Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 05.10.2016 klo 11:10

Täällähän minä. On kiire kiire. Tiikeribalsamia on pitänyt kokeilla. Onko toi Rina sun oma diagnoosi, vai lääkärin? Tarttis mennä ulos, mutta ei toi kylmyys huvita yhtään.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 05.10.2016 klo 11:56

Minun piti pestä tänään ikkunoita mutta jääköön minun puolestani nyt, läheiseltä rakennustyömaailta tulee pölyä kuitenkin vielä paljon. 🙄
Täytyy vissiin tilata ikkunoidenpesu oikein ammatti ihmisiltä sitten joskus, katselin hintoja ja veloittavat 39.90e/tunti.🙄
Nyt on vielä vähän muuta siivoamista tälle päivälle.
Kummalisesti tunnelma vaihtuu iloisesta melankoliseen, yksinäisyys siihen varmaan vaikuttaa. Aamulla olin seurassa, ja tunsin itseni iloiseksi, nyt olen yksikseni ja tunnen itseni melankoliseksi, tai sitten olen taas unohtanut ottaa aamu lääkkeeni.😐
Kävin ottamassa aamu lääkkeeni, jotka olin unohtanut taas.
Naapurin tontilla laittoivat viimeksi autokatoksia, niitä tulee vielä lisää, joten saattaa siinä vierähtää pitkä aika ennenkuin ne on pystyssä. Talot ovat pystyssä ja seiniä viimeistellään.
Ainakuin lähden tupakalle näen ne, meillä on tupakka paikka pihalla.🙄
Eipä minulla muuta. Hyvää päivän jatkoa.
Ps. Miksihän minä kirjoitan aina tänne?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 05.10.2016 klo 14:48

Nyt on alkanut hieman ahdistaan..

Tänään ois tallille meno, mutta saas nähä miten tallille pääsen, kun olen yksin kotona. Kaverin kans kyllä viime viikolla vähän niinkuin sovittiin, että jos olis kuskina, mutta hän asuu toisella paikkakunnalla, kuin itse asun (noin 25 km päässä). Ja nyt tästä kaverista ei ole kuulunt koko päivänä mitään.

Liekkö ahdistaa (ja pelottaa) se, että mitä jos joudunkin ajaan yksin tallille autolla..
Koska en ole tosiaan vuoteen ajanut autolla ja lisäks iltaisin on jo pimeää :/

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 05.10.2016 klo 20:58

Olipa mukava ratsastustunti tänään, ja pääsinhän mä sitten tallille kaverin kyydillä ja takas kotia. Ikävä kyllä mun suunitelmta ei toteutunut, mutta tiiän kyllä että pitäis ajaa autolla..mutta ei se vaan ole niin helppoa.. Ratsastusta ja autolla ajoa ei voi verrata toisiinsa, mutta jos niitä on pakko verrata, niin mulle ratsastus on paljon helpompaa, kuin autolla ajo.
Seuraavan kerran on taas viikon päästä tuolla samaisella tallilla tunti, lisäks ehkä saatan kysästä toisellekkin tallille tuntia, koska en ole pitkään aikaan käynyt siellä tunnilla ja paria tuttua hevosta on vähän ikävä.

Mutta joo..huomenna aamulla tuleekin vanhemmat reissusta, joten huomenna sitten pääsen koirien kanssa kunnon lenkille pitkästä aikaa.

Lisäks tosiaan viikon päästä olis myös tulossa yhden hankkeen esittelijä pitään esittelyn ja lupasin yksilövalmentajalle, että tulisin sitä esittelyä kuunteleen. Vähän kyllä jännittää se, että kuinka paljon siellä on sitten porukkaa.

Mutta varmaan tuo voi olla sitten ihan hyvä haaste/testi mulle, koska näkee sitten että miltä tuntuu olla pitkästä aikaa isommassa porukassa. Koska ollaan tässä mietitty sitä koulutuskokeilua ja jos alkaa isompi porukka ahdistaan, niin eihän se koulutuskokeilu välttis sitten onnistu.

