Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?
Hei kaikille!
Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.
Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.
Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻
Eilen yritin tänne kirjoittaakin, mutta sain viestin taas häviämään. Nyt en enää muista mitä meinasin kirjoittaa. Tavaroiden hävittämisestä ainakin kirjoitin. En ole KonMari-kirjaa vieläkään lukenut. Se on joulupaketissa (minulta minulle). En siis toteuta KonMari-menetelmää vielä, kun Pompula kysyi. Eikä tämä minun touhu kyllä järjestelmällistä ole! Ehkä sellainen olo tulee viesteistäni, mutta totuus on toisenlainen. Googletin ihan, että mikä on PartyLite. Luin ihan yrityksen taustankin ja naisten bisnesideanahan se on ihan hieno, mutta ainakin suuremmassa määrin kyse on mielestäni melkoisesta krääsästä. Hintoja ei sivuilla paljastettu. Jäin miettimään, että olisiko Rinan mahdollista nyt alkaa tehokkaasti käyttämään ko. tuotteita pois. Tai voisiko niitä antaa lahjoina joillekuille? En kyllä paheksu kirpputorille viemistäkään. Tämä minun tavaran poistoni on melkoisen hidasta puuhaa, mutta yritän löytää esineille ns. uuden kodin. Osa toki menee ihan roskikseen, mutta muiden kohdalla mietin, mikä olisi sille tavaralle ns. oikea paikka. Joitain olen antanut lahjoiksi ja nytkin on edessä yhden kaverin, jota en ole nähnyt tosi pitkään aikaan, tapaaminen. Siis tapaamiseen minua alunperin motivoi lahjojen antaminen (=saan pari tavaraa pois), mutta nyttemmin enemmän kiinnostaa itse kaveri ja hänen tapaaminen. Eilen toinen ystävä kävi kotonani ja hän tietää jotain tavaran hävittämisestäni. Hän kyllä totesi ystävällisesti, että "ei vielä näy missään" 😀😋🤕🙂👍. Hän on itsekin melkoinen hamsteri, joten en pidä hänen sanomistaan mitenkään pahana. Eilenkin kuitenkin lähti neljä tavaraa pois, mikä on toki tosi pieni luku, mutta lähtipä kuitenkin. Minulla on muuten muuttunut myös näkökulma kirpputoreihin. Näen nyt useimmat niistä paikoista "roskatoreina". Eli pidän suurinta osaa kirppareiden tavaroista roskina. Toki joskus toisen roska on toisen aarre, mutta mielestäni kirppareille annetaan liikaa ihan silkkaa roskaakin. Siksi yritän itse laittaa pahimmat roskat roskiin sen sijasta, että tuuppaisin niitä kirppareille. Se helpottaa, että nykyisin jätteitä poltetaan. Tästä näkökulmasta kyllä näen, että sellaiset PartyLitet voisivat kirpparilla olla iloinen löytö jollekulle. Kirpparille voi antaa hyviä/arvokkaita tavaroita. Kirppareiden lisäksi myös ihan uutta tavaraa myyvät kaupat ovat muuttuneet mielessäni turhan tavaran tyrkytyspaikoiksi. Materia näyttäytyy turhana krääsänä. Mietityttää myös menneiden vuosikymmenten elämä. Ennen vanhaan kaikilla oli kirjahyllyssään posliinieläimiä, matkamuistoja ulkomailta, koriste-esineitä, kynttilöitä yms. Eihän sellaista enää harrasteta. Muoti ja elämäntavat muuttuvat. Monet ovat jo hävittäneet kirjansakin (käyttävät kirjastoa tai e-kirjoja), cd-levynsä (käyttävät musiikin suoratoistoa), dvd-levynsä (käyttävät Netflixiä yms.) LP-levyistä tai VHS- ja C-kaseteista nyt puhumattakaan. Näitä kaikkia näkyy kirppareilla. Se on kai sitä kotien digitalisaatiota ja modernisointia. On useammissa yhteyksissä kirjoitettu, että etenkin nuoremmat ikäluokat eivät arvosta materiaa, vaan ostavat tavaran sijasta elämyksiä. Olisi kiva tietää, näkyykö tämä suuntaus kaupanteossa. Eli meneekö krääsän- ja materian tuottajilla huonommin kuin ennen. Uuden tavaran kaupoissa tuntuu, että kaikenmaailman krääsää on edelleen yhtä paljon myynnissä kuin ennenkin. Tämmöisiä ihmeajatuksia pyöritellessä olen myös miettinyt, että olisi kiva, jos näkisi konkreettisesti kaikki ne tavarat, joista on itse jo onnistunut luopumaan. Siinä olisi ollut aihetta valokuvaamiseen, mutta eipä tullut itselle mieleen. Ammattijärjestelijät kuulemma usein ottavat ennen ja jälkeen -valokuvia järjesteltävistä kohteista.
