Kiitos kommenteista, vaikka oma ketjunaloitusviestini olikin aika tökerö. Olen vain niin turhautunut siihen, kun mikään ei muutu, vaikka olen yrittänyt vaikuttaa asioihin sen verran mitä itse osaan ja pystyn. En tiedä enää mitä tehdä ja yksinäisyys aiheuttaa aina vain enemmän pakokauhua. Varsinkin jos alan miettimään millainen tulevaisuus on edessä kun vanhenee yksin. En ole ikuisesti kolmekymppinen. Aika kuluu niin pelottavan nopeasti eteenpäin.
En tiedä mikä siihen yksinäisyyteen oikein eniten vaikuttaa, kun se ei ole kiinni ainakaan omasta aktiivisuudestani. Siis siinä mielessä, että olen kokeillut monenlaisia harrastuksia ja ollut ihmisten ilmoilla. Keskustelutaidoissanikaan ei ole mitään vikaa, vaikka normaalia (keskimääräistä) rauhallisempi olenkin, mutta kunhan vain se aina alussa ilmenevä "jää" jotenkin murtuu, niin saatan olla hyvinkin puhelias.
Muita yksinäisiä ihmisiä pyörii kyllä tällaisilla foorumeilla, mutta ei heihin muuten tunnu mitään kautta saavan kontaktia. Se on jotenkin hölmöä, että yksinäisiä ihmisiä ei yritetä mitenkään yhdistää. Jotenkin uskoisin, että minua voi oikeasti ymmärtää vain sellainen ihminen, joka on kokenut itse samanlaista yksinäisyyttä ja ulkopuolisuuden tunnetta. Ei kukaan työkaverikaan tunnu tajuavan, vaikka välillä yritän asiasta vihjailla. En minäkään ihan täysin yksin ole, mutta todella harvoin ketään tapaa kun kaikilla on omat perheet ja sitä kautta omat menonsa - varsinkin kesällä. Haluaisin kerrankin oikeasti nauttia Suomen kesästä ja tuntea itseni normaaliksi.
Menen ensi viikolla tutustumaan erään hyväntekeväisyysjärjestön toimintaan ja katsomaan olisiko siellä mitään minulle sopivaa tekemistä, mutta olen kyllä kovin skeptinen asian suhteen. Se on taas näitä yrityksiä, jotka aina lopulta aiheuttavat pettymyksen. Saatan löytää uusia ihmisiä, jotka tervehtii kun tulee kaupassa vastaan, mutta ei mitään sen enempää. Ja hekin ovat yleensä minua kymmenen vuotta vanhempia naisia. Tarvitsisin ikäistäni seuraa, jonka kanssa pyöriä jossain missä tapaisin ikäisiäni miehiä (missähän kummassa sekin olisi). Mitä miehet edes harrastavat kun kaikessa harrastustoiminnassa on mukana vain keski-ikäisiä naisia?
Tälläistä ajatusvirtaa tämä vain..