Tätä samaa olen minäkin miettinyt mitä Lukossa kirjoitti. Tietääkö kukaan sitä tunnetta että olet niin jossain ns. jutussa sisällä esim. kirjan tai jossain netissä niin siinä sisällä että sitten yhtäkkiä havahdun siihen omaan todellisuuteen ja tulee sellainen ahdistus että voi ei, tätähän tämä olikin ? Joo mutta arvaatkas mitä ? Sain imuroitua tänään jihhuuu... Luovutus oli monta kertaa mielessä mutta ajattelin että perkules, nyt teen tämän vaikka kuinka ahdistaisi ja tuntuu että kuolen just siihen.. Mikä ihana olo sen jälkeen, kuin pieni lapsi, iloinen onnistumisesta <3 ... Jaksuhalit 🙂.
Lukossa kirjoitti 1.3.2016 11:54
Pompula kirjoitti 29.2.2016 21:10
Haavemaailmassa eläminen, vai mistä useampi puhui. Minusta sellainen olisi pelottavaa. Unohtaa todellisuus? En osaa järkeistää, kun en käsitä miten oikeassa elämässä voi elää samaan aikaan.
Ainakin minä tarkoitin sellaista osittaista todellisuuden kieltämistä. Sellaista, että uskottelee itselleen ettei joku asia ole vielä vakava (vaikka onkin) tai että muutos parempaan on jo tapahtumassa (vaikka kaikki menee vain huonompaan suuntaan). Vastaavia juttuja olisi paljon. Minulle esimerkiksi kävi niin, että sain asiani (työelämä, talous) vain entistä pahempaan solmuun, kun yritin hampaat irvessä selvitä omilla ratkaisuillani. Olisi pitänyt pyytää apua aiemmin, olisi pitänyt tunnistaa masennus aiemmin, olisi pitänyt ottaa työpaikkakiusaus puheeksi, olisi pitänyt jäädä sairauslomalle aiemmin, olisi pitänyt kieltäytyä liian aikaisesta työhönpaluusta, olisi pitänyt sitä-ja-tätä. Nyt on aikaa ja mahdollisuuksia piehtaroida näissä itsesyytöksissä 😠🤕☹️😞 😭