Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 30.09.2016 klo 13:00

Nyt on täällä niin hirveä tuuli, että ei ajatustakaan, että menisi ulos. Kyllä, jännittäminen aiheuttaa jännittämistä 😀 😋 Täällä juuri maataan piikkimaton päällä. Ei oo hääviä ei. Arvostan, että puhuit kivuista Rina 🙂

Minä en varmasti kuvatun kaltaisesta "enneunesta" ajattelisi yhtään mitään. Sen verran skeptinen olen. Ihmisiä kuolee kuitenkin kaikkialla joka päivä.

Minä yritän mennä selättämään tuota kaameaa tiskikaaosta ja salaa toivon, että joskus saisin apua johonkin, näiden kipujen vuoksi. Turha toivo, asunhan "hyvinvointi"yhteiskunnassa. Ja taas olisi perjantai. Mihin nämä viikot vierii?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 30.09.2016 klo 13:34

Hmm, en kyllä osaa oikein sanoa, että miksi enemmän seuraan, kuin osallistun keskusteluun.

Mutta joo..Onpa mennyt nopeasti viikko, nyt on jo perjantai. Huomenna on ratsastustunti ja odotan kyllä huomista todella paljon.

Täällä on muuten hyvä keli, mutta todella kova ja kylmä tuuli.

Saapa nähä myös mitä sitä ensviikoksi keksii, tiistaina kuitenkin on se tapaaminen yksilövalmentajan kanssa.
Tiistaina pitääkin aamulla herätä sitten ajoissa, että ehtii koirat käyttää, ruokkia eläimet ja syödä itsekkin rauhassa. Herkästi nimittäin saatan yksin ollessa unohtaa katsoa kelloa ja sitten tuleekin kiire.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 30.09.2016 klo 14:40

Täällä on puuhattu samaa kuin Liizakin ilmeisesti eli hoidettu omia asioita. Vielä niitä kyllä riittää hoidettavaksi ensi viikollakin ja sitä seuraavalla ja... Olen kuitenkin iloinen, kun olen saanut jonkun "sinetin rikki" ja olen saanut hommistani otteen. Tässä oli useampi todella saamaton viikko, joiden aikana työt vaan kerääntyi tekemättömien hommien kasaan. Se on kyllä ärsyttävää, että asioiden perään soittelu ja meilien lähettelykään ei aina oikein auta mitään. Tai siis pidemmällä tähtäimellä auttaa toki, mutta ihmisiä ei saa kiinni ja he ovat sairauslomalla tai kukaan ei oikein tiedä asioista tai...

Sinänsä viikonlopun viettoon on nyt suhteellisen mukava ryhtyä, kun on tullut juostua kaupungilla ja hoidettua asioita. Vielä yritän muutaman jutun hoitaa tai siis ainakin saada alkuun.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 30.09.2016 klo 19:14

Huomasin että minulla on ollut tosiaan aika pahoja harhaluuloja siitä että ihmiset kiinnittäisivät minuun huomiota enemmän kuin muihin. Ehkä se on sitä että en pystykään hyväksymään sitä ettei minulla ole paljoa ystäviä, ja oikeestaan harvat kiinnittävät huomiota minuun. Kuitenkin joskus kuvittelen että radiosta tulee viestejä minulle, tai että TVn uutisten lukija ei puhukaan kaikille. 🤨
Luin terveyskirjastosta että se käy diaknoosiini, ja on vain oire.
Siellä suositeltiin kääntymään lääkärin puoleen jos sellaista ilmenee.🤨
No, nykyään minulla on sellainen lääkäri että ottaisi minut heti osastolle jos sellaista ilmenisi,
jotenka toivoa sopii ettei ilmene. Muuten saa tapahtua kaikkenlaista, mutta ei sais olla harhaluuloja. Mukava päivä takana, olin kylämajassa ATK-ryhmässä, sain neuvoja siitä miten pystyn tallentamaan tekstiä resussinhallintaan kopioimalla googlesta.🤨

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 01.10.2016 klo 11:23

Tulipa viimeyönä nähtyä ehkä vähän hämmentävä, mutta kuitenkin ihana uni. En ole pitkään aikaan nähnyt mitään unta tai ainakaan en ole muistanut niitä heräämisen jälkeen.
Tuokin uni oli kyllä lyhyt ja tajusinkin unessa melko pian, että se olikin vain unta ja niimpä uni sitten katkes siihen.