Rina, jossain ammattijärjestelijöistä kertovassa jutussa luki, että suomalaiskoteihin kertyy erityisesti paperia ja vaatteita. Kyllä minullakin on molempia niin, ettei oikein hyllyihin ja kaappeihin mahdu. Jaksaisinpa käydä papereiden kimppuun.
Ai niin Pompula, on divareita edelleen. Tai en minä tiedä, mikä on divarin ja antikvariaatin ero. Useimpien nimi on nykyään antikvariaatti. Sain myytyä sellaiseen kymmenkunta romaania ja kasan vanhoja, vähän arvokkaampia lehtiä. Vieläkin voisi nurkista löytyä antikvariaattitavaraa, mutta etenen pikku hiljaa...
Voi kumpa se Delffin kisuli alkaisi voida paremmin. Onpahan nyt ainakin tutkittu kunnolla.
Delffi kirjoitti 27.11.2016 0:19
Tuolla aikaisemmin mietin, että kehtaisko sitä ostaa yksilövalmentajalle joululahja. Mutta nyt mietin, että jos kokeiliskin askarrella jotain..
Löysin nimittäin tämmöisen sivun http://www.kotivinkki.fi/joulu/tee-itse-jouluksi
Tuolla on kaikenlaisia askarteluohjeita.Lisäksi googlettamalla voi löytää vielä lisää askarteluohjeita, mutta tuolla olis ehkä yks, minkä voisin kokeilla itse tehdä.
Delffi: Minusta askartelu on hyvä idea. On kiva antaa lahjaksi jotain itsetehtyä. Minäkin olen antanut joillekin omille työntekijöilleni sellaisia lahjoja. Samoin pyrin yleensä askartelemaan kortit itse. Sinun kohdalla askartelu voisi olla myös hyvää ajanvietettä, kun siitä on joskus puhuttu, että sinulla on vähän tekemisen puutetta. Eli rohkeasti vain askartelemaan!
Jokin Rinan touhuamisesta taisi tarttua tänne 🙂 Olen saanut tänään jotain aikaiseksi. Mietin tuota kirjahylly asiaa. Mietin mitä siellä säilön ja kuinka usein käytän. Sen perusteella saisi kai kaikki viedä johonkin, mutta ei sitä tule niin usein kuunneltua cd-levyjä (c-kasetteja ja lp-levyjäkin omistan 😉 enkä meinannut niistä luopua), tai selailtua kirjoja. Kuitenkin siellä on ne säilytettävät, muut vielä raakkaamista odottavat ovat ympäri kämppää ja onhan siellä dvd:t myös.
Kivoja askarteluja tuolla. Tee ihmeessä jotain itse Delffi. Eikös ne PartyLitet ole yleensä kynttilänjalkoja. Miten niitä käyttää pois? 😀 Vai onko heillä myös kynttilöitä valikoimassa? En tiedä, enkä ole googlaillut. No hyvä, että ei missään näy, kun täällä on vähän samanlainen tunne Lukossa. Enpähän ole yksin 😉 Minun oli tarkoitus tehdä isoja rykäisyjä viikon alusta, mutta taisi aikataulut muuttua. Ahdistaa, kun jokin tietty asia vie liian kauan. Kaikki rempallaan.
PartyLitet : On ne kynttilöitä kanssa, lähinnä tuoksuvia sellaisia. On mulla niitäkin ylimäärin, mutta tarkoitus olisi päästä eroon niistä ns. somisteista, toisella nimellä kupposista sun muista koristeellisista kynttilänpidikkeistä. Ja pääseehän niistä, kun vie kirppikselle. Nehän ovat kysyttyjä, koska ovat hinnakkaita. En sitten tiedä, erottaako niitä mikään muu kuin hinta yleisestä krääsästä😋.
