Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 19.12.2016 klo 21:43

En ole muuten koskaan löytynyt ystävää työpaikalta 😠 Nämä työpaikan kautta tulleet "ystävät" ovat olleet suurilta osin hyväksikäyttäjiä. Kaikki ovat onneksi ☺️❤️ karsiutuneet.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 20.12.2016 klo 10:09

Auhh, Pompula, tuon linkin video on vaarallinen ja poistettava heti tuubista😋😋. Nyt syyllistyit jakamaan arveluttavaa materiaalia! Toivottavasti kukaan tutuistani ei näe kyseistä videota😉.
Tosiaan, ei se ystävien löytäminen mene kuin Strömsössä, mutta jostainhan niitä ihmiset ilmeisesti keksivät, ainakin joku harrastustoiminta voi edesauttaa asiassa. Ystävyys toimii parhaiten, kun on jotakin puhuttavaa ja yhteistä esim. elämäntilanteessa. Esim. Entisen työkaverin kanssa sitä ei tahdo olla, kun hän on vielä lapsivaiheessa (vaikka on vain 10 vuotta minua nuorempi). Sekään ei toimi, jos huumorintaju on tyystin erilainen tai jos toinen käyttää toista ihmistä laskiämpärinä. Ystävien karsiminen on mulla vielä opettelematta😉, mutta yritän pitää välimatkaa ja tavata harvemmin.
Hihii, tuosta aineettomasta lahjasta, Pompula! Olisin voinut harkita, mutta kun naapuri alkoi siitä puhua, että on hänkin kerran saanut vuohen, eikä ilahtunut siitä lainkaan😋. Mulle kyllä saa hommata vaikka kymmenen vuohta, kun en tavarasta välitä. Useat ihmiset haluavat kuitenkin jonkinlaisen paketin. No, sorruin sitten Pentikiin. Onhan taas kerran ostettu😠.
Lumi sulaa, jee! Kaikki eivät siitä ilahdu, mutta minä odotan kevättä ja haluan päästä metsään kävelemään.
Voikaa taas, meikä joutuu menemään nyt kaupungille. Varokaa pyyhkeitä!

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 20.12.2016 klo 12:24

Rina (ja muut), just tuossa kattelin yhden koiraharrastusseuran kursseja ja ko. seuralla alkais tammikuussa Agilityn alkeiskurssi. Mutta vähän mietityttää se, kun kurssi järjestettäis nion 20-25 km päässä..
Vähän kyllä kiinnostais tuon nuoremman koiran kans kurssi, mutta toisaalta myös vähän mietityttää että miten tuo hölmöläinen malttais keskittyä, koska koiria saattaais olla siellä 10 ja räkyttäiskö se.

Itsellänihän tosiaan oli nuorempana, varsinkin lapsena paljon kavereita, mutta nyt aikuisiällä ei oikein ole enään kavereita :/

Jotenkin vaan tuntuu että ei kukaan tämmöistä lapsellista/lapsenmielistä aikuista halua kaveriksi. Tuntuu että kaikki mun ikäiset "normaalit" ihmiset kulkee baareissa bilettämässä.

Niin, ja itsehän en tosiaan mitään isoa kaverilaumaa kaipaa ympärille. Riittäisi tosiaan että olisi edes yks kaveri, jonka kanssa vaikka vain viettää aikaa ja jutella, ja jonka tykö voisi vaikka mennä silloin(kin) kun kotona ei huvita olla.

(Juu..toistan asioita mitä olen aiemminkin kirjoitellut).

Nii, enpä kait ole asian kans yksin..mut eipä ihmisistä päällepäin voi päätellä onko yksinäinen vai ei, vaikka oliskin yksin liikenteessä.

Ai niin, eipä se autolla ajo ei ole edistynyt minnekkään :/

En tiiä pitäiskö yrittää kysellä autokouluista jotain talviajokurssia/-tunteja, vaikka on jo ajokortti..

--------------

Saapa nyt nähä minkälainen vuosi ensvuosi tulee oleen, kun ainakin alkuvuodesta alkais se kuntouttava ja se kestäis 3 kuukautta..Mut vähän kyllä tuo on alkanut mietityttään ainakin yhden asian takia (ei siitä sen enempää täällä..)