Niin, ja eilen tosiaan oli se yksilötyöhönvalmennus ja ihan hyvä fiilis jäi eilisestä tapaamisesta. Seuraava tapaaminen on vasta kahen viikon päästä, mutta viiikon päästä on kuitenkin tuo hanke-esittely ja yksilövalmentaja on tosiaan itsekkin siellä sitten paikalla, niin eiköhän silloin tuu kuulumisia vähän siinä sitten vaihettua.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 06.10.2016 klo 16:19

Oma diagnoosi toistaiseksi, Pompula. Änkyröin tätä rahanmenoa ja maailmanmenoa myös. Kapitalismi tuhoaa maailman😠. Tämä ei ole mikään poliittinen mielipide, vaan sitoutumattoman katsantokanta.
Olen syönyt tänään peräti kaksi croissantia, pitäisikö palkinnosta/ lohdutuksesta vuorostaan poikia rangaistus? Lukossa on kadonnut kuin tuhka tuuleen, pitäisikö huolestua?
Jos Delffi ajelisi autolla yhtä paljon kuin ratsastaisi, niin autolla ajo tuntuisi ratsastamista huomattavasti helpommalta 🙂. Ihan hyvä, että menet hanke-esittelytilaisuuteen. Juttele vain rohkeasti ihmisille🙂👍
Jaana6, ne likaiset ikkunat..siis edelleen pesemättä täälläkin. Kun minun piti aloittaa yhdestä ikkunasta, haahuilinkin kylppärin siivoukseen. Mulle käy harvinaisen usein, että yhden homman sijasta tartunkin toiseen. Taitaa muuten kuulua bipolaarisuuteen, jospa se onkin tämän taudin nimi!🤨

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 07.10.2016 klo 08:48

Pikainen huikkaus täältä! Olen kyllä edelleen linjoilla, mutta olen ollut liian väsynyt kirjoittamaan mitään. On ollut aika paljon menoja ja nytkin kyttään kelloa, että osaan lähteä ajoissa liikkeelle. Kaksi pakollista menoa tänään ja lisäksi pitäisi saada muitakin juttuja hoidettua. Tällä viikolla oli myös yksi tärkeä palaveri, jota jännitin. Ihan hyvin se kuitenkin meni. Energia menee mulla jännittämiseen 🤕. Onneksi on viikonloppu alkamassa. Tosin minun olisi pakko saada asioita hoidettua viikonloppunakin, mutta ehkä saan olla lähinnä kotona koko viikonlopun. Olisi kyllä ihana käydä patikoimassa yms., mutta en tiedä, kun stressaa ja ahdistaa kaikki hoitamattomat asiat.

Olen kyllä lukenut teidän juttuja. Yksilötyöhönvalmennus taitaa tehdä Delffille hyvää. Hyvä juttu! Huomasin, että Rina oli käynyt shoppailemassa 🙂. Hyvä, hyvä! Olen miettinyt sitä itseni rankaisua. Kokeilin alkuviikosta yhden jutun kohdalla lempeämpää lähestymistapaa ja sekin toimi. Ehkä minun rankaisutaipumus on vähän raaka. Pompulakin vaikuttaa vähän kadonneen linjoilta. Mitäköhän hän touhuaa? Aelehille paljon tsemppiä, muut jo antoivat hyviä neuvoja avun hakemiseen. Liiza, ollaan kylpylässä varmaan 4-5 päivää.

Tsemppiä tähän päivään!

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 07.10.2016 klo 11:17

Huomenta!

Ollaanko me molemmat bipolaarisia Rina, tuota vaivaa esiintyy myös täällä 😝 Teen yhtä, huomaan toisen kiinnostavan, teen sitä. Sitten huomaan, että mulla oli jo yksi homma aloitettu. Palaan hyvässä tapauksessa ensimmäiseen.

Miksi et Delffi voinut viedä koiria pidemmälle lenkille, kun vanhemmat oli poissa? Oliko sulla niin paljon hommaa? Vai? Hyvä, kun meet kuuntelemaan sitä tilaisuutta.

Täällä mitään ikkunoita ole pesty. Yhtä ikkunaa taidan pestä. Muihin on niin vaikea pääsy 😋 Kummassakin harrasteet vaikeuttaa elämää 😀 😀

Oon ihan rekan alle jääny, kun oon "vähän" ylisuorittanut. Ja vielä tuli hommaa lisää. Auts! Selviydyn, selviydyn... Jos hokee tota tarpeeksi, niin kai sen on pakko toimia? Tänään piti lähteä kaupoille, mutta jos tässä vetää ensin vähän happea. Ei tee mieli aamuisin syödä, kun on niin unessa, tai kipeä. Ennen ei ollut aamupalaongelmia, nykyisin on. Kahvikuppi, tai tee naaman eteen ja se on siinä. Vatsa ei siitä kyllä oikein tykkää. Minä kyllä.

