitojaksolla pyytänyt lääkärin vaihtoa, sillä en tullut ko. lääkärin kanssa yhtään toimeen ja niistä hänen kirjauksistaan on ollut minulle paljon harmia myöhemminkin. Nyt sitten tuli sellainen olo, että tuo asiointi tuonne instanssiin voisi olla jatkossa paitsi mukavampaa myös tuloksekkaampaa, jos luurin päässä olisi hieman positiivisempi ja kannustavampi ihminen. Itsekin työelämästä myös tiedän, että asiakkaat välillä vaihtavat työntekijöitään ja tiettyjen työntekijöiden asiakkaana harvat viihtyvät. Silloin olen selvästi nähnyt, että sellaiset arat ja toisaalta myös viitsimättömät* ihmiset jäävät niille ei-niin-hyville työntekijöille roikkumaan.
* Rina: tuli mieleen tuosta, kun totesit, että reklamointi jäisi sinulta tekemättä. Ihan kaikesta en minäkään suinkaan valita ja joskus annan vaan kritiikkiä kasvokkain, mutta en tee sitä kirjallisesti tai virallisia kanavia pitkin. Olen kuitenkin valittanut myös eräästä lääkäristä lääninhallitukseen, olen ollut tekemisissä potilasasiamiehen kanssa jne. Valitettavasti se tuppaa olemaan vähän niin, että itse täytyy välillä olla aktiivinen asiakas ja rakentaa sitä yhteistyötä ihan kunnolla tai esimerkiksi vaatia virheiden korjauksia asiakirjoihin jne.
Perunkirjoitusasioita hoitaessani sain käsiini virheellisiä virkatodistuksia(!). Minulle oli tosi kova yllätys, että niinkin tärkeissä papereissa voi olla virheitä. Näissä tapauksissa virheitä oli nimessä ja henkilötunnuksessa eli niissä tärkeimmissä jutuissa. Kuulin sittemmin, että minä olisin voinut samaan hintaan vaatia korjatut virkatodistukset. Ei tullut edes mieleeni, vaikka aika tarkka tyyppi olenkin. Virheellisetkin siis menivät läpi, vaikka niistä olisi voinut nipottaa. Myös toinen pankeista teki kummallisia virheitä, mutta onneksi pankki otti heti reilusti virheet omaksi tappiokseen. Palkkasin avukseni lakiasiaintoimiston, jonka hinta-laatusuhteeseen ja palvelun tasoon olin huipputyytyväinen. Koska minulla oli muitakin projekteja, ostin heiltä heti kaksi muuta pikkujuttua ja sain asioitani paremmalle tolalle. On tosi ihanaa, kun saa hyvää palvelua ja saa olla tyytyväinen asiakas! Vaivaahan tällainen vaatii, mutta morkkikseni ovat vähentyneet ja tyytyväisyyteni lisääntynyt oman aktiivisuuteni myötä 🙂