Siivoilin eilen vähän ja löysin lappuja, jotka olin kirjoittanut eräällä kurssilla vastauksina tehtäviin. Niissä piti pohtia omaan stressikäyttäytymiseen liittyviä asioita ja mm. sitä miten lapsuuden kodissa suhtauduttiin tunteisiin. Olin kirjoittanut, että lapsena minua ohjattiin surun ja pelon aikana suuntaamaan huomiota muualle, positiivisiin asioihin. Olipa jännä juttu. Ihan yllätyin vastauksestani, koska en sitä enää muistanut. Mutta niin se vaan on.
Olen perusluonteeltani kuin päiväperhonen. Iloinen ja ympäriinsä lepattava. Luonteeni on jo kuukausia sitten kaivautunut esiin masennukseni alta. Psykiatri jo sanoikin useampi kuukausi sitten, ettei voi psykiatrisin perustein ehkä enää jatkaa kuntoutustukeani. Haluaisin itsekin jo töihin. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että stressin sietokykyni ja kognitiiviset toimintoni eivät vielä ole vaativan työni tasolla. Siksi opiskelen ja teen oman alan kevyempää projektityötä tässä vaiheessa. Ihmeellinen ongelma kuitenkin tämäkin: Minua pidetään terveenä, koska nauran, olen kohtelias ja puhun runsaasti sekä iloisesti. Mutta sellainen olen. Tanssin ja laulan joka aamu alasti/alusvaatteissa kotonani. Pahimman masennuksen aikana en sitä tehnyt, mutta nyt taas teen. Enkä koe itseäni edes aamuihmiseksi. Onko teillä muilla tällaisia omituisuuksia?
Kaikki me ollaan jonkinlaisia ja se vaikuttaa siihen, miten näemme toiset. Minunkin tekisi välillä mieli pakata uikkarit reppuun ja ottaa juna pohjoiseen. Kävisin kaappaamassa Delffin uimahallille. Tosin kun Delffi kuvasi uimataitojaan ja aiemmin kuntosalikokemustaan, niin syntyi sellainen kuva, että ei hän olekaan niin tottunut niihin lajeihin. Uimahallin korkealle kynnykselle taitaa siis olla monia syitä. Tekisi minun joskus lähteä myös Rinan kanssa lenkillekin. Tarvisin kyllä varmaan fillarin itselleni. Tai sitten Rinan kanssa leivoksia syömään kahvilaan, joka sijaitsee erään kaupungin torin laidalla ja jossa myydään ihania leivoksia (kaupungin nimikkoleivos on suosikkini ja kaunis kuin karkki) sopuhintaan. Täällä sitä kuitenkin taas ollaan moottoritien päällä jossain Etelä-Suomessa. Oma elämä vie meistä jokaista, emmekä edes tiedä toistemme arjesta kaikkea. Välillä tulee törmäyksiä. Joskus ymmärretään toisiamme, vaikka ollaan ihan erilaisia.
Minulla on tänään sukujuhlat. Hassua nähdä ihmisiä, jotka näyttävät minulta ja ovat monella tavalla samanlaisia kuin minä.
Juhuu 😎, olen hyvällä tuulella. Aika usein olen, vaikka veti se flunssa minuakin maihin. En kyllä aio psykiatrille esittää hapanta naamaa vain kuntoutustukeen jatkoa saadakseni. Toisaalta en halua myöskään töihin puolikuntoisena - siitä on jo kokemusta ja se oli helvettiä. Hankala homma 😐