Tämä vuosi kuitenkin on ollut ihan hyvä vuosi, kun oli se työkokeilu ja koulutuskokeilu.
Mutta se että nuo saatiin aikaiseksi, niin siitä on pakko kiittää yksilövalmentajaa (vaikka yksilövalmennus alkoikin vasta syksyllä, mutta sitä ennen olin kyllä saman henkilön asiakkaana yhden hankkeen kautta).
Hän on vain ollut ihana ihminen, joka on jaksanut tsempata ja kannustaa, ja ollut myös ymmärtäväinen.

Mutta joo..täällä on tällä hetkellä loskainen ja vähän liukas keli, vähän myös aurinko yrittää paistaa.
Aamupäivästä kuitenkin tuli käytyä nuoremman koiran kans pikku lenkki (2.5 km).
Pitää katsoa käviskö sitä illasta sitten taas nuoremman koiran kans kahdestaan lenkillä. Vanhempi koira kun on vähän semmoinen kissamainen, ettei se loskakelillä oikein tykkää lenkkeillä.

Kissasta puheenollen, niin saapa tosiaan nähä että elääkö kollikissa enään kovin pitkään. Kun ei 2 eri eläinlääkäriä ainakaan mitään muka osanneet tehdä..

Mutta jos katsoo kissan silmiä, niin eipä ne ainakaan vielä oo sameat, vaikka kissa muuten on ihan luuranko, koska ei syö kunnolla, mutta juo kyllä vettä..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 20.12.2016 klo 19:31

Hmm..tänään piti olla chatti, muttei sitä näköjään olekkaan..
No, sunnuntaina pitäis kuitenkin sitten olla chatti..

Mutta joo..tälle päivälle on tullut liikuttua jonkin verran. Kolmesti käynyt lenkillä, 2 kertaa koirien kanssa (aamupäivällä nuoremman koiran kans ja iltapäivällä molempien koirien kans) ja sit kävin kävellen kaupassa.

Huomenna aattelin käydä aamupäivästä koirien kans lenkin, iltapäivästä (taas) kävellen kaupassa ja vielä sitten illasta koirien tai vain toisen koiran kans lenkillä.

Koska torstaina eli ylihuomenna jää iltalenkki tekemättä koirien kanssa, koska silloin on ratsastustunti.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 20.12.2016 klo 19:53

Pikaiset tähän. Tuli suru puseroon katistasi, Delffi. Jos kissa ei enää syö ja on laihtunut kovasti, olisi armeliasta lopetuttaa se. Eläin ja etenkään kissa ei osaa ilmaista kipujaan. Toivon todella, että jos mitään ei ole enää tehtävissä, niin eläin päästetään lempeämmille metsästysmaille. Meidänkin kissan munuaiset pettivät, jolloin se alkoi juoda luonnottoman paljon, mutta ruoka ei enää maittanut. Siinä vaiheessa lopetuspäätös oli helppo, vaikka ikävä olikin kova. Ethän anna kissasi kärsiä, Delffi!
Olen myös eutanasian kannattaja, enkä todellakaan ymmärrä, miksi varmasti kuolevan ihmisen kärsimystä pitää pitkittää. Puhutaan, että "pitää odottaa luonnollista kuolemaa", vaikka tosiasiassa lääketieteen kehittymisen myötä luonnollinen kuolema koskee muutenkaan enää harvaa ihmistä. Minä ainakin toivon saavani ruiskeen, jos parantumaton sairaus jyllää loppuvaiheessaan. Ei ole ihmisarvoista elämää, jos kivut ovat sietämättömät ja kuolemantuloa saa rukoilla tuskissaan.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 21.12.2016 klo 09:34

Valitttevasti tuo kissan lopetus ei ole minun päätettävissä, koska kissa on veljen.
Olen kyllä sanonut tuosta lopetuksesta vanhemmille, mutta se päätös on aina vaikea.

Lisäksi on käynyt mielessä, ett mitähän toinen kissa (narttu) meinas, jos tämä kolikissa pitää lopettaa. Ovat nimittäin melkein pennusta asti asunneet yhdessä.

Molemmat kissat ovat siis veljen kissoja, mutta asuvat meillä.

