Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?
Hei kaikille!
Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.
Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.
Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻
6 pv jB12. Ajattelin aiemmin, että tänään en mitään kirjoita, mutta näköjäs en taas osaa pitää konettani kiinni. On ollut väljähtänyt olo. Vein mamman elokuviin katsomaan tarinaa autistisesta miehestä (Life, animated) ja se saattoi ottaa voimille. Elokuva itsessään oli raskaudestaan huolimatta valoisa ja kertoi siitä toivosta, joka voi pilkottaa pimeimmässä kuilussa. Kyseinen elokuva on siis palkittu dokumentti ja Oscar ehdokas. Elokuvassa oli kerronallisesti mielenkiintoista aineistoa myös piirrettynä, mikä toi oman sadunomaisen ulottuvuutensa.
Mutta tämä oloni on tylsä ja vähän ahdistunut kenties niin kuin usein niinä päivinä, kun en ole käynyt lenkillä. Olen juonut tänään liikaa kahvia, mikä tekee olon myös hermostuneeksi. Mutta se siitä.
Meillä on mielestäni runsaasti kirjoja, mutta mietin, mistä Lukossa on sadat kirjansa kantanut: saanut perinnöksi? Ostanut? Tulee mieleen, että Lukossa asuu jossakin järjettömän isossa kartanossa, missä on valtavat, kattoon asti yltävät kirjahyllyt. Lukossa kiipeilee pitkien tikkaiden avulla järjestämässä hyllyjä ja hämähäkit tipahtelevat katosta niskaan.
Delffi menee huomenna fyssarille ja hyvä niin. Toinen kerta on jo helpompaa. Mä olen tilannut itselleni hieronnan, jotta jumit vähenisivät. Viime yönä selkää särki, mulla on toisen puolen selkälihakset paljon kireämmällä kuin toisella puolella. Lihasepätasapainoa siis. Tasapainottomalla lihaksetkin ovat vinksin vonksin.
Söin tänään runebergin tortun. Eipä kilot karise tällä tahdilla. Sekin vielä.
Pompula, Lukossa ja Kon mari, höh. Ei vaatteissa mitään henkeä oo. Tai jos on, niin se on pienipalkkaisten, surkeissa oloissa, 12 tuntia ompelevien, köyhien aasialaisten naisten ja lasten sielu, joka kankaan kudonnassa kummittelee. Jos saisivat kunnon palkkaa, ei meilläkään näitä rättejä olisi kaapissa kasapäin. Länsimaiden vauraus lepää hyväksikäytettyjen ihmisten harteilla. Vähän ihmisoikeusjulistusta tähän väliin By Rina, ettehän harmistu🙂😋.
Minäkään tuskin pyöränrengasta vaihtaisin, en ole saanut pyörähuoltoa aikaiseksi, jäänyt suunnittelun asteelle. Ehkä ensi kesänä😋? Tai joskus? Voisihan sen pyörän viedä jonnekin huoltamoon. En ole ajanut pyörällä viiteentoista vuoteen lukuun ottamatta salin kuntopyörää.
Nukuin suhteellisen hyvin. Näin unta, että olin ensin juoksulenkillä, sitten samaan syssyyn jumpassa ja taas metsälenkillä. Hirmuinen kunto unissa siis😋. Ehkä tämä on nyt sitä mentaalivalmennusta, kun muu harjoittelu on jäänyt vähemmälle.
Pompula☺️❤️, kiva kun et vain "käväissyt".
Delffi, miltäs fyssari tuntui?
Lukossa, en tiiä osaanko tai saanko pistettyä hanttiin, jos yksilövalmentajan vaihtumisen jälkeen alkaa yksilövalmentajan tapaamiset tuntua painostavalta.
Rehellisesti sanoen kyllä todella paljon toivon, että nykyisellä yksilövalmentajalla jatkuis vielä työt, koska tuskin olen ainoa hänen asiakas, joka on hänestä pitänyt eli uskoisin että hän on pidetty yksilövalmentaja (muittenkin kuin vain minun mielestä)..
