Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 20.11.2016 klo 16:24

Tsemppiä Delffi! Kyllä sä elossa tästä koitoksesta selviät ja kahden viikon päästä olet sitten viisaampi. Mä olen sitä mieltä, että kaksi viikkoa on tosi hyvä pituus koulutuskokeilulle. Ensimmäinen viikko on yleensä raskas ja vähän kaaoottinenkin. Toisen viikon pitäisi sitten olla jo kevyempi ja sujua jo vähän rutiinilla. Huolehdi tosiaan siitä, että olet ajoissa nukkumassa tänään.

Mä siivoan, vaikka on sunnuntai. Olen nyt vähän innostunut, kun olen keksinyt lisää loppusijoituspaikkoja roinalleni. Ensi viikolla lähtee taas useampi kassillinen taravaa uusiin osoitteisiin. Ja tietenkin sekin innostaa, kun alkaa vihdoin huomata, että tavara konkreettisesti vähenee. Yritän tänään vielä paperiasioitakin hoitaa. Päivät kyllä tuntuvat toistavan itseään, kun vähän joka päivä puserran samoja asioita eteenpäin. Ensi viikolla olisi kiva konsertti, joka olisi varmaan piristänyt ja tuonut vähän vaihtelua, mutta valitettavasti juuri silloin minulla on toinen meno.

Rina: Kerroit luopuneesi rihkamakoruista. Onko sinulla turhia kulta- tai hopeakoruja? Niitähän ostetaan joihinkin liikkeisiin. Olen miettinyt, että veisin jossain vaiheessa omia korujani johonkin sellaiseen paikkaan. Teetkö muuten raivaushommia yksin vai miehesi läsnäollessa? Kerro kuulumisiasi sekä raivaus- että painonpudotusurakoista 😋. (Olen kovin utelias.) Toimiiko raivaustaktiikkasi muuten? Tarkoitan sitä, että kun itse olen edennyt vauhdikkaasti monta kaappia kerralla, niin minulla on silloin taipumus säästellä liiaksi eli jonkun ajan päästä huomaan, että läpi käydyissä kaapeissa on vielä rutkasti pois heitettävää. Kaikilla ei samanlaista ongelmaa tunnu olevan. Minua mietityttää kierrätyksessä myös ns. kuonamateria. Tarkoitan sellaista materiaa, jota kukaan ei enää halua. Olen huomannut, että osalle kirpputoreista ja varsinkin kirjojen kierrätyshyllyihin kertyy materiaa, joka ei enää kierrä ollenkaan, koska kukaan ei sitä enää halua. Minusta on järkevää esimerkiksi repiä tällaisia arvottomia kirjoja paperinkeräykseen ja samoin heittää tiettyjä tavaroita poltettavaan jätteeseen.

Pompula: Huhuu? 😐

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 21.11.2016 klo 10:32

Olen tässä tehnyt töitäni jo aamusta lähtien ja mietin, miten Delffi pääsi koululle ja miten siellä mahtaa mennä. Uskoisin, että ihan hyvin Delffi pärjää. Odotan kuitenkin uutisia, joten kerropa Delffi niitä sitten kun ehdit.

Tsemppiä koko viikoksi Delffille 🌻🙂🌻🙂👍!!!
(ja toki muillekin!)

Käyttäjä Rina kirjoittanut 21.11.2016 klo 11:13

Delffi, oletko kokeillut melatoniinia unirytmisi kohentamiseen? Mulla alkoi tuo toimia ihan mainiosti parin huonosti nukutun yön jälkeen. Olen superisti iloinen, että voin nyt käyttää sitä Mirtazapiinin sijasta. Ei nukuta, eikä väsytä päivisin siis. Olkoon vaan vaikka placeboa?, niin toimii! Toivottavasti sulla on antoisa päivä siellä koulutuskokeilussa!

Lukossa🙂, olen edennyt sutjakasti tavaran toimituksessa! Viikonloppuna setvittiin yhdessä miehen kanssa, mistä kirjoista ja musiikista luovutaan eli yhteispeliä tarvitaan monen tavaran osalta. No, keittiö on mun reviirini, eikä mies kysele astioiden perään. Osaa tavaroista tarjoan lapsille, josko jokin olisi heille tarpeellista. Tämä projekti on lähtenyt hämmästyttävän hyvin käyntiin, enkä ole kärsinyt tunnontuskia, vaikka olen laittanut lahjaksi saamiani tavaroita "kierrätyskasaan". Miten sen nyt kauniisti sanoisi tuttaville, että "ei tavaraa tuliaisiksi tai jouluksi". Herkut kyllä kelpaavat😎 - ne on niin helppo kierrättää vessanpyttyyn😋.
Kuvittelen saavani ensimmäisen vaiheen valmiiksi jouluksi. Eka vaihe vähentää jo puolet tavaroista, ne joutavimmat. Seuraavassa vaiheessa vähenee myös taatusti tavaraa, mutta saattaa joutua punnitsemaan enemmän. Siis mulle sopii parhaiten tyyli, jossa teen urakalla vaiheet kerrallaan. Jos joutuisin ikään kuin tekemään kerralla selvää, saattaisi homma tyssätä mahdottomuuteensa.
Kumman hyvät fiilikset tulee tästä urakasta. Olen jo vuosikausia tuskaillut tavaramäärän kanssa. Pölyjen pyyhkiminenkin on ollut tuskaista. Kaapeista ei ole tahtonut löytää mitään liiallisen roinan seasta. Jne.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 21.11.2016 klo 11:39

