Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 25.11.2016 klo 13:26

Rina kirjoitti 25.11.2016 9:58
Lukossa itse on tehnyt katoamistempun😋? Suo meille janoisille ja nälkäisille pari riviä 😀🙂🌻!

Huomenta! Heräsin siis juuri. Koko yön etsin unta. En tiedä, miksi se oli niin kadoksissa. Olin ottanut unilääkettäkin. On ollut kova kiire ja yöunet ovat olleet aika kehnoja jo viikkotolkulla. Päivisin olen kovin väsynyt ja silti on pakko saada asioita aikaan. Nyt saan viikonlopun onneksi melkein kokonaan levättyä. Ihan huimaa ja päässä surisee. Johtuu varmaan univeloista ja vastaavista. On pitänyt kommentoida monia juttuja, mutta en ole vielä ehtinyt/jaksanut. Yritän saada päivää käyntiin vahvalla kahvilla. 😴

Käyttäjä Rina kirjoittanut 25.11.2016 klo 19:22

No voi räkä, Lukossa - siis tuo unettomuusjuttu. Väsyneenä on puhti pois😴. Meneekö sulla unirytmi sekaisin myös kaamoksesta johtuen? Saatko kuitenkin jonkun tunnin nukutuksi, vaikka väärään aikaan?
Olen taas paiskonut tavaroita menemään säkkikaupalla. Työlästä on käydä paperi kerrallaan läpi, mikä joutaa jo roskiin. Henkilötietoja sisältävät joudun polttamaan. Tarpeellista säilytettävää on todella vähän! Vuosikymmeniä mappeihin kerääntyneet "muka tärkeät" saavat mennä. Takuukuittejakin löytyi mapillinen, vaikka takuut ovat menneet umpeen jo aikoja sitten. Kodinkonehan kestää nykyisen ne hulppeat pari vuotta😎.
Kylmiössä yön jäähtynyt kinkku maistui tänään eilistäkin suolaisemmalta😝. Sian uhrautumisen vuoksi yritän kuitenkin pitää koipea tarjolla. Pitää leikata "ohuen ohuita" siivuja.
Pompula mainitsi nähneensä outoa unta. Minunkaan uneni eivät ole olleet viime aikoina hääppöisiä. Näin nimittäin unta, että olimme ostaneet uuden talon sitä kuntotarkastamatta. Kun tulin uuteen kotiin, yhdestä vesihanasta suihkusi vettä. Ja koska talossa oli kylmä, suihkuava vesi pöllysi lumena pitkin lattioita. "Lunta tupaan" siis🙄. No, ei sentään tsunami vienyt koko taloa.
Kun yöt ovat seikkailuja täynnä, voi päivisin keskittyä siivoamiseen, eikö😐

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 26.11.2016 klo 12:24

Rina: Olen ihan kateellinen tuosta tavaranhävitysvauhdistasi. Samalla olen toki kauhean onnellinen puolestasi, että olet saanut moisen tehovaihteen päälle. Näin mielessäni pyörremyrskyn joka etenee talossanne positiivista jälkeä aikaan saaden. Oletko huomannut tavaran vähentämisen vaikuttavan psyykeesi mitenkään? Minulla on ollut hyviä fiiliksiä, kun olen saanut tavaraa konkreettisesti poistettua nurkistani, siis esimerkiksi heti sen jälkeen, kun olen kantanut jotain kierrätyslaatikoihin. Toivottamuutta on ollut jättimäisen urakan äärellä. Kuten Pompulakin sanoi, tulos ei vielä näy kodissa. Toisaalta nyttemmin olen saanut mm. tilaa kirjahyllyyn ja niitä aukkoja usein ihailen toiveikkuutta niistä tankaten. Minä aion ottaa tämän viikonlopun tosi rauhallisesti, koska viikko oli niin rankka. Yritän kuitenkin lehtiä laittaa paperinkeräykseen. En ole mielestäni ollut yhtään stressaantunut ajankohtaisista kiireistäni. Olen kokenut vain väsyväni niistä. Nyt nukuin yöni paremmin, mutta näin sellaista unta jossa katselin itseäni ns. vieraan silmin. Olin todella ahdistuneen ja hermostuneen oloinen sekä pyörittelin päässäni juuri näitä ajankohtaisia stressejäni. Eli ehkä uni yritti kertoa minulle jotain 😀. Sinun lumisadeuni oli ihana. Aivan kuin joku kohtaus Potter-elokuvista tms.

