Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Rina kirjoittanut 07.01.2017 klo 14:01

Lukossa 😉, kuullostaa tutulta. Mahtavuus yhdistettynä muistisairaudentunnottomuuteen koettelee läheisiä aika tavalla. Oman muistamattomuuden syy piilee toisaalla: "selität epäselvästi", muistihoitaja on "tyhmä akka, joka ei ymmärrä, miten hyvin hän itse asiassa muistaa mm. kuuluisat säveltäjät ja musiikkikappaleet", "siihen kauppaan en enää ikinä astu, kun yksinkertaiset myyjät eivät osaa neuvoa bonuskortin käyttöä" jne😋.
Mamma pitää itseään ylivertaisena, sekä taidoiltaan, että älyltään, ja osaa myös esittää uhrin tarinaa. Estradina toimivat muut ihmiset, omaiset ja ystävät. Se, että on täysin keskinkertainen ja tavallinen, ei sovi mamman pirtaan. Hänhän jo viisivuotiaana esitti hienon kappaleen sukujuhlissa. Ja toki muut ja ns. Olosuhteet ovat tavalla tai toisella estäneet sen, ettei hän ole päässyt näyttämään kykyjään ja tullut kuuluisaksi. Voi oksetus, juuri uhrin rooliin eläytyminen takaa sen, että ihminen on epärehellinen, epäaito esittäjä.
Mutta minkäs sille voi, kun on vinoon kasvatettu ja ylistämällä tai alistamalla pilattu. Sehän on mun diilini ydinajatus: hänkin olisi ansainnut lämpimät ja rakastavat vanhemmat, jotka aidosti välittävät lapsestaan sellaisena kuin tämä todellisuudessa on. Vaikka Keskinkertaisena, silti ainutlaatuisena. Menee hyvä elämä vähän hukkaan, kun lähtökohdat ovat heikot. Niin kuin itsellänikin. Mutta yritän pois tuosta ajatuksesta, että tuleva määräytyisi menneen kautta. En halua jumittua pureskelemaan vanhoja "vääryyksiä". Mielummin aito kuin esittäjä.
Diana11 kuullostaa juttu tutulta😐? Vanha kirjoittaja, uusi tuleminen?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 08.01.2017 klo 17:17

Pompula, kyllähän mä mietin että kävisin uimahallin kuntosalilla ja samalla sitten uimassa, mutta valitettavasti yksin ei tuu oikein mihinkään lähdettyä.

Mutta joo..onneks nyt on taas lauhtuneet kelit, niin nyt on päässyt parina päivänä käymään pitemmällä lenkillä koirien kanssa ja kävely helpottaa tuota selkäkipua, ainakin vähän.

Muuten sitten tuleekin vaan oltua päivät pitkät koneella, koska ei ole oikein kavereita, joitten kanssa viettää aikaa.

Onhan se yksin oleminen välillä ihan mukavaa, mutta jos jatkuvista on yksin, niin kyllä se vaan alkaa pitemmän päälle jotenkin vähän ahdistamaan..

Juu, vaikka sitä lenkillä näkee ihmisiä liikenteessä yksin, niin ei niistä voi päätellä, että ovatko ne yksinäisiä.

Joskus rehellisesti sanoen mietin että oiskohan asiat voinut mennä toisin, jos oisin ala-asteella (kutosella) lähtenyt luokasta kesken tunnin ovet paukkuen, kun opettaja haukkui mua tosikoksi koko luokan kuullen..Silloin nimittäin mietin jo päässäni, että "hemmetti, mä lähden nyt..", mutta en sitten kuitenkaan lähtenyt..

Lisäksi olen huomannut, että tuon kiusaamisen takia mun on vaikea luottaa ihmisiin, enkä viihdy isoissa porukoissa. Ja sitten kun lopulta johonkin ihmiseen alkaa luottaan, niin sitten sitä haluais vain enemmän viettää aikaa ko. henkilön kanssa..(joka ei kuitenkaan yleensä ole mahdollista).