Hyvä, hyvä Pompula, jos sulla oli touhukas päivä 🙂! Tänään mulla on tahmea päivä, kun jouduin asianhoitamisen vuoksi heräämään aikaisin. Nukuttaa ja laiskottaa. Laitoin hernekeiton tulelle, jotta pääsisin loppukinkusta eroon. Jos en laita keittoon muutoin suolaa, niin liha ehkä maustaa sen sopivaksi.
Viikonloppuna sain setvittyä paperit (siis kansiot) loppuun ja hyllyistä tyhjeni yhteensä 14 isoa kansiollista turhia papereita. Joudun siis käymään kansioiden paperit yksittäin läpi ja pohtimaan, mikä on säästettävää. Yhdistelin sitten säilyttämisen arvoiset jäljelle jääviin kansioihin. Uskon, että tuo olikin tämän huushollin suurin työ. Vaatepuoli on ehkä seuraavaksi suurin urakka, mutta sitä en ole vielä aloittanut. Puolet kirjoista olen jo kasannut muualle vietäviksi. Ai niin, on sitä vielä yksi kirjoituspöytä tyhjennettävä😠.
Hyvää koulutuskokeilupäivää Delffille! Palauduitko väsymyksestä viikonloppuna?
Lukossa: kyllä neljä tavaraa on sekin jotain! Varsinkin sellaiselle, joka on vuosia vain kasannut tavaraa😋. Enkä nyt puhu sinusta. Siis välttämättä😉!
Rina kirjoitti 28.11.2016 11:33
Viikonloppuna sain setvittyä paperit (siis kansiot) loppuun ja hyllyistä tyhjeni yhteensä 14 isoa kansiollista turhia papereita. Joudun siis käymään kansioiden paperit yksittäin läpi ja pohtimaan, mikä on säästettävää. Yhdistelin sitten säilyttämisen arvoiset jäljelle jääviin kansioihin. Uskon, että tuo olikin tämän huushollin suurin työ. Vaatepuoli on ehkä seuraavaksi suurin urakka, mutta sitä en ole vielä aloittanut. Puolet kirjoista olen jo kasannut muualle vietäviksi.
Rina: Sinä olet aivan uskomattoman, mielettömän, verrattoman, ällistyttävän ja hirvittävän tehokas. Istun täällä sohvan nurkassa silmät pyöreänä ja suu ammollaan. Mistä ihmeestä saat noin hurjasti tarmoa, kärsivällisyyttä ja päätöksentekokykyä? 14 kansiollista!!! Paperit yksitellen läpi käyden!!!! Olet aivan käsittämätön! Haluaisin kovasti, että kuvaisit jotenkin sanallisesti sitä, miltä siellä näyttää ennen ja jälkeen. Entä millä fiiliksellä teet työtä? Ovatko muut kommentoineet tai ihmetelleet kohtuullisen nopeasti syntynyttä villitystäsi? Mitä mieltä he ovat aikaansaannoksistasi?
Pompula: Täältä paketillinen urakointivoimia sinne suunnalle. Mulla ei siis (vielä) asunnossa oikeastaan missään kai näy tavaran vähentämispuuhat, mutta kyllä varastoon ja kaappeihin on tullut tilaa. Pikku hiljaa vähän sinne tänne. Ehkä jossain vaiheessa alan käydä tehokkaammin pienempiä alueita läpi vaikka konmarittamalla. Olen kaikesta huolimatta tyytyväinen tähän etenemiseen, siis suuntaan, ettei uutta tule ovesta sisään, mutta ulospäin virta vetää (vaikkakin hitaasti). Ja aika isoja kassillisia mä tavaraa ulos roudaan viikoittain, joten JOSKUSHAN sen täytyy alkaa näkymäänkin.
Delffi: Mulla kuluu aika paljon aikaa käsillä tekemiseen eli neulomiseen ja askarteluun. Ehkä säkin voisit jopa löytää itsellesi harrastuksen siltä alueelta. Blogeja on hirveästi ja niiden selailemiseenkin menee aikaa, kun etsii itselleen kivoja ideoita.
