Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 14.01.2017 klo 14:46

Pompula kirjoitti 14.1.2017 2:31

Nyt ymmärsin niin, että kanssasi ei kannata maanvaiva keskustella. Tuskinpa kumpikaan menetämme mitään.

Siksikö kanssani ei kannata keskustella, kun nyt vasta sulle selvisi, että olen autistinen? Vai siksikö, kun en ymmärrä hymiöitä?
Kyllä minä tietenkin menetin nettikeskustelijan, kun et kanssani enää keskustele. Voi harmi.

Eläimistä minä olen Lapin pöllö. Joka vaan kääntelee päätänsä ja miettii mitä nuo muut häärää. Sitten saalistaa jonkun eläimen ruuaksi, menee nukkuun ja herää taas kääntelee päätänsä.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 14.01.2017 klo 19:18

maanvaiva kirjoitti 14.1.2017 14:46

Pompula kirjoitti 14.1.2017 2:31

Nyt ymmärsin niin, että kanssasi ei kannata maanvaiva keskustella. Tuskinpa kumpikaan menetämme mitään.

Siksikö kanssani ei kannata keskustella, kun nyt vasta sulle selvisi, että olen autistinen? Vai siksikö, kun en ymmärrä hymiöitä?
Kyllä minä tietenkin menetin nettikeskustelijan, kun et kanssani enää keskustele. Voi harmi.

Eläimistä minä olen Lapin pöllö. Joka vaan kääntelee päätänsä ja miettii mitä nuo muut häärää. Sitten saalistaa jonkun eläimen ruuaksi, menee nukkuun ja herää taas kääntelee päätänsä.

Todellakin. Saalistus kai kuvaa itseäsi parhaiten. Tauti, oire, sairaus ei määritä ihmistä. Ihminen tekee sen ihan itse. En pidä tavastasi räkyttää ja toimia Delffin puolesta puhujana (alentavaa). Hän osaa kyllä pitää omat puolensa varsin hyvin.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 14.01.2017 klo 19:27

Miten sukujuhlat menivät Lukossa?

Käyttäjä kirjoittanut 14.01.2017 klo 19:44

Pompula kirjoitti 14.1.2017 19:22

Rina taisi aiemmin miettiä onko Diana11 vanha kirjoittaja. Nyt vähän seuranneena, uskoisin, että on.

Nytkö otat seuraavaksi kohteeksesi Diana11?

Käyttäjä kirjoittanut 14.01.2017 klo 19:47

En pidä tavastasi räkyttää ja toimia Delffin puolesta puhujana (alentavaa). Hän osaa kyllä pitää omat puolensa varsin hyvin.

Jos näen kun jotain kiusataan ja siihen en puuttuisi, olisin itsekin kaltaisesi kiusaaja. Jatkossakin aion keskustella asioista mitä otatte esiin tässä ketjussa, pidät siitä tai et.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 14.01.2017 klo 20:19

Minä puolestani haluan pyytää anteeksi, jos olen jotakuta loukannut tällä palstalla. Monta kertaa juttuni ovat taatusti hölmöjä ja joku voi kokea ne ikävinä. Joitakin ihmisiä suorastaan pelkään, kuten teitä, Maanvaiva ja Desper. Pompulaakin pelkäsin joskus, mutta opittuani "tuntemaan" hänet, pelkoni on kadonnut ja olen alkanut tykkäämään Pompulan persoonasta tosi paljon.

Inhoan epäluuloja ja riitaa. On tietysti helpompi turvautua niihin, jotka ketjusta tuntee ja joiden piirteet kaikkine puolineen on oppinut tuntemaan. En usko, että sen ketjun vakituiset kirjoittajat ilkeyksissään tahdittomuuksia heittelevät. Tahdittomuuksia varmasti esiintyy, kun kerran ihmisiä ja erilaisia sellaisia olemme. Ehkä ne voi antaa anteeksi?

Emme me varmastikaan lopeta kirjoitteluamme tavaroiden siirtelyistä, sehän on lempiaiheemme kuin myös toistemme patistaminen, jota voidaan myös ystävyydeksi kutsua. Delffin jutut poneista on myös virkistävää kuultavaa varsinkin, kun itsekin haluaisin ratsastamaan. Ollaan sitten omituisia tai ei, tämä ketju on meille tärkeä, koska olemme sen parissa viihtyneet.

Toki saa räksyttääkin ja millä sen voisi estääkään? Mukavampaa toki olisi, että se tapahtuisi rakentavasti ja kärjistämättä, mutta ei sitäkään voi estää, jos näin ei tapahdu.