-----

Mutta joo..tylsä keli ulkona. Tuulee aivan älyttömästi, saa nähä jääkö koirapuistossa käynti tänään väliin. Mutta lenkillä kyllä aattelin käydä, vaikka onkin älytön tuuli ja vissiin vähän liukastakin. Selkä nimittäin tarvitsee liikettä..

Nii, ja saas nähä miten tylsiä joulu tulee tänä vuonna oleen..(toivottavasti aika menis nopeesti)
Viimevuonna sentään oli 10 päivän vuokraus, niin oli jotain muutakin tekemistä kuin kotona oloa. Sai siis kaverin kans viettää aikaa tallilla.
Tänä vuonna ei sitten olekkaan vuokrausta.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 21.12.2016 klo 10:13

Ostin tänä vuonna yhdelle henkilölle toisenlaisen lahjan, joka kyllä tuki kotimaan avunsaajaa. Annoinkin sen lahjan jo. Minusta tuntui, ettei lahjan saaja ihan hirveästi innostunut. Lahja aiheutti sellaisen asiallisen kuivan minikeskustelun. Samalle henkilölle annoin viime vuonna itsetehdyn käsityön, joka sai ilostuneen vastaanoton ja olen sen jälkeen nähnyt sen käytössäkin. Minulla on tänään viimeinen päivä käyttää yksi viime jouluna saamani lahjakortti. Aion sen kyllä käyttää ja tiedän, mitä ostan. Mietityttää kutenkin, miksi tämäkin askare on jäänyt viimeiseen päivään. Lahjakortti oli mieluinen, mutta kuitenkin olen hautonut sitä vuoden ajan. Puhti on ollut vissiin niin paljolti poissa.

Olisin halunnut tänä vuonna leipoa pipareita, matalan mielen tai vaikka lennokkaan mielen pipareita 😉. En kuitenkaan uskaltanut, koska pelkäsin syöväni niitä kauheasti ja dieettini paukkuvan sitten henkitoreissaan.

Muutama juttu vielä tänään ja huomenna on raskas päivä. Jos näistä selviän, niin taidan selvitä koko joulusta ainakin hengissä - arvosanasta viis.

Somaattisen sairauteni lääkitystä rukattiin viime viikolla ja ikäänkuin minulla olisi jo vähän kohentunut olo. Olen nyt nukkunutkin pari yötä hyvin ja vieläpä ilman unilääkettä. Se hieman nostaa mielialaakin! Tässä on sellainen erikoinen juttu, että osa lääkäreistä on sitä mieltä, että ainakin osalla ns. psykiatrisista vaivoistani olisi itse asiassa somaattinen syy. Univaikeuteni ovat yksi hyvä esimerkki. Minulla on usein univaikeuksia silloin, kun veriarvot ovat huonoja ja nukun hyvin veriarvojen ollessa kunnossa. Tästä on näyttöä useiden vuosien ajalta. Kunpa jossain vaiheessa löytyisi jokin pitkäaikainen ratkaisu...

Käyttäjä Rina kirjoittanut 21.12.2016 klo 11:27

Nukkuminen on a ja o ja taitaa olla öökin, Lukossa. Ainakin kilpirauhasjutut vaikuttavat myös mielentilaan eli keho ja mieli käyvät monesti käsikynkkää. Kiva, että yösi ovat sujuneet paremmin, Lukossa🙂🌻.
Delffi, ei mikään koira ole koulutettu syntyessään eli kyllä ne muutkin nuoret koirat häsläävät ja räkyttävät. Mitä enemmän ovat koiraseurassa, sitä vähemmän toisiin koiriin reagoivat. Siellä agilityssä voisi olla hauskaa🙂👍!
Joulu painaa päälle kuin yleinen syyttäjä ja tässä otan rennosti kuin Ellun kana. Jos joulu ei järjesty, niin järjestyy jotenkin kuitenkin. Huomenna teen viimeiset kauppaostokset ja niillä mennään. Eikä ruoka lopu kaupoista edes joulunpyhinä. Kauhea hössötys siis muutamasta päivästä.
Lahjaksi saamani tavaran suhteen tein radikaalin siirron. Laitanpa kyseisen paketin edelleen yhdelle naapurilleni. Kierrätys kunniaan. Annan kyytiä vanhoille ajattelumalleilleni.
Pitää ja tänään ehdin lenkille. Talvipäivänseisaus on pian ohitettu. Kevättä kohden!!