Mulla on ollut tosi tahmea päivä. En ole saanut tänään juuri mitään aikaan. Piti soittaa puheluita ja vaikka mitä, mutta en ole saanut asioita tehtyä. Lauantaina sain tosiaan neljä tavaraa poistettua ja sunnuntain luku oli kahdeksan, koska kaivelin kaapeista turhia lasipurkkeja kierrätykseen. Parhaimmillaan mulla on ollut sellaisia 30 tavaran päiviä, joten joskus homma etenee hieman vauhdikkaammin. Tänään aion heittää pois joitakin lehtiä ja lisäksi kurkkaan yhteen lankalaatikkoon, että miten hurja urakka siellä on edessä. Tällaista hidasta etenemistä tämä on. Ihan kuin laihdutuskuurikin. Paino on taas laskenut muutamia satoja grammoja. Pääasia siinäkin on, että suunta on alaspäin.
Huoh..taidan luovuttaa ja ostaa joululahjat ihan itse.
Yritin nimittäin tehdä lumisadepalloa/-purkkia, mutta pöh..eipä se onnistui.
http://www.kotivinkki.fi/joulu/tee-itse-jouluksi/tee-itse-lumisadepallo
Tuon ohjeen kans kokeilin, mutta liekkö aineet on väärät. Glyeserolin tilalla kokeilin vauvaöljyä ja sit kokeilin myös textile cleneriä, lisäks hileen tilalle kokeilin koristelunta, mutta eipä toimi. Hiutaleet vaan tarttuu toisiinsa kiinni ja nousevat ylös, eivätkä leiju alas 🙄
Rina, kyllähän sitä ainakin aamulla kohtuu pirteänä heräs. Mutta tänään pitäisi yrittää mennä aikaisemmin nukkumaan, koska pitäis ehtiä 7.10 lähtevään linkkaan..
Mutta aamuherätykset ei kuitenkaan ole mun juttu..
Onneks enään 4 päivää ja sit on koulutuskokeilu ohi..
Väsyttää..Ei kyl ole mun juttu nämä aamu heräämiset.
Vielä pitäis jaksaa tämän päivän lisäks 3 päivää..
Delffi kirjoitti 28.11.2016 18:47
Huoh..taidan luovuttaa ja ostaa joululahjat ihan itse.
Yritin nimittäin tehdä lumisadepalloa/-purkkia, mutta pöh..eipä se onnistui.
http://www.kotivinkki.fi/joulu/tee-itse-jouluksi/tee-itse-lumisadepallo
Tuon ohjeen kans kokeilin, mutta liekkö aineet on väärät. Glyeserolin tilalla kokeilin vauvaöljyä ja sit kokeilin myös textile cleneriä, lisäks hileen tilalle kokeilin koristelunta, mutta eipä toimi. Hiutaleet vaan tarttuu toisiinsa kiinni ja nousevat ylös, eivätkä leiju alas 🙄
Aika vaikeaa juttua yritit tehdä, vaikka tuossa ohjeessa todetaankin, että työ on helppo. Musta tuntuu siltä, että tuontyyppisessä askartelussa tarveaineita ei oikein voi korvata muilla aineilla. Esimerkiksi tekolumi on paljon "tarttuvaisempi" materiaali kuin askarteluhileet. Toivottavasti et nyt kuitenkaan luovuta askartelujuttuja tämän takaiskun takia. Mullakin aina välillä hommat menee ihan puihin tai vähän puihin, mutta sitten tulee taas niitä onnistumisiakin. Sellaista se vähän on. Jos haluaisi aina onnistua, voisi pysytellä tiukasti niissä vanhoissa tutuissa malleissa ja tarvikkeissa, mutta vaihtelun- ja kokeilunhalu ajaa uusien juttujen pariin, vaikka silloin täytyykin kestää epäonnistumisia.
Delffi, pitää olla täsmälliset aineet, niin varmasti toimii🙂. Kivan näköinen tuo askartelujuttu!
Lukossa, ensiksikin - teen hävityshommaa silloin kun huvittaa. Jos yrittäisin koko päivän olla asian äärellä, niin tuskin saisin mitään aikaan. Fiiliksellä "tämä on vapaaehtoista" saan urakoitua hyvällä hetkellä.