Se olis taas perjantai! Sinne vilahti se viikko! Parvekekin olisi talviteloille laittamatta. Mihins se Lukossa on nyt hävinny? Ei mulla onnistuis sama intensiteetti: suklaa ja jäätelö, karkit pois. Hui! Hai!

Käyttäjä Rina kirjoittanut 07.10.2016 klo 12:13

Piristyin, kun avasin tukinetin🙂. On kuulkaas ahdistanut tuo ikkunanpesu..en ymmärrä. Yritin kehittää nopeaa systeemiä, jotta selviytyisin kunnialla. Mutta ei ikkunanpesuun ole mitään oikoteitä. Raidat näkyy, jos yrittää oikaista. Piti oikein tulla vetämään henkeä ja toistelemaan pystymistään 😉 (Pompula hei, toimii ja ei toimi 😋).
Bipolaarisuus tosiaan on mahdollista mulla ainakin geenikartaston mukaan. Saan toisinaan suoritetuksi liki yli-inhimillisiä urakoita, kun "putki on päällä". Siis suoritusputki 😋. Silloin ei t

Käyttäjä Rina kirjoittanut 07.10.2016 klo 12:27

siis tekeminen ei silloin ahdista (jatkoa edelliseen viestiin, joka livahti ennen aikojaan).
No nyt ahdistaa, mutta illaksi se menee ohi. Viimeistään lenkin jälkeen. Ja on todellakin vastenmielistä, jos joku käsittää jaksamattomuuden laiskuudeksi😠. Heitäkin riittää, jotka vastaavan omakohtaisen kokemuksen puutteessa eivät ymmärrä, millaista ahdistuksen tai kivun kanssa on elää.
No, pois negaatiot minusta, turhaa energianhukkaa muutenkin vähäisestä reservistä. Oli kiva kuulla sinusta, Lukossa 🙂. Ollaan vähemmän ankaria itsellemme. Raidat kuuluvat elämään🙂🌻.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 07.10.2016 klo 13:03

Rina, saa nyt nähdä tuleeko siellä kenenkään kanssa juteltua. Voi olla, että ainoa jonka kanssa siellä sit mahdollisesti juttelen on yksilövalmentaja.

Lukossa, mukava kuulla sustakin jotain. Juu, eiköhän tuo yksilötyöhönvalmennus ole ihan hyvä juttu ollut tähän mennessä.

Pompula, on pitänyt miettiä, että millaiset lenkit sitä jaksaa tehdä, että jaksaa kävellä kotiakkin takaisin.
Monesti on nimittäin ollut tapana kävellä jopa 8-12 km lenkkejä koirien kanssa, mutta sitten en ookkaan enään jaksanut kävellä kotia. Joten nyt tällä viiikolla lenkit on ollut enimmäkseen 2-3 km lenkkejä, paitsi maanantaina tuli käytyä noin 6 km lenkin.

Mutta joo..kävinpä tuossa aamupävästä jo nuoremman koiran kanssa lenkillä ja kävin siis koirapuistossa. Niin eipä kovin hyvä fiilis tullut, kun siellä näytti olevan jo pystytelty joitain mittakeppejä :/

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 07.10.2016 klo 15:17

Kävin juuri paikallisessa kylämajassa ATK-ryhmässä, ohjaaja autoi minua ongelmien kanssa
ja laitoi minun puhelimeeni salauksen. Mukava mies se ohjaaja.
Muuten minulla on saunavuoro tänään, on kivaa päästä pesulle, olen taas viikon odottanut saunaan pääsyä, en tykkää käydä suihkussa.
Tänään söin pitkästä aikaa hyvin vaikka olin kotonani, oikein lihaa ja perunoita sekä salaattia. En pidä oikein ruuanlaitosta.
Hyvää päivän jatkoa.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 07.10.2016 klo 16:50