Rina, ihan ok käynti oli. Vähän katottiin ett miten selkä taipuu, ja toinen puoli oli jäykempi.
Sitten oli hieronta ja semmoinen sähkökipuhoito, ja lopuksi vielä katottiin yks liike.
Vähän on nyt nuo pakarat kipeänä, kun ne oli kuulemman kireänä. Mutta muuten ei ole paikat pahemmin kipeänä, vaikka oikealta puolelta löytyikin selästä kipeäkohta.
Seuraava käynti onkin sitten ens tiistaina taas.
Mutta joo..tylsää kun ei tänään päässyt aamulenkille pakkasen takia. Aamulla oli pakkasta -19 toista, eikä se ole siitä vieläkään lauhtunut. Muuten ulkona olis mukavan näköinen keli, kun aurinko paistaa.. Mutta tylsän kylmä
Jostain syystä aina kun on hirveät pakkaset, niin aurinko paistaa ja sitten kun on lauhaa, niin onkin tylsän pilvistä 🙄
Delffi, täällä on pakkasta tuosta puolet ja silti tuntuu kylmältä..Ehkä iltapäivällä aurinko jo lämmittää. Valo on kiva, kylmä taas ei, mutta talvella se useimmiten näin menee, että kirkkaalla on pakkaset.
Äsken luin uutisista, että ratsastaminen tekee hyvää selälle, mutta kyllähän siinäkin lihaskireyksiä syntyy (etenkin keventäessä). Oletkos huomannut venytellä, Delffi? Kireät pakaralihakset voivat myös vääntää alaselkää vika asentoon. Lihasepätasapaino eniten aiheuttaa selkävaivoja, mikä sitten pahimmillaan voi johtaa välilevyn pullistumisiin sun muihin. En ole paras puhuja asian puolesta, kun itselläkin on näitä kireyksiä ja venyttelyn tarvetta. Tahtoo se venyttely jäädä vaikka kuinka tietää sen hyödyllisyyden. No varmaan se fyssari kertoo venyttelystäkin ja sen tarpeellisuudesta.
Lenkille on mentävä tänään viimeistään. Salilla olisi mukavampaa, mutta ei se hyödytä rehkiä siellä liikaa, jos haluaa juoksukuntoaan kehittää. Hiihtämään ei pääse, kun ei ole lunta juurikaan. Täytyy taapertaa näitä tuttuja ja siksi tylsiä tielenkkejä. Keräilen voimia tässä sohvalla😋. Kovin kauan ei parane keräillä tai muuten menee loputkin voimat.
Rina: Pyöräily voisi olla sinulle hyvää treeniä, joka toisi vaihtelua ainaiseen juoksemiseen. Vaihtelusta voisi pitää mielen lisäksi kroppakin. Laitapa harkintaan, josko veisit fillarin huoltoon tai opettelisit itse perushuollon tekemisen. Tosin jos pyörä on seissyt 15 vuotta, niin ehkä ammattilaisen tekemä täyshuolto olisi paikallaan. Minua nauratti tuo kuvitelmasi pölyisestä kartanosta. Ei sentään mitään sellaista 😀. Kirjoja minulle on tullut perintöinä ja toisten tekemisen suursiivousten kautta (minä voin ottaa). Lisäksi olen ostanut paaaaaaaljon kirjoja sekä keräillyt niitä myös ilmaishyllyistä. Minulle vaan kertyy kirjoja helposti näköjään. Ostin viime vuoden aikana yli 20 kirjaa ennen kuin asetin itselleni ostolakon. Ostolakon jälkeen ostin vain KonMari-kirjan, koska sitä en olisi saanut kirjastosta varaamallakaan moniin kuukausiin. Minulla on valtava kirjahylly, joka oli vielä pari kuukautta sitten tungettu täyteen kirjoja pienintäkin rakoa myöden. Lisäksi kirjoja on ollut toisessa hyllyssä, kaapissa, ikkunalaudoilla pinoissa jne. Satoja kirjoja on kuitenkin ollut laatikoissa sekä asunnon nurkissa että varastossa. Nyt kirjat ovat koko ajan vähentyneet, mutta on niitä vielä edelleen ihan älyttömästi. Kirjahamstrausta on meillä kyllä suvussa. Eräällä nuoremmalla lähisukulaisellani oli yli 1000 kpl pelkästään tiettyjä sarjakuvakirjoja 😀. Hän pääsi niistä kyllä sutjakasti eroon ennen kuin muutti ulkomaille.