Yksittäiseen paperiin ei voi käyttää montaa sekuntia eli kyllä päätöksen pitää tapahtua ripeästi. Edelleenkin teen vaiheittain : ilmiselvät roskat heti pois. Jos paperi on yli kymmenen vuotta vanha, niin useimmiten se on joutava. Sitä paitsi useimmat tiedot löytyvät netistä. Toiseen pinoon se tavara, joka ehdottomasti säilytetään esim. Talopiirustukset, osakepaperit, todistukset, pankkitunnukset, kiinteistöön liittyvät tiedot. Resepti-ja terveyskansio, työeläkeotteet (vaikka nekin löytyy netistä). Palkkaotteet, vanhat paperiset tilitiedot- pooooiiis!
Kolmas pino syntyy ns. Epävarmoista tapauksista. Käytännössä kuitenkin jo toisella selaamisella suurin osa menee niistäkin roskiin. Tieto löytyy on-line. Keräämäni ruokareseptit hävitin myös. Vanhat luennot-pois. Siis kaikki sellainen, jossa on muka ollut pelkästään "tunnearvoa", heitetään pois. Äitienpäiväkortit, paperiset valokuvat säilytetään. Matkamuistoksi otettuja esitteitä ja karttoja- hus roskikseen. Niitä saa uusia matkoilta. No, tätä listaa voisi jatkaa😋.
Ja kyllä se näkyy, kun kirjahyllystä lähtee tavaraa ja kaikkinainen paperisilppu joutuu joko kansioihin tai ulos. Mutta ehkä mulla tuo lähtötilanne oli vain niin kaamea- esim. Verotukseen liittyviä papruja parinkymmenen vuoden ajalta😋. Ehkä tästä kodista ei tule mitään japanilaisasumusta, mutta viihtyisä kumminkin!
En tiedä, millä tekniikoilla muut vähentävät tavaraa! Joku systeemi täytyy ehkä olla, jotta toivottomasta tulee hallittava. Mitään katumusta en ole tuntenut, vaikka näistä "tunnetavaroistakin" olen luopunut.
En koe olevani mitenkään tehokas, kun suuren osan päivästä sitä en ole. Luonteeltani olen kuitenkin urakkahenkinen, mikä on joskus psyykkinen rasite, jos urakka on liian suuri. Silloin palikat hajoaa ja ahdistun. Oma psyyke on suurin este, ei urakka itsessään. Moni pikku juttu voi tuntua ylivoimaiselta, joskus taas iso asia helpolta. On vaikea selittää itselleen, miksi näin. Luulen, että ainakin Lukossa koet samoin näitä asioita. Ja Pompula myös. Sekä moni muu.
Delffi! Päätit sitten aloittaa vaikeimmasta päästä 😀 😀 Siinä lumisadepallossa pitää nimenomaan olla glyserolia, ei sitä voi vaihtaa mihinkään ja lumi pitää olla ohjeessa mainittua. Tee jotain helpompaa, tai aloita ihan alusta 😋
Glyseriini, korjaa hän. En ole koskaan tuollaista tehnyt, mutta tiedän, että siinä pitää olla just eikä melkein samat tuotteet ja se glyseriini nimenomaan saa ne hileet leijumaan, eikä liittymään kiinni toisiinsa. Puhdista siis purkki kunnolla, jos yrität samaa uudelleen.