Pompula☺️❤️, miten kiltteydestä pääsisi eroon? Mä väsähdän usein kiltteyteeni, ja välitön seuraus on alakulo ja masennus.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 14.01.2017 klo 21:57

Unohdin toivottaa mielenrauhaa Pompulalle 🙂 (ja kaikille muillekin). Muistetaan "hengittely", jookos😉. Sitä paitsi tukinet ei ole koko elämä, onneksi. Sydämestäni toivon parempia vointeja kaikille.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 14.01.2017 klo 23:36

Rina ☺️❤️ Ei siitä mitenkään pääse eroon. Tulos on alakulo ja masennus. Tänään on ollut vähän sellainen päivä. Ei huvita mikään. On kylmä ja olen vaan pakottanut itseni toimimaan. Välähdyksiä näen jostain hyvästä. Tänään ne on olleet todella vähäisiä. Desper on vähän kaksijakoinen persoona. En siis aseta tässä mitään diagnooseja. Hän vaan näyttäytyy välillä oikein mukavana, mutta toimii välillä vähän kummallisesti. Siitä varmaankin tulee hänen pelottavuutensa. Ymmärtänen mitä tarkoitat.

Miten Delfin loppu viikonloppu on sujunut? Minäkin Rinan tavoin, tahtoisin ratsastaa, se vaan ei ole mahdollista. Nyt rupesin miettimään hevosten turpaa, tuoksua ☺️❤️ Nuus, nuus!

Käyttäjä Desper kirjoittanut 15.01.2017 klo 02:23

Rina kirjoitti 14.1.2017 20:19

Minä puolestani haluan pyytää anteeksi, jos olen jotakuta loukannut tällä palstalla. Monta kertaa juttuni ovat taatusti hölmöjä ja joku voi kokea ne ikävinä. Joitakin ihmisiä suorastaan pelkään, kuten teitä, Maanvaiva ja Desper. Pompulaakin pelkäsin joskus, mutta opittuani "tuntemaan" hänet, pelkoni on kadonnut ja olen alkanut tykkäämään Pompulan persoonasta tosi paljon.

Inhoan epäluuloja ja riitaa. On tietysti helpompi turvautua niihin, jotka ketjusta tuntee ja joiden piirteet kaikkine puolineen on oppinut tuntemaan. En usko, että sen ketjun vakituiset kirjoittajat ilkeyksissään tahdittomuuksia heittelevät. Tahdittomuuksia varmasti esiintyy, kun kerran ihmisiä ja erilaisia sellaisia olemme. Ehkä ne voi antaa anteeksi?
...

Hei Rina, ikävää, jos pelkäät minua, mutta minkäs sille mahtaa. En muista koskaan arvostelleeni Sinua tai sanoneeni Sinulle mitään pahaa. Minulla ei todellakaan ole mitään Sinua vastaan.
Tuota mietin, että voiko olla varma, että tuntee täällä kirjoittavien piirteitä kaikkine puolineen tuntee. Rohkenen epäillä. Roolin takana voi olla mitä vain.
Kaikkea hyvää Sinulle!

Käyttäjä Desper kirjoittanut 15.01.2017 klo 02:34

Nyt kävi niin hassusti, että puhuin vakavia täällä huumori-ihmisten puolella ja hassuttelin tosikoitten ketjussa. Anteeksi. Myös tämä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.01.2017 klo 11:39

Delffi kirjoitti 13.1.2017 21:53

Tämä päivä onkin nyt ollut vähän parempi päivä kuin eilen. Paitsi että nyt illalla tuli huono fiilis, koska isä taas juopottelee.

Tämmöisinä hetkinä kun iskä juopottelee, niin tekis mieli asua yksin tai lähteä kaverille vaikka yökylään. Mutta yksin asuminen on vähän vaikeaa kun on koirat, eikä uskalla ajaa autolla ja sit tuo kaverin tykö lähteminenkään ei onnistu, koska ei ole kavereita lähistöllä.

Mutta joo, tänään olin taas 4 tuntia "töissä", sitten käytin koirat reilun 3 km lenkillä ja lisäksi viideltä oli ratsastustunti, oli ns. puomitunti ja oli ihan mukava tunti.

Mut saas nyt nähä millainen viikonloppu tulee oleen (meinaako isä jatkaa juopottelua koko viikonlopun) ja millainen ensviikko tulee oleen..

Enpä muuten tiennytkään Delffi että sun(kin) isäsi juo. 🙄 Onko sulla kaikki ok siellä kotona nyt?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 15.01.2017 klo 14:01

Maanvaiva, sulla on iha hyviä pointteja.

Lukossa, tykkään kyllä uimisesta, mutta yksin ei huvita lähteä uimaan (eikä kuntosalille).

Rina, kyllä tuo että opettaja haukkui minua tosikoksi luokan kuullen, niin on jäänyt vaivaamaan.

-----------

Huoh..ulkona olis muuten iha hyvä keli, mutta siellä on kylmä..yli -15 astetta pakkasta. En tykkää yhtää yli -10 asteen pakkasesta, eikä koirat varsinkaan, koska tassut jäätyy.

Toivottavasti lauhtuis keli illaksi edes -10 asteeseen, että pääsis käymään lenkillä.

