yksinäinen lähisuhdeväkivallan uhri

yksinäinen lähisuhdeväkivallan uhri

Käyttäjä sasse2 aloittanut aikaan 29.12.2011 klo 22:01 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sasse2 kirjoittanut 29.12.2011 klo 22:01

olo on tosi yksinäinen,hauras,pelokas ja ahdistunut.sain tänään tunnin kriisiapua terveyskeskuksella,mutta ahdistus on jatkunut.mun mies on selvinpäin ihana ja hellä,mut humalassa vaarallinen.jouduin yöllä pakenemaan vähillä vaatteilla karkuun ja soittamaan poliisit.tänään sovittiin että mies lähtee vapaaehtoisesti laitoshoitoon käsittelemään asiaa ja minä muutan uuteen asuntoon.pelottaa yksin jääminen ja yksin nukkuminen kauhean paljon.ihan ahdistaa jo valmiiks vaikka siihen on aikaa.mies lupasi aloittaa antabuksen.olo on nöyryytettykin.onneksi edes terveyskeskuksella hoitajat oli ymmärtäväisiä.päätin,koska tämä ei ollu eka kerta,että nyt en enää jää asian kanssa yksin.kerroin isälleni ja hän on sekä minun että mieheni tukena.ei jäädä kumpikaan yksin.
tuntui hyvälle saada apua ja tietää ettei se väkivaltaisuus olekkaan minun vika ja etten ole ainoa kelle käynyt näin.
häpeä on vaan kauhea,kun pieni kylä ja pahat puheet.se sattuu.minulla ei ole muita kun isä ja mieheni.siksi yksin jääminen pelottaa.
toivoisin saavani vertaistukea tai tukea muuten vaan.on helpompi olla anonyymina netissä kun ei tarvitse pelätä syyttelyä.pahinta on ollut se kun ennen kukaan ei uskonut minua.😭

Käyttäjä helemi kirjoittanut 31.12.2011 klo 17:38

Niin se häpeä, siltä se tuntuu, kun on antanut itselleen näin tapahtua, mutta lyödyksi tuleminen ei ole sinun häpeäsi.
Näin on käynyt ja toivottavasti saat/saatte apua. Miehelle olisi parasta, että lopettaisi alkoholin käytön kokonaan, sekään ei takaa väkivallan loppumista, sillä jossakin mielen piilossa se hänellä on.
Et tosiaankaan ole ainoa, eikä miehesi ole ainoa väkivaltainen.
Väkivaltaa on olllut, on ja tulee olemaan, mutta sitä ei ole pakko hyväksyä kenenkään, omalle kohdalleen, vaan siitä on puhuttava, puhumasta päästyäänkin.
Itse olen ollut väkivallan uhri ja kun aloin siitä puhua, niin tunsin itseni rikolliseksi, sillä "oma pyykki pestään kotona", mutta se on väärä tapa.
Tuolla parisuhde palstalla tästä on puhuttu enemmän. Apua saa nykyään, jos haluaa saada. Pidä nyt kiinni, miehen hoidosta ja jos haluat jatkaa hänen kanssaan, niin kovat ehdot ettei tippaakaan alkoholia.