Delffi: Pompulahan se oli, joka täällä kirjoitti, että kyllä sinä osaat pitää puoliasi ainakin täällä keskustelupalstalla. Puolien pitämisen perustaidot sinulla siis on olemassa. Ymmärrän että jotkut tilanteet voivat olla vaikeampia niin, että onkin hankalampaa puolustaa itseään. Sitä taitoa täytyy kuitenkin vaan harjoitella. Ikäkin tuo enemmän uskallusta vähitellen. Kuulostaa siltä, että tuosta fysioterapiastakin on sinulle apua. Nuo kireät pakaralihakset esimerkiksi saattavat jo yksistään selittää selkäkivun tai ainakin osan niistä. Onko muuten kotipaikkakunnallasi tarjolla ryhmäliikuntaa kuten jumppia, aerobicia tms.? Olisitko kiinnostunut sellaisesta liikunnasta? Minun kokemuksen mukaan jumppatunneilla venytetään säntillisesti kaikki lihasryhmät, mikä on tosi hyvä juttu. Itsenäisesti liikkuessa tuppaa venyttelyt tosiaan jäädä tekemättä kuten Rinakin kirjoitti.
Pompula: On taas niin heh sanoisinko kodikasta, kun Pompula salaperäisine juttuineen on menossa mukana. Minultakin jää raakakakut pääasiassa vitriiniin. Ne ovat usein tosi pieniä, enkä ole tykännyt niistä muutamista raakakakuista, joita olen maistanut. Olen Pompula muuten tosi monesti ihmetellyt, mitä sinä niin usein ostelet. Onko sinulla jokin salainen projekti vai mistä on kyse ? Minun hoitotaho tosiaan kritisoi pitkään jatkuvaa siivousprojektiani ja epäili, että homma kestää ja kestää, koska pyrin täydellisyyteen. Ajattelin viedä hoitajalle nähtäväksi valokuvia kodistani. Olen ottanut valokuvia siivousprojektin aikana. Tosin ihan alkuvaiheessa en huomannut paikkoja valokuvata. Minusta täydellisyys on vielä valovuosien päässä 😳. Tavaraa oli alkuvaiheessa jumalattomasti ja edelleen sitä on hirmuisesti verrattuna siihen, mihin pyrin. Minulla on esimerkiksi noin 400 kirjaa, joista haluan todellakin päästä eroon. Sen jälkeen jäljelle jää vielä muutamia satoja kirjoja, jotka haluaisin konmarittaa. Sadoista kirjoista eroon pääseminen ei ole ihan helppo operaatio, sillä esimerkiksi Kierrätyskeskus on ilmoittanut, ettei sinne tällä hetkellä oteta kirjoja. Eilen pääsin kuitenkin taas eroon yhdestä kirjakassillisesta. Hitaasti mutta varmasti homma etenee.