Pompula: Olen todellakin saanut nettikirpputorin toimimaan. Olen tehnyt jo aika monta kauppaa. Pidän hintoja niin alhaalla, että se on enemminkin jännä harrastus kuin mikään tuloa tuottava bisnes. On kuitenkin kiva lähetellä uudenveroisia ja hyväkuntoisia tavaroita uusiin koteihin. Tässä joutuu niin paljon laittamaan tavaraa ihan roskiinkin. Olen myös vienyt divareihin (muutaman lantin sieltä saaden), lahjoittanut kirjastoon, antanut lahjaksi muutamille ystäville, lahjoittanut kirpputorille, vienyt kirjojen ilmaishyllyihin, lahjoittanut kierrätyskeskukseen, vienyt ongelmajäteautoon, lahjoittanut netti-ilmoituksen kautta jne. Eli monipuolisesti tässä tulee eri kierrätyskanavia käytettyä ja niitä opittuakin. Jos haluat oikeasti tilaa kotiisi, niin suosittelen kyllä jonkinlaisen ostokiellon asettamista itsellesi.

Delffi: Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua sinulle! Toivottavasti saat univelkoja nukuttua ja akut ladattua ensi viikkoa varten. On hyvä, että sinulla on pian nuo neuvottelut edessä. Siellä varmaan taas selviää jatkostasi jotain uutta.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 26.11.2016 klo 15:34

Rina, itsekin mietin tuota verikokeessa käyntiä. Sitten tein tässä yksi päivä niin, että olin ostanut suklaata. Söin noin 3-5 konvehdin oloista palaa ja tuli paha olo. Myöhemmin makasin sängyssä ja alkoi tehdä mieli suklaata. Otin loppupussin viereen ja söin kaiken. Ei pahaa oloa. Luin netistä, että sokeri säätelisi verenpainetta jopa suuremmin, kuin suola. Tämä voi siis johtua myös verenpaineesta.

Nukuin huonosti. Menin syömään illalla ja yöllä leipomuksiani ja unesta ei tullut mitään. Nyt on maha kipeä. Aamusta näin jotain painajaismaista unta.

Noita kaikkia kierrätyksen saroja olen itsekin käyttänyt Lukossa. Divariin en ole kylläkään viime aikoina törmännyt. Ilmeisesti niitä kuitenkin vielä löytyy
😐

Taida tulla tästä päivästä mitään. Ainakaan mitä suunnittelin.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 26.11.2016 klo 15:51

Jos saisi edes tiskattua ja viikattua vaatteita tänään. Piti ihan Lukossa alkaa miettimään, että mitä olen hankkinut viime aikoina. Jotain kirjoja, askartelutarvikkeita, muuta tarviketta ja hyväntekeväisyys juttuja. Kaikki kierrätyksen kautta, paitsi kaksi viimeistä. Ehkä niissäkin jotain kierrätettyä. En juurikaan osta siis uutena tavaraa. Minulla oli eilen mielessä asioita mitä kirjoittaa, mutta en sitten ehtinyt ja nyt varmaan unohdan jotain.

Oletko edennyt KonMari tyyliin Lukossa? Kun vaikuttaa kovin järjestelmälliseltä tuo sinun karsiminen ja siivoaminen. Rinan tyyliä taas ei voi kuin kadehtia. Ihan huippua!

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 26.11.2016 klo 16:48

Lukossa: Toivotaan, että saan nukuttua. Tänään ainakin tuli nukuttua melkein puol kymmeneen asti. Mutta huomenana aamulla en kyllä toisaalta viitsi kovin pitkään nukkua, että saa sitten illalla unen päästä kiinni.

Nii, vähän kyllä jännittää ne tapaamiset, vaikka toisaalta odotankin kyllä niitä.

--

Hmm..mulla taitaa olla vähän ikävä yksilövalmentajaa. Vaikka olen nähnyt hänet tällä viikolla ns. ohimennen 3 kertaa. Elikkä tiistaina ja eilen näin hänet kaupassa, tänäänkin näin hänet kaupasa (tarkemmin sanottuna kyl Hesessä jonkun kanssa). En tiiä näkikö yksilövalmentaja mua nyt tänään (lauantaina), mutta ainakin tiistaina ja eilen kyllä moikattiin.

Mut no, vielä pitäisi jaksaa odottaa noin 12 päivää, että on tapaaminen yksilövalmentajan kanssa.

Lisäksi mietin, että kehtaisko sitä ostaa yksilövalmentajalle jotain pientä joululahjaksi ja antaa se lahja sitten kun on tapaaminen..