No, tulihapan nyt taas purettua joitain ajatuksia tänne..

Mutta jospa sitä alkais nyt kuitenkin vähän siivoileen omaa huonetta näin ajan kuluksi..

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 08.01.2017 klo 20:17

Kyllä, me pureskellaan vanhoja juttuja Rina, mut haittaaks se? 😉😋 Koita kestää mamman kanssa! Miksi et Delffi voisi mennä kokeilemaan yksin, vaikka jompaa kumpaa? Meet vaan ja teet 😉 Diana11:sta tunnistan elävästä elämästä ja nyt sitten paljastin itseänikin. Ja voihan hän toki olla ollut kirjoittanutkin tänne ennen. Missä Lukossa piileksii? Siivousurakan alla, vai päällä? Voi voi.,. Ei pitäisi edes katsoa kotia. Piti nimittäin siivota yksi röykkiö jo jokunen päivä sitten, mutta en ole ehtinyt ja nyt en jaksa. Koti näyttää ihan huonosti hoidetulta tavaratalolta. Ostolakko pitäisi pistää minulle 😞 Kaupassa luulen tarvitsevani jotain. Kotiin päästyäni huomaan, etten tarvitse 😳 Jos jokin ei mahdu kaappiin, niin pitäisikö siitä päästä eroon, vai siivota kaappi? Ruokakaupassa ostoksia hihnalle lappaessa huomasin, että olen ostamassa kaksi melkein samaa tuotetta. En siinä enää kehdannut sanoa, että en otakaan tuota. Tilillä on yllättävän paljon rahaa. Ei enää, kun lääkkeet on ostettu. Kirpputori hommaa pitäisi aloitella, mutta minulla ei ole samaa viitseliäisyyttä, kun Lukossa on 😑❓ Jotain parempia juttuja olisi hyvä saada myyntiin. Viime vuoden puolella sain yhden pöytätason raivattua. Nyt se näyttää samalta kuin ennen, tai pahemmalta. Ei vaan ehdi omia sotkujaan siivota samaan tahtiin, kun sotkee 😋

Käyttäjä Rina kirjoittanut 09.01.2017 klo 18:29

Kiitos kannustuksesta, Pompula🙂🌻. Täälläkin meinaa huusholli nyt hajota, kun tulin kipeäksi. En siis jaksa jokapäiväisiä touhujani, eikä ruokaakaan ole kaapissa. On paha olo, kuumetta ja kaiken päälle ahdistaa. Olen torkahdellut pitkin päivää. Meinaan hajota kuin palapeli lasten leikeissä. Sairastuminen pudottaa turvallisuudentunteeni tyhjyyteen. Mulla on vanhentuneita Opamoxeja, saisiko niistä lohtua. Kun sairastun, en ole varma, mikä on itse sairautta ja mikä ahdistusta. Kovin ohut on luottamukseni elämään.
Sorry, elämä☹️.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 09.01.2017 klo 21:31

Nyt ne on kaikki kadonneet 😐 Miksi muuten Diana11 päätit kysyä mielipidettä tarinasta juuri tästä ketjusta?

Sain siivottua yhtä röykkiötä vähän tänään. Röykkiön muoto vaihtui, juuri muuta ei tapahtunut. Jäihän tuo kesken. Pitäisi vaan keksiä toimiva järjestys ja vähentää vähän. Herkkuhammas on ottanut ylivallan. Kaikki on syöty mitä on kaupasta tuotu 😟🤔😮🤕

Otin siivotessa käteen yhden paperin mikä vaikutti kiintoisalta ja vieläkin se odottaa lukiaansa. Painajaiset jatkuu... Viime yönä näkemäni oli tosi kummallinen siinä mielessä, että se tuli vuosikymmenten takaa. En muista enää mitä siinä tapahtui. Muistan siitä vain yhden henkilön. En muista miksi se oli painajainen.

