Rina kirjoitti 28.1.2017 21:14
Lukossa, voi olla, että olen antanut sellaisen kuvan itsestäni, että "elän miehen siivellä", mutta asia ei ole ihan noin yksioikoinen. En ole halunnut julkisesti paljastaa tulonlähteitäni, itselläni on nimittäin huomattavasti enemmän varallisuutta kuin miehelläni. Olen myös myynyt kyseistä omaisuutta. Se ei kuitenkaan kartuta millään muotoa esim. tulevaa eläkettäni.
Onhan se ihmetyksen aihe, että haluan jotakin muutosta kohtuullisesta taloudellisesta tilanteesta huolimatta tai että koen, että jokin tässä kertoo elämänhallinnan puutteesta, mutta mulle ei ole kyse rahasta, vaan jostakin "yleiseen järjestelmään" kuulumisesta. Kyse on myös identiteetin vahvistamisesta. En ole työtön, enkä ole työllinen, en sairaseläkkeellä, mikä halvattu sitten olen?Uimahallin kassalla on vaikea selittää, kun kysyvät mihin maksuluokkaan kuulun. Mulle on helpompi maksaa täysi maksu, kun selitellä tilannettani. Siihen olen todella kyllästynyt:selittelemään etenkin kaupunkilaisille elämäntilannettani. Urbaanit näkökulmat voivat olla yllättävän suppeita.
Ei ole mulle syntynyt kuvaa, että eläisit miehesi siivellä.
Mulla on se hyvä, että olen perityt porot ja niistä voi joku toinen pitää huolen, kun olen itse työkyvytön. Ja eikä ne ole kuin lehmät, että pitäisi joka päivä hoitaa.
Mullakin on kortti millä saisin alennuksia monessa paikkaa mutten sitä käytä. Toisaalta olen katsellut hieman syrjäsilmällä muita eikä siinä tarvi juuri mitään selitellä, jos on oikeutettu alennukseen. Se kun vaan näyttää kortin.
On kyllä aivan luonnollista, että haluaa muutoksia elämään vaikka raha-asiat olisivat kunnossa.
Minä sain äidin kuoleman jälkeen yleisen järjestyksen elämääni, laittamalla asiat numerojärjestykseen. Yksi, muista hengittää. Kaksi, syö ja juo. Kolme, hoida eläimet. Neljä siivoa------. Ensin oli vain nuo kolme asiaa, sitten lisäsin neljännen jne.
Lähes huomaamatta oli elämäni järjestyksessä parin vuoden päästä.
Tuota voisi muutkin kuin autistiset ihmiset kokeilla. Tai siksi kai minua kutsutaan autiseksi, kun elämäni on numerojärjestyksessä.