Mutta joo..huomenna olis aamulla terveydenhoitajalle aika, vähä jännittää.
Tiistaina onkin sit illasta ratsastustunti, keskiviikkona ei ole mitään ihmeempää tiedossa, torstaina ja perjantaina on sitten taas se kuntouttava työtoiminta, ja varmaan sit taas torstaina näen yksilövalmentajan ja se (myös) vähän jännittää.
Nii, ja lisäksi torstaina on myös illasta ratsastustustunti.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 15.01.2017 klo 17:19

Pompula: Sukujuhla meni yllättävän kivasti. Viihdyin jopa ja tutustuin joihinkin uusiin ihmisiin. Vähän tuli kyllä taas kummallista informaatiota, kuten sukulaisiltani usein tulee. Nyt oli käynnistetty yhteishanke, joka on jo pitkällä ja johon olisi varmaan ollut kiva kysyä minunkin mielipidettä. Mutta periaatteessa se on ihan positiivinen juttu, mietin vaan, että räpsähtääkö sieltä lasku minullekin.

Delffi laskee aikaa päivien ohjelmien perusteella. Mä en ole uskaltanut tehdä niin tosi pitkään aikaan. Olen elänyt vain päivän kerrallaan, kun tuntuu ettei voimia riitä pidemmälle, vaikka ehkä riittäisikin. Sitä kyllä ihmettelen, miten vähän Delffillä on ohjelmaa, kun omissa päivissä tuntuu olevan vaikka mitä sun tätä sillisalaattia. Ei tietenkään pitäisi verrata, mutta verrattua sitä väkisinkin tulee. Mulla ei ole edes niitä koiria, jotka juoksuttaisivat säännöllisesti lenkillä.

Olen edelleen taistellut tavaran vähentämisen kanssa. Nyt olen karsinut lehtiä oikein todenteolla ja jätepaperia onkin kertynyt ihan kivasti. Tänään tuli sellainen tunne, että kyllä täältä on tavaraa hävinnyt. Siis vapaa tila on lisääntynyt ja kasat ovat pienentyneet. Kirjahyllyynkin on ilmestynyt tyhjiä hyllyjä, jotka saavat nyt väliaikaisesti ollakin tyhjiä. Mulla on koko ajan pienentynyt ajatus siitä, minkä verran materiaa tarvitsen/haluan säilyttää. Siis tavaraa vähentäessä olen alkanut ajatella, että vähennän vielä lisää, vielä lisää, vielä lisää jne. Nyt jo ihmettelen, että mitä mulle sitten loppujen lopuksi jää. Ei varmaan paljon mitään 😀! Hullua! Eipä sitä ihminen kyllä paljon mitään tarvitsekaan. Tuleekohan minusta vielä joskus myöhemmin taas hamsteri? Vai pysynkö niukkuudessa? Pompulalle muuten sellaisia terveisiä, että ostolakko on kyllä ihan välttämätön juttu, jos haluaa roinaa vähemmäksi. Tai ainakin se on mulle välttämätön juttu.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 15.01.2017 klo 17:24

Pompula, ihan kohtalaisesti on viikonloppu mennyt..
Eilen tuli käytyä koirien kans vajaa 7 km lenkki, tänään tuli käytyä nuoremman koiran kans vain reilu 2 kilometrin lenkki, koska liikaa pakkasta ulkona..

Soroppi, juu, iskä valitettavasti juo ja en pidä siitä. Osaa se kyllä olla juopottelemattakin, mutta aina kun se ottaa alkoholia, niin se pitää vetää överiksi ja melkeinpä joka viikonloppu juo.
Äiti osaa kyllä käyttää alkoholia kohtuudella, mut isä ei ja yleensä silloin haluaisinkin lähteä muualle kotoa, kun isä ryyppää ja vanhemmat sitten riitelee. Mutta eipä ole paikkaa minne mennä, joten ikävä kyllä joutuu tyytyyn kotona olemiseen.
No, onneks mulla on yläkerta käytössä ja tarvittaessa saan oman huoneen oven lukkoon..

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.01.2017 klo 21:40

Delffi, eipä siitä tarttekaan pitää. Mulle tuli teininä kaikenlaisia selviytymiskeinoja, mm. kuvittelin ettei isäni ole oikeastaan mun isä silloin kun se on humalassa. Tavallaan se humala vei pois sen ihan kivan tyypin, joka se selvin päin on. (Järjellä ajateltuna tiesin, että kyllä se silti on. Mutta noin niin kuin emotionaalisella tasolla sallin itselleni ton kuvitelman, kun se tuntui helpommalta.)

Hyvä että sulla on oma tila, jossa voit olla silloin kun vanhempien riitely tuntuu pahalta. Mun arki helpottui paljon siinä vaiheessa kun muutin pois kotoa, tosin siellä kotonahan ne ongelmat edelleen odottaa aina kun käy kyläilemässä. Ehkä mä opin suhtautumaan niihin jollakin toisella tavalla, vähän kerrassaan.