Tänään olen tehnyt kaikkea hieman epätavallista. Ja jäänyt miettimään seuraavaa siirtoa. Olen myös itkenyt aikuisen hiljaista itkua. Tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Yrittäisinkö vielä kolistelematta jatkaa siivousta, vai pitäisikö minun tehdä pari "paperiasiaa" pois, joiden kanssa osaan jatkaa vetkuttelua 😐

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 10.01.2017 klo 10:15

Pompula, kuten jo aiemmin sanoin, niin mulla ei valitettavasti tule oikein mihinkään yksin lähdettyä (poikkeuksena kaupassa käynnit).

Mutta joo.. Eilen tuli käytyä koirien kans aamupäivällä lenkillä ja illasta kävin nuoremman koiran kans kahdestaan pitemmän lenkin. Lisäksi iltapäivästä tuli käytyä kaupassa ja nähtyä yks tuttava siellä.

Nyt kuitenkin on vähän tylsä keli ulkona, koska sataa räntää..Saa nähä saanko noita koiria lenkille tuone räntäsateeseen. Illalla en nimittäin pääse, kun sateen pitäis vasta silloin laantua, niin en valitettavasti pääse koiria lenkittämään, koska olen silloin tallilla.

Lisäksi huomenna tämän hetkisen ennusteen mukaan sataa koko päivän räntää, joten toivon ettei huominen ennuste pidä paikkaansa ja huomenna olis hyvä lenkkeilykeli.

Torstain ja perjantain räntäsateet ei sit haittaiskaan yhtään, koska noillekkin päiville on tiedossa illasta ratsastustunti. Torstaina on ihan perus vakiotunti ja perjantaina onkin sitten puomitunti.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 10.01.2017 klo 11:13

Pompula: Kyllä täällä edelleen mukana roikutaan! Täytyy myöntää, että halvaannuin Dianan pitkästä viestistä, enkä sitä jaksanut lukea saati kommentoida. Aioin kyllä ensin, mutta se jäi jne. Ja arvasit oikein senkin, että siivouksien kimpussa täällä on päkistelty. Olen tehnyt kaikkea extraa kuten kalkinpoistoa kahvinkeittimelle ja valkaissut kellastuneita puseroita Kloritella. Monta päivää meni myös flunssan potemiseen. Olipa räkäinen tauti! Nyt taas arkiset kiireet painaa päälle. Minulla on aika kiireinen tammikuu, helmikuusta en vielä tiedä. Aloin jo siirrellä joitain vastaanottokäyntejäni pois tammikuulta, kun niitä oli ihan älyttömästi. Kolme käyntiä joka viikko. Osa saa luvan siirtyä helmikuulle. Vauhdilla vuosi on alkanut 😯🗯️, täytyy yrittää pysyä rattailla kyydissä, vaikka vauhti varsinkin kaarteissa huimaa...

Rina: Paranemista sinne tai ainakin kärsivällisyyttä potemiseen. Olin juuri flunssassa ja olin koko taudin ajan tosi kärsimätön minkä lisäksi oli huono omatunto sairastamisesta. Ihan hullua oikeastaan! Olisi varmaan vaan pitänyt yrittää ottaa mahdollisimman hyvä asento ja potea 100%:sesti sen aikaa, kun sitä kestää. Ohihan se tauti joka tapauksessa jossain vaiheessa menee. En usko, että ne Opamoxit tai mitä sinulla olikaan, ovat menneet miksikään, vaikka olisivatkin vanhentuneet. Käytä niitä tukena, jos tuntuu, että tarvitset. Tsemppiä!

Delffi: Minäkin ajan sinua sinne uimahallille. Et ole enää mikään pikkutyttö, joka tarvitsee kaverin tueksi joka paikkaan. Pärjäsithän koulutuskokeilussakin ilman seuraneitiä. Luokan kuullen tosikoksi haukkunut opettaja ei tuntunut kovin mukavalta 😮.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 10.01.2017 klo 13:11

Lukossa, koulutuskokeilu oli eri asia koska se oli sovittu asia.