Ai niin, meinasin myös kertoa, että eilen oli ihan kiva päivä. Olen monena päivänä istunut melkein aamusta iltaan koneen ääressä. Pieni osa siitä ajasta kuluu teidän kanssa höpöttäessä, aika paljon aikaa menee omien kurssien ynnä muiden pakollisten asioiden hoitamiseen ja melko paljon menee aikaa myös uutisten lukemiseen. Sosiaalista mediaa en juuri käytä. Aika paljon saan kuitenkin aikaa katoamaan, kun kiinnostun uusista ja taas uusista ilmiöistä, joista sitten luen tunti kaupalla lähinnä englanninkielistä tietoa. Minulla on nyt esimerkiksi ollut 3-4 viikon ajan yksi hurahdus, josta olen oppinut tosi paljon. Onneksi hurahdus on ammattiini liittyvä asia, joten itseopiskelusta voi olla hyötyä joskus ammatillisessa mielessä. Hain tietysti aiheesta jo pari suomenkielistä kirjaakin kirjastosta. Tällaisia ihmeellisiä hurahduksia minulle tulee usein 🤔. Eilen kutenkin oli hauska päivä. Revin itseni puolipakolla koneen äärestä ja vietin hauskan sekä sosiaalisen päivän useammassa eri paikassa käyden. Illalla oli ihan virkistynyt olo 🙂. Tänään on taas koneen ääressä työskentelyä tiedossa, mutta torstaina olen jälleen lupautunut lähtemään tuulettumaan. Olen luvannut toimia eräänlaisena kaupunkioppaana, joten en oikein voi peruuttaa lähtemistä. Taidan kuitenkin itsekin hyötyä tosi paljon noista retkipäivistä 🙂👍. Minusta on muuten ihan mukavaa, että on pakkasta ja varsinkin lumesta tykkään. Käytin eilen ensimmäistä kertaa tänä talvena uudehkoja nahkarukkasiani ja kunnon kaulahuivikin oli. Jalat ovat pysyneet nyt paremmin lämpiminä, kun ostin kenkiin lampaanvillasta tehdyt pohjalliset. Eivät olleet kalliit, mutta ovat ihanan pehmeät ja lämpimät. Eilen ei paleltanut edes kylmä merituuli ☺️. Torstaillekin on luvattu aika kylmää keliä.
Mä oon nyt vähän kade, ei mua ole varmaan koskaan fyssarilla hierottu 😮 ...eihän nyt kunnalliset sellaista tee! Se sähkö on ollut varmaan Delffi, Tens-laite tai vastaava. Itsellänikin on sellainen pieni.
Lukossa, ne raakakakut joita minä olen syönyt ovat olleet ihan sopivan kokoisia, mutta nuo olivat tosiaan 1-2 cm kanttiinsa paloja 😐 Mitä minä ostelen? Jaa-a, onkohan mulla ostomania? Oikeasti en tarttisi niin yhtään uutta, no ehkä yhden, vaatetta lisää, mutta kun löydän jotain kivaa ja halvalla, niin hupsista! Ja KonMarituksen myötä tietenkin vaihdan epätyydyttävän tavaran tyydyttävään. Ja sitten on isompia hankintoja, mitkä maksavat enemmän, tai jotain erikoisempaa. Kunhan selitän.
Minun piti alkaa lukemaan vanhoja viestejä, mutta tuli väsy ja huomenna pitäisi aikaisin saada itsensä hommiin. Kotihommiin, eli siivoamaan ja järjestelemään. Ja multaa pitäisi ostaa, missään ei ole näkynyt mustaa multaa ☹️ En huoli muuta ja en ymmärrä, kun useammassa kukassa on nyt keltaista lehteä. Kunnon multaa kauppoihin!
Katsoisin paljon mieluummin huomenna leffateatterissa leffan, tai lähtisin retkeilemään, kuten Lukossa, vaan olen sidottu tänne neljän seinän sisälle raatamaan hikihatussa 😋 Olisipa täällä sellainen ominaisuus, että voisi kuunnella toisten kirjoitukset, ei tarvitsisi lukea. Onhan siitä jo jonkin aikaa, kun olin innostunut lukemisesta, nyt taas en ole yhtään. Kirjat odottaa.
Nyt tosissaan nukkumaan, että minusta on huomenna hoitamaan hommia ja vähän ostelemaankin 😋 Kirjakasoja on täälläkin vielä jokunen, mutta ei onneksi sata määrin. Mitä muuten tehdään KonMarituksen jälkeen 😳 Arvaan, että Lukossa teet niin pieteetillä, että terapeutit hätyyttää. Haluavat saada sinut äkkiä töihin. Toiset KonMarittavat muutaman kuukauden, toiset vuosia. Itselläni on tämä raivausvaihe päällä ja odotan siitä kirjaa nro.2. Mutta jos on vähän sinnepäin tyyppiä, niin auttaako edes se?