Ai niin, se piti vielä mainita, että olen kyl ehkä vähän kade niille, joilla on kavereita, joiden kanssa viettää aikaa.
Itselläni ei pahemmin ole kavereita, joitten kanssa viettäisin aikaa.

Paitsi, että nyt tällä viikolla torstaina ns. koulupäivän jälkeen tuli vietettyä tallikaverin kans aikaa. Kävin kaverin tykönä, käytiin Hesessä syömässä, käytiin Hankkijalla ja Centtilässä samalla kun mentiin tallille. Ensviikolla taas torstaina tulee vietettyä sen ns. koulupävän jälkeen taas aikaa kaverin kanssa, koska mennään taas sitten yhtämatkaa tallille.

Harmi vain, että tiistaina en taaskaan pääse toisella tallille, kun tunti olis tiistaisin niin myöhään ja on aikainen herätys aamulla.

Mutta onneks sentään torstaina pääsee tallille, koska en halua jättää torstaita väliin ja silloin tunti on ihan sopivaan aikaan, joten tallilla ei mene niin myöhään, ja ehtiin viel kohtuu ajoissa nukkumaankin..vaikka käykin suihkussa tallin jälkeen.

Lisäksi ensviikon torstaina on ilmeisesti vika kerta, kun menen yhdellä ponilla. Ko. poni on nimittäin niin kylmänarka (tullut Espanjasta Suomeen), ettei siitä ole näin talvisin oikein tuntiponiksi :/

Käyttäjä Rina kirjoittanut 26.11.2016 klo 17:07

Pompula, taidan alkaa googlaamaan, mikä tuollaista pahaa oloa voisi aiheuttaa☹️. Jotenkin en usko, että se liittyisi verenpaineeseen (ellei sitten liian alhaiseen?, millaset sun verenpaineet yleensä on?). Kun ja jos mulla laskee verenpaine nopeasti, tulee pyörtymisen tunne, ja jos taas verenpaine vastaavasti nousee, niin korvissa suhisee ja pää tuntuu kummalta. Ehkä tuo pahaolo kohdallasi voisi liittyä sokeriaineenvaihduntaan, voisithan asian tutkituttaa.
Tavaranhävitysvimmaani voi myös tarkastella kannalta, että voi mennä lapsi pesuveden kanssa roskiin😋. Mullahan on paljon mm. Partyliteä, ajattelin lahjoittaa nekin kirppikselle, vaikka monet muut sinnikkäästi yrittävät myydä nettihuutokaupoissa ym. toreissa. Olen siis liian tehokas täystuho😋.
Mutta hirmu hyviä fiiliksiä kyseisestä projektista on tullut. Ennen kaikkea ja tämä pitäisi kirjoittaa suurin kirjaimin😋😉😎: Jatkossa ostan harkitummin! Nimittäin niin paljon turhaa tavaraa on tullut eteen, että kaikkinainen ostamisen ajatuskin etoo. Ihan kuin olisi saanut ostamisesta vapauttavan rokotuksen, ja sen seurauksena jonkin sortin vapauden.
Joten ymmärrän Lukossa, kun kirjoitat hyvistä fiiliksistä!
Pompula, jaksamisia sulle🙂🌻.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 26.11.2016 klo 17:40

Äkkiseltään, Pompula, vaikuttaisi, että nuo oireesi saattaisivat johtua reaktiivisesta hypoglykemiasta. Eli makean syömisen jälkeen insuliinia erittyisi liiaksi, minkä seurauksena verensokeri menee liian alas- seurauksena pahaolo. En tiedä, oletko itse tutkinut asiaa ja pidätkö tuota mahdollisena? Hypoglykemiaa voi esiintyä ilman diabetesta ja hoitona on vähähiilihydraattinen ruokavalio ja tasainen ruokailurytmi. Mikään nettilääkäri en ole, joten kaikella varauksella 🙂. Käsittääkseni tuon kanssa kyllä pärjäilee, kun noudattaa ohjeita. Mielestäni sun kannattaisi selvittää asia, saat ainakin mielenrauhan tuolta osin. Voimia Pompula ystävälle😉.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 26.11.2016 klo 17:59

Kiitos Rina! 🙂 On mulla alhainen verenpaine. Ajattelin, että oireet voi olla molemmista johtuvia. Delffi, miten sen kissan kanssa kävi?