Unohdin pari kommenttia😋. Lukossa, Rikkinäiset kultakorut olen jo toimittanut aiemmin kultasepänliikkeeseen, mutta vaihtanut ne uuteen koruun. Hopealusikoita mulla sen sijaan olisi..siis näitä pöytähopeita, jotka tummuneina lepäävät keittiön alakaapin kauimmaisessa nurkassa. Mitä ihmeen virkaa niillä on??
Vaa'assa en ole vähään aikaan käynytkään, mutta luotan painon putoamiseen etenkin, kun Mirtazapiinin käyttö loppui. Kun ei väsytä päivisin, niin on helpompi olla aktiivinen ja sehän se kuluttaa kaloreita.
Ällös kumminkaan sure, Lukossa, jos paino jämähtää paikoilleen! Eikä mitään nälkäkuuria kannata pitää. Muutamia pieniä hyviä ja terveellisiä valintoja, niin pitkällä juoksulla hyvä tulee. Mites liikunnan lisäys onnistuisi sulta? Tykkäisitkö kuntosalista? (tää on paha kysymys😋😋).

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 22.11.2016 klo 12:22

Nyt tällainen lyhyt viesti vain. Päätin pitää välipäivän dieetistäni ja lähdin vieraaseen kaupunkiin tutkimusretkelle. Täältä löytyi maineikas kahvila, jossa on toinen toistaan ihanampia leivoksia😋. Päätin tehdä "Rinat" ja ostaa kaksi leivosta. Kolmannen ostin mukaan, koska en osannut valita vain kahta. Varsinkin marjainen leivos on täydellinen makuuni. Delffille vaan terveisiä, että todella herkullisia leivoksia ovat leipurit saaneet aikaan. Todella merkityksellinen ammatti on leipurin ammatti. Nam, nam, nam.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 22.11.2016 klo 14:43

Nyt on ollut vasta 2 päivää koulutuskokeilua ja oon iha poikki jo..
Ei oikein aamu kuuden herätykset mulle sovi.

Saas nähä kuinka poikki sitä oon sit torstaina, kun jään koulupäivän jälkeen Tornioon ja kaverin kans mennään sit yhtä matkaa tallille..

Rina, en oo kokeilu melatoniinia, mut yks mikä voi kuulemnan auttaa nukahtamiseen, niin on kiivi eli syö pari kiiviä tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Lukossa, itse ostin nyt kotia lakritsitoffeeta jota eilen tehtiin ja on kyl hyvää..
Vois ehkä viedä sit yksilövalmentajalle pussin..jos hän edes syö karkkia..

Mut joo..nyt 2 päivän perusteella, nii vähän on fiilis..ett vaikka onkin mielenkiintoinen ala..nii ei ehkä kuitenkaan ole mun ala tämä leipuri-kondiittori..

Käyttäjä Rina kirjoittanut 22.11.2016 klo 15:08

Mullakin on suosikkikahvila, maineikas ja herkullisten leivosten syntypaikka. Erityisen tykästynyt olen Sibelius leivoksiin 🙂. Herkuttelupäivistä nauttii, kunhan niitä ei pidä tuon tuosta 😉.
Kuivakaapista lähti pussikaupalla vanhoja jauhoja ja ryynyjä. En sitten tiedä, miten tuo parasta ennen päivä jauhojen kohdalla määritetään. Toiset sanoo, että jos jauhot eivät haise tunkkaisilta, niitä voi käyttää. Miltä tunkkaiset jauhot haisevat ja entä jos jauhot ovat vain vähän tunkkaiset😋? No, menkööt biojätteeseen, kun en ole varma.
Kesän vihreä houkuttelee lenkille 🙂. Kylmäkään ei ole - se houkuttaa kaksin verroin. Kyllä sitä talvea tulee olemaan ihan riittämiin.
Delffin kuulumiset olisi mukava tietää 🙂. Onko Pompula lopullisesti hylännyt Tukinetin😑❓