Mutta vapaa-ajalla ei oikein tuu yksin mihinkään lähdettyä, paitsi tietysti kauppaan ja koirien kans lenkille (+ tallille sillon kun on ratsastustunti).

En tiiä mikä siinä sit on, mut liekkö muut ihmiset ahdistaa tai jotain..

Nii ja tosiaan, enpä mä oikein siitä kutosluokan opettajasta pitänyt..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 10.01.2017 klo 17:05

Delffi kirjoitti 10.1.2017 13:11
Lukossa, koulutuskokeilu oli eri asia koska se oli sovittu asia.

Mutta vapaa-ajalla ei oikein tuu yksin mihinkään lähdettyä, paitsi tietysti kauppaan ja koirien kans lenkille (+ tallille sillon kun on ratsastustunti).

En tiiä mikä siinä sit on, mut liekkö muut ihmiset ahdistaa tai jotain..

Delffi: Tässä on nyt mun mielestä tosi tärkeä juttu sinun kannalta. Miksi yksin ei tule lähdettyä? Miksi on eri juttu, jos asia on sovittu? Sinun kannattaa pysähtyä miettimään tätä juttua. Miksi saat mentyä tallille yksinkin? Mikä uimahallissa on erilaista kuin tallissa?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 11.01.2017 klo 09:51

Lukossa, jos on joku sovittu meno, niin sitä sitten tulee lähdettyä, koska se on sovittu meno.

Musta tallilla käyntiä ja uimahallilla (+ kuntosalilla) käyntiä ei voi verrata toisiinsa. Tallilla on nimittäin hevoset, lisäksi ratsastustunti on aina kerran viikossa (jos ei ole hirveä pakkanen) eli se on myös jo ns. sovittu meno.

Kyllä mä varmaan kävisin uimahallilla enemmän uimassa jos esim. harrastaisin kilpaiuintia, mutta kun en harrasta (en ole mitenkään koivn hyvä uimaan, mut pysyn kyllä pinnalla).

Mutta joo.. Eilen oli kyllä mukava vuoden ensimmäinen ratsastustunti. Menin yhellä 6 vuotiaalla ponilla, jolla oli vähän vauhtia. Tehtävänä oli tällä kertaa vain koota askellajeja, eka aloitettiin käynnillä eli eka hidastempoinen käynti ja sitten nopeatempoinen käynti, sama ravissa ja laukassa.

Vasemmassa kierroksessa sujui ehkä vähän paremmin nuo temponvaihtelut, kuin oikeassa kierroksessa. Oikea kierros kun on tälle nuorelle ponille vähän hankalempi kierros ja siinä oikeassa kierroksessa poni tuppas laukassa vähän värkkäämään ja oikomaan kulmia.

Lopuksi sitten tehtiin vielä hetki käynnissä ja ravissa haettiin hepat laukan jälkeen kuullolle, ja sitten kun olivat kuullolla, niin sitten vain annettiin hevosten ravata normaalia ravia ja yritettiin saada se rentous pysymään.

Itselläkin onnistui tämän 6 vuotiaan ponin kanssa loppua kohden tulemaan rentoja ravipätkiä eli työskenteli oikeassa muodossa.

Jäi kyllä hyvä fiiis tunnista.

Seuraavan kerran onkin huomenna toisella tallilla ratsastustunti ja samaisella tallilla on myös sitten perjantainakin tunti.
Odotan kyllä molempia päiviä todella paljon, vaikka huominen kyllä vähän myös jännittää yhden toisen jutun takia..

