yksinäisyys ja ihmisten työntäminen pois
Moi,
Olen 30-vuotias ja olen todella yksinäinen. Minulla ei ole yhtään ystävää, eikä minulla ole ollut 15 vuoteen miesystävää. En tiedä mitä tehdä. Mistä voisi saada ystäviä tai löytää rakkautta? En pidä ryyppäämisestä joten ei tule oltua iltaisin missään huvittelemassa (vaikka siis en tarkoita että huvittelemassa pitäisi aina juoda). En keksi mitään harrastusta jossa voisin ystäviä saada. En ole työssä tai opiskelemassa vaan kuntoutustuella. Jään varmaan pysyvälle eläkkeelle pian jos vaan se myönnetään. Tunnen olevani luuseri ja häpeän itseäni. Minulla on ollut vuosien varrella kaksi ystäväehdokasta mutta olen työntänyt heidät pois silloin kun on ollut todella vaikeaa.
Sairastan siis epävakaata ph, ahdistuneiruushäiriötä ja vakavaa masennusta. En todellakaan tiedä mistä saada ystäviä tai en edes osaa olla ystävä. Olen aika ujo joten en osaa small talkia ja olen huono saamaan kontaktia ihmisiin. Olenko menetetty tapaus? Pystynkö koskaan saamaan ystäviä? Ja mistä aloittaisin….sosiaaliset kontaktini ovat hyvin vähäiset ☹️