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 23.11.2016 klo 00:19

En mä niin korvaamaton ole 😝

Mites se laihis Lukossa? Ja Rina tavalliset jauhot on niin halpoja, että vanhat heittää pois. Kyllä lämpötilan muutokset (kesä/talvi) vaikuttaa niihin. Mä kulutan aikaa. Viime yön pyörin sängyssä, niin en uskalla vielä käydä nukkumaan, että saan unta. Mulle on tullut pakko pidättäytyminen herkuista. Tulee niin paha olo. Pelkään diabetesta. Ennen sain syödä mielin määrin: jäätelöä, karkkeja, herkkuja ja olo ok. Nyt ei jostain kumman syystä enää ole. Kilojakin on lähtenyt, mikä ei haittaa ollenkaan. Olen nyt joulun alla katsellut miten paljon menee esim. niiden (fudgejako ne oli), tekemiseen sokeria ja kermaa. Siksi en varmaan ole koskaan tehnyt itse. Olen välttynyt kaamealta tietoisuudelta 😳

Käyttäjä Rina kirjoittanut 23.11.2016 klo 10:47

Pompula, ei kukaan meistä ole korvaamaton 😉. Anyway, viestisi valaisi harmaan aamun! Karkeissa on älyttömästi sokeria, kun ne sokeripaloiksi muutetaan. Ällömakeista en tykkää, vaikka makeasta kyllä. Ei kai se diabetes kerralla jymähdä, vaan pikku hiljaa. Miksi nyt aloit sitä pelätä, Pompula? Onko sulla jotain oireita? Hyvä kuitenkin, jos paino putoaa. Liikuntahan se olisi tehokasta, mutta mutta😋. Ei kai parane mainita sitä😉.
Kuolematon ei ole kukaan ja ainakin mun iässäni alkaa vaivata yksi ja toinen sairauden mahdollisuus. Sain mentyä seulontoihinkin, joita kammoan. Tiedän lähipiiristä pari esimerkkiä, jotka ovat saaneet väärän diagnoosin ja joutuneet leikkauspöydälle turhaan.
No ja äyh. En halua ajatella menneitä ikäviä. Eivät näet paranna mielentilaani yhtään.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 23.11.2016 klo 15:41

Delffi, kiivien nukuttavasta vaikutuksesta en ole kuullutkaan🙂. Kiivi ei ehkä sovi mulle kuitenkaan, kun mun kurkku turpoaa, jos niitä syön. Olen kai allerginen sille.
Delffi, on selvä ja saletti, että uuteen rytmiin tottuminen vie aikansa, yleensä ainakin viikkoja. Ei väsyneenä ole kuitenkaan mukavaa, minäkään en ole aamuihminen.
Olen nukkunut katkonaisesti, mutta en silti haluaisi vaihtaa takaisin Mirtaan. Olen vain niin paljon virkeämpi päivisin univelasta huolimatta.
Sain mammografiasta puhtaat paperit. En oikein ollut ymmärtänytkään, kuinka paljon jännitin tuota vastausta. Minähän en ole aiemmin kyseisessä seulannassa käynyt (vaikka olisi pitänyt). Oikeastaan kiitos osallistumisestani kuuluu sinulle, Lukossa, kun kerroit käyväsi tarkistuksissa. 🙂🌻 Nyt on paljon keveämpi olla!

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 24.11.2016 klo 13:11

Rina kirjoitti 23.11.2016 10:47

Pompula, ei kukaan meistä ole korvaamaton 😉.

Ihmiset on korvaamattomia, Rina ☺️❤️ Siis tulee paha olo. Oksettaa ja sen sellaista. Mainitsiko Delffi, että kaksi kiiviä, ennen nukkumaanmenoa? Älkää vaan kokeilko! Kiivissä on niin paljon c-vitamiinia, että jo yhden syöminen saattaa toimia laksatiivina. Itselläni kyllä, ja on myös ollut noita samoja kurkun turpoamisia joskus. Hyvin harvoin tulee syötyä ja silloinkin puolikas kerrallaan. Vai olikohan se mansikasta se minun kurkun turpoaminen?

Kyllä ne yleensä mun mielestä Rina jymähtää kerralla, ne sairaudet. Alkuun saattaa olla jotain oiretta (jota nyt pelkään) ja sitten se jymähtääkin. Tällainen kokemus mulla on.

Hirveä aamu ☹️ Näin jotain ihmeen, kummaa unta ja olo on ihan kamala nyt. Jotenkin säikky. Siinä oli ihmisiä siinä unessa, jotka tunsin joskus ja sitten ihmisiä joita luulin tuntevani. Uni ei tuonnut selvennystä asiaan. Herätyskello katkaisi unen kahteen kertaan ja sitten olin niin säikky, että päätin nousta ylös.