Kyllä, olen myös urakka-henkinen. Eikä 14 mappia suinkaan välttämättä ole iso juttu. Olen itsekin aikoinaan mappeja siivonnut. Esim. jos säilyttää mapeissa opiskelumateriaaleja, tai maksettuja laskuja, niin työ on aika helppoa. Minulla on saamaton päivä tänään. Heräsin kahteen kertaan, ennen kuin nousin lopulta ylös ja nytkin luen sängyssä. Ei mene putkeen tämä viikko, mutta haittaaks se? 😀
Kiitos urakointivoimien lähetyksestä Lukossa! Olikohan sulla oikea osoite? 😉 😀 Tais mennä naapuriin, tai jonnekin. Mä en jaksais tota tavaroiden laskemista. Se tuntuis ahdistavalta ja hyydyttäis koko työmotivaation. Juuri eilen vein kierrätykseen tavaraa ja tällä viikolla vielä varmasti lisää. Nyt vaan röhnötän. Onneksi on vasta tiistai, vaikka tuntuu ihan keskiviikolta 🙂
Rina kirjoitti 29.11.2016 13:32
En koe olevani mitenkään tehokas, kun suuren osan päivästä sitä en ole. Luonteeltani olen kuitenkin urakkahenkinen, mikä on joskus psyykkinen rasite, jos urakka on liian suuri. Silloin palikat hajoaa ja ahdistun. Oma psyyke on suurin este, ei urakka itsessään. Moni pikku juttu voi tuntua ylivoimaiselta, joskus taas iso asia helpolta. On vaikea selittää itselleen, miksi näin. Luulen, että ainakin Lukossa koet samoin näitä asioita. Ja Pompula myös. Sekä moni muu.
Joo, Rina, eiköhän me samoista fiiliksistä ja olotiloista kärsitä. Mulla (ja ehkä teillä muillakin) vaikuttaa paljon nukkuminen. Taas viime yönä nukuin niin surkeasti, että ihan nuokun nyt päivällä. Heräilin yöllä ties kuinka monta kertaa ja vaeltelin peitto kainalossa sängyn ja sohvan väliä keskellä yötä internettiinkin surfaten. Aamulla kellon soidessa (oli pakkoherätys) olinkin jo hereillä, vaikka jonkinlaisessa koomassa istuinkin. Lienee ilmiselvää, etteivät aivot ole tällaisten öiden jälkeen kovin timmissä kunnossa päivän koitoksiin.
Rina: Fiilistelen ihan noiden onnistumistesi kanssa 🙂. Jätit muuten kertomatta, miten muut ihmiset ovat suhtautuneet raivaamiseesi. Kerro, kerro!! On niin ihana lukea toisen onnistumisista! Mä pysyn omassa tyylissäni eli vähintään tavara päivässä, mutta eilenkin tuli yli kymmenen tavaraa lopulta poistettua. En nyt ehdi oikein urakoida materiaa, kun olen kiinni muissa hommissa. Suunnitelmissa kuitenkin on, että jossain vaiheessa teen selkeämpiä urakoita. Tuntuu kuitenkin kivalta, että voin joka päivä pikkuriikkisen edistää pitkän tähtäimen tavoitetta. Vaikka mullakin on poisheitettävää tavaraa ihan kunnolla, niin esimerkiksi asiakirjojen suhteen mulla ei noin pitkältä ajalta löydy tositteita kuin sulla. Mulla on kuitenkin sellainen ongelma, että esimerkiksi terveyspapereita multa löytyy useampina kopioina. Eli mun täytyy jotenkin käydä ne läpi niin, että vain yhdet versiot säilytetään ja muut tuhotaan. Vielä en jaksa. Mullakin on ollut kaikkia matkamuistokarttoja yms. Niitä olen jo aiemmin heittänyt pois. Tätä kirjoittaessani näin kirjahyllyssä kolme kirjaa, jotka menee ilmaishyllyyn. Tai ehkä sittenkin viisi. Tänäänkin kuitenkin nettikirpputorilla meni kaupaksi yksi esine, jonka en uskonut menevät kaupaksi. Kolme viimeistä ostoa ovat olleet tosi yllättäviä. Siinä mielessä on arpapeliä viedä osa ilmaishyllyyn/kirpparille ja laittaa osa nettimyyntiin. En todellakaan osaa päätellä, mikä ihmisiä nettikirpparilla miellyttää. Tykkään kuitenkin tästä monikanavaisesta tavaran poistamisesta, enkä millään jaksaisi yrittää kaupata kaikkea sitä, mistä luovun. Jotain kicksejä kuitenkin saan tuosta nettikirpparitoiminnasta. Sehän on minulle ihan uusi kokemus ja sopii tällaisen sairauslomalaisen aktiviteetteihin.
Huoh..enpä pääse enään takas chattiin, kun netti meni ja pätkäs just kun olin chatissa.
Nyt vaan sivu hokee, että olet jo chatissa..vaikka en ole..ärsyttävää 😠