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 21.12.2016 klo 13:43

Huoh..miten voikin olla yhtä ihmistä ikävä..

Mutta joo..on kyllä todella tylsä keli ulkona. Tuulee ja ns. pääkallokeli eli todella liukasta. Saa nähä jääkö lenkkeilyt väliin tältä päivältä, vai saako sitä edes tuon nuoremman koiran kans käytyä lenkillä. Olis mulla yhdet liukuesteet yksissä kengissä, mutta ne kengät puristaa..En tiiä sitten että saisinko vaihettua ne toisiin kenkiin..

Toisaalta taas..pahin liukkaus on luultavasti tässä meijän asuinalueella, mutta muualla on aikavarmasti hiekoitettu kävelytiet.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 21.12.2016 klo 15:01

Delffi, alapa painostaa päälle kissan piikille viemiseksi. Ei tuo ole enää hyvää kohtelua eläintä kohden 😭

Minusta tuntuu Lukossa, että sinun lahjat meni nyt vääriin paikkoihin. Se itse tehty lahja, joka meni sille kenkulle perheelle, olisi pitänyt mennä tälle, joka osasi arvostaa itse tehtyä ja toisinpäin.

Minuun iski flunssa. Ei siis tehdä mitään. Itse tekemät pikkulahjat on kesken ja kaikki muu kiva, mitä olisin voinut tehdä, sekä jouluna ajattelemani rästien teko. Mutta kai se nyt ajatteli, että nyt on tehty tärkeimmät ja on aika flunssan tulla! Inhoan muuten ihmisiä, jotka pärskivät ilman suojaa. Juuri tuossa toissapäivänä yksi poika, eikä äiti edes sanonut mitään.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 21.12.2016 klo 17:19

Mä en mitään niin paljon kaipaa, kun sitä, että joku hemmottelis. Esim. nyt vois käydä kaupassa. Parisuhteessa se, kun toinen vie vaikka roskat, on ihan arkipäivää, mutta sen puutteen huomaa vasta, kun asuu yksin. Ihan pienet asiat. Joku vois myös tuoda herkkukorin ovesta, kiitos! Ja mä voisin voittaa lotossa, heti kun lottoan. Pitäiskö tähän nyt laittaa kaikki toiveet, jos ne toteutuiskin? 😋

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 21.12.2016 klo 18:13

Hmm..kävinpä tänään kaupassa ja vähän jäi yks asia mietityttään, mut voi olla ett ehkä kuvittelen tän asian mikä mietityttää..

Mutta joo, nyt on terveydenhoitajalle tullut aika ja se on jo vajaan 2 viikon päästä (vuoden vaihteen jälkeen).

Rina, juu..tulihan tänääkin kun kävin lyhyehkön lenkin nuoremman koiran kans, niin yks koiranulkoiluttaja vastaan ja silläkin oli räksyttävä koira. Että onhan niitä kyl muitakin koiria jotka räksyttää. Vähän kyl tekis mieli ilmoittautua agilityn alkeiskurssille, mutta se vain mieitityttää kun sitten ei pääsis 6 viikkoon kuin vain toiselle talille tunnille..

Pompula, oon siitä monesti sanonut kyllä.. Mutta eipä nuo vanhemmat oikein kuuntele..
Jos mitään ei voi tehdä, niin omasta(kin) mielestä on rakkautta osata päästää irti.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 21.12.2016 klo 19:51

Rina: Todellakin nukkuminen on hirveän tärkeää ja unen puute tuntuu niin kehossa kuin aivoissa. Toivottavasti paremmat yöt nyt pysyvät ilonani pitkäänkin. Teitkö siis sellaisen tempu, että annat tänä jouluna naapurille tänä jouluna saamasi lahjan (pikakierrätys), vai oletko saanut kyseisen lahjan aiemmin. Minua aina naurattaa muslimien Ramadan-lahjominen. Perheen pää saattaa antaa vaikka 100 euroa ystävän perheelle. Tämä antaa 100 euroa seuraavalle perheelle jne., kunnes se alkuperäinen aatanen on palannut alkuperäiselle lähettäjälle. Siinä on todellista KonMari-henkeä, kun kenenkään käsiin ei jää turhaa krääsää. Muslimilapset saavat vanhemmiltaan rahaa, jota heidän ei tarvitse antaa eteenpäin ja he kyllä usein ostavat jotain krääsää. Hyvä että sinä Rina olet ajantasalla; kevättä kohden todellakin!