Oliko sulla Lukossa jotain asiaa mulle? Hyvä, että kävit Rina seulonnassa. Niitä on turha pelätä. Jos taas jättää menemättä, kannattaakin pelätä. Mietinkin missä seulonnassa olet käynyt. Milloinkohan minulle tulee kutsu? En muista käyneeni, aikoihin. Ehkä se on sitten vuoden, parin sisällä.

Onko Delffi jaksanut käydä koulutuskokeilussa? Mistä te muut tiesitte konditoria -leipurista? En äkkiä huomannut, että Delffi olisi maininnut, vai olikohan siitä jo pitkäkin aika?

Kylläpäs taas aika rientää. Uusi kuppi kahvia, vaikka sisällä käy omituinen myllerrys vielä siitä unesta. Juuri eilen illalla mietin, että enpä muista vähään aikaan nähneeni mitään outoja unia ja sitten se rämähti. No tänään ihmisten ilmoille, kai se siitä 😐 Tai ahdistuslääkkeen kanssa.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 24.11.2016 klo 13:20

Eikös Lukossa maininnut, että oli saanut tavaraa myös myyntikiertoon? Muistanko väärin? Eli silloinhan asia edistyy todella hyvin. Minusta taas tuntuu, että vaikka tekee, niin aina näyttää samalta. Minulla ei kylläkään ole ostokieltoa. Yksi isompi rykäisy pitäisi saada tehtyä, niin se auttaisi tosi paljon. Sitä odotellessa...

Käyttäjä Rina kirjoittanut 24.11.2016 klo 20:10

Pompula ☺️❤️, voisitko sitten ajatella käyväsi verikokeessa, niin selviäisi helposti tuo diabeteksen mahdollisuus. No, mä en ensimmäisenä lääkärissä, joten esimerkkini on huono😋. Mulle sokeri aiheuttaa lähinnä väsymystä, joskus rajustikin. Suvussakin löytyy diabetesta, joten olisin kyllä potentiaalinen diabeetikko. Kaipa tuo liikkuminen kohdallani on yritystä torjua näitä geeneissä piileviä sairauksia. Sukurasitus on kai aika olennaista. Kirjoitan huomenna lisää, nyt täytyy mennä!

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 25.11.2016 klo 07:35

http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/tuore-tutkimus-paljastaa-kiivin-syomisella-yllattava-vaikutus-uneen/3294746

Tuossa on vanhahko uutinen siitä kiivien unettavasta vaikutuksesta.

Rina, okei, itse syön vain 2 kiiviä päivässä ja yleensä iltapalaksi.

Juu, väsyneenä ei ole kyl mukavaa. Helposti unohtaa kiireellä jotain ja taas unohdin silmälasit. Koska en niitä koko aikaa pidä, kun näen nimittäin lähelle hyvin, mut en kauas. Lisäks taisin unohtaa kertakäyttö lusikatkin kotia, joten en voikkaan syödä piltt3jä evääksi. Pitää siis tyytyä banaaniin ja kahteen satsumaan tämä päivä..Mut onneks on vaan 5 tunnin päivä.

Pompula, juu 2 kiiviä tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Olen jaksanut käydä, vaikka nämä aikaset aamut ei ole oma juttu. Ennemmin nukkuisin tuntia pitempään, kuin heräisin kuudelta..

Oon tainnut chatissa mainita tuosta leipuri-kondiittori alasta.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 25.11.2016 klo 09:58

En minäkään tiennyt Delffin leipomuksista, niistä taisi ensimmäisen kerran kertoa Lukossa. Taitaavat sättäillä jossakin chatissa? Mulle on jäänyt vieraiksi nämä live kokoontumiset, kaipa niistä sivustolla kerrotaankin. Pitäisi kokeilla joskus!
Koska omat rajani ovat kiisselimäiset (huom. Parasta jälkeen, ihmisyyden oppimäärä), pahoitin jälleen kerran mieleni mamman sanomisista. Tuli ns. Mitätöivää palautetta ja ikään kuin vahingonilon kera. Vaikka en siedäkään sitä, yritän tiivistää rajojani ajattelemalla, että tuo toinen ihminen ei muutu (luovun siis hallinnan harhasta) ja että se, mitä hän minusta ajattelee, ei vaikuta ajatuksiini itsestäni. No, helpommin sanottu ja tiedostettu kuin tehty.
Aamukahvikin on multa vielä juomatta. Paistoin eilen pikkukinkun, mutta pettymykseksi se oli ylisuolainen, siis suolaisempaa kinkkua en ole ennen maistanut. Tuli ihan sika säkissä😝.
Mitä Delffi tuumit koulutuksesta, kun ensimmäinen viikko tulee päätökseen? Toivottavasti saat viikonloppuna nukuttua kertyneen väsymyksen pois, niin ajatukset ammatistakin selkiintyvät.
Lukossa itse on tehnyt katoamistempun😋? Suo meille janoisille ja nälkäisille pari riviä 😀🙂🌻!