En tiedä kyllä viitsinko sitä unta täällä kertoa.
Ehkä odotan iltapäivää ja kerron yhelle tallikaverille unesta, kun pääsen hänen kyydillä tänään tallille.

Odotan kyllä tuota iltapäivää, että pääsee tallille ja näkee myös sitten yhen uuden hepan siellä. Nähnyt siitä kyllä jo kuvan tallin facebook-sivulla.
Vähän kyllä myös jännittää, että pääsenkö menene tänään tunnilla samalla ponilla, kuin viimeksi.

Mutta joo..pitää kuitenkin käydä tänään koirien kans lenkillä ennen kuin lähden tallille.

Ai niin, pakko myös mainita, että jos on nuha, niin suosittelen Tiikeribalsamia. Itselläni se ainakin auttaa nuhaan.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 01.10.2016 klo 12:37

Delffi kirjoitti 1.10.2016 11:23
Ai niin, pakko myös mainita, että jos on nuha, niin suosittelen Tiikeribalsamia. Itselläni se ainakin auttaa nuhaan.

Hei Delffi, kiitos vinkistä. Mutta miten tuota Tiikeribalsamia käytetään nuhaan? Siis sivelläänkö sitä jonnekin iholle? Minne? Mulla ei ole koskaan ollut Tiikeribalsamia, mutta mummo tai joku joskus on laittanut sitä mulle muistaakseni johonkin lihaskipuun.

Mulla on tosiaan edelleen nuha. Nenän ympäristön iho on ihan rohtunut, vaikka olen rasvannut sitä ahkerasti. Olo on muutenkin sellainen väsyneen nuutunut ja viluinen. Aivastuttaakin koko ajan. Tämä on jokin ihmeellinen flunssan jälkinuha. Ei oikein huvita mennä ulos, vaikka siellä on aika kiva ilma. Eilen ulkoilin kyllä aika paljon asioiden hoitamisen lomassa. Tänään pitäisi maksaa laskuja, kirjoittaa/päivittää muutamia asiakirjoja, mapittaa papereita, tehdä yhtä hakemusta, siivota... Maanantaiksi täytyy myös tehdä tehtävälista. Nimittäin silloin täytyy soittaa useampaan paikkaan, joihin nyt viikonloppuna ei voi soittaa. Kuvalehtiäkin on kertynyt ja niitä olisi ihan kiva lukea. Jospa sitä tekisi lämpimän pesän sohvannurkkaan, keittäisi teetä ja lukisi lehtiä. Yksi kirjakin on kesken ja villasukat ihan loppusenteillä. Pääsen aloittamaan ehkä jo tänään uudet villasukat kivalle ihmiselle kivan värisistä langoista. Se on kyllä mukava juttu. Pian täytyy kaivaa myös ompelukone esille ja tehdä koneompeluhommia. Niitä on jo vähän kertynyt pinoon odottamaan. Mutta ei vielä tänä viikonloppuna sitä lajia. Ai niin, yksi kiva juttu! Sain tietää pääseväni kylpylälomalle vielä loppuvuoden aikana. Jotain pikkupiristystä siis 🙂 Tällaista kuuluu tänne.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 01.10.2016 klo 16:26

Itse olen laittanut tuota tiikeribalsamia rintakehälle.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 03.10.2016 klo 11:37

Kiitos Delffi tiedosta. Taidan ostaa tuota tiikeribalsamia lääkekaappiin, kun sitä voi käyttää niin moniin tarkoituksiin. Ehkä saan hoidettua asian jo tänään, riippuu lähiapteekin valikoimasta.

Mulla on nyt vasta aamupuuro mikrossa. Olen kuitenkin jo puuhaillut aamulla vaikka mitä. Puuron jälkeen pitäisi alkaa soittelemaan ärsyttäviä asioidenhoitopuheluita. Se vähän sapettaa, mutta tehtävä on. Muutenkin tässä on useita pikkujuttuja hoidettavana tänään ja huomenna. Ylihuomenna on tärkeä palaveri, enkä sinä päivänä vaadi itseltäni sen enempää. Lähiviikkoina on kuitenkin monen monta muutakin aika isoakin tehtävää, joista osa pakottaa taas matkustamaan. No, yksi asia kerrallaan. Helpottaa noita tämän päivän asioiden hoitamisia, kun tietää, että edessä on vielä isompia ja inhottavampia juttuja, joita ei onneksi tarvitse juuri tänään hoitaa. Olen myös luvannut neuloa sukkia useammillekin ihmisille, mikä vähän stressaa ja toisaalta on ihanaa. Kun teen ikäviä juttuja, saan aina palkinnoksi vähän neuloa.