Pompula: Annoin tänä vuonna samanlaisen itse tehdyn lahjan sille typerälle perheelle kuin viime vuonna tälle lahjasta innostuneelle ystävälleni. Tein viime vuonna sarjatuotantona niitä, mutta silloin vain pieni osa valmistui ja pääsi pukinkonttiin. Tänä vuonna olen sitten jakanut loput pois. Olet kyllä oikeassa, että lahjat menivät ikäänkuin vääriin osoitteisiin, mutta en viitsinyt antaa ystävälle samaa lahjaa kuin viime vuonna. Minua muuten harmitti viime vuonna, etteivät kaikki käsityölahjani valmistuneet ajallaan. Tänä vuonna vastaavasti iloitsin siitä, että minulla oli melkein valmiita lahjoja monille.

Delffi: Minäkin kannustan sinua johonkin uuteen harrastukseen. Täytyy kyllä sanoa, että on ollut kiva huomata, että sinä olet aktivoitunut chateissa paljon. Ja meillekin tähän ketjuun kirjoitat pidempiä ja värikkäämpiä viestejä kuin ennen. Siksi uskonkin, että onnistuisit myös ystävystymisessä kunhan pääsisit kohtaamaan potentiaalisia ystäviä. Minusta sinun ajatukset ajotuntien ottamisesta olivat järkeviä. Kyllä autokoulusta voi ostaa tunteja, vaikka olisikin jo ajokortti taskussa. Lisäksi minulle tuli sellainen juttu mieleen, että etkö voisi aloittaa kuntosaliharrastusta niin, että siihen sisältyisi aluksi kuntosaliohjausta. Jos tiedän kotikaupunkisi oikein, niin siellä on ainakin pari yksityistä kuntosalia, joissa voi saada yksilöohjausta kuntosalin käyttöön. Yksityiset salit ovat tietenkin uimahallin kuntosalia kalliimpia, mutta jos oppisit käyttämään laitteita ja noudattamaan kuntosaliohjelmaa, voisit myöhemmin ehkä siirtyä omatoimisesti harjoittelemaan uimahallin salille. Ajattelin tässä myös sitä sinun selkävaivaa. Monesti kuntosalia suositellaan selkävaivaisille.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 22.12.2016 klo 22:54

Lukossa, olen kyllä tuota agilityn alkeiskurssia miettinyt paljon..toisaalta tekis mieli ilmoittautua nuoremman koiran kans, mut toisaalta en oikein tiiä..

Niitä ajotunteja olen tosiaan miettinyt, mut ne jaksaa aika paljon ja siihen päälle vielä se mahdollinen autokoulun auton ns. vuokraus..

Kuntosalia olen kyl miettinyt, mut yksin ei oikein salille tuu lähdettyä.

No, vuoden vaihteen jälkeen onkin terveydenhoitajalle aika, joten saa nähä miten sitten nuo selän asiat etenee..
Tuleeko lähete lääkäriin tai/ja fysioterapeutille..

Ni, ja onhan täällä kyllä noita kuntosaleja kait ainakin 3..

-----

Mut joo..
Tänää (torstaina) tuli käytyä koirien kans reilun tunnin lenkki.
Lisäksi tänää oli myös ratsastustunti..

Kuitenkin liikunnasta huolimatta tuo selkä on tällä hetkellä todella kipeä.. (tätä kirjoittaessa makoilin ns. lepotuolissa)

Mut pitää nyt yrittää tämän selän kans toistaiseks jaksaa, koska joka päivä selkä ei ole kipeä..toisinaan on enemmän ja toisinaan vähemmän tai ei välttämättä ollenkaan.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 23.12.2016 klo 08:33

Päivä on jo kaksi minuuttia pidempi, vai miten se menikään.

Nukuin viime yönä ihan hyvin, mutta heräsin kyllä useamman kerran. Eli ei sitä täydellistä unihelpotusta vielä ole tullut, mutta näinkin on ihan kohtuullisen hyvä.

Ei tunnu yhtään joululta nyt.