Mulle raakakakkua on kakkutaikina ennen paistamista😋. Urbaanit hömpötykset hintavine tuotteineen eivät yletä pikkukaupunkeihin saati sitten maalle. KonMarin nimenkin ehdin jo unohtaa, kun kirjoitin Kon mari. En ole nyt marittanut vähään aikaan, pikemminkin keskittynyt tuijottamaan pölyhiukkasia, jotka aurinko armottomasti paljastaa.
Tuosta pyöräjutusta innostuin vähän. Olisi kiva ajella pitkin pieniä maaseututeitä, kun ne sulavat kevään korvalla. Pääsisi vaikka seuraavaan lääniin (onko läänit jo historiaa?). Tähän treeniin olisi mukava saada vaihtelua.
8 pv jB12- nukuin hyvin. Tuntuu kuin nukkuisin paremmin kuin aiemmin ja olen sen vuoksi pirteämpi. Mieliala on ollut kohtuullisen hyvä, mutta sen suhteen muutokset ovat joko olleet hitaampia tai sitten johtuvat paremmasta unesta, niin etten voi vetää vielä johtopäätöksiä. Aurinkokin on paistanut, mikä häiritsee tutkimuksen asettelua (olosuhteet vakioimatta siis). Mutta katellaan..
Ystävänpäiväkortit pitäisi käydä heittämässä postiin, eikä jääkaapissa ole ruokaakaan. Sitten voisi palata ihmettelemään pölyn määrää. Pompula kuulostaa tarmokkaalta siivoussuunnitelmineen😉. Lukossa kuulostaa tarmokkaalta vain suunnitelmineen.
Mihin Musta Multa on muuten hävinnyt?? Sitä olen ihmetellyt, kun en viime vuonnakaan tahtonut sitä enää mistään löytää. Ennen sitä myytiin 5 pussia kuuteentoista euroon silloisissa Robinhoodeissa. Mutta kun muuttuivat Tokmanneiksi, niin Musta Multakin vaihtui kuramultaan. Vaadimme hyvää multaa, huomio liikkeenharjoittajat!
Delffi, mulla kokeiltiin joskus jotain sähkövehjettä selkään, mutta meikän vaiva oli sitä luokkaa, ettei sähkö tehonnut. Päähän se kumminkin tehosi😋.
Voikaa taas. Taidan ostaa laskiaispullia, kun en pysty niitä vastustamaan.
Pompula, niin se varmaan on tainnut olla joku semmoinen laite. Ainakin joku tän näköinen laite se tais olla http://vuorelanfysiokeskus.net/wpapp/wp-content/uploads/2016/08/IMG_3178.jpg
Jotkuthan kyllä väittää, ettei fyssarit osais hieroa vaan ennemmin kannattais mennä hierojalle hierottavaksi. Mut itse en osaa sanoa, ku en ole koskaan hierojalla käynyt.
Rina, mulla tuo sähkökipuhoito ainakin hetkellisesti helpotti, mutta tällä hetkellä on kyllä tuo selkä edelleen kipeä. Mut tuskin sen hoidon kesto kovin pitkä vaikutteinen on..ainakaan aluksi
Lukossa, niinhän se Pompula tais kirjoittaa, että osaan pitää puolia (ainakin täällä). Mutta en sitten tiiä ku yksilövalmentaja vaihtuu..että miten on sitten sen uus vanhan yksilövalmentajan kans.
------------
Mutta joo.. tänään ei kovin hyvä fiilis jäänyt tämän päivän tapaamisesta yksilövalmentajan kanssa, kun se oli vain noin 10-15 min :/
Mut sain kuitenkin nyt tapaamisen lopuksi sanottua siitä vime perjantaisesta ruokailutilanteesta, että se oli epämuvaka..