Eilen neuloin kokonaisen kirjoneulevillasukan, mutta aika monta tuntia siihen kyllä meni. Muuten viikonloppuna mm. luin blogeja, vaikka hiljattain sanoin etten jaksa niitä lukea. Nyttemmin olen löytänyt muutamia ihan kiinnostavia blogeja. Myös lehtiä luin ja vähän siivoilin. Ulkona olisi viikonloppuna ollut kiva ilma, mutta yritän edelleen ottaa aika rauhallisesti, kun nuha on vieläkin päällä. Mokasin yhden tukijutun ja menetin rahaa siinä. Se vähän harmittaa, mutta ei voi mitään. Laihdutuskuurini tai herkkulakko tai mikä se onkaan, on tiputtanut pari kiloa painosta pois, mikä on kiva juttu. Aion jatkaa kuuria edelleen. Eilen herkuttelin ihanilla puolalaisilla makeilla luumuilla. Tänään saan kotimaisia omenia. Light colaa meni eilen ja mennee tänään. Sen sijaan jäätelö ja suklaa on nyt kokonaan kiellettyjä.

Yhden jutun suhteen olen utelias, nimittäin olen miettinyt, mitä Rina tekee viikonloppuisin. Silloinhan hän ei kirjoittele tänne ja joskus Rina on paljastanut syöttävänsä esim. puoliksi onnistunutta kakkua vieraille, mutta muista viikonlopuista ei tiedetä oikein mitään. Juokseeko hän yksin pitkin metsiä vai nyhjääkö miehensä kyljessä. Kumma uteliaisuuden kohde minulla 😀

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 03.10.2016 klo 14:32

Tänään tuli herättyä aikasten, vähän ennen kaheksaa. Huomenna pitää herätä vielä aikaisemmin, että ehdin ruokia eläimet ja käyttää koirat ulkona, koska on aamulla meno.
Joten pitää mennä tänään aikasten myös nukkumaan.

Mutta joo.. Tälle päivälle on tullut jo käytyä lenkillä koirien kanssa, vielä aattelin käydä pyörälenkin tekemässä. Aika varmasti käyn yhden tietyn lenkin tekemässä, että tiedän sitten aamulla varata sopivasti aikaa pyöräilyyn.

Lisäksi tänään pitää kyllä katsoa huomiselle vaatteet valmiiksi, ettei aamulla tule vaatteiden takia kiirre.

Tylsä homma kyllä, että sitä on huomiseksi luvattu aamusta aika kylmää keliä, vain 1-2 astetta lämmintä.

Ai niin, ja tänään pitäis käydä myös suihkussakin.

No, ainakin tälle päivälle on hommaa jonkin verran. Vähän kyllä tuo huominen jännittää.

Käyttäjä Liiza2 kirjoittanut 03.10.2016 klo 15:36

Delffi, olehan varovainen pyörälenkillä aamuisin, jos on jo jäätä tiellä.
Lukossa, kiva kun pääsit kylpylälomalle. Oletko useamman päivän? Me ollaan oltu joskus tuetuilla lomilla kylpylässä. Kivaa oli mutta vähän liian monta päivää kesti.

Kaikille hyvää alkanutta lokakuuta ja alkuviikkoa 🌻🙂🌻

Tsemppiä, voimia ja onnea elämäänne!

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 03.10.2016 klo 15:45

Kävin juuri kuntosali-ryhmän kanssa kuntosalilla, pitkästä aikaa. Olen laiminlyönyt omaa kuntoani, ja se kyllä tuntuu, ½ tunnin kuntosali harjoittelun jälkeen alkoi lihaksissa tuntumaan noin paljon, oli pakko pitää taukoa.😉
Huomenna pitää nousta klo. 6.30 että ehtii klo. 7.30 bussiin. Menossa leppävaaraan
päivätoimintaan, sieltä sitten klo. 13.00 kuntosalille uimahalliin.
Hyvässä lykyssä olen illalla taas kotona.😉
Hieman rasittavaa mutta ylihuomenna tulee palveluohjaaja auttamaan minua ikkunoidenpesussa, se merkitsee sitä että hän auttaa tunnin verran ja sitten saan itse pärjätä
loppuun asti. Torstaina on siunattu vapaa päivä, kuin eräs yhdistys lähtee retkelle enkä viitsi
lähteä mukaan, muuten pääsisin silakka markkinoille.😉

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 04.10.2016 klo 12:05

Tämän päivän tapaaminen on nyt ohi, oikeastaan tänään oli aika lyhyt tapaaminen, vain n. 30 minsaa kesti.
Mutta kyllähän siinä tuli aika paljon juttua ja ihan hyvä fiilis jäi tapaamisesta. Seuraava yksilövalmennustapaaminen on vasta kahen viikon päästä.

