Itselläni tosiaan selkä on toisinaan enemmän kipeä ja toisinaan vähemmän.
Jotenkin vähän tuntuu että tämän loppuvuoden aikana tuo selkäkipu on pahentunut.
En muista että olisi viimevuonna ollut selkä niin kipeä mitä se nyt on välillä ollut.
Lisäksi sen olen huomannut, että jos vain kerran viikossa käyn ratsastamassa, nin se ei välttämättä auta selkäkipuun. Pitäis käydä kaks kertaa viikossa ratsastamassa, niin se vois ehkä helpottaa selkäkipua. Vaikka joillakin sivuilla kyllä väitetään ettei ratsastus olis muka hyvää liikuntaa selkävaivaiselle..
Mutta omasta kokemuksestani voin sanoa, että itseni kohdalla ratsastus on auttanut selkäkipuun, kunhan käy säännöllisesti tallilla. Yks vuosihan mä kävin parhaimmillaan muistaakseni 3-4 kertaa viikossa tallilla ja en muista että selkä olisi silloin pahemmin ollut kipeänä.
Lisäksi viimevuodesta muistan kun joulunaikoihin oli 10 päivän vuokraus, niin eipä silloin tainnut olla yhtään selkäkipeä, kun kävi 10 päivän ajan ratsastamassa.
Mutta toivotaan tosiaan että jotain apua tulis tuohon selkään.
Itse olen miettinyt, että jos nyt tulis sitten lähete lääkäriin ja fysioterapeutille, niin olis mielessä ett semmoinen fysioterapeutti joka itsekin harrastaa ratsastusta, niin vois olla hyvä. (Täällä kotipaikkakunnalla on kait ainakin kaksi semmoista fysioterapeuttia, jotka harrastaa ratsastusta)
Mut joo..tänään ei tullut sitten käytyä kuin vain noin 30 minsan lenkki nuoremman koiran kanssa, koska alkoi pyryttään lunta ja koko päivän sataa lunta..Tylsää..
No, huomenna pitää sitten käydä pitempi lenkki koirien tai ainakin nuoremman koiran kanssa.. Huomenna nimittäin pitäis olla ihan hyvää keliä luvassa.
Ai niin, paketit on paketoitu ja kuusi koristeltu, mutta ei siltikään ole yhtään joulufiilistä.
Yhtenä syynä on se kollikissan vointi.
Enemmän vain odotan että alkais ns. normiarki mahdollisimman pian ja vuosikin sais pian jo vaihtua, koska vuoden vaihteen jälkeen tosiaan on heti vuoden ekalle viikolle jo vähän ohjelmaa tiedossa (terveydenhoitajan aika ja yksilövalmentajan kans tapaaminen) 🙂