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 26.11.2016 klo 19:05

Reaktiivinen hypoglykemia, mikä mikä. Apua! En minä ole tollaseen törmänny, enkä siitä mitään tiiä 😞 Miten Rina se sun suu juttu? Minulla ei ole ikinä ollut ensimmäistäkään PartyLitea. En ymmärrä niitä hintoja ollenkaan. Maksetaan merkistä. Laita hyvällä omallatunnolla pois vaan. Niitä varmaan on kaikkien nurkissa 😋 Ei mene oikein putkeen tämä päivä.

Mä olin ensin siinä luulossa, että Lukossa on kylpylälomalla. Ties vaikka oliskin! Muistelen, että vuoden lopussa olisi vielä jokin tällainen ollut.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 26.11.2016 klo 19:26

Rina, lopeta googlailu! 😀 Ei mulla mitään reaktiivista hypoglykemiaa ole 😋 Mut rupes ahdistamaan kyllä. Oliko se eilen, kun oli myös pala ns. kurkussa. Auttaiskohan vaikka suihku ja tee 🙂👍 Jee!

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 26.11.2016 klo 19:35

Pompula, kolli kissa sai taas antbioottikuurin ja lisäksi ruokahalua lisäävää lääkettä.
Kissa kuulemman Oulussa kuvattiin ja suu tutkittiin, eikä mitään. Paitsi että vatsassa/suolistossa on vissiin nestettä ja joku prosessi, mutta mitään kasvainta ei ole ja suu ja nielukin oli ihan puhdas. Mutta ne veriarvot vaan on ihan päälaellaan, joten ilmeisesti sitten on tulehdus suolistossa.

Toistaiseksi kuitenkaan ei ole tilanne muuttunut mitenkään, tai on kissa pikkusen nyt seurallisempi mitä aikaisemmin, mutta edelleen on laiha ja ruoka ei vieläkään oikein kunnolla maistu :/

Käyttäjä Rina kirjoittanut 26.11.2016 klo 22:04

Lopetan hyvän sään aikana, Pompula😉. Se näppylä suusta muuten napsaistiin pois siellä hammaslääkärissä ja histologisen näytteen perusteella lääkäri päätyi jo aiemmin arvelemaani diagnoosiin eli tietyn viruksen aiheuttama muutos. Saattaapi uusiutua traumakohtaan, mutta sitten vain hoidellaan se pois. Ei se tieto kohdallani tuskaa lisää, toisaalta olen ollut tosi huvittunut siitä mainoksesta, jossa nainen voihkii tietokoneen ääressä, että "mulla on lepra". Siis kun nettiä selailee, niin monta tulkintaa voi mennä poskelleen😋. Ainakin silloin, jos potilasta ei ole nähnyt😉.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 26.11.2016 klo 23:03

Rina, sulla on siis lebra! Ihan niin kun mullakin 😞 😳

Delffi, kissalta kaikki viljat pois ruokavaliosta, eli kaikkien ruokien ainesosien läpikäynti ja viljojen minimointi. Se pitää tulehdusta yllä, ihan niin kuin ihmiselläkin.

Mä olen suunnitellut päivät pitkät yhtä ja toista, mutta toteutus tökkii. Ei tämäkään päivä toteutunut, kuten olin suunnitellut. Toivottavasti ensi yönä nukun hyvin. Tiedän ainakin mitä mun ei kannata suuhuni pistää. Eli kaikki herkut ja vähänkin sinnepäin, pannaan. Mulla on kyllä itsetehty joulukalenteri täyttämättä. Mitäs sinne sitten laitetaan? Ajattelin, että annan itselleni luvan hemmotella itseäni. Toi joulukalenteri oli yksi osio siitä ja sitten on jotain mikä ei todennäköisesti toteudu, mutta jos vaikka sitten tammikuussa.

Tunnistan kyllä mistä se viime aamuöinen painajainen kumpusi, mutta kun elämässä ei voi tiettyjä valintoja tehdä itse, niin kummittelevat sitten, kun jokin niistä muistuttaa ☹️

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 27.11.2016 klo 00:19

Tuolla aikaisemmin mietin, että kehtaisko sitä ostaa yksilövalmentajalle joululahja. Mutta nyt mietin, että jos kokeiliskin askarrella jotain..

Löysin nimittäin tämmöisen sivun http://www.kotivinkki.fi/joulu/tee-itse-jouluksi
Tuolla on kaikenlaisia askarteluohjeita.

Lisäksi googlettamalla voi löytää vielä lisää askarteluohjeita, mutta tuolla olis ehkä yks, minkä voisin kokeilla itse tehdä.