Mutta sitä ennen olisi ensviikon keskiviikkona yhden hankkeen esittely tilaisuus, jota yksilövalmentaja ehdotti, että voisin tulla sitä esittelyä ainakin kuunteleen.
Luultavasti sinne tulee isompikin porukka ihmisiä, mutta se voi olla mulle ihan hyvä haaste. Kuitenkin siellä on tämä tuttu yksilövalmentaja, ja voi olla, että ennen sitä esittelyä tai sen jälkeen vaihdetaan myös vähän kuulumisia sitten hänen kanssaan.

Ai niin, tulipa myös mainittua yksilövalmentajalle siitä että mulla on ajokortti, muttei ole tullut noin vuoteen ajettua autolla. Ja hän kyllä kannusti lähteä ajaan autolla..

Mietinkin tässä semmoista, että jos laittais jonkun palkinnon, minkä saa hankkia vasta sitten, kun joku tietty tavoite on suoritettu.

Lisäks mietin, kun huomenna olisi tallille meno, niin voisin yrittää yhden kaverin kans sopia, ett jos mentäiskin meiltä meijän autolla tallille..mutta saas nähä.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 04.10.2016 klo 19:58

Vähän laiskasti on kirjoituttanut. Netin ehtymätöntä mutu tietoa selatessani päädyin kondyloomavirukseen. Mistä hel..tistä semmoinenkin on siunaantunut. Lohduttauduin sillä, että 80 % ihmisistä saa sen eläessään. Siis jonkun tiedon mukaan.
Shoppailin lohdukkeeksi pari vaatetta. Elämä vaatii palkintoja, että jaksaa. Ei siis rangaistuksia (huom. Lukossa, jos vielä luet näitä😋).
Odottelen matkalle pääsyä. Hampailla tai ilman.
Olen käynyt ahkerasti lenkillä, kuntokin kohonnut, vaikkakin tuskastuttavan hitaasti. Nyt kykenen juoksemaan sen kympin. Tai niin noh, miltä juoksun pitäisi näyttää.
Delffi hyvä, pian auton rattiin 🙂👍. Ennemmin, eikä myöhemmin. Myöhemmin käy vaikeammin, hitaammin jne. Pienillä maaseututeillä on mukava aloittaa. Hopi, hopi! Helpompaa se on kuin ratsastaminen 🙂.
Missä Pompula?

Käyttäjä aeleh kirjoittanut 05.10.2016 klo 00:59

Tekisi vain mieli kuolla. Koulun ekat kaksi kuukautta menneet niin päin mäntyä. Mulla on kai kuulossa vikaa kun en oikeen kuule ihmisten puhetta. Mun puheesta ei myöskään tunnu kukaan saavan mitään selvää. Olen yrittänyt ystävystyä koulussa mutta en ole onnistunut siinä. Oloni on todella sekava. Kuulen myös ääniä. Äänet sanoo tapa itses. Kaikki on niin päin mäntyä että tekis mieli ihan oikeasti kuolla.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 05.10.2016 klo 09:58

Hei aeleh, onko sulla ketään, jolle jutella pahasta olostasi? Vanhempasi, kuraattori tms. Voisit ottaa myös yhteyttä tukinetin tukihenkilöön. Sinua voidaan auttaa, joten rohkeasti apua hakemaan. Huono kuulo voi olla seurasta pahasta olosta eli keskittymiskyvyn puutteesta. Koulua ehdit käydä myöhemminkin, älä sitä sure. Tärkeintä olisi nyt päästä hoidon piiriin. Monet kuulevat ääniä, mutta pahaan oloosi tarvitset apua. Et ole oireinesi kanssa kummajainen, vaan herkkä ihminen. Kuraattori ja koulupsykologi ohjaavat sinua eteenpäin. Tärkeintä on kertoa rehellisesti tuntemuksistaan. Millainen on suhteesi vanhempiisi? Olisiko heistä apua?