Huhhuh... Näkisittepä kotini. Onneksi ette näe. On kuin hurrikaani Steven olisi pyörähtänyt kodissani. Lattia papereiden peitossa (ne olivat ensin loogisissa asetelmissa), erinäisiä vaatekasoja tuolien selkänojilla, ostoskasseja kuivaelintarvikkeineen keittiön lattialla, tarjouksesta hamstratut jättimäiset vessa- ja talouspaperirullapaketit eteisen lattialla (en ajatellut mihin ne mahtuisivat), eteisen lattialla myös tarjouksesta rohmuttuja pesuainepulloja ja mainoskasa, lukemattomien lehtien pino pöydällä perikunnan paperipinon vieressä, sänky peittämättä, kukkaparat kastelematta, tiskipöytä täynnä roskia ja kaikenlaista ryönää, roskikset pullollaan, keräyspaperisäilö pullollaan, pyykkikori pullollaan, likaiset astiat koneessa, lattia imuroinnin tarpeessa, tahra matossa, luistimet(?) keskellä olohuoneen lattiaa, kahdenkin eri reissun pakkaukset purkamatta, parvekkeella kuivuneiden kukkien biojätteeseen toimittaminen jymähtänyt puoliväliin ja tyhjien pullojen säilö on tulvinut yli jo monta viikkoa sitten... Ohhohoijaa, ihana viikonloppu edessä. Mitäs sitä tekis 😉? Jospa sitä rankaisisi (Rina huom. 😉) itseään siivouksella. Postissakin pitäisi käydä.

Mutta yksi ilonaihe tässä katastrofissa on. Nimittäin verraten puhtaat ikkunat. Minähän hoidin sen homman keväällä enkä aikonut toistaa sitä ennen ensi kevättä. Kiitos että ikkunoista puhumalla muistutitte minua tästä ilonaiheesta 🙂👍. Edes joku asia hyvin tässä katastrofikodissa 🤔...

Pompula ihmetteli herkkudieettiäni. Olen kyllä yllättävän helposti pysynyt dieetissäni, eikä ole juuri edes ollut mielitekoja makean suuntaan. Hedelmiä ja light colaa kuluu kyllä aika paljon (niitä ne pullot parvekkeella on ja täysiä colapulloja on jopa olohuoneen lattialla, uups). Tämän katastrofin äärellä ensimmäistä kertaa tuntuu siltä, että itselleen voisi tarjota jotain hemmetin hyvää, jos tästä kaaoksesta selviää selkeämmille vesille.

Mahdollisimman rentoa ja mukavaa viikonloppua teille kaikille olipa ne ikkunat pestyt tai ei 🌻🙂🌻 ja saa herkutellakin (ehkä jopa minä) 🙂🎂!

Käyttäjä Rina kirjoittanut 07.10.2016 klo 21:17

Ihana kuvaus kodin kaaoksesta, Lukossa 🙂👍😎! Voi, miks musta tuntuu, että pienellä porukalla siivottais sun kämppä hetkessä, pestäis mun ikkunat jne. Että tää yksin tuhtaaminen kestää iät ajat , ja ahdistaakin vielä.
Mutta mukavaa viikonloppua kaikille 🌻🙂🌻

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 07.10.2016 klo 23:17

Eli Delffi selvisi yksin kotona kaksin, vai mitenkä se menikään, hyvin? Jaana6 sai tehtyä ruokaa kotona. Lukossa löysi luistimet valmiiksi talvea varten (hekottelen täällä) 😀 Rina on ilmeisesti saanut ikkunan pesua aloitettua? Pesitkö niitä keväällä? Täällä ei tiettävästi ole bipolaarisuutta sukuhaaroissa. Tiedä häntä. Aika varmasti sanon kuitenkin, että ei, minulla ei ole. Sen verran siitä muuta kokemusta on. Tänne tuli huomiselle pakko siivous ☹️ Olisin kyllä mieluusti käyttänyt päivän jollain muulla tavoin. Mutta, kun sunnuntaille suunnittelin muuta, niin huomenna on siivottava.

Mukavampaa viikonloppua!

Siivoilen sitten vaikka tooosi hitaasti koko päivän. Jokainen huone, sekä parveke kaipaa laittoa ☹️ Lattiakin pitäisi pestä kahdesta huoneesta. No hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, eikö, vaiko 😐

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 07.10.2016 klo 23:24

Ja, olen syönyt taas tänään hirveästi herkkuja! Eikä vatsakaan toimi normaalisti 😞 Ehkä saan sen huomenna taas kuntoon. Vettä, vettä ja lisää vettä! Katsoin Nigella jotain ruokaohjelmaa ja siinä oli jotain hyviä ohjeita. Tarttisi saada ruokavalioon taas lisää kasviksia. Ehkä jopa huomenna? Katsomosta pitäisi löytyä jaksoja. Täytyy käydä lunttaamassa ohjeita, kun en ehtinyt laittaa niitä ylös.