Lisäksi sitten lopulta (päivän päätteeksi) sain myös kysyttyä yksilövalmentajalta, ehkä vähän epävarmasti, ett miten verkoston jälkeen, mut sihen hän ei osannut sanoa mitään. Joten harmillista jos nyt oli vika kahden keskinen tapaaminen tämän hetkisen yksilövalmentajan kans, niin ei kyllä jäänyt vikasta tapaamisesta kovin hyvää fiilistä..
Vähän nimittäin jäi mietityttään ja harmittaan, kun oli niin lyhyt tapaaminen yksilövalmentajan kans ja eikä hän kysynyt fiiliksistä mitään. Noh, saa nähä millainen ensviikon verkostokokous sitten on.
Vähän nimittäin jännittää se, kun siinä on sit yksilövalmentajan lisäksi ainakin sosiaaliohjaaja ja vähän tuppaan hänen seurassa mennä lukkoon jostain syystä..
Mut tänään tosiaan oli jotenkin vähän outo tunne tuolla Pesulalla, en tiiä oliko se ahdistusta vai mitä, mutta jotenkin kurkussa tuntui inhottavalta (kurkku ei ole kipeä)..En tiiä johtuiko siitä, että tänään oli aika paljon porukkaa Pesulalla (parhaimmillaan 9 mun lisäks + ohjaaja).
Saas myös nyt nähä, että miten huominen päivä sitten menee Pesulalla, nimittäin vähän se ruokalatilanne mietityttää jo etukäteen..
Hmm..
Oon täs miettinyt ett hirveesti tekis mieli kertoa tälle nykyiselle yksilövalmentalle ett kuinka tärkeä hän on mulle..
Mut koska sitä on vaikea sanoa kasvotusten nii taitaa se jäädä nyt kertomatta..
Delffi, tuntuu, että jatko saman yksilövalmentajan kanssa olisi hyvä juttu sulle, koska luotat häneen ja sulla synkkaa hänen kanssaan. Voitko mitenkään itse vaikuttaa asiaan, että voisit olla yhteydessä häneen jatkossakin?
Pala kurkussa tunne voi johtua ahdistuksesta. Et kuvaillut tuntemusta sen tarkemmin, mutta jännitys mulla ainakin tuntuu välillä kurkussa. Samalla sitä hengittää pinnallisesti. Noin iso ryhmä (9 henkeä ja ohjaaja) saisi minutkin jännittämään. Olin joskus jollain kurssilla, jossa minun piti pitää puheenvuoro. No, äänihän se petti, kun en muistanut hengittää.
Maistoin tänään eka kerran Härkkistä ja yllätyin positiivisesti. Kuumensin pussillisen pakastepapusekoitusta pannulla öljytipassa ja lisäsin Härkkistä kuumennuksen loppuvaiheessa. Lisäksi suolaa ja mustapippuria. Tykkäsin ja tuli kuidut ja protskut samassa annoksessa. Annoksen valmistukseen meni vartti, joka on just sopiva aika ruoanlaittoon. Ei näet ole ehtoisaa emäntää laittamassa mulle ateriaa sillä aikaa, kun olen pitkällä lenkillä. Kotiin tultuani olen niin väsy ja nälkäinen, että on pakko saada purtavaa. On se croissant tietysti purtavaa sekin, mutta urheilijan sielu ei anna periksi syödä sitä nälkäisenä. Eri juttu sitten, kun ruoan päälle keittää kahvit- silloin häviää croissantitkin.
Katselin illalla yle areenasta "Kuun metsän Kaisa"n. Tykkäsin kovasti. En ollut tiennytkään, että sveitsiläinen kirjailija keräsi Britanniassa varoja kolttakansalle, joka oli joutunut evakkoon Petsamosta. Suomen valtio olisi tuskin koltista piitannut, kun olivat "muka ryssiä ja vieläpä ortodokseja". Tuntuu epäoikeudenmukaiselta, että tarvittiin kirjailija Sveitsistä pelastamaan kolttakansan kulttuuria. Vähemmistön sortaminen suututtaa minua, enkä tykkää trumpistakaan- monestakin syystä, mutta myös siksi, että haluaa vetää öljyputken intiaanien maille.
Rina, olet oikeassa, jatko nykyisen yksilövalmentajan kanssa olisi hyvä juttu. Mutta en oikein usko, että pystyiin siihen asiaan mitenkään itse vaikuttaan 🙄
Mahdollisesti se sitten saattoi ehkä olla lievää(?) ahdistusta..
Mutta joo.. tänään on ollut jotenkin apea päivä. Jotenkin myös jäi eilisestä päivästä huono fiilis. Lisäksi tänään on vähän alkanut mietityttään ja jännittään ensviikon verkostokokous.
Harmittaa myös ettei eilen yksilövalmentajan kanssa käyty yhtään läpi, että mitä siellä verkostokokouksessa sitten jutellaan..
No, toivottavasti verkostokokous menee hyvin ja etten mene sitten ns. lukkoon siellä..
Ai niin, ja nyt veli olis käymässä, mut eipä huvita mennä alas pälättään, kun isä ja veli juo siellä. Ei mua kiinnosta katella känniläisiä.. Harmi ettei täällä samalla paikkakunnalla ole mulla kaveria, jonka tykö vois mennä silloin kuin ei huvita ja/tai ahdistaa olla kotona..
Välillä on kyllä käynyt mielessä jopa yks ehkä vähän hullu ajatus, mut eipä siitä sen enempää..
Onpa täällä hiljaista..
Tulipa tässä nyt illasta mieleen taas tuo torstainen palaveri yksilövalmentajan kanssa ja jotenkin alkoi nyt mietityttään, ett ehkei häntä ois kiinnostanutkaan jutella mun kanssa, koska se palaveri oli niin lyhyt..
Mutta voi olla, ett ehkä mä vaan kuvittelen omia tai/ja mietin liikaa..
Mutta joo.. tänään on kyllä ollut hyvä keli, jotain -9 pakkasta ja aurinko paistanut.
Joten on tullut ulkoiltua aika paljon tänään, aamulla tuli käytyä noin 4 km lenkin (kesken lenkin tuli vessahätä, joten se vähän keskeytti lenkin ja piti soittaa kyyti).
Iltapäivästä kävin sitten noin 8 km lenkin, kävelin pitkän mutkan kautta koirapuistoon.
Mutta eipä puistossa ollut ketään, tai jos oli, niin ne oli menneet jäälle.. Tuntuu ettei nykyään koirapuistossa ole ketään, koska se on jäämässä talojen alle 😠
Hui, tuo laite näyttää joltain sydämentahdistimelta 🤨 Minusta on hyvä, että Delfin valmentaja vaihtuu. Ihmiskontaktithan on Delfin haaste ja nyt häntä haastetaan kohtaamaan erilaisia ihmisiä. Lintukotoon tuudittautuminen ns. ei tee hyvää. Minuakin ahdistaa. En tiedä miksi. Nytkin on palan tunne kurkussa. Kyllä ne ihan ahdistus tuntemuksilta kuulostaa Delffi. Niistäkin on hyvä kertoa. Mikä se hullu ajatus on? En ole lukenut tuosta ruokailutilanteesta, niin en osaa sanoa siitä mitään.
Täällä siis ahdistaa. Pitäisi kai mennä nukkumaan, niin pääsisi ahdistuksesta edes väliaikaisesti. Sitä on ollut nyt muunakin päivänä. Ai niin ne ahdistuslääkkeetkin on keksitty. Minä aina unohdan ja sitten yleensä otan liian myöhään. Käyn hakemassa. Kävin ottamassa. Eihän se vaikuta, kun vasta pitkän ajan päästä. Harmi, kun vaikutus ei ole välitön. Liittyyköhän tämä nyt kevääseen. Tulee kaikkia kummallisia ajatuksia ja valon lisääntyminen. Muistan, että viime keväänä mm. sain sen kamalan ahdistuskohtauksen lenkillä. Hyvä nyt suunnitella taas lenkkeilyä 😟
Sain järjesteltyä tuossa yhtenä päivänä.