Saas muuten nähä pääseekö tänään lenkille koirien kanssa, koska on tylsä keli ulkona elikkä tuulee ja sataa räntää..ei kiva.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 11.01.2017 klo 18:41

Jos sä olet Delffi tosikko? Oletko sä tosikko? Ja miksi se opettajan sanominen sai niin suuren painoarvon? Olen kuullut itse peruskoulussa vastaavaa sanottavan jostain luokkalaisesta. Mitä pahaa siinä on, jos sanoo jotakuta tosikoksi, jos henkilö siten näyttäytyy? Liittyikö tuohon tilanteeseen muuta?

Tällasia mä mietin, mutta olen laiska kirjoittamaan. Hyviä vointeja, itse kullekin! Eilen minulla oli flunssainen vetämätön olo ja kurkku kipeä. Pakotin itseni sovituille asioille. Tänään olen tehnyt kaikkea muuta, kuin mitä olen suunnitellut täksi päiväksi. Nyt alkoi väsyttämään, enkä ole syönytkään oikein mitään. Vaaka näytti hurjaa +3 kiloa eilen 😠 Tuli vähän syötyä kaikkea muuta, kuin terveellistä. Laiska ruoanlaittaja täällä hei! Ja vetämätön olo. Synkkää ja pimeää. Ei herkkuja, joista saisi puhtia 😋 ja kiloja.

Mene nyt vaan Delffi sinne salille, tai uimaan. Riko rajoja!

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 11.01.2017 klo 18:50

Rina, tilaa jotain ruokaa netin kautta, jos ei mies käy kaupassa. Niiden vanhojen lääkkeiden kanssa kannattaa olla varovainen. Joistain tulee myrkyllisiä vanhetessaan, tai vaikuttavat muuten ei toivotulla tavalla, joistakin vain teho lakkaa. Eri tavoin toimivat, eri lääkkeet. Soita vaikka apteekkiin ja kysy mitä näille vanhetessaan käy.

Pitäiskö tässä jotain ruokaa laittaa? Tekisi mieli mennä nukkumaan 😴 Peiton alle 🙂👍

Käyttäjä Diana11 kirjoittanut 12.01.2017 klo 03:41

Hei Delffi olet mulle uusi tuttavuus!

Sun elämä kuulostaa tavallaan tosi ihanalta, siinä on luontoa, liikuntaa, koiria, hevosia ja tietynlaista rauhallisuutta. Jos olisin sinä, en kaipaisi mitään muuta kuin poikaystävää lisäksi 🙂 (Tai siis tyttöystävää luonnollisesti, jos se on suuntauksesi... maaseudulla voi olla hankalaa löytää tyttönä tyttöystävää, joten kannattaa ehkä harkita muuttoa vähän väljemillle vesille jossain vaiheessa, jos sellainen suhde on salainen toiveesi. Voin olla tietty ihan väärässäkin) Kuitenkin ajattelen, että vietät tietyssä mielessä toive-elämää, tai ainakin yhdenlaista sellaista mahdollista 😀

Rina, laitan sulle tähän yhden lainauksen:

Narcissists are masters of multitasking as this example shows. Simultaneously your narcissistic mother is
Lying. She knows what she did was wrong and she knows your reaction is reasonable.
Manipulating. She's making you look like the bad guy for objecting to her cruelties.
Being selfish. She doesn't mind making you feel horrible as long as she gets her own way.
Blaming. She did something wrong, but it's all your fault.
Projecting. Her petty, small and childish behavior has become yours.
Putting on a self-pitying drama. She's a martyr who believed the best of you, and you've let her down.
Parentifying. You're responsible for her feelings, she has no responsibility for yours.

Tämä nyt oli "vain" yleistys. Yritin löytää sun tämänhetkiseen matching quoten, ootahan vielä..

Traits of the passive-aggressive personality are similar to some of the significant traits of narcissism. Passive-aggressive individuals tend to feel misunderstood, under-appreciated, underpaid, and often claim they have been cheated. They consistently play the role of victim or martyr and blame others for their failures or misfortune. They chronically complain, whine and criticize.

En tainnut onnistua, ääh, olen hieman stressaantunut juuri nyt ja keskittymiskyky lähellä nollaa. Voimia kuitenkin! Muistisairaus narsissismin, egoismin ja vastuuntunnottomuuden päälle voi olla liikaa kenelle vaan, lähde ajoissa karkuun jos tarvii!

Karkuulla tarkoitan matkaa tms. Huoh!🌻🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 12.01.2017 klo 09:33

Pompula kirjoitti 11.1.2017 18:41

Jos sä olet Delffi tosikko? Oletko sä tosikko? Ja miksi se opettajan sanominen sai niin suuren painoarvon? Olen kuullut itse peruskoulussa vastaavaa sanottavan jostain luokkalaisesta. Mitä pahaa siinä on, jos sanoo jotakuta tosikoksi, jos henkilö siten näyttäytyy? Liittyikö tuohon tilanteeseen muuta?

Etpä multa kysy mutta taas kolahtaa tämä tosikko kuten vanhempien luona asuminen viime vuonna.
Minua haukutaan usein tosikoksi mutta en omasta mielestä sitä ole. Vaan olen huumorintajuinen mutta valitettavasti on paljon sellaisia ihmisiä jotka eivät ymmärrä huumoriani ja just heidän mielestään olen sitten tosikko ja heillä omasta mielestään on oikeus se sanoa.

Tosikko on haukkumasana eikä mitään muuta. Usein lasketaan leikkiä tai vitsiä toisen kustannuksella ja sille pitäisi vaan nauraa ettei vaan ole tosikko.

Minusta tämä ketju on sangen outo. Delffi käy ratsastamassa ym. sitten ne jotka häärivät kotoa ja siirtelevät tavaroita paikasta toiseen vuodesta toiseen, kannustavat Delffiä menemään harrrastuksiin.
Minä käyn välillä räksyttämässä tässä ketjussa. Voisin kertoa miten tylsää elämää vietän, kun en uskalla mennä yksin enkä kaksin uimahalliin enkä muutenkaan juuri tapaa ihmisiä tässä uudessakaan työssä. Pääasiassa katselen lämpömittaria.
Toisaalta voisin tulla tähän ketjuun ihan vakituisesti ja te välillä kannustaisi ja kyselisitte minulta miksi olen tosikko tai en mene uimahalliin tai mitä sitten keksittekään ja Delffi saisi välillä olla ihan rauhassa oma itsensä.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 12.01.2017 klo 12:02

maanvaiva kirjoitti 12.1.2017 9:33
Tosikko on haukkumasana eikä mitään muuta. Usein lasketaan leikkiä tai vitsiä toisen kustannuksella ja sille pitäisi vaan nauraa ettei vaan ole tosikko.

Maanvaiva, tosikko on kylläkin adjektiivi eikä haukkumasana. Lihavakin on adjektiivi, mutta totta kai sitä voi käyttää haukkumasanana kuten tosikkoakin. Minä kutsun itseäni välillä tosikoksi, kun minun täytyy esimerkiksi kuvailla itseäni. Saatan esimerkiksi sanoa, että "joidenkin mielestä olen tosikko" tai "ehkä olen joissain asioissa aika tosikko". Olen Pompulan kanssa samaa mieltä, että kyllähän jokainen meistä saa kuulla itsestään vähemmän ihania asioita erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa kuten koulussa. On minuakin opettaja kutsunut toisten kuulle räpätädiksi, enkä siiyä yhtään tykännyt. Se on jäänyt minulle mieleen, kuten Delffillekin oma tapaus. Tuo räpätädiksi kutsuminen tapahtui myös kuudennella luokalla kuten myös Delffin tapaus. On kuitenkin oleellista, jääkö näihin tapauksiin jumiin vai siirtääkö ne mielessään taka-alalle keskittyen muihin asioihin. Lisäksi on myös sosiaalisiin taitoihin kuuluva juttu, että osaa ottaa muiden antamaa palautetta (positiivista ja negatiivista) vastaan sekä hyödyntää sitä omia sosiaalisia taitoja paremmiksi kehittäen. Kyllä tuo räpätädiksi nimittäminen vihlaisi minua aika paljonkin, mutta se sai minut myös miettimään, olenko räpätäti, mistäköhän se johtuu että minua kutsutaan räpätädiksi ja haluanko tehdä asialle jotain.

Itse asiassa minulle on syntynyt sellainen kuva sinusta Maanvaiva, että todellakin olet tosikko tai ainakin sosiaalisesti aika jäykkä ihminen. Se mielikuva on syntynyt viesteistäsi. Olet kuitenkin myös muualla kertonut, että sinulla on Aspergerin syndrooma ja olen yhdistänyt jäykkyytesi siihen (perheessäni ja suvussani on AS-ihmisiä). Tosikkoudessa tai jäykkyydessä ei ole sinänsä mitään pahaa. Ihminen ei ole yhtään muita huonompi, vaikka olisi tosikko tai jäykkä. Sosiaalisissa tilanteissa kuitenkin tulee tavallista useammin ryppyjä tai kolareita, mikä on nähdäkseni ainoa ongelma. Vika on kuitenkin molemmissa osapuolissa.

Delffistä minulle on puolestaan syntynyt kovin lapsekas ja melko passiivinen (ns. haikaileva) mielikuva. Syy, miksi me kannustetaan Delffiä esim. uimaan, taitaa olla siinä, että Delffi on varmaan 30 kertaa kirjoittanut tänne kuinka paljon hän kaipaisi kaveria, jonka kanssa voisi viettää aikaa ja jonka luokse voisi välillä mennä kylään. Ainakin varmaan 10 kertaa Delffi on valitellut, ettei ole oikein tekemistä ja ainakin toiset 10 kertaa hän on kirjoittanut kaipaavansa isosiskoa. Koska hänen päivänsä toistavat itseään sisältäen lähinnä netissä surffaamista, koirien ulkoiluttamista, lenkkeilyä ja kaupassa käyntiä, niin ei ole kovin oletettavaa, että Delffi jatkossakaan löytäisi itselleen ystävää. Delffin elämäntapahtumiin kuuluu myös yksilövalmentajan tapaamiset ja tallilla käymiset sekä nyt uusvanhana juttuna kuntouttava työtoiminta. Tallilta tai työtoiminnasta voisi kaveri löytyä. Tai koirapuistosta, mutta koirapuiston jatko oli kai epäselvä asia. Potentiaalisia kaverin löytämispaikkoja lisäämällä se ystävä/kaveri voisi nykyistä todennäköisemmin löytyä. Siksi olemme Delffiä kannustaneet uusiin juttuihin. Mitä muuta voisimme tehdä Delffin kannustamiseksi? Maanvaiva on varmaan huomannut, että olemme myös kannustaneet Delffiä myös osallistumaan Tukinetin chatteihin ja kirjoittamaan siellä chatissa ajatuksiaan aktiivisemmin (siis ei vain lukemaan muiden kommentteja).

En väitä, että minun mielikuvani sen paremmin Maanvaivasta kuin Delffistäkään olisivat välttämättä oikeaan osuvia tai oleellisia. Tuollaisia asioita minulle nyt vaan on tullut mieleeni. Ja tietenkin minulle on tullut mieleen asioita myös Rinasta ja Pompulasta yhtä lailla. Huomaan että aloin nyt selittelemään, koska epäilen ettei Maanvaiva välttämättä ymmärrä tai arvosta näitä tekstejäni.

maanvaiva kirjoitti 12.1.2017 9:33
Minusta tämä ketju on sangen outo.

Me ilmeisesti kuitenkin viihdymme täällä toinen toistemme kanssa keskustelemassa. Ei sinun ole pakko tätä lukea, jos keskustelumme ärsyttää tai tuntuu sangen oudolta. Voithan esimerkiksi aloittaa uuden ketjun, josta yrität